323ti vm98
Onkos kellään hajua kumpaa kautta lähtis purkamaan lämmityslaitteen puhallinta compactista ja missä kohtaa compactissa on etuvastus. Ohjeita yms löytyy monenlaisia, purkaa kojelautaa ja toiset ohjeet että konehuoneen kautta, mutta yksikään ohje ei kerro compactista. Toimii vaan nelos asennossa ja silloinkin huutaa ja vikisee. Pääsisi edes rasvaamaan moottorin ja testattua uudella etuvastuksella vieläkö se toimisi. Helpottais vaan urakkaa jos joku on tehny vompattiin ko. operaation että kumpaa kautta helpompi.:think
Toinen kyssäri, saako paisarin sitä ala tiivistettä mistä? Vuotaa nestettä sieltä välistä ja myynnissä on paisareita n.40e , mutta ilmeisesti siinä on vaan O renkaan tyyppinen tiiviste välissä. Meinasin jos sen tiivisteen saisi jostain ja tiivisteliimaa väliin, sit jos ei pidä niin uutta syyläriä paisareineen paikalleen niinkuin monet ovat kehottaneet.
					
					
					
				
			E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 Missä nestepinta on kylmänä ? N. puolivälissä on oikea kohta, orkkispaisarissa on viiva ja KALT, tarvikkeessa ei välttämättä kumpaakaan.Originally posted by KalluE34 View Posttäytyy koittaa selvitä näillä mitä nyt on ku rahaa nollat että pystys mitään noista tilaamaan paitsi termarin ja ehkä vesipumpun.. kadottaa edelleen nestettä mut nyt ei läheskään niin kovaan tahtiin ku aikasemmin. jäähärin pinta laskeni taas sen vajaa 1/4 osan paisarin säiliöstä. tiedä sit...
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 aivan... täytyy mettästää sit jostaan jos joku käytettynä myy ehjää... ja nyt se näköjään vuotaa jo jostaan moottorin paikkeilta ku moottorin alla läntti nestettä ni liekkö termarin kotelo sit halki jossei vesipumppu ooOriginally posted by Muurahainen View PostSe musta muovi on jo syylärin päätyä joten syyläristä vuotaa.
 Jos hankit vain paisarin niin se on se "kirkas" osa. Yleensä juuri se musta osa on halki.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Se musta muovi on jo syylärin päätyä joten syyläristä vuotaa.Originally posted by KalluE34 View Postno siis ei vuoda syyläristä mistään mut siitä muovi hässäkästä mikä nyt on vissiinki juuri se paisari. et syyläri ei vuoda ainaka sieltä ei mistään mitään tuu
 Jos hankit vain paisarin niin se on se "kirkas" osa. Yleensä juuri se musta osa on halki.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 täytyy koittaa selvitä näillä mitä nyt on ku rahaa nollat että pystys mitään noista tilaamaan paitsi termarin ja ehkä vesipumpun.. kadottaa edelleen nestettä mut nyt ei läheskään niin kovaan tahtiin ku aikasemmin. jäähärin pinta laskeni taas sen vajaa 1/4 osan paisarin säiliöstä. tiedä sit...Originally posted by Jesse93 View PostTilaat uuden syylärin paisareineen, termarin, vesipumpun ja orkkis korkin ja huuhtelet järjestelmän, tuoreet nesteet ja _huolellinen_ ilmaus ja ajelet auringonlaskuun 
 
 Ja varmasti löytyy lukija paikallisilta harrastajilta, laita kyselyä alueesi topickiin
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tilaat uuden syylärin paisareineen, termarin, vesipumpun ja orkkis korkin ja huuhtelet järjestelmän, tuoreet nesteet ja _huolellinen_ ilmaus ja ajelet auringonlaskuun 
 
 Ja varmasti löytyy lukija paikallisilta harrastajilta, laita kyselyä alueesi topickiinLast edited by Jesse93; 27-02-2020, 18:39.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 kellään ei mun mielestä kouvolas tietääkseni oo obd 1 lukijaa ellei jollan forumilaisel ole.Originally posted by Jesse93 View Postjos on ollu nesteet vähissä ja/tai vuotanut niin saattaa olla joku ilmalukko jossain ettei vesi kierrä siksi lähtisi perusasioista liikkeelle. ja käynnistä että joskus nokan anturi kun ollut rikki niin ollut tehoton lämpimänä, siis todella tehoton ja kävi "raskaasti". lue koodit niin saattaa selvitä jotain
 
 mut nyt updatea tilanteeseen. eli hain 5l pönikän jäähäriä ja täytin säiliötä niin kauan ku se vaan täytty ja sitte tota avasin sen ilmausruuvin ennen täyttöä ja oottelin et sielt ei ilmakuplia tulis mut siinä huomasin et paisari vuotaa sieltä alareunasta kuskinpuolelta ainaki siitä missä se ''kirkas'' ja musta muovi kohtaa ja siitä ku paino niitä yhteen niin ei tullut tavaraa mut kun hetken ootti niin tuli taas tiputellen. ja no siinä sain niin että ei kuplia ainenkaa tullu mut kun kotio pääsin eli noin 6-7 kilsaa matkaa motonetiltä ni oli hävinny taas se 1/3 osa nesteistä mut ei kuitenkaa kauheen paljoa verrattuna edellisii kertoihi. sammutin auton siis ennen kuin tarkistin ja lisäsin säiliön täyteen ja kohta lähdettävä taas kokeilemaan syökö se nestettä. ja huomasin myös et rupes sielt puhaltimest edes jonkunverran lämpimämpää ilmaa tulemaan et ei enää ihan jäätävän kylmä tullut
 
 neuvoja muutakun et koittaa nyt väliaikasesti paikata nuo vuotokohdat...
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 jos on ollu nesteet vähissä ja/tai vuotanut niin saattaa olla joku ilmalukko jossain ettei vesi kierrä siksi lähtisi perusasioista liikkeelle. ja käynnistä että joskus nokan anturi kun ollut rikki niin ollut tehoton lämpimänä, siis todella tehoton ja kävi "raskaasti". lue koodit niin saattaa selvitä jotainOriginally posted by KalluE34 View Postei haise pakokaasulle eikä ole mitään möhnää paisarissa. ja joku tosta etuvastuksesta sanoki ni se on työn alla ja täytyy tuo termari vaihtaa kans ja kattoo toimiiko sillä. tuo kuumemis ongelma vaan hämmentää kun se tosiaan on taas syöny nestettä mut ei tietääkseni maahan oo mitään tiputtanu. täytyy koittaa ilmata ja kattoa miten toimii
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 ja tähän vielä lisäyksenä että mites tuo ku käynti kylmänä normaali mut lämpimänä raskas/ei jaksa liikkua niin terhakasti kun kylmänä ja tuntuu et kävis vajailla et vaikuttaako maffi kuin paljon ku se tosiaan on nyt irti se pistokeOriginally posted by KalluE34 View Postei haise pakokaasulle eikä ole mitään möhnää paisarissa. ja joku tosta etuvastuksesta sanoki ni se on työn alla ja täytyy tuo termari vaihtaa kans ja kattoo toimiiko sillä. tuo kuumemis ongelma vaan hämmentää kun se tosiaan on taas syöny nestettä mut ei tietääkseni maahan oo mitään tiputtanu. täytyy koittaa ilmata ja kattoa miten toimii
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 ei haise pakokaasulle eikä ole mitään möhnää paisarissa. ja joku tosta etuvastuksesta sanoki ni se on työn alla ja täytyy tuo termari vaihtaa kans ja kattoo toimiiko sillä. tuo kuumemis ongelma vaan hämmentää kun se tosiaan on taas syöny nestettä mut ei tietääkseni maahan oo mitään tiputtanu. täytyy koittaa ilmata ja kattoa miten toimiiOriginally posted by Jesse93 View PostPuhaltimen ongelmaan lienee syynä etuvastus eli siili kun ei toimi kun täysillä. Ja lämpeemis ongelmaan koittaisin itse tarkistaa/vaihtaa termarin ja vesipumpun ja paisarin korkin sekä huolellisesti ilmaamaan ennenkun alkaa kansiongelmia murehtia ellei nyt jäähytinnesteet ole mitään öljymöhnää täynnä tai haise pakokaasulta
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Riittä. Vakio pultit ja kovaa ajoa. Mulla oli tossa 560 heppasessakin m52:ssa vakio pultit käytössä ongelmitta ja tulee uuteenkin koneeseen.Originally posted by airovaurio View PostM52b28 koneeseen pultteja tässä ihmettelen, yritän saada suht kireen vapari koneen, riittääkö vakio pultit kanteen, kiertokankiin ja runkolaakereihin vai tarviiko apr pultteja?
 Kannentiivisteeks vapariin riittää varmaankin vakio?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 M52b28 koneeseen pultteja tässä ihmettelen, yritän saada suht kireen vapari koneen, riittääkö vakio pultit kanteen, kiertokankiin ja runkolaakereihin vai tarviiko apr pultteja?
 Kannentiivisteeks vapariin riittää varmaankin vakio?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Letkut kivikovat -> 2 bar paisarin korkki jolloin niiden kuuluukin olla "kivikovat" josta taas seuraa että kun korkin avaa kuumana niin takuulla tulee nestettä ulos huolella. Jesse kertoikin loput ja neuvoi miten tulee toimia.Originally posted by KalluE34 View Postelikkmä nyt ilmeni vika toukkaa että kun kylmänä starttaa niin on normaali ja tehot kunnossa jne mut kun kuumenee ni startti pyörii välillä tyhjää kun starttaa ja kun käynnistyy niin käynnistyy hyvin heikosti ja kuullostaa kuin kävisi viidellä ja pakoäänet kovenee huomattavasti ja pamahtelee putkeenkin välilläjoten mahtaako käydä vajailla?
 
 sitten toinen on kun ajelin parisen pv sitten helsingistä kotio niin kun kouvolaan pääsi niin heitti lämmöt tappiin ja rupes kuumeneen. aikamme siinä lisäiltiin nestettä ja käynnissä ollessa ei kiertäny nesteet mut kun sammutti ni imas nestettä huolella. pari kertaa kuumeni ja avattiin korkkia ni purskautti nesteet syyläristä pihalle ja keräs letkuihin aivan jäätävät paineet kun kuumeni ja oli siis kivikovat letkut... no siinä sitte viimesen kerran ku kateltiin ni kun korkki auki auto käynnissä laitto ilmastoinnin päälle niin rupes imemään nestettä ja ilmastointi päällä auto ei kuumene muutakun paikallaan ollessa. samoiten myös puhallin ei puhalla muutakuin nelos asennossa ja sieltä ei väkisinkään tule kuumaa,,, tosin kun antaa kunnolla kaasua ja kiihyttää sinne 120 paremman puolen niin hyvin kun auto vaan liikkuu niin sieltä tulee edes vähän lämpimämpää ilmaa mut ei niin kuumaa läheskään kun pitäisi... jotenka kansivikaa vai termari vai mikä mahtaa olla.
 
 alkaa vituttamaan vaan niin perkeleesti tuo ku ei lämmitin toimi kun nelosella mut ei sieltä saa edes lämmintä tulemaan ja auto kuumene ja kadottaa nestettä johonki...
 
 ja myöskin nykii kylmänä reilusti ja kun lämpenee niin nykii myös silloin. tiedossa on että maffi paskana ja siitä piuha tällä hetkellä irti mutta se on menossa vaihtoon.
 Leave a comment:
Leave a comment: