E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • airovaurio
    replied
    Morjesta.
    Mitkä on vahvimmat vetoakselit typ 188 perään 328 autoon?
    Vakiot (328 vai 325?) tai kestääkö tarvikkeet myös (joku hyväksi todettu merkki?)

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    En tiedä tuota nesteen hukkausta varmaksi kun nyt viimeisimmän immauksen jälkeen vasta yksi koelenkki keretty tekemään. Miten se pahvi tässä olisi porsinut, aikaisemmin näitä lämpöongelmia ei ollut, päin vastoin ironisesti syy miksi toiminpiteisiin ruvettiin oli kylmä/hitaasti lämpenevä kone
    Ja btw, tämähän on neloskoneellinen (voiko ilmauksessa kutoskoneeseen nähden olla jotain olennaista eroa?)

    Ja joo, pidetään tuo ruuvi kiinni ja täytetään pinta käyden sitten taas ajamassa pintaa seuraten
    Voisko siinä olla käyny niin että uusi termari olisi porsinut heti? Aika vähiin alkaa nuo vaihtoehdot käydä.

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    M52 automaati siihen pitäs zf manuaali loota laitella, mitä kaikkea vaatii? Muutakuin eri kardaanin, mitä sähköille pitää tehdä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Ja btw, tämähän on neloskoneellinen (voiko ilmauksessa kutoskoneeseen nähden olla jotain olennaista eroa?)

    Ja joo, pidetään tuo ruuvi kiinni ja täytetään pinta käyden sitten taas ajamassa pintaa seuraten
    Ei ole eroa, huhutaan että kutoset on se ongelma. No, ei ne mulle ole ollu.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Joskus on tullut taisteltua myös kaikkien letkujen ym takia kun kiipeää punaiselle aina vaan. No syy oli anturissa mittari veti punaiselle vaikka lämmöt oli normaalit. Haiseeko se jäähdytysneste pakokaasulle? Tai voi sen käydä mittauttamassakin. Ei maksa "juuri mitään"
    Tätä juuri vähän meinasin että jos mittarilla katsoisi.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Eikö kuumana pitäs olla yli kalt rajan ja nimensä mukasesti kylmänä siinä merkissä eli vuotaa tai ilmaa kummiskin

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Joskus on tullut taisteltua myös kaikkien letkujen ym takia kun kiipeää punaiselle aina vaan. No syy oli anturissa mittari veti punaiselle vaikka lämmöt oli normaalit. Haiseeko se jäähdytysneste pakokaasulle? Tai voi sen käydä mittauttamassakin. Ei maksa "juuri mitään"

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Hukkuiko/hukkaako kone nestettä ajon aikana vaikka lähtiessä olisi pinta ok ? Jotenkin tuntuu edelleen pahvivialle, kuten privassa kerroin ilmaussysteemi toimi kunnossa olevalle kutoselle täydellisesti. Joka kerta, koskaan ei tarvinnut nestettä lisätä jälkeenpäin kylmänä.
    En tiedä tuota nesteen hukkausta varmaksi kun nyt viimeisimmän immauksen jälkeen vasta yksi koelenkki keretty tekemään. Miten se pahvi tässä olisi porsinut, aikaisemmin näitä lämpöongelmia ei ollut, päin vastoin ironisesti syy miksi toiminpiteisiin ruvettiin oli kylmä/hitaasti lämpenevä kone
    Ja btw, tämähän on neloskoneellinen (voiko ilmauksessa kutoskoneeseen nähden olla jotain olennaista eroa?)

    Ja joo, pidetään tuo ruuvi kiinni ja täytetään pinta käyden sitten taas ajamassa pintaa seuraten

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo täytyypä tuossa ylihuomenna mittailla kun pääsen taas autoon käsiksi. Miten tuosta ilmasta voisi sitten päästä oikein eroon kun nämä perinteiset ilmausmetodit eivöt tunnu toimivan? Tietysti kun vetäisi nesteet sisään jollain aliapainepumpulla mutta ei semmoisia viitsisi tonnin talvirassia varten hankkia
    No ehkä tuollaisen kapineen saa jostain lainattua / vuokrattua kohtuullista korvausta vastaan.

    Katso nyt paljonko pinta on pudonnut kun auto on jäähtynyt ja saisiko sinne liruteltua lisää tavaraa. Melkien jättäisin kokeeksi ilmausruuvin avaamatta ettei vahingossakaan mene siitä ilmaa takaisin kiertoon.

    Ei näiden ilmaaminen ihan taikatemppu kuitenkaan ole ollut jos kaikki on kunnossa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Hukkuiko/hukkaako kone nestettä ajon aikana vaikka lähtiessä olisi pinta ok ? Jotenkin tuntuu edelleen pahvivialle, kuten privassa kerroin ilmaussysteemi toimi kunnossa olevalle kutoselle täydellisesti. Joka kerta, koskaan ei tarvinnut nestettä lisätä jälkeenpäin kylmänä.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kuulostaisi vakavasti siltä että siellä on ilmaa.

    Sinulla oli se IR-mittari niin katsoppa mitä sen näyttää koneen lämmöiksi?
    Joo täytyypä tuossa ylihuomenna mittailla kun pääsen taas autoon käsiksi. Miten tuosta ilmasta voisi sitten päästä oikein eroon kun nämä perinteiset ilmausmetodit eivöt tunnu toimivan? Tietysti kun vetäisi nesteet sisään jollain aliapainepumpulla mutta ei semmoisia viitsisi tonnin talvirassia varten hankkia

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Olisiko myyty tietäen että on pientä vikaa :think Tämähän on takaveto talviruoska kuitenkin ? Myyjähän ei tiennyt mistään ongelmista mitään ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Joo kokeilin ilmausta näillä ohjeilla. Eli valutin järjestelmän taas typötyhjäksi. Ilmaruuvi kokonaan pois ja paisarista vettä sitään todella varovaisesti (varmaan yhden 15 min vettä lirutin) kunnes ilmaruuvista tuli pelkkää vettä vois. Koko operaation ajan virrat päällä ja lämmitys täysillä. Paisarin korkki kiinni ja vatovaisesti ajamaan. Kabiiniin puskee jälleen lämmintä, mutta lämmöt silti nousevat. Nousu tosin nyt tuntuisi pysähtyvän siihen "pykälä normaalista eteenpäin" kohtaan. Kuumana nestepinta paisarissa oli laskenut kalt-merkkiin asti. Jätin auton illalla jäähtymään, täytyy tarkistaa mille tasolle pinta jää moottorin jäähdyttyä.
    Kuulostaisi vakavasti siltä että siellä on ilmaa.

    Sinulla oli se IR-mittari niin katsoppa mitä sen näyttää koneen lämmöiksi?

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kansi tai pahvivika. Tai ilmaus kuitenkin vähän niin ja näin :think Laitan privalla sulle toisenlaisen ohjeen kun täällä ei palstatila riitä siitä tuleville kommenteille.
    Joo kokeilin ilmausta näillä ohjeilla. Eli valutin järjestelmän taas typötyhjäksi. Ilmaruuvi kokonaan pois ja paisarista vettä sitään todella varovaisesti (varmaan yhden 15 min vettä lirutin) kunnes ilmaruuvista tuli pelkkää vettä vois. Koko operaation ajan virrat päällä ja lämmitys täysillä. Paisarin korkki kiinni ja vatovaisesti ajamaan. Kabiiniin puskee jälleen lämmintä, mutta lämmöt silti nousevat. Nousu tosin nyt tuntuisi pysähtyvän siihen "pykälä normaalista eteenpäin" kohtaan. Kuumana nestepinta paisarissa oli laskenut kalt-merkkiin asti. Jätin auton illalla jäähtymään, täytyy tarkistaa mille tasolle pinta jää moottorin jäähdyttyä.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Onko mukamas niin että orkkisvetareihin(typ188) ei saa vaihdettua sisäpäätä ollenkaan uuteen kun on niin pahasti väljistynyt? Ei ainakaan omaan silmään löydä mitään muuta kun uusia kumeja sinne sisäpäähän:think

    Leave a comment:

Working...
X