Sanotaas taas että niitä ilmaamis tapoja on varmasti yhtä monta kuin tekijöitäkin.
Tapoja on myös oikeita ja vääriä.
Ja sanotaas taas sekin etten ole itse koskaan mitään pullopatentteja tarvinnut, mutta ilman ihmeellisempiä ongelmia ilmaus on suoritettu onnistuneesti loppuun. M50/M52 koneisissa..
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Naukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin.Sit heitin lenkin niin pinta ei laske mihinkään.Kierroksia annoin ym.Ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä!Muistaakseni 9,5 litraa sanoo Haynesin kirja nestetilavuudesta.Keula ylös ja se pullopatentti paisariin sain vielä vajaan 2 litraa lisää kunnes reilun puolen tunnin lypsämisen jälkeen sormet oli ihan muussina ja lopetin siihen.
Samaa metodia olen käyttänyt nykyään isolla alusyylärillä ja erillisellä paisarilla.
Ihme homma kun ooppelin miehet sanoo kutoskoneista ihan samaa ettei tahdo ilmaantua?.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiis se ohje on: Kone sammuksissa ilmaruuvi pois, nestettä paisariin niin kauan kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä ulos eli siis kaadetaan pönttö korkkia myöten täyteen.
Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.
Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostSiinä tapauksessa, sinunkin kannattaisi se ohje lukea, opastat nimittäin jotain aivan päinvastaista.
Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.
Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo joku vois linkittää sen BMW:n workshop manualin ohjeen, tuo kone on maailman helpoin ilmattava jos ei nyt tee noita yleisiä perusvirheitä eli jättää nestepinnan kalt-merkkiin ja "ilmailee" kone käynnissä niin pitkään kun viimeinenkin vesipisara on moottorista haihtunut.
Jos ei sitä osaa ilmata niin ei ehkä kannattaisi jaella huonoja ilmausneuvojakaan, se BMW:n ohje toimii satavarmasti kun vain tekee niinkuin siinä sanotaan eikä sovella jotain moottori käynnissä nestettä vain kalt-merkkiin asti tyyliä tai ilmaruuvi kiinni tekniikkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostJoo joo.. näitä luuloja ihan turha jaella...
Jos ei sitä osaa ilmata niin ei ehkä kannattaisi jaella huonoja ilmausneuvojakaan, se BMW:n ohje toimii satavarmasti kun vain tekee niinkuin siinä sanotaan eikä sovella jotain moottori käynnissä nestettä vain kalt-merkkiin asti tyyliä tai ilmaruuvi kiinni tekniikkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo siis kaadat sen paisarin täyteen nestettä etkä mihinkään ylärajaan ilmaruuvi auki niin kauan kuin nestettä menee, kone sammuksissa. Mitään muuta ei tarvii tehä, letkujen lypsäminen yms. tekee kyllä hyvän mielen mutta mitään hyötyä siitä ei ole.
Niin ja kun siitä ilmaruuvista tulee vain nestettä ulos ilmaruuvi ja paisarin korkki kiiinni ja käyntiin ja lämpöiseksi, systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta asettuu aika tarkasti kalt rajaan kylmänä.
Ja nesteitä laitettaessa kone ehdottomasti sammuksissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaszka View PostTein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti.
Niin ja kun siitä ilmaruuvista tulee vain nestettä ulos ilmaruuvi ja paisarin korkki kiiinni ja käyntiin ja lämpöiseksi, systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta asettuu aika tarkasti kalt rajaan kylmänä.
Ja nesteitä laitettaessa kone ehdottomasti sammuksissa.
Se vesi ei pääse moottoriin muuta kautta kuin ylävesiletkua pitkin ja neste paisarin kalt merkissä moottoriin ei vielä mene nestettä ollenkaan. Jos kone on M52 niin nestettä pitäisi mennä tyhjään systeemiin ainakin noin 9l suoraan kaatamalla.Last edited by naukkis; 27-04-2014, 13:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaszka View PostTein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti. Seuraavaksi siirsin auton ylämäkeen keula ylös. Puhallin oli täysillä ja painelin alaletkua ilmausruuvi auki jotai puol tuntia lypsin. Kunnes kuuma ilmaa enää näyttänyt tulevan. Sitten kävin tiellä ajelemas, lämmintä ilmaa alko tulla puhaltimesta. Sammutin auton ja katsoin tilanteen neste noin kalt kohalla. Parin tunni päästä kävin uudestaan pikku lenkin heittämäs, mut sitten olikin nestettä pursunut korkin välistä eli pinta noussut täyteen? En lypsänyt tarpeeksi? Mitä kantsis tehä?
Leave a comment:
-
-
Tein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti. Seuraavaksi siirsin auton ylämäkeen keula ylös. Puhallin oli täysillä ja painelin alaletkua ilmausruuvi auki jotai puol tuntia lypsin. Kunnes kuuma ilmaa enää näyttänyt tulevan. Sitten kävin tiellä ajelemas, lämmintä ilmaa alko tulla puhaltimesta. Sammutin auton ja katsoin tilanteen neste noin kalt kohalla. Parin tunni päästä kävin uudestaan pikku lenkin heittämäs, mut sitten olikin nestettä pursunut korkin välistä eli pinta noussut täyteen? En lypsänyt tarpeeksi? Mitä kantsis tehä?
Leave a comment:
-
-
Onhan se 0.7 jo aika voimakas alipaine, mutta jos ymmärrän oikein, niin 1.0 on jo täydellinen tyhjiö?
Eli 0.7 alipaine 10 litran tilavuudessa, tarkoittaa kolmea litraa ilmaa, noin karkeasti.
Täydelliseen tyhjiöön kun päästää nestettä, se täyttää sen koko tilan. Sitä ilmeisesti haetaan tällä alipaineen avulla täyttämisellä?
Mites tuo masiina toimii? Siinä on ilmeisesti jokin systeemi millä saadaan sitä nestettä lisättyä samalla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: