Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    Originally posted by Lapin nopein View Post
    Onko kellaan mulla 325 automaati tehny semmosta eli kun lähdet ajamaan nii ykkönen ja kakkonen pelaa aivan normaalisti mutta silloin kun automaatti vaihtas kolmoselle menee periaatteessa vapaa päälle jonka jälkeen syttyy laatikon vikavalo ja vaihde menee kolmoselle niinku yleensäki vikatilassa...
    Itellä semmonen tunne että voisko olla vaan öljyn vähyydestä johtuva homma vai onkohan jotaki isompaa menny ja tosiaan vika ilmeni yhtäkkiä vaan ajossa ei varotellu mitään laatikko pelas ihan normaalisti ennen sitä eikä myöskään ole nykiny eikä kolissu ku pakosti joutu vielä auton hallille ajam
    Öljymäärä on tietenkin tarkistettu ?

    Comment

    • katiska
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 102
      • Kemi

      Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

      Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?
      Nyt:
      -Bmw e46 320ci -00

      Ex:
      -Bmw e36 328 -95
      -Bmw e30 316 -88

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by katiska View Post
        Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

        Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?
        Tasauspyörästön rattaat silppuna. Käy 325i perä, välitykset vähä lyhyemmät.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by JJT View Post
          Tasauspyörästön rattaat silppuna. Käy 325i perä, välitykset vähä lyhyemmät.
          Jep. 328i 2,93 vs. 325i 3,15.

          Comment

          • katiska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 102
            • Kemi

            Kuinka radikaalisti tuo välityksen tihentyminen vaikuttaa ajoon? Harvemmin tulee matka-ajoa kovin pitkiä matkoja ajettua joten en usko että itseä häiritsee jos moottoritie ajossa kierrokset hieman korkeammalla verrattuna 328 omaan perään.
            Nyt:
            -Bmw e46 320ci -00

            Ex:
            -Bmw e36 328 -95
            -Bmw e30 316 -88

            Comment

            • 525std
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 19
              • Karkkila

              Bensapumppujen vuosimallierot?

              Eli -96 vuoden 320i coupesta hajosi gasopumppu.. Schmiedmanni myy alle 96 ja yli 96 eri punppua. kuinka paljon noissa on eroa? Meneekö ristiin?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by katiska View Post
                Kuinka radikaalisti tuo välityksen tihentyminen vaikuttaa ajoon? Harvemmin tulee matka-ajoa kovin pitkiä matkoja ajettua joten en usko että itseä häiritsee jos moottoritie ajossa kierrokset hieman korkeammalla verrattuna 328 omaan perään.
                Sen verran että 323i:ssä lisäs keskikulutusta maantiellä 0,5-1l/100Km.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Lapin nopein
                  BTCF Member
                  • Oct 2014
                  • 41
                  • Ivalo

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Öljymäärä on tietenkin tarkistettu ?
                  Kyllä öljyä oikea määrä on eli voiskohan laatikossa olla joku anturivika koska kun laatikko menee vikatilaan nii silloin se kolmonen menee päälle.
                  e30 m10 Turbo
                  e30 m40 "nakunaku" talvilintta

                  Ex. e36 325i
                  e39 523i toukka

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1819
                    • N/A

                    Originally posted by katiska View Post
                    Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

                    Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?
                    miksi et laittaisi sellaista osaa joka siihen kuuluu? Tälläkin foorumilla ehjä perä myynnissä satasella.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • katiska
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 102
                      • Kemi

                      Toki jos vaan löytyy niin mielellään sinne oikean perän laittaisi. Auto vaan päivittäisessä käytössä joten vähän kiire olisi saada takaisin ajoon ja sattuu tuossa lyhyen matkan päässä olemaan yksi purku 325 mistä perä joutaisi sopivaan hintaan. Toki olisi tuossa naapuri kaupungissa myös ihan 328 peräkin jonka myynti ilmotuksen täältä löysinkin. Sehän tässä tarkotus oli hakeakkin muttakun ei ole myyjän numeroa eikä ole täällä btcf:lä vastaillut mitään niin ei viittisi kovin kauaksi aikaa jäädä oottelemaan.

                      Painoa kuitenkin tuomoisella perällä jonkin verran ja jos joutuu matkahuollon kautta alkaa lähettelemään niin lähetyskulut jo varmaan sitä luokkaa että nakkaa sen muutaman euron lisää niin voi itse paikan päältä hakea tuon toimivan 325 perän.
                      Nyt:
                      -Bmw e46 320ci -00

                      Ex:
                      -Bmw e36 328 -95
                      -Bmw e30 316 -88

                      Comment

                      • ssamuu
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 158
                        • Lieto

                        Vikakoodit C9: Oxygen sensor voltage stroke, sensor 2 (cylinder 4-6; before cat) ja CB: Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6.

                        Onko tässä nyt sitten vain yksi lambda rikki, jonka osanro 11781427884?
                        E36 ///M3 Cabrio
                        E30 318iS

                        Comment

                        • Tuuks-
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 20
                          • Hamina

                          Originally posted by Tuuks- View Post
                          Nojoo, 320i -91 projektissa semmonen homma että tyhjäkäynillä niinkuin olisi hiukan rikkaalla tai sitten joku sylinteri siinä hilkulla pudota pois pelistä. Kun lisää kaasua niin moottori nostaa kierroksia aivan normaalisti, niin ajossa kuin paikallaan. Vedotkin on hyvin tallella verrattuna aikaisempaan samanlaiseen värkkiin verrattuna. Kysymys kuuluu, onkohan joku puola/tulppa menossa? IMM:ikin kaiketi voisi myös olla... Mielipiteitä!
                          Kitooos!!
                          Lainataan omaa tekstiä uudelleen kun ei kukaan noteerannut. Nykimis/röpötys vikaa diagnosoitu vähän tarkemmin eli tyhjäkännillä kaasua polkaistessa rivakammin aivastaa välillä putsariin ja välillä pötsäyttää putkeen. Kylmällä moottorilla välillä myös räpeltää about 2-2500rpm:n kohdilla, vaikea sanoa käykö viidellä kuin tuota ei kestä kuin jotain sekunteja. Myös taysillä vedoilla havaittavissa hieman aaltomaista kiihtyvyyttä. Moottori on siis m50b20. Apua kaivataan ja mielipiteitä vian aiheuttajasta.

                          Comment

                          • katiska
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 102
                            • Kemi

                            Mites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?
                            Nyt:
                            -Bmw e46 320ci -00

                            Ex:
                            -Bmw e36 328 -95
                            -Bmw e30 316 -88

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11077
                              • Oulu

                              Originally posted by ssamuu View Post
                              Vikakoodit C9: Oxygen sensor voltage stroke, sensor 2 (cylinder 4-6; before cat) ja CB: Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6.

                              Onko tässä nyt sitten vain yksi lambda rikki, jonka osanro 11781427884?
                              Todennäköisemmin sulla on imuvuoto siellä.

                              Originally posted by katiska View Post
                              Mites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?
                              Ei m50 maf:ia missään nimessä. Se on boschin valmistama ja ei yhteensopiva m52:n siemenssin kanssa. Uuden orggis siemenssin maf:n sinne voi kyllä vaihtaa, jos kilsoja on paljon > 300tkm. Ne kun kuluu ja uudella saa palautettua hukkuneita hevosia.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • mize
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 186
                                • siuntio

                                Nyt tarvitaan apuja perän kasaamiseen, kyseessä e36 m3 evo ja ongelmana on perän laippojen asennot. Elikkä noissa laipoissa on yhdessä kohtaa tommonen syvennys josta menee reikä läpi, ilmeisesti joku öljyn paluu tms. :think

                                Osaisko joku kertoa mihin asentoon se kuuluu siis laittaa kun ei tullu katottua stefoja vaihtaessa missä oli.

                                NYT:
                                e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                                EX:
                                e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎