E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bimmermies
    replied
    Mitenhän sais m43 koneen lohkosta irti jumiutuneen ja katkenneen termarin pultin irti, vastakierretappia kokeiltu, pihdeillä ei saa kiinni

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Itsellä ainakin oli e46 330 satulat ja levyt bolt-on, ei tarvinnut mitään koloja tehdä :think
    Ok, kiitos tiedosta. Ajattelin ettei sovi suoraan, kun 330 satulat ja kannakkeet ovat kuitenkin hieman suuremmat, kuin alkuperäiset 328 romppeet.

    E46 330 jarrukilvistä ei silti mistään löytyny tietoa sopivuudesta, joten hankin jo uudet E36 jarrukilvet.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Sopiiko eteen e46 330 jarrukilvet, vai ostanko uudet alkuperäiset e36 kilvet ja muokkaan niihin kolot 330 satuloille?
    Itsellä ainakin oli e46 330 satulat ja levyt bolt-on, ei tarvinnut mitään koloja tehdä :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bimmermies View Post
    Meneekö e39 manuaaliset nahkat e36 compctiin kuinka helposti?
    Ei mene helposti eikä niissä ole kippejä kun ovia on E39:ssä enemmän.

    Leave a comment:


  • bimmermies
    replied
    E39 nahkat compactiin

    Meneekö e39 manuaaliset nahkat e36 compctiin kuinka helposti?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Olikos vm93 E36 Avon ajonesto jo ecussa, tarvisi kokeilla toista boksia kun epäilen että boksissa on vikaa. Kone siis m50b25 vanos

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Originally posted by Rekotus View Post
    Noniin vähän viisaampia ollaan taas, auto käy nätisti pihassa. Startti tosiaan hyvin hankalassa paikassa ja aikana ettiessäni väliä mistä pääsisin sitä paremmin koputtaan löysin pienen välin mistä pääsi kädellä ottamaan siitä jopa kiinni. Koko startti heiluu tuolla, heiluttelin sitä hiukan ja menin koittaan avaimesta ja nätisti lähti käymään. Vika siis tiedossa, nyt pitäisi vaan jaksaa imusarjat purkaa että siihen pääsee käsiksi.
    Jos startti löysällä niin pultit ovat laatikon puolella yläreunassa vasemmalla. Toinen pultti on sisäkierteellä ja jos huono tuuri käy, toisessa pultissa mutteri vastapuolella. E torxeja. Todella ilkeät kiristää yksin.

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Sopiiko eteen e46 330 jarrukilvet, vai ostanko uudet alkuperäiset e36 kilvet ja muokkaan niihin kolot 330 satuloille?

    Leave a comment:


  • Rekotus
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kuinkahan hapettunut on startin kiinnityspinta eli maadoitus lohkoon ? Tai lootaan, kummassako tuo nyt sitten on kiinni.
    Noniin vähän viisaampia ollaan taas, auto käy nätisti pihassa. Startti tosiaan hyvin hankalassa paikassa ja aikana ettiessäni väliä mistä pääsisin sitä paremmin koputtaan löysin pienen välin mistä pääsi kädellä ottamaan siitä jopa kiinni. Koko startti heiluu tuolla, heiluttelin sitä hiukan ja menin koittaan avaimesta ja nätisti lähti käymään. Vika siis tiedossa, nyt pitäisi vaan jaksaa imusarjat purkaa että siihen pääsee käsiksi.
    Last edited by Rekotus; 14-03-2020, 15:54.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Kuinkahan hapettunut on startin kiinnityspinta eli maadoitus lohkoon ? Tai lootaan, kummassako tuo nyt sitten on kiinni.

    Leave a comment:


  • Rekotus
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Koititko nyt vika päällä kopauttaa starttia
    Koitin sitäkin, mutta ei eloa. Virtalukkoakin koputtelin, et jos olis virtalukon pohja, mut ei auttanut sekään.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Rekotus View Post
    Putsailin nuo johtojen liittimet hiekkapaperilla ja löin kamat kasaan ja koitin käymään, eipä starttaa taaskaan. Ei auttanut edes ns ylimääräinen maajohto. Vähän tuntuu että tuo elää ihan omaa elämäänsä, käynnistyy jos siltä tuntuu. Akussa taas 12.77. Tuo startti on niin pahassa paikkaa että sitä ei oikein kovin helposti pääse mittailemaan. Jokin rele naksahtaa, kun pistää virrat päälle. Sain sen tosiaan käymään tänään, kun koitin tuon ylimääräisen maan kanssa. Otin sen pois siirsin autoa muutaman metrin ja lähti käymään ilman ylimääräistä maatakin ja nyt ei tee taas mitään. Abs valo palaa mittarissa, mutta sillä nyt ei taida merkitystä olla.
    Koititko nyt vika päällä kopauttaa starttia

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Taitaa sitten startti jumitella. Välillä lähtee, välillä ei.

    Ite suosiolla vaihtelisin uuteen mutta voi vanhaakin koittaa herkistellä/korjata.

    Leave a comment:


  • Rekotus
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Joo. Moottorin maadoitusjohdot vaihtoon.
    Putsailin nuo johtojen liittimet hiekkapaperilla ja löin kamat kasaan ja koitin käymään, eipä starttaa taaskaan. Ei auttanut edes ns ylimääräinen maajohto. Vähän tuntuu että tuo elää ihan omaa elämäänsä, käynnistyy jos siltä tuntuu. Akussa taas 12.77. Tuo startti on niin pahassa paikkaa että sitä ei oikein kovin helposti pääse mittailemaan. Jokin rele naksahtaa, kun pistää virrat päälle. Sain sen tosiaan käymään tänään, kun koitin tuon ylimääräisen maan kanssa. Otin sen pois siirsin autoa muutaman metrin ja lähti käymään ilman ylimääräistä maatakin ja nyt ei tee taas mitään. Abs valo palaa mittarissa, mutta sillä nyt ei taida merkitystä olla.
    Last edited by Rekotus; 13-03-2020, 16:35.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Rekotus View Post
    Löin akku kaapelin moottorin korvasta iskarin yläppähän ja lähtee normaalisti käymään. Maaongelma ilmeisesti siis kyseessä?
    Joo. Moottorin maadoitusjohdot vaihtoon.

    Leave a comment:

Working...
X