Todella hyvät ohjeet Hemi:llä ilmaukseen. Onnistu kerralla, kiitos!
Pienenä huomautuksena että kannattaa laittaa limupullon kierteisiin esim. Sähköteippiä sen verran että tulee jo sillä tiiviiksi ja siihen tueksi/varmuudeksi se koko pullon kaula teipillä paisariin niinkun Hemi:n ohjeissa olikin riittää tosin pelkkä kierteiden teippaus mutta ei siitä mitään haittaakaan ole.
Höpötystä Ei kai vedettömän etuja perustella laajenemattomuudella vaan korkeammalla kiehumispisteellä. Ja hankala olisikin, koska veden lämpölaajemiskerroin on nesteiden joukossa pienemmästä päästä.
Jos nyt sitten kuitenkin kysymys olisi laajenemisesta tai laajenemattomuudesta, niin miten pienempi laajeneminen aiheuttaisi ongelmia?
Jos järjestelmä vuotaa niin turha siinä on nesteitä ja korkkeja vaihdella.
Nänhän ne sanoo. Tosin EVANS-litkut maksavat 10 kertaa enemmän kuin perinteinen jäähdytysneste, joten hyöty jää auton seuraaville omistajille.
Tuo lämpölaajenemiskerroin veden osalta ei pidä sitten alkuunkaan paikkansa. En tiedä mitä ainetta nuo vedettömät nesteet on?
Niinkuin sanoin että en ole vedettömiä nesteitä laittamassa. Eikä niillä vuotavia järjestelmiä korjata eikä pidäkkään.
En tiedä onko höpötystä Evanssien mainospuheet vai sun puheet. Vai molemmat???
Bemarissa on aika kovat paineet niin varmaan rasittaa jäähdytysjärjestelmää. Tosin korkinhan voi vaihtaa pienemmällä paineella avautuvaksi.
Mulla on 2" paksu ja niin leveä alusyyläri kuin aisojen väliin mahtuu. Melkein kennon kokoinen puhaltava ja pienempi imevä flekti. Kerran oli sponsorikyyditys n. 32 asteen lämmössä ja ajoin n. 2 tuntia putkeen niin alko lämmöt huiteleen siinä 110. Lopussa joutu kääntämään täydet lämmöt hyttiin. Vichyä meni pätkän molemmissa päissä ja illalla maistu olut hyvälle
Mainospuheet on tietysti aina otettava vähän varauksella mutta Evans nesteistä sanotaan,että eivät juuri laajene,
Höpötystä Ei kai vedettömän etuja perustella laajenemattomuudella vaan korkeammalla kiehumispisteellä. Ja hankala olisikin, koska veden lämpölaajemiskerroin on nesteiden joukossa pienemmästä päästä.
joten varsinkin bemarissa joissa on 2 bar korkki käy lämppärin kennon ja varmaan muovipaska syylärin päälle.
Jos nyt sitten kuitenkin kysymys olisi laajenemisesta tai laajenemattomuudesta, niin miten pienempi laajeneminen aiheuttaisi ongelmia?
Eipä siinä. En ole semmoista kokeilemassa,kun pärjänny hyvin punasella glykolilla. Kenno vähän vuotaa jalkotilaan vaikka 1,2 bar korkki. Täytyy joskus selvittää et vuotaako ne O-renkaat vai kenno puhki. Oisin vaan halunnu tietää kokemuksia.
Jos järjestelmä vuotaa niin turha siinä on nesteitä ja korkkeja vaihdella.
Evanssia ei tarvis vaihtaa koskaan.
Nänhän ne sanoo. Tosin EVANS-litkut maksavat 10 kertaa enemmän kuin perinteinen jäähdytysneste, joten hyöty jää auton seuraaville omistajille.
Mainospuheet on tietysti aina otettava vähän varauksella mutta Evans nesteistä sanotaan,että eivät juuri laajene,joten varsinkin bemarissa joissa on 2 bar korkki käy lämppärin kennon ja varmaan muovipaska syylärin päälle.
Eipä siinä. En ole semmoista kokeilemassa,kun pärjänny hyvin punasella glykolilla. Kenno vähän vuotaa jalkotilaan vaikka 1,2 bar korkki. Täytyy joskus selvittää et vuotaako ne O-renkaat vai kenno puhki. Oisin vaan halunnu tietää kokemuksia.
Onko kukaan muuten kokeillu niitä uusia vedettömiä nesteitä. Kestää pakkasta perkeleesti. Lämpöö joku 180 astetta eikä laajene juuri ollenkaan. Kestää auton iän.
Oon kans kuullut noista, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan. Eikös tuo vielä estänyt korroosiotakin.
Mitäs sitten pitää tehdä tai olen tehnyt väärin kun noilla hemin neuvoilla olen tehnyt ja kaikki meni siihen asti hyvin kun vesi alko lentää limupullosta yli.Ennen sitä lämpöä tuli hyvin sisään lämmöt oli normaalissa ja ilmaakaan ei ollu tullu enään pitkään aikaan.Vesi tuntu ikäänkuin kiehuvan pullosta yli.Sitten kun sammutin auton niin vesipinta tietysti laski paisarin alapintaan saakka ja kaikki alkoi taas alusta.Aloitin sitten kaiken taas alusta mutta sama toistui uudelleen.
Kyseessä m52 josta kansi ollut irti.
Leave a comment: