Originally posted by MikkoJII
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by wsq´_ View PostE36 bensatankin kannatin pannat mistä muualta kun marmorilta? Sopiiko kaikki mallin keskenään paitsi compact?
Comment
-
-
Kyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:
Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.
Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
Comment
-
-
Originally posted by Hexodus View PostKyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:
Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.
Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEikö olisi hyvä huoltaa sillä ilmastointiaparaatilla koko systeemi ? Se osaa laittaa öljyä oikean määrän.
Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.
Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.
Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think
Comment
-
-
Originally posted by puliukk0 View PostMahdotonta niistä (kohta) irtonaisista komponenteista valuttaa laitteen vaa'alle sitä öljyä.
Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.
Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.
Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think
Comment
-
-
Originally posted by topiiz View PostE36 coupe -97. Alkuperänen varashälytin alkaa huutamaan ovien avauksen jälkeen. Ei vaikutusta onko konepellin katkaisija kytkettynä ja avaimessa uusi patteri. Talviseisonnan (lämpimässä) jälkeen alkoi tekemään tätä. :think
Ideoita?
E: Mulla on cabrio tehnyt noin 1-2krt/vuosi noin ja hälyt menee pois kun käyttää ovet uudestaan lukossa. Kuskin oven lukon moottori temppuili kanssa välillä ennen kuin pimeni kokonaan, en muista onko moottorin vaihdon jälkeen huudattanu hälyjä kertaakaan.Last edited by JJT; 22-04-2019, 18:45.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Joo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.
Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.
Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :thinkWrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostJoo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.
Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.
Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :thinkE91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostMikä auto olikaan? Mikäli m50 niin venttiilikoppa kun on sitä mitälie metalliseosta niin omasta oli tiivistepinta osittain syöpynyt kraatereille eikä pitänyt. Laitoin m52 muovisen venttiilikopan niin siinä parempi tiivistemalli sekä tietty paremman näkönen
Joo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?Wrapped e36 cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Vartiomies View PostJoo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
Comment