Originally posted by -jm-
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla teki tuota samaa, bendix vissiin oli jumissa, mulle vaihdettiin koko startti kun ei muka löytyny varaosia.Originally posted by Hiittos View PostOnko normaalia, että kun bendixi on lopussa ja lyö startatessa tyhjää, että kuuluu kolahdus kun rattaat ottaa yhteen, silloin kun päästää avaimesta ja startti on pysähtymässä? Vai viittaako tuo johonkin muuhun?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos lähetään siitä liikkeelle, että riittää.Originally posted by jvsvmvsv View PostSanokaahan joku fiksumpi että mistä johtuu kun pysähtyy valoihin niin kiekat jää tonniin n. 5sekunniks jonka jälkeen vasta laskee ~800 eli normaaliin? Joku imuvuoto mutta riittääkö esim. Että imuilman haitariputki on revenny ja joku tehny jesarilla amispatentin? Sigun toukka kyseessä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos haluaa köyhäillä, niin sen startin voi purkaa, putsata ja rasvata, niin rupeaa todennäköisesti taas pelaamaan.Originally posted by Hiittos View PostOnko normaalia, että kun bendixi on lopussa ja lyö startatessa tyhjää, että kuuluu kolahdus kun rattaat ottaa yhteen, silloin kun päästää avaimesta ja startti on pysähtymässä? Vai viittaako tuo johonkin muuhun?
  
 
 Saa vaihdettua. Saippuavettä kaveriksi, niin menee helposti.Originally posted by QUASIMODO View PostSaako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...Last edited by Pazi88; 14-12-2015, 20:58.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.Originally posted by QUASIMODO View PostSaako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
 
 Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No pysytään siinä sitte toistaseks niin kauan kunnes oon vaihtanu uuden letkunOriginally posted by MikkoJII View PostJos lähetään siitä liikkeelle, että riittää. kiitos kiitos e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
 
 ex:
 e36 328i ’95 Touring,
 e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
 e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
 e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
 e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
 e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
 e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
 e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
 e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by duunari76 View PostMitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?Originally posted by JJT View PostVakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.Originally posted by duunari76 View PostJoo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?Originally posted by jr66 View PostOn eroa eli nimenomaan etuvakaajan kiinnityskorvakon paikka runkoaisoissa muuttuu ajankohtana x jolloin myös vakaaja muuttuu, tietenkin tämä korvakon muutos oli käsittääkseni eri aikaan kuin vakaajan pään kiinnityksen muutos iskarista tukivarteen = jonkun aikaisemman om. tekemä muutos kohtaan x sekoittaa seur. om/asentajan pään kun sopivan pituista vakaajaa ei tahdo löytyä mistään, muutama tapaus näitä on foorumilla vuosien saatossa ollut.
 Muuten alusta on läpi vuosien samanlainen.
 
 EDIT: Multi-QuoteLast edited by duunari76; 14-12-2015, 22:34.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 sama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?Originally posted by duunari76 View PostEli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?
 
 EDIT: Multi-Quote
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by duunari76 View PostEli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?
 
 EDIT: Multi-QuoteMinulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:Originally posted by biimerrrrville View Postsama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?
  
 
 Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa  
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.
 
 Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
    
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 KBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen : http://www.ebay.com/itm/BMW-3er-E36-320i-325i-Kaltlaufregler-Twin-Tec-KLR-BM01-TS-KBA-16841-Euro-2-/171596731581Originally posted by Jari11 View PostM50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.
 
 Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
  
 
 Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä 
 
 Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa Last edited by VeeCasi; 15-12-2015, 11:00. Last edited by VeeCasi; 15-12-2015, 11:00.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ilmeisesti joku morkula joka vähentää päästöjä kylmäkäynnistyksessä.1997 E39 523i Cosmosschwartz 
 sigpic
 
 Gone with the wind:
 1994 VW Passat 2.0
 1995 E36 323i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmin uudet letkut.Originally posted by VeeCasi View PostKBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen
 
 Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä 
 
 Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa 
 
 EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler
 
 Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.Last edited by Pazi88; 15-12-2015, 12:34.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
Comment