E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Kertoilkaas mikä olisi tänä päivänä fiksu rosterinen vaimennin kateilta taaksepäin. Äänimaailma tulisi olla matalaa murinaa. Missään tapauksessa ei sellaista että naapurit herää aamuisin tai peltorit päässä tarvii ajella.

    M52b28 jatkoksi tulossa

    Leave a comment:


  • SuklaaMonni
    replied
    Originally posted by SuklaaMonni View Post
    Olis hyvin mystinen vika kolmekutosessa...
    Jos täältä saisin apua ongelmaan.

    Eli autona on e36 cabrio vm96 m52b28 turbo kdfi 1.4lla.

    Ongelma on että auto käynnistyy kylmänä mutta sammuu kuin seinään minuutin käymisen jälkeen ja enään ei saa yhteyttä kdfihin läppärillä ja ei käynnisty. Pienen ajan jälkeen taas käynnistyy mutta sammuu pian. Joskus jää suuttimetkin auki ja viinaa menee ihan huolella koneeseen.

    Lämpösestä tallista käynnistäessä toimii normaalisti.
    Vaihdettu jo
    Virtalukonpohja
    Kampiakselin asentotunnistin
    Päärele
    Akku
    Kdfi kävi tutkimuksissa ja on kuulemma ehjä mutta vähän rupeen epäileen.
    Johdot, liitokset, sulakerasia ja releet kaikki putsailtu yms.

    Auto on toiminut tällä setupilla viime kesän. Leimattu penkitetty ajettu ihan huolella yms.

    Olis mukava saada vähän neuvoja ja mietteitä missä vika vois olla.

    Joo vika löyty. Kdfihän se siellä on rikki

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Tietokoneella. Voin nollata Kaivokselassa jos tarve, puhelinumeron saa privalla!
    Siitä on leima kylmänä et ei pääse sillä oikein liikkumaan

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Mitenkäs näissä nollaus tapahtuu?
    Tietokoneella. Voin nollata Kaivokselassa jos tarve, puhelinumeron saa privalla!

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pitää nollata muuten jää palamaan.
    Mitenkäs näissä nollaus tapahtuu?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Pitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa
    Pitää nollata muuten jää palamaan.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Pitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa

    Leave a comment:


  • SuklaaMonni
    replied
    Bmw e36 m52b28 turbo

    Olis hyvin mystinen vika kolmekutosessa...
    Jos täältä saisin apua ongelmaan.

    Eli autona on e36 cabrio vm96 m52b28 turbo kdfi 1.4lla.

    Ongelma on että auto käynnistyy kylmänä mutta sammuu kuin seinään minuutin käymisen jälkeen ja enään ei saa yhteyttä kdfihin läppärillä ja ei käynnisty. Pienen ajan jälkeen taas käynnistyy mutta sammuu pian. Joskus jää suuttimetkin auki ja viinaa menee ihan huolella koneeseen.

    Lämpösestä tallista käynnistäessä toimii normaalisti.
    Vaihdettu jo
    Virtalukonpohja
    Kampiakselin asentotunnistin
    Päärele
    Akku
    Kdfi kävi tutkimuksissa ja on kuulemma ehjä mutta vähän rupeen epäileen.
    Johdot, liitokset, sulakerasia ja releet kaikki putsailtu yms.

    Auto on toiminut tällä setupilla viime kesän. Leimattu penkitetty ajettu ihan huolella yms.

    Olis mukava saada vähän neuvoja ja mietteitä missä vika vois olla.

    Leave a comment:


  • ^Sleeper^
    replied
    M50b25tu moottoriin tulee M54b30 imunokka, niin pitääkö käyttää m52/m54 nokkapukkia ja nostajia? Vai pystyykö käyttämään m50 omia? Nokan mukana tuli pukki, mutta ei nostajia...

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Asia selvä. Eiköhän tolla lauantaina dynoon uskalla lähteä vähän tällasta arpomista lämpöjen kanssa kun autoa ei säädetty niin ei pääse ajamalla testaamaan kaikkea.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Normaali m5x käyntilämpötila on siinä 90-105 asteen välillä. Riippuu ja roikkuu termarin mallista ja että onko alumiininen vai muovinen termarikoppa. Kaikki on ok, jos vaan lämmöt ei hallitsemattomasti ala nouseen tuosta ylöspäin. Alavesiletku kuuluukin olla kylmä/viileä, koska se kertoo siitä että syyläri tekee tehtävänsä ja viilentää jäähdytinnestettä. Jos se olisi tulikuuma, niin koneeseen menee takaisin kuumaa jäähdytinnestettä ja koneen keittäminen on varmaa.
    Last edited by Pazi88; 31-03-2020, 09:07.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Mihin asti muilla lämmöt kipuaa m50:ssä 92c termarilla tyhjäkäynnillä? Uus termari ja nousee 97c asti eikä silloinkaan vielä kunnolla auki koska alavesiletku edelleen kylmä. Mietin vaan onko uus termari viallinen kun kaiken järjen mukaan ei kuuluisi lämpöjen paljon termarin speksien yli nousta. Ja joo ilmaus on tehty kunnolla ja anturina uus bosch oikein kalibroituna. Termari meyle.
    Ja tuohon kukkakepin poistuakseen. Eikös toi messinkiholkki juurikin termarista ole peräisin:
    Last edited by janne[l; 20-05-2020, 13:39.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Jostain vanhasta termostaatista vois olla tuo osa. Siinähän on sen isomman jousen sisällä messinkinen holkki, joka sopisi kuvan holkin kanssa hyvin yhteen. Holkin läpi kulkee tanko. Sitten kysymykseen, että mitä muuta sieltä mahdollisesti löytyy.

    Edit: Termostaatin pienemmän jousen päällä on n.20cnt kolikon kokoinen metallilaatta. Jos tuo laatta on myös jossain kierrossa, saattaa sopivassa paikassa aiheuttaa jo melkoisen tukoksen.
    Last edited by T3; 30-03-2020, 16:14.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Melko pieni, tuskin estää vedenkiertoa :think
    Paljonko siellä on jotain muuta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Melko pieni, tuskin estää vedenkiertoa :think

    Leave a comment:

Working...
X