Kertoilkaas mikä olisi tänä päivänä fiksu rosterinen vaimennin kateilta taaksepäin. Äänimaailma tulisi olla matalaa murinaa. Missään tapauksessa ei sellaista että naapurit herää aamuisin tai peltorit päässä tarvii ajella.
M52b28 jatkoksi tulossa
					
					
					
				
			E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 Originally posted by SuklaaMonni View PostOlis hyvin mystinen vika kolmekutosessa...
 Jos täältä saisin apua ongelmaan.
 
 Eli autona on e36 cabrio vm96 m52b28 turbo kdfi 1.4lla.
 
 Ongelma on että auto käynnistyy kylmänä mutta sammuu kuin seinään minuutin käymisen jälkeen ja enään ei saa yhteyttä kdfihin läppärillä ja ei käynnisty. Pienen ajan jälkeen taas käynnistyy mutta sammuu pian. Joskus jää suuttimetkin auki ja viinaa menee ihan huolella koneeseen.
 
 Lämpösestä tallista käynnistäessä toimii normaalisti.
 Vaihdettu jo
 Virtalukonpohja
 Kampiakselin asentotunnistin
 Päärele
 Akku
 Kdfi kävi tutkimuksissa ja on kuulemma ehjä mutta vähän rupeen epäileen.
 Johdot, liitokset, sulakerasia ja releet kaikki putsailtu yms.
 
 Auto on toiminut tällä setupilla viime kesän. Leimattu penkitetty ajettu ihan huolella yms.
 
 Olis mukava saada vähän neuvoja ja mietteitä missä vika vois olla.
 Joo vika löyty. Kdfihän se siellä on rikki
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Siitä on leima kylmänä et ei pääse sillä oikein liikkumaanOriginally posted by icecold View PostTietokoneella. Voin nollata Kaivokselassa jos tarve, puhelinumeron saa privalla!   
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mitenkäs näissä nollaus tapahtuu?Originally posted by Muurahainen View PostPitää nollata muuten jää palamaan.  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Pitää nollata muuten jää palamaan.Originally posted by DirtyDiesel View PostPitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa 
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Pitääkö e36 ’98 bägivalo erikseen nollata, vai riittääkö akun irroitus? Autoon vaihettu bägitön ratti ja leimaa varten laitoin bägillisen kiinni josta oli se kela levinny, niin mietin vaan, että onko vika siinä ratissa vai jossain muussa  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Bmw e36 m52b28 turbo
 
 Olis hyvin mystinen vika kolmekutosessa...
 Jos täältä saisin apua ongelmaan.
 
 Eli autona on e36 cabrio vm96 m52b28 turbo kdfi 1.4lla.
 
 Ongelma on että auto käynnistyy kylmänä mutta sammuu kuin seinään minuutin käymisen jälkeen ja enään ei saa yhteyttä kdfihin läppärillä ja ei käynnisty. Pienen ajan jälkeen taas käynnistyy mutta sammuu pian. Joskus jää suuttimetkin auki ja viinaa menee ihan huolella koneeseen.
 
 Lämpösestä tallista käynnistäessä toimii normaalisti.
 Vaihdettu jo
 Virtalukonpohja
 Kampiakselin asentotunnistin
 Päärele
 Akku
 Kdfi kävi tutkimuksissa ja on kuulemma ehjä mutta vähän rupeen epäileen.
 Johdot, liitokset, sulakerasia ja releet kaikki putsailtu yms.
 
 Auto on toiminut tällä setupilla viime kesän. Leimattu penkitetty ajettu ihan huolella yms.
 
 Olis mukava saada vähän neuvoja ja mietteitä missä vika vois olla.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 M50b25tu moottoriin tulee M54b30 imunokka, niin pitääkö käyttää m52/m54 nokkapukkia ja nostajia? Vai pystyykö käyttämään m50 omia? Nokan mukana tuli pukki, mutta ei nostajia...
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Asia selvä. Eiköhän tolla lauantaina dynoon uskalla lähteä vähän tällasta arpomista lämpöjen kanssa kun autoa ei säädetty niin ei pääse ajamalla testaamaan kaikkea. vähän tällasta arpomista lämpöjen kanssa kun autoa ei säädetty niin ei pääse ajamalla testaamaan kaikkea.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Normaali m5x käyntilämpötila on siinä 90-105 asteen välillä. Riippuu ja roikkuu termarin mallista ja että onko alumiininen vai muovinen termarikoppa. Kaikki on ok, jos vaan lämmöt ei hallitsemattomasti ala nouseen tuosta ylöspäin. Alavesiletku kuuluukin olla kylmä/viileä, koska se kertoo siitä että syyläri tekee tehtävänsä ja viilentää jäähdytinnestettä. Jos se olisi tulikuuma, niin koneeseen menee takaisin kuumaa jäähdytinnestettä ja koneen keittäminen on varmaa.Last edited by Pazi88; 31-03-2020, 09:07.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mihin asti muilla lämmöt kipuaa m50:ssä 92c termarilla tyhjäkäynnillä? Uus termari ja nousee 97c asti eikä silloinkaan vielä kunnolla auki koska alavesiletku edelleen kylmä. Mietin vaan onko uus termari viallinen kun kaiken järjen mukaan ei kuuluisi lämpöjen paljon termarin speksien yli nousta. Ja joo ilmaus on tehty kunnolla ja anturina uus bosch oikein kalibroituna. Termari meyle.
 Ja tuohon kukkakepin poistuakseen. Eikös toi messinkiholkki juurikin termarista ole peräisin:Last edited by janne[l; 20-05-2020, 13:39.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Jostain vanhasta termostaatista vois olla tuo osa. Siinähän on sen isomman jousen sisällä messinkinen holkki, joka sopisi kuvan holkin kanssa hyvin yhteen. Holkin läpi kulkee tanko. Sitten kysymykseen, että mitä muuta sieltä mahdollisesti löytyy.
 
 Edit: Termostaatin pienemmän jousen päällä on n.20cnt kolikon kokoinen metallilaatta. Jos tuo laatta on myös jossain kierrossa, saattaa sopivassa paikassa aiheuttaa jo melkoisen tukoksen.Last edited by T3; 30-03-2020, 16:14.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Paljonko siellä on jotain muuta?Originally posted by jr66 View PostMelko pieni, tuskin estää vedenkiertoa :think
 Leave a comment:
Leave a comment: