E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • matke
    replied
    96 ja tällänen ratti on

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by matke View Post
    eli tätä rattia ei saa bägi toimivaksi tuossa e36?
    Otetaanpa pari varmistusta.

    Minkä ikäinen E36 sinulla on?
    Ja onko kuvaa nykyisestä ratista?

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    eli tätä rattia ei saa bägi toimivaksi tuossa e36?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuon vaihtamalla saa mittaristoon airbag valon palamaan.

    Kannattaa ennemmin etsiä suoraan sopiva ratti.
    Juu, ja ns. salmiakkiratti vaatii omat osavaihtonsa, vanhempi kolmipuolainen siis bolt-on.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuossa ratissahan on bägivalo eli olikos se nyt niin että ei ole vaihdettavissa ilman suurta osien vaihtoa/ollenkaan :think Bägiratti jossa ei ole valoa menee suoraan.
    Tuon vaihtamalla saa mittaristoon airbag valon palamaan.

    Kannattaa ennemmin etsiä suoraan sopiva ratti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tuossa ratissahan on bägivalo eli olikos se nyt niin että ei ole vaihdettavissa ilman suurta osien vaihtoa/ollenkaan :think Bägiratti jossa ei ole valoa menee suoraan.

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    mites tälle puoen ei tule mitää pistoketta vai ottaako se tuosta ns kehästä sen virran?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by matke View Post
    e36 ratin vaihto mitä pitää ottaa huomioon, akun kenka irti ja joutuuko oottaa jonkun aikaa että uskaltaa irrottaa entisen ratin?
    entinen ratti on nelipuolanen iso ja nykynen tällänen:

    Mites tuossa kulkee virta ns airbagille?
    Akun kenkä irti, odota hetki. Vaihda ratti. Tuo oranssi töpseli tulee bagiin kiinni.

    Ei se siitä räjähdä. Kannattaa vaan odottaa hetki niin välttää sen airbag valon syttymisen. Mutta jos on laitteet jolla nollata vikakoodit niin sittenhän ei ole ongelmia.

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    e36 ratin vaihto mitä pitää ottaa huomioon, akun kenka irti ja joutuuko oottaa jonkun aikaa että uskaltaa irrottaa entisen ratin?
    entinen ratti on nelipuolanen iso ja nykynen tällänen:

    Mites tuossa kulkee virta ns airbagille?

    Leave a comment:


  • noushit
    replied
    98vm eli sithän se onnistuukin suoraan. Aattelin että samanlainen systeemi on ku tossa e46:ssa. Kevättä odotellessa.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    On vompatti minkä ikäinen? Kun eikös 6/92 tullut se modi että koiranluu vaihtaa paikkaa iskarista alatuki varteen? Helppo homma muutella jos on näin. Alatukivarren helakiinnikkeet ja uudet tangot kii.
    Ku miun muistaakseni alusta on keulan osilta sama ku normi e36

    Leave a comment:


  • noushit
    replied
    Tarviiko E36 323ti lyhyemmät koiranluut ta technix säädettävän alustan kanssa? Tulee madallusta reilusti. Mistä lyhyemmät, ei googlettelulla ja foorumilta selkeää vastausta löytyny. Käykö E46 koiranluut ja joku puhunu avensiksen osista, mistähän vuosimallista yms. E46 Lyhyemmät löytyisi helposti jos ne vaan käy.

    Leave a comment:


  • hermunen
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sillon noissa merkeissä kun pysyy, niin ei oikeen voi mennä vikaan. Noitahan kannattaa ostaa mistä halvimmalla saa. Yleensä suomenkin hinnat on aika kilpailukykyisiä verrattuna eBay hintoihin. Ja kannattaa tarkistaa esim. aeromotors. Ja vinkkinä glycon runkolaakereista, niin H023 on oikea numero, eikä se toinen..
    Mitäs eroa noilla laakereilla on? H023 vs H948

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Vapari konetta, vähän koitan puristuksia nostaa ja virittää muutenkin, koitan saada myös sitä kautta tehoja ulos vähän enemmän.


    Kannattaako näitä tilailla suomesta jostakin vai ebay hommiksi?
    Sillon noissa merkeissä kun pysyy, niin ei oikeen voi mennä vikaan. Noitahan kannattaa ostaa mistä halvimmalla saa. Yleensä suomenkin hinnat on aika kilpailukykyisiä verrattuna eBay hintoihin. Ja kannattaa tarkistaa esim. aeromotors. Ja vinkkinä glycon runkolaakereista, niin H023 on oikea numero, eikä se toinen..

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vastaus vähän riippuu mitä oot tekemässä. Mutta yleisesti kannattaa suosia valmistajia joita bmw on alunperin käyttänyt. Kuten mahle, glyco, kolbenschmidt jne.
    Vapari konetta, vähän koitan puristuksia nostaa ja virittää muutenkin, koitan saada myös sitä kautta tehoja ulos vähän enemmän.


    Kannattaako näitä tilailla suomesta jostakin vai ebay hommiksi?

    Leave a comment:

Working...
X