Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse93
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 935
    • Mustio

    #46
    Originally posted by Jesse93 View Post
    325 -92 m50b25. aina kun seissyt esim yön yli kun starttaa ei koskaan lähde ekalla yrityksellä käyntiin, toisella yrityksellä lähtee ihan normaalisti. Onko ideoita mikä vikana?
    Päivitystä, kokeilin käyttää virrat päällä, pois päältä ja taas päälle, sit starttas ekalla. Ideoita?
    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

    Comment

    • Boomster
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 571
      • Lohja

      #47
      Hömm.. Oliskohan mahdollista että bensakisko kuiva? Eli kiskon painekello sökönä?
      Tai tulpissa? virtalukon pohja?
      Vaihtoehtoja löytyy aika liuta mutta nämä nyt tuli ekana mieleen.

      Comment

      • Jesse93
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 935
        • Mustio

        #48
        Tulpat ainakin just vaihdettu, voisko olla just että ei saa tarpeeks bensaa ekalla pyöräytyksellä?
        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6020
          • Sipoo

          #49
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Olen kyllä eri mieltä. Mulla ainakin H7 zkw valoissa on ollu parempi valoteho ja eipä kellastu sisemmät lissit, kun ne on lasia, eikä muovia.
          Kyllä täältä löytyy H1 linssiumpiot, joissa on lasia tuo sisäpuolen asia myös. Ja ihan Bosch on, tai sitten lasit vain vaihdettu. Siitä oon samaa mieltä, että niillä muovisilla ei tee yhtään mitään.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • World L
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2011
            • 270
            • Kellokoski

            #50
            Originally posted by kmn View Post
            Kyllä täältä löytyy H1 linssiumpiot, joissa on lasia tuo sisäpuolen asia myös. Ja ihan Bosch on, tai sitten lasit vain vaihdettu. Siitä oon samaa mieltä, että niillä muovisilla ei tee yhtään mitään.
            H1:ssä lasit onkin ihan lasia, mutta Boschin H7:ssa muovia.
            E36 320i cabrio -96
            E46 330i sedan -00
            F31 318d -14

            Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

            Comment

            • Miroreijo
              BTCF Member
              • Sep 2014
              • 73
              • Laitila

              #51
              Kukas osaa kertoa kun kaveri vaihtamassa e36 325 automaattia manuaaliksi ja silläon siellä ilmeisesti 318 is laatikko eli s5d 250g tbdh,niin että mikä vauhtipyörä sinne sopii kun kaksoisvauhtimassapyörä ottaa kuulemma jonnekkin kiinni niin että kytkin on kokoajan päällä? Kytkimenä joku e36 325 kytkin, vai mitä kaikkea vaatii että saa toimimaan?
              e36 325i coupe -92
              E46 320d touring -04
              E30 316 2d sedan -87
              E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #52
                Vaatii 325i:n vauhtiksen, kytkimen, laatikon ja kardaanin.

                Comment

                • MTDMan
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 40
                  • Finland, Mäntsälä

                  #53
                  Olen etsinyt foorumilta tietoja seuraavasta mutta ei ole löytynyt suoraa vastausta niin omassa E36 on m52b28, m50b25 imusarjalla, b28 pakosarjalla ja 520 vaihdelaatikolla, niin olen lukenut että tuo imusarja veisi väännöt alakierroksilta ja lisäisi myös kulutusta, onko näin? En ainakaan itse ole huomannut eroa väännöissä, koska on niin pitkät välitykset vaihdelaatikon ansioista ja kierrokset motari nopeuksissa laskenut reilu 500 rpm ja kulutuskin sen myötä. Olisiko teidän mielestä parempi laittaa tuo B28 imusarja paikalleen?

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6020
                    • Sipoo

                    #54
                    No niin, mitäs rakenteellista eroa on M52B20 ja M50B20 nokka-akselin asentoantureilla? Onko pinnien järjestys sama?

                    Ongelma liittyy nyt siihen, että mulla on autossa M52B28 paikallaan, mutta M50B25 jotosarja, sekä moottorinohjaus ja anturit. Vasemmalla M52B28 anturin paikka, oikealla M50B25. Ongelman huomaa varmaan. Eli nokan anturin tiiviste ei asetu oikein ja jää vuotamaan öljyä. Lisäksi epäilen, ettei anturi M50 lue kunnolla M52 kannessa, koska jää ulommas kannesta, kuin M52 anturi, ellei anturin rungon pituus ole sitten eri.. :think



                    Siinäpä pohtimista vähäksi aikaa..

                    EDIT: Jos jollain on M52 anturi käsillä, niin voisko ottaa mitat siitä?

                    EDIT: Itselleni vastaten: "M50 NV are VR. M50 Vanos are Hall, and M52 are something else entirely (not hall or VR). Unfortunately, the S52 and M52 use a weird sensor that it seems Siemens went with just to annoy people putting other ECUs on these cars."
                    Last edited by kmn; 28-03-2016, 20:35.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Miikka40
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 67
                      • Loimaa

                      #55
                      Oireileeko puhaltimen moottori niin että kesken puhalluksen lakkaa puhaltamasta ja alottaa hetken kuluttua puhalluksen uudestaan? Vaihdoin puhaltimen paneelin ja autto vaan siihen että kaikki puhalluksen asennot toimii normaalisti, satunnainen hönkäily jatkuu silti. Että kannattaako vikaa lähteä puhaltimen moottorista etsimään vai johtosarjoista? Ja miten puhallinpaneelin taustavalot sais palamaan, sisällä on jonkinnäköiset muovirinkulat mitkä varmaan kerää valoa itseensä mutta mistä?
                      Bmw e46 320d Touring
                      [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        #56
                        Originally posted by Miikka40 View Post
                        Oireileeko puhaltimen moottori niin että kesken puhalluksen lakkaa puhaltamasta ja alottaa hetken kuluttua puhalluksen uudestaan? Vaihdoin puhaltimen paneelin ja autto vaan siihen että kaikki puhalluksen asennot toimii normaalisti, satunnainen hönkäily jatkuu silti. Että kannattaako vikaa lähteä puhaltimen moottorista etsimään vai johtosarjoista? Ja miten puhallinpaneelin taustavalot sais palamaan, sisällä on jonkinnäköiset muovirinkulat mitkä varmaan kerää valoa itseensä mutta mistä?
                        Moottori loppu tai johto poikki/huono kontakti jossain.

                        Siellä on polttimo joka valaisee ne rinkulat.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 935
                          • Mustio

                          #57
                          Originally posted by Miikka40 View Post
                          Oireileeko puhaltimen moottori niin että kesken puhalluksen lakkaa puhaltamasta ja alottaa hetken kuluttua puhalluksen uudestaan? Vaihdoin puhaltimen paneelin ja autto vaan siihen että kaikki puhalluksen asennot toimii normaalisti, satunnainen hönkäily jatkuu silti. Että kannattaako vikaa lähteä puhaltimen moottorista etsimään vai johtosarjoista? Ja miten puhallinpaneelin taustavalot sais palamaan, sisällä on jonkinnäköiset muovirinkulat mitkä varmaan kerää valoa itseensä mutta mistä?
                          Just eilen vaihdoin omaan sen polttimon. Meni niin että vedin ne 3 säätönuppia irti, niitten takaa paljastuu 2 ruuvia ja ne irti, jolloin paneeli lähtee irti vähän vetkuttamalla irti klipseistään ja sen paneelin takaa paljastui 1 polttimo joka tais olla 1,2W pieni lasikantapolttimo
                          Edit. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4340...-philips-osram
                          Last edited by Jesse93; 29-03-2016, 08:34.
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • Miikka40
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 67
                            • Loimaa

                            #58
                            Sain vaihdettua, polttimohan sieltä oli pimeä. Onkos mittariston kilometrilukemanäytön takana myös jotkin polttimot kun kilometrinäyttö pimeä, valoa vasten kyllö kilometrimäärät näkyy.
                            Bmw e46 320d Touring
                            [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                            Comment

                            • Hiittos
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 34
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by Miikka40 View Post
                              Sain vaihdettua, polttimohan sieltä oli pimeä. Onkos mittariston kilometrilukemanäytön takana myös jotkin polttimot kun kilometrinäyttö pimeä, valoa vasten kyllö kilometrimäärät näkyy.
                              Kyllä, tavallinen lasipolttimo kiinni mittaristossa.

                              Comment

                              • 426Hemi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 621
                                • Pälkäne

                                #60
                                Onks kukaan sovitellu e34 takaiskareita 36:een? Ei sillä ettenkö voisi sinne oikeitakin ihan ostaa, mutta sattuu oleen yhdet bilsteinit jemmassa joista jousen alalautaset hukassa (periaatteessa käyttökelvottomat siis e34:ään).

                                Käytetyn budjettialustan mukana tulleet oli aika kuraa, ja noi passais pituudeltaan ainakin hyvin.
                                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎