E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Virtaahan se vesi jäähdyttimenkin läpi?
    Virtaahan se, uusi syyläri kuitenkin kyseessä (testasin kyllä letkulla senkin).

    Tässä vielä senverran tuli testailtua, että kun koneen iskee kylmänä tulille ja antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin tällöin jonkinlaista kiertoa näyttää tapahtuvan. Syyläri lämpeää tasaisemmin, ja alavesiletkukin lämpeää yhtä lämpimäksi kuin ylävesileletku (luonnollista kun termari ei ole paikallaan). Mutta kun lähdetään ajamaan, tuntuu kierto häviävän totaalisesti. Lämmöt karkaavat tasaista vauhtia, alavesiletku on jääkylmä (termarikoteloa lukuunottamatta) ja ylävesiletku tulikuuma. Samoin syyläri yläosastaan tulikuuma ja alhaalta aivan kylm:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo nyt on harrasteltu taas vesileikkejä. Otin vaihteeksi termarin pois ja laitoin pelkän kotelon tilalle. Sitten työnsin alavesiletkusta vettä sisään. Vettä virtasi pihalle ylävesiletkusta. Irroitin myös lämppärille tulevan letkun ja työnsin vettä sinne. Tuli alavesiletkusta pihalle. Eli ei kai tässä sen kummoisempia tukoksiakaan ole?

    Noh, pakkasnesteet taas sisään ja ilmaamaan. Taas sama lopputulos, neste ei kierrä, ei edes ilman termaria. Itse kotelo lämpenee sinne noin 90 asteeseen, mutta letkun alkaessa lämpötila laskee nopeasti sinne ulkolämpötilan tienoille.


    Mitähän tässä oikein nyt sitten kokeilisi seuraavaksi
    Virtaahan se vesi jäähdyttimenkin läpi?

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Joo nyt on harrasteltu taas vesileikkejä. Otin vaihteeksi termarin pois ja laitoin pelkän kotelon tilalle. Sitten työnsin alavesiletkusta vettä sisään. Vettä virtasi pihalle ylävesiletkusta. Irroitin myös lämppärille tulevan letkun ja työnsin vettä sinne. Tuli alavesiletkusta pihalle. Eli ei kai tässä sen kummoisempia tukoksiakaan ole?

    Noh, pakkasnesteet taas sisään ja ilmaamaan. Taas sama lopputulos, neste ei kierrä, ei edes ilman termaria. Itse kotelo lämpenee sinne noin 90 asteeseen, mutta letkun alkaessa lämpötila laskee nopeasti sinne ulkolämpötilan tienoille.


    Mitähän tässä oikein nyt sitten kokeilisi seuraavaksi

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    Se vaan on yllättävän hyvin varusteltu compacti ja siisteis maaleis sähkö kattoluukku, sähkölasit, sähköpeilit, puolinahka sportit kipillä, msport puskurit edessä ja takana

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ostettu peltoautoksi, nyt on vikaa monessa kohdassa. Paalaa se.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Joo ei tuo enää ilmaus- ja termariongelmalta kyllä kuulosta noilla oireilla. Olen samaa mieltä jr66:n ja algernon:n kanssa, mahdolliselta tukokselta kuulostaa.
    Jeps, täytynee sitten ruveta tukoksia etsimään. Mutta tosiaan jos jollain olisi jaettavaksi jonkunlaista diagrammia näiden vedenkierrosta niin auttaisi paljon. Ainakaan googlettamalla ei kovinkummoisia löytynyt. Ihan jo semmoisesta peeustiedosta olisi apua, esim se motin takana oleva laippa, tuleeko vai lähteekö siitä vesi? Laipasta lähtee kaksi haaraa, toinen menee lämppärin venttiilille ja toinen paikkaan X. Lämppäri toimii joten siis ainakin siellä kiertää vesi. Näin ollen laipallakin siis kiertää vesi. Eli jos kiertosuunta on laipasta lämppäriin niin laippa saa lämmintä vettä konelta. Ja montakohan reittiä koneesta tähän laippaan on, onko veden pakko kiertää kannen ja lohkon molempien läpi vai voiko se mennä esim. pelkästään kannesta?
    Tai ylipäätään, miten on mahdollista että lämppärillä vesi kiertää, mutta syylärillä ei:think

    Leave a comment:


  • jari1996
    replied
    Mistäs lähtisin vikaa etsimään, kun kulutusmittari näyttää 80 vauhdissa tasakaasulla nollaa ja täyskiihdytyksessä ja tyhjäkäynnillä max 15-20l riippuen kuun asennosta. Vaikuttaako lambdat tai imm kulutusmittarin toimintaan? m52b25 kyseessä.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by bimmermies View Post
    voikohan tohon ongelmaan liittyä se että, toinen kallistuksen vakaajan runkokumien kiinnikkeistä on ratkennut ja siellä ei ole kumipusla oikealla paikallaan?
    ei, mutta kannattanee korjata.

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    Originally posted by bimmermies View Post
    On siellä remmi, eikä se nyt niin jäykkä oo, kyl se tehostin jotain tekee
    täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?
    voikohan tohon ongelmaan liittyä se että, toinen kallistuksen vakaajan runkokumien kiinnikkeistä on ratkennut ja siellä ei ole kumipusla oikealla paikallaan?

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    No nämä kannattaa varmaan vaihtaa jos oot käyttöön ottamassa.



    Kai siellä ohjaustehostimen remmi on paikoillaan?

    Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.
    On siellä remmi, eikä se nyt niin jäykkä oo, kyl se tehostin jotain tekee
    täytynee huomenna kattella alle... lisäksi mihinköhän hintaan sais m43 koneeseen ehjiä kansia käytettynä?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by bimmermies View Post
    Siis on siellä aika mustan näköstä öljyä vähän reilu puolessavälissä säiliötä mutta ei täynnä
    No nämä kannattaa varmaan vaihtaa jos oot käyttöön ottamassa.

    Originally posted by bimmermies View Post
    tää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...
    Kai siellä ohjaustehostimen remmi on paikoillaan?

    Se on melkeinpä nostettava keula ylös ja kateltava vikaa tuolta hammastanko-rattiakseli suunnalta. Hammastangon suojakumit kun vetäsee sivuun niin näkee sitä tankoa paremmin. Kääntelee rattia vielä ääriasentoihin niin näkee vielä enemmän hammastangon kuntoa. Paha sanoa mikä siellä vois olla kun on kerran pellolla tykitelty menemään, mutta ruosteista tankoa veikkaan tai sitten rattiakselissa on jotain ongelmaa.

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    tää ostettiin alunperin peltoautoksi, ajelin yhden kesän mutta katkes termarin pultti kun piti se vaihtaa kun ei meinannut enää kunnolla lämmetä talvella, niin jäi seisomaan pihalle varmaan vuodeksi. Nyt kun autokorttti on lähellä niin rupesin sitä laittelemaan, niin huomasin että ohjaus tosi raskas ja siinä tuntuu pykälä jne...

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    [QUOTE=MikkoJII;4188273]Jotain?

    Siis on siellä aika mustan näköstä öljyä vähän reilu puolessavälissä säiliötä mutta ei täynnä

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by bimmermies View Post
    On siellä jotain mutta ei sä täys oo
    Jotain?

    Originally posted by bimmermies View Post
    Voiko ulkona seisominen aiheuttaa et loppuis ku ajelee vaan?
    Mitä tarkoitat ulkona seisomisella? Onko auto seisonut vuosikausia pihalla ja nyt otettiin ajoon? Annas nyt vähän enemmän infoa tästä tapauksesta.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo mutta tossissaan lämmöt nousevat (ainakin mittarin mukaan). Ja tuo syyläri on niin epätasaisen lämmin, kun ajaa jonkun matkaa (lämmöt lähtee nousuun) ja pysähtyy mittaamaan, on syyläri yläosastaan melkein 90 astetta ja alhaalta lähes nollassa.
    Tyhjäkäynnillä lämmöt kestävät kurissa jos huudattaa lämppäriä täysillä. Sen jos kääntää kylmälle niin about 5minuutin kuluttua lämmöt jo punaisella. Tässä kohtaa alavesiletku lämpeää noin 20 asteeseen.
    Ilmattu on tuolla samalla tavalla, ilmaruuvi auki ja nesteet koneeseen. Kokeiltu myös pullopatenttia, ei tulosta.
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuli tämmöinen mieleen että voisiko ehkä joskus hajonneen muovisiipisen vesipumpun romua olla jossain tukosta tekemässä :think Muut syyt on kohta käyty läpi monta kertaa.
    Originally posted by algernon View Post
    Ei se kuulosta ilmausongelmalta, jos syylärin alaosa on täydellisen kylmä niin siellä on kyllä tukos jossakin.

    Onko kenelläkään vesikierron kuvausta tälle motille?
    Joo ei tuo enää ilmaus- ja termariongelmalta kyllä kuulosta noilla oireilla. Olen samaa mieltä jr66:n ja algernon:n kanssa, mahdolliselta tukokselta kuulostaa.

    Leave a comment:

Working...
X