E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    M3:ssa oli Scorpion ja siinä ainakin liian kovat äänet.
    323i:ssä oli Powersprint joka oli hintaisekseen hyvä. Matalat äänet eikä tarvinnut peltorit päässä ajaa.
    Sebring oli myös vähän liian kovaääninen muistaakseni.
    Joo, tuo Scorpion onkin ymmärryksen mukaan niin kovaääninen että ei tule olemaan vaihtoehto. Powersprint on mulle tuntemattomampi ja saatavuus myös hieman suppeampi. :think Sebring myös täysin tuntematon itselle.

    Supersprinttiä tuntuisi saavan sieltä täältä suomea/ulkomaita myöten.

    Valinnan vaikeus.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onko kokemuksia Supersport rst pakoputken loppuvaimentimista?

    Edit: Kaikki vinkit hyvistä RST vaimentimista otetaan vastaan. Ei räkivät äänet eikä korvasuojia vaativat mallit
    M3:ssa oli Scorpion ja siinä ainakin liian kovat äänet.
    323i:ssä oli Powersprint joka oli hintaisekseen hyvä. Matalat äänet eikä tarvinnut peltorit päässä ajaa.
    Sebring oli myös vähän liian kovaääninen muistaakseni.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Onko kokemuksia Supersport rst pakoputken loppuvaimentimista?

    Edit: Kaikki vinkit hyvistä RST vaimentimista otetaan vastaan. Ei räkivät äänet eikä korvasuojia vaativat mallit
    Last edited by Haju69; 10-04-2020, 18:28.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Minkä kokoset reijät täytyy porata helmoihin jotta saa oem kiinnikkeet helmamuovien kanssa kiinni peltiin?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by lappihullu View Post
    Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think
    Originally posted by _ville View Post
    Kuulostaisi vialliselta pääsylinteriltä.
    Kerran olen törmännyt myös sellaiseen että työsylinterin tappi ei ollut irrotinhaarukan kolossa vaan nojasi haarukan päässä olevaan reunaan, tappi oli niin vinossa että oli jo syönyt työsylinterin reunaan koloa ja jumitti siihen. Silloin poljin oli normaalia kevyempi.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by lappihullu View Post
    Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think
    Kuulostaisi vialliselta pääsylinteriltä.

    Leave a comment:


  • lappihullu
    replied
    Missä voisi olla vika? Kytkin jää satunnaisesti pohjaan. Poljin on normaalin tuntuinen eikä löysä. Nesteitä ei kuluta. Kerran palautui itsestään ja löi vedon päälle :think

    Leave a comment:


  • Timppeliini
    replied
    Onko joku toteuttanut avon takalasin tummennukseen jollakin muulla tapaa kun vaihtamalla koko ikkunan tummaan versioon? Itsellä kirkas ikkuna hyvässä kunnossa niin ei sen takia kehtaisi vaihtaa, jos joku on toteuttanut jollain muulla tapaa? :think

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mikäs koodi se on? Jos on säätöraja ylittynyt, niin sillon imuvuoto tms. Bank1 on pytyt 1-3
    Luin nyt koodit INPAlla uudelleen. Koodi 229 ja tulee tosiaan vain silloin tällöin. Auto toimii niin kuin kuuluu.

    Liitin tähän noita INPAn näyttöjä, jos niistä olisi apua. Lambda 1:n jännite pumppaa n. 0.5V ja 4.5V väliä niin kuin kai kuuluukin? Lambda 2 jännite jököttää tuossa arvossa. Onko tuo normaalia? Entä onko normaalia että nuo lämmitysarvot on noin erilaiset?
    Attached Files
    Last edited by bmw323it; 07-04-2020, 18:23.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Bank 1 lambda-anturi antaa silloin tällöin vikakoodia, koodin perusteella hidas reagoimaan säätöön.

    Kumpikos noista nyt on Bank 1, etummainenko? Toimiiko tarvikeanturit?

    Potilas e36 323i M52B25.
    Mikäs koodi se on? Jos on säätöraja ylittynyt, niin sillon imuvuoto tms. Bank1 on pytyt 1-3

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Bank 1 lambda-anturi antaa silloin tällöin vikakoodia, koodin perusteella hidas reagoimaan säätöön.

    Kumpikos noista nyt on Bank 1, etummainenko? Toimiiko tarvikeanturit?

    Potilas e36 323i M52B25.

    Leave a comment:


  • hermunen
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Miten päin perän etummainen pusla asennetaan apurunkoon? Kyseessä vakiopusla 1134871. Tuleeko kuvan puslan oikea puoli (puoli jossa sisäholkki on ulompana) kohti auton perää?
    Juurikin näin.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Miten päin perän etummainen pusla asennetaan apurunkoon? Kyseessä vakiopusla 1134871. Tuleeko kuvan puslan oikea puoli (puoli jossa sisäholkki on ulompana) kohti auton perää?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kertoilkaas mikä olisi tänä päivänä fiksu rosterinen vaimennin kateilta taaksepäin. Äänimaailma tulisi olla matalaa murinaa. Missään tapauksessa ei sellaista että naapurit herää aamuisin tai peltorit päässä tarvii ajella.

    M52b28 jatkoksi tulossa
    Mulla on omassa autossa ollu Scorpionin rosterinen vaimennin, joka oli omaan makuun aivan liian kovaääninen. Siihen kyllä naapurit herää.

    Sitten Supersrintin sport, joka ei oo rosterinen. Siinä aika maltilliset äänet, hieman sporttisemmat kuin vakiovaimentimella.
    Nyt viimesimpänä käytetty Eisenmann rosterinen, todella mukavat saundit. Se on uutena tosi kallis, mutta laatu maksaa.

    Suosittelen siis Eisenmannia tai Supersprintiltä race vaihtoehto vois toimia, tästä race mallista ei oo omaa kokemusta. Jos uutena tilaa niin kannattaa miettiä ulostulojen kokoa, koska se vaikuttaa myös ääniin. Mitä isommat ulostulot, sen matalempi saundi. Tässä käsityksessä ite oon. Esimerkiksi Scorpionissa on 2x76mm ja todella matalat murinat.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Pitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa
    Näköjään ratin bägi on ok, mutta apparin bägistä antaa vikakoodia vaikka bägi on paikallaan ja piuha kiinni. Ideoita?:think

    Leave a comment:

Working...
X