memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soamth
    replied
    On

    Mikä vika kun noin 20min pumppailun jälkeen alkaa työntää nestettä paisarista ulospäin? Lämmöt livedata näyttää 80°c. Alkaako siellä joku ilmakupla keittämään vettä vai mikäs? 3 kertaa yrittänyt ja sama aina.
    E: varmaa on jo juttua täällä mut en löytänyt..
    Last edited by Soamth; 13-02-2018, 14:44.

    Leave a comment:


  • mtr68
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Tee kuten Hemi ohjeessaan kertoo mutta, homman nopeuttamiseksi, löysää ilmausruuvi täytön ajaksi ja laita kiinni kun sen kautta ei enää tule kuplia.
    Oon aika uus täällä ja nää sivut viel hakusessa kuin nää toimii....voisko soittaa

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by mtr68 View Post
    Eli kiitollinen olisin avusta jos joku jeesais tai kertois mitä tehdä tai auto lähtee "paaliin"
    Tee kuten Hemi ohjeessaan kertoo mutta, homman nopeuttamiseksi, löysää ilmausruuvi täytön ajaksi ja laita kiinni kun sen kautta ei enää tule kuplia.

    Leave a comment:


  • mtr68
    replied
    Eli kiitollinen olisin avusta jos joku jeesais tai kertois mitä tehdä tai auto lähtee "paaliin"

    Leave a comment:


  • mtr68
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko niitä ongelmia vieläkin ?
    auto ollu seisonnassa sen jälkeen kun ongelmat alko

    Leave a comment:


  • mtr68
    replied
    Oisko hämeenlinnassa ketään joka osais ilmata e36 oikein....

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by mtr68 View Post
    Moi...itsellä 92 vm 325 coupe...tuttu vaihto termostaatin toissatalvena ja sen jälkeen alko lämpöongelmat...eli lämmöt nousee kokoajan punaselle jos käyttää....sano et ei ilmannu järjestelmää et kuulemma riittää kun aukasee ilmausruuvin yön yli....jotenkin en jaksa uskoa...
    Onko niitä ongelmia vieläkin ?

    Leave a comment:


  • mtr68
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tästä e36:ten ilmauksesta kun näyttää olevan jonkin verran epätietoisuutta, niin laitetaan nyt ohjeet miten se kuuluu tehdä jokainen kerta kun litrakin nestettä joudutaan koneeseen lisäämään. Ilman erityistä ilmaamista tiedossa kun useimmiten on kylmää puhaltava lämmityslaite, lämpöjen heittely/saahaaminen ja pahimmillaan jatkuva keittämiskierre. Myös turhia kansiremontteja on näytetty tehdyn vain siksi että ilmausta ei ole tehty tai osattu tehdä. Näyttää nimittäin siltä että aika monesta varsinkin m50 2.5l koneen kansista löytyy pieniä hiusmurtumia jotka kuitenkaan eivät ole näiden keittämiskierteessä olevien koneiden varsinainen vika, vaan vain ilmaamattomuus. Eli näitä murtumia löytyy kansista/moottoreista jotka eivät mitenkään kärsi keittelyongelmista.
    No, homma alkaa niin että varataan kylmä/ajamaton auto, vähintään TUNTI aikaa ja ämpäriin valmiiksi 50%/50% sekoitettua vesi/pakkasnestesekoitusta se kympin ämpärillinen. Tämän jälkeen katsotaan jokin paikka/luiska jossa auton keula on selkeästi perää korkeammalla ja vielä varmuuden vuoksi nostetaan vaikka tunkilla hieman lisää. Seuraavaksi 1.5l pepsipullo(siis se missä on se kaulusrengas/sopii bemarin syyläriin kuin tehtynä eikä kaadu/"nuljahda"), josta veistetään pohja irti. Syyläristä korkki irti ja pullo syyläriin pakkaus tai jeesusteipillä huolellisesti kiinni=tiiviisti kiinni.
    Nyt lähdetään VAROVASTI liruttamaan vettä koneeseen kunnes pinta nousee syylärin senttiä/kahta vajaa ylätasoon. Kone käymään, lämmityslaite kuumalle ja täysille. Tyhjäkäynnillä sen verran että lämpömittari alkaa liikkumaan. 10-20 lujaa puristusta/"lypsyä" alavesiletkusta, jonka jälkeen täytetään pullo lähes täyteen ja jatketaan alavesiletkun "lypsämistä":



    Koneen annetaan käydä tyhjäkäynnillä samalla kun alavesiletkun voimakasta puristelua jatketaan. Eli niin että parin sekunnin voimakas puristus ja vapautus. Pari kaveria on hyvä olla "projektissa" mukana, ettei poweri lopu kesken kaiken. Jäähdytysnestettä koko ajan sitä mukaa lisää kun pinta vajoaa...ja sehän vajoaa. Eli vaikka uskon puute välillä ilman tulemisen loppumiseen väsähtäisikin, niin ei muutakuin puristelua ja vielä lisää puristelua niin kauan kuin yksikin ilmakupla pullossa näkyy:



    Hommaan menee helposti reilustikkin puolisen tuntia, mikäli kone on vesipumpun tai/ja termarin vaihdossa päässyt lirumaan tyhjäksi. Ilman poistumisen huomaa tietenkin siitäkin kun kabiini alkaa muistuttamaan saunaa samalla kun aina välillä tarkistetään että lämpömittari ei missään vaiheessa nouse sitä viivanvälin verran korkeammalle kuin puoliväliasteikko. Kun pieniäkään ilmakuplia ei ole enään tullut n.5:een minuuttiin, sammuta kone hetkeksi. Jos jotain pulputusta alkaa kuulumaan käynnistä heti uudelleen ja jatka puristelua. Jos mitään ei kuulu 2-3:een minuuttiin, lyö kone käymään ja ryntäytä muutaman kerran kierrokset 3-4000rpm:ään. Jos tämän jälkeen ei kuplia enään tule niin `Voilaa... Homma on siinä ja lämpö tai kansiongelmia ei ole eikä tule.
    Että näin.
    Tämä toimii myös muiden m50 koneisten kanssa, eli myös e34 ja m52 e39 9/98 asti.
    Moi...itsellä 92 vm 325 coupe...tuttu vaihto termostaatin toissatalvena ja sen jälkeen alko lämpöongelmat...eli lämmöt nousee kokoajan punaselle jos käyttää....sano et ei ilmannu järjestelmää et kuulemma riittää kun aukasee ilmausruuvin yön yli....jotenkin en jaksa uskoa...

    Leave a comment:


  • Att1Tude
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Syylärin yläputken pitääkin olla kuumempi kuin alaputken. Ihan normaalia. Itselläni termari hajotessaan on aina juminut auki, ei koskaan kiinni, ja tällöin ongelmana on että lämmöt nimenomaan eivät nouse.

    Mutta mitenkäs se olikaan, olikos näissä M40:ssä niitä irtoavasiipisiä vesipumppuja? Itse veikkaisin vesipumppua joka tapauksessa.
    Kyllä tuntuu että tähän päivään mennessä alkaa olla joka muovisiipinen vaihettu metalliin kyseisellä koneella.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Hexodus View Post
    Täälläkin M40B16 rupesi yhtäkkiä nostamaan lämmöt tappiin taajamassa huristellessa. Aiemmin ei ole lämpöjen kanssa ollut mitään ongelmaa ja mittari osoittanut aina klo 12.

    Mitään vuotojakaan ei näy (ja nesteen taso on ainakin ulkomuistista pysynyt suunnilleen samana) niin tuskin on ilmaakaan päässyt yhtäkkiä hörppäämään? Onko todennäköisin syyllinen termostaatin pettäminen? Syylärin yläputket oli tulikuumat verrattuna alempiin. Taajamassa ei puhalla lämmintä, mutta motarilla ja korkeammilla kierroksilla kyllä puhaltaa.

    Olen juuri nyt Ruotsissa reissun päällä niin ei pääse sen kummemmin tutkimaan. Huomenna pitäisi ajella 600km siivu Tukholmaan ja vähän hirvittää noilla lämmöillä. Onko mitään poppakonsteja millä tuota voisi fiksata tien päällä?
    Syylärin yläputken pitääkin olla kuumempi kuin alaputken. Ihan normaalia. Itselläni termari hajotessaan on aina juminut auki, ei koskaan kiinni, ja tällöin ongelmana on että lämmöt nimenomaan eivät nouse.

    Mutta mitenkäs se olikaan, olikos näissä M40:ssä niitä irtoavasiipisiä vesipumppuja? Itse veikkaisin vesipumppua joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Hexodus
    replied
    Täälläkin M40B16 rupesi yhtäkkiä nostamaan lämmöt tappiin taajamassa huristellessa. Aiemmin ei ole lämpöjen kanssa ollut mitään ongelmaa ja mittari osoittanut aina klo 12.

    Mitään vuotojakaan ei näy (ja nesteen taso on ainakin ulkomuistista pysynyt suunnilleen samana) niin tuskin on ilmaakaan päässyt yhtäkkiä hörppäämään? Onko todennäköisin syyllinen termostaatin pettäminen? Syylärin yläputket oli tulikuumat verrattuna alempiin. Taajamassa ei puhalla lämmintä, mutta motarilla ja korkeammilla kierroksilla kyllä puhaltaa.

    Olen juuri nyt Ruotsissa reissun päällä niin ei pääse sen kummemmin tutkimaan. Huomenna pitäisi ajella 600km siivu Tukholmaan ja vähän hirvittää noilla lämmöillä. Onko mitään poppakonsteja millä tuota voisi fiksata tien päällä?

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    Kyllä se auto ilmaantuu kun sisulla vaan jaksaa vääntää. Itse tein niin että tunkkasin auton keulan reilusti ylös, letkupullo viritelmä kiinni ja nestettä sopivasti ja letkuja puristelemaan. Oman aikansa se vie
    Auttasko jos kävis heittää pienen lenkin sit ilmausruuvin kautta loput kuplat pois?

    Pienen lenkin kävin niin kyllä se alkaa jo lämmintä puhaltaa Mut tyhjäkäynnillä vähän huonosti viellä. Silti mittari jää siihen alle puolenvälin eikä liiku siitä mihinkään. Termari on 88c
    Last edited by >bemari<; 12-06-2016, 13:07.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Kyllä se auto ilmaantuu kun sisulla vaan jaksaa vääntää. Itse tein niin että tunkkasin auton keulan reilusti ylös, letkupullo viritelmä kiinni ja nestettä sopivasti ja letkuja puristelemaan. Oman aikansa se vie

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    Uusi termari vaihdettu mutta ei meinaa silti nostaa lämpöjä. Jää keskimmäisen ja siitä seuraavan viivan kylmemmälle väliin eikä puhalla kuumaa. Ala letku pysyy kylmänä ja tuolla pullo patentilla tuntuu että nestepinta pullossa vaan nousee vaikka ilmaakin tuli pois? Auto e36 2.8

    E. Huomasin että kierrosta kun antaa puhalsi kuumaa? Voiko olla että ilmaa vaan niin pirusti siellä?
    Last edited by >bemari<; 12-06-2016, 12:39.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by duunari76 View Post
    Mikähän se mahtoi olla se tehtaan ohje? Eikö siihen tarvittu joku työkalu?
    Ilmaruuvi auki ja nestettä paisari täyteen niin kauan kuin ilmaa tulee pois.

    BMW:n jäähdytysjärjestelmään on äärimmäisen vaikea saada nestettä jos ilmaa ei päästä ilmaruuvista pois(siksakki kierto syyläri ja tiivis termostaatti alavesiletkussa), mutta ruuvi auki on varmaan yksi helpoimmin ilmattavia jäähtydysjärjestelmiä(neste menee sisään ylävesiletkusta ja ilma tulee samaa kautta ulos, tilanne on sama kuin kaataisi nestettä suoraan ylävesiletkusta sisään)

    Ja tehtaan ohjeissa kerrotaan sekin että kaikkea ilmaa ei tarvitse saada heti moottorista pois, järjestelmä ilmaa itse itsensä loppuun kunhan moottoriin saa niin paljon nestettä että termostaatti aukeaa.

    Kaikki ongelmat noiden ilmauksissa mitä on tullut vastaan on johtunut siitä että ei ole tiedetty koko ilmaruuvin olemassaolosta - ja tätä on sattunut ihan korjaamomiehillekin....

    Leave a comment:

Working...
X