Originally posted by Nafta_lefa
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
-
-
Älkää nyt helvetti taas alottako tätä.Antaa kaikkien ilmata kuten haluaa, jokanen vastatkoon omista pahveistaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nafta_lefa View PostEipä se näköjään tee autuaaksi bemarin kanssa tuo jäähdytysjärjestelmän alipainetäyttölaitekkaan.
Hommasin tuollaisen laser täyttölaitteen:
Kompressorissa riitti potkua lutkuttaa noin -0,7barin alipaine. Termostaattiremontin jälkeen koneeseen meni tuolla viitisen litraa ja loput pari litraa ilmausruuvin reiästä kaataen. Perinteisellä limpsapullo tavalla sitten vielä varmistus ettei jää ilmaa. Eli eipä mahdottomasti helpannut.
Leave a comment:
-
-
Eipä se näköjään tee autuaaksi bemarin kanssa tuo jäähdytysjärjestelmän alipainetäyttölaitekkaan.
Hommasin tuollaisen laser täyttölaitteen:
Kompressorissa riitti potkua lutkuttaa noin -0,7barin alipaine. Termostaattiremontin jälkeen koneeseen meni tuolla viitisen litraa ja loput pari litraa ilmausruuvin reiästä kaataen. Perinteisellä limpsapullo tavalla sitten vielä varmistus ettei jää ilmaa. Eli eipä mahdottomasti helpannut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nafta_lefa View PostAiheuttaako näissä M50 mitään haittaa jos poraa termostaattiin parinkolmenmillin reiän? Pääsis ilma poistumaan koneesta jo ennen termostaatin avautumista. Hiemanhan tuo saattaa lämpenemistä hidastaa, mutta eipä nämä bensasyöpöt mitään kylmiä autoja ole muutenkaan.
Ex e34 m20:seen tuli porattu termostaattiin parikin reikää ja kylläpä olikin ilmaaminen helppoa sen jälkeen.
Turkimpa on haittaa, ainakin osassa tarvike termareissa on pieni reikä.
Leave a comment:
-
-
Aiheuttaako näissä M50 mitään haittaa jos poraa termostaattiin parinkolmenmillin reiän? Pääsis ilma poistumaan koneesta jo ennen termostaatin avautumista. Hiemanhan tuo saattaa lämpenemistä hidastaa, mutta eipä nämä bensasyöpöt mitään kylmiä autoja ole muutenkaan.
Ex e34 m20:seen tuli porattua termostaattiin parikin reikää ja kylläpä olikin ilmaaminen helppoa sen jälkeen.Last edited by Nafta_lefa; 02-12-2013, 21:07.
Leave a comment:
-
-
Ei korjautunu ongelma tälläkään kertaa.
Ja lämmityksestä tulee vain vähän lämmintä ilmaa, niin eikö se oo nyt aika varmasti ilmakupla jossain?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TserehBros View PostNyt tarvittais apua. Jos on jotain merkitystä niin koneena on m50b20.
Eli auto alkoi keittää, niin ekana päätettiin vaihtaa termarin, se vaihdettua ja ilmaukset väliin jätettyä keittämiset tietenkin jatkui, kokeiltiin tänään ilmata tolla pullopatentilla useemman kerran, joka kerran kävi niin, että kun kuplia ei enään tullut sammutettiin auto ja noin minuutin kuluttua termarin puolelta kuului kova ääni ja alkoi nestettä imemään ihan kunnolla, kun taas pistettiin käyntiin ja alettiin ilmaamaan, kuplia vaan tuli, sitten taas sammutettiin, ja minuutin kuluttua imi lisää. Tämä siis ihmetyttää eniten.
Kun irroitin termarin, sen takaa ei tullut yhtään nesteitä, onko ok?
Ja kun ilmasin, niin kun pullo oli täytetty ja termari aukesi, nesteen pinta pullossa alkoi jatkuvasti nousta ja laskea n.10cm, onko ok?
Huomenna yritän vielä nostaa auton keulaa todella korkeelle, ottaa nesteet ulos alavesiletkusta, avaa ilmausruuvin ja kaataa pullon kautta nesteitä niin kauan kunnes ilmausaukosta tulee nesteitä ulos, sitten ruuvi kiinni ja jatkaa lypsäämällä.Originally posted by Löwen View PostKyllä pitää tulla nestettä jos irrotat termarin. Minkä takia et kattonu vesipumpun kuntoa? Siellä voi olla muovisiipinenkin pumppu, joka voi olla paikoin jo lohkeillutkin. Jos olet varma että vesipumppu on kunnossa, niin älä ota niitä nesteitä sieltä suotta enää ulos, vaan pumppailet auto sammuksissa sen mitä menee ja sitten kone käynnissä jatkat ilmausta. Ilmatessa kabiinin lämmönsäätö napit täysille, keula ylös ja pulloa käyttäen. Toisinsanoen teet täysin tuon Hemin alotuspostauksen mukaan, niin varmasti ilmaantuu.
Leave a comment:
-
-
Kyllä pitää tulla nestettä jos irrotat termarin. Minkä takia et kattonu vesipumpun kuntoa? Siellä voi olla muovisiipinenkin pumppu, joka voi olla paikoin jo lohkeillutkin. Jos olet varma että vesipumppu on kunnossa, niin älä ota niitä nesteitä sieltä suotta enää ulos, vaan pumppailet auto sammuksissa sen mitä menee ja sitten kone käynnissä jatkat ilmausta. Ilmatessa kabiinin lämmönsäätö napit täysille, keula ylös ja pulloa käyttäen. Toisinsanoen teet täysin tuon Hemin alotuspostauksen mukaan, niin varmasti ilmaantuu.Last edited by Löwen; 08-09-2013, 13:09.
Leave a comment:
-
-
Nyt tarvittais apua. Jos on jotain merkitystä niin koneena on m50b20.
Eli auto alkoi keittää, niin ekana päätettiin vaihtaa termarin, se vaihdettua ja ilmaukset väliin jätettyä keittämiset tietenkin jatkui, kokeiltiin tänään ilmata tolla pullopatentilla useemman kerran, joka kerran kävi niin, että kun kuplia ei enään tullut sammutettiin auto ja noin minuutin kuluttua termarin puolelta kuului kova ääni ja alkoi nestettä imemään ihan kunnolla, kun taas pistettiin käyntiin ja alettiin ilmaamaan, kuplia vaan tuli, sitten taas sammutettiin, ja minuutin kuluttua imi lisää. Tämä siis ihmetyttää eniten.
Kun irroitin termarin, sen takaa ei tullut yhtään nesteitä, onko ok?
Ja kun ilmasin, niin kun pullo oli täytetty ja termari aukesi, nesteen pinta pullossa alkoi jatkuvasti nousta ja laskea n.10cm, onko ok?
Huomenna yritän vielä nostaa auton keulaa todella korkeelle, ottaa nesteet ulos alavesiletkusta, avaa ilmausruuvin ja kaataa pullon kautta nesteitä niin kauan kunnes ilmausaukosta tulee nesteitä ulos, sitten ruuvi kiinni ja jatkaa lypsäämällä.
Leave a comment:
-
-
Ööö... Uskon minkä?
Mä vaan noi vessat oon täyttänyt sillä nesteellä ja ajellut ilman ongelmia.
Jos noi vessat syö litran tonnille tehtaan mukaan, on se vain käsien pesemistä vastuusta. Kyllähän sun suurena tietäjänä toi pitäis tietää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostLiittyykö siihen ohjeeseen limupullot ja puolentunnin lypsämiset?
Voi olla että sinä uskot tuonkin vähääkään kyseenalaistamatta mutta itselläni vaatimustaso on hiukan korkeammalla. Ei joka asiassa kannata mennä siitä missä aita on matalin.Last edited by peto2; 06-09-2013, 00:00.
Leave a comment:
-
Leave a comment: