Originally posted by jr66
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostPaskamyrsky tulee väkisellä joo. Näitä kymmeniä kertoja (ellei perästi kohta 100 kertaa) ilmanneena voin sanoa, että pullokikka toimii aina 100% varmasti ja jos tulee joku hassu ilmalukko kiertoon, niin pullokikalla sen saa pois. Jos kyseessä on e39 kiertovesipumpulla taikka m52tu/m54, niin pullokikkaa ei tarvi käyttää. Se pumppu kyllä kierrättelee ilmat pois.
Mutta yleensä homma onnistuu naukkiksen tavalla, eli ilmaruuvi auki ja hitaasti kaatelee koneeseen nestettä. Sit käy ajelulla ja koneen jäähdyttyä lisää mitä on vajonnu. Tämä onnistuu sitä varmemmin, mitä tyhjempänä järjestelmä on käyny. Mut jos on esim. vain termarin vain käyttäny irti, niin sinne tahtoo jäädä joku ilmalukko järjestelmään, mitä ei saa pois kuin pullokikalla, tai käymässä ajelulla niin että ilmalukko siirtyy vesipumppuun ja yhtäkkiä lämmöt pomppaakin ylös
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKertaakaan en ole pullopatentteja tarvinnut. Termaria ja vesipumppuja vaihdellut niin M50/M52 koneisiin E36 kuten myös muut mallisarjat. Kun en ole kohdannut ongelmia niin en ole kokenut tarpeelliseksi kokeilla mitään vippaskonsteja.
Mutta tapansa kullakin.
Leave a comment:
-
-
Kertaakaan en ole pullopatentteja tarvinnut. Termaria ja vesipumppuja vaihdellut niin M50/M52 koneisiin E36 kuten myös muut mallisarjat. Kun en ole kohdannut ongelmia niin en ole kokenut tarpeelliseksi kokeilla mitään vippaskonsteja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostToimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?
Mutta yleensä homma onnistuu naukkiksen tavalla, eli ilmaruuvi auki ja hitaasti kaatelee koneeseen nestettä. Sit käy ajelulla ja koneen jäähdyttyä lisää mitä on vajonnu. Tämä onnistuu sitä varmemmin, mitä tyhjempänä järjestelmä on käyny. Mut jos on esim. vain termarin vain käyttäny irti, niin sinne tahtoo jäädä joku ilmalukko järjestelmään, mitä ei saa pois kuin pullokikalla, tai käymässä ajelulla niin että ilmalukko siirtyy vesipumppuun ja yhtäkkiä lämmöt pomppaakin ylös
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKokeilepa ensi kerralla ihan tehtaan ohjeella niin säästät tuonkin ajan muihin hommiin
EDIT: Tai ilmeisesti merkkihuollossa vetävät järjestelmän täyteen alipaineella, johon siis tarvitaan kunnollinen alipainelaite...mutta onko siis jossain kirjoissa ja kansissa ihan virallisesti tuo, että pidetään ilmausruuvi auki, ja kaadetaan nestettä paisuntasäiliöön?Last edited by duunari76; 12-05-2016, 12:50.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostToimiiko tämä oikeasti vai onko edelleen ikuinen paskamyrsky kumpi on parempi tapa?
Originally posted by peto2 View PostJos on kärsivällisyyttä liruttaa nestettä TODELLA hitaasti paisariin ja kiertovesipumppu toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostJoku vois mieluusti laittaa sen tehtaan ohjeen faqqiin, tosin sehän on niin vaikeaselkoinen kuin ilmaruuvi auki ja nestettä koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKokeilepa ensi kerralla ihan tehtaan ohjeella niin säästät tuonkin ajan muihin hommiin
Joku vois mieluusti laittaa sen tehtaan ohjeen faqqiin, tosin sehän on niin vaikeaselkoinen kuin ilmaruuvi auki ja nestettä koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duunari76 View Post
Ja kuuluuko tuon letkun olla normaalisti kova jos auton moottori on kylmä, vai vasta kun lämpenee?
Leave a comment:
-
-
No kokeilinpa minäkin sitten tätä pullokikkaa...tosin se pepsipullon muoto on tainnut vuosien varrella muuttua, kun ei se todellakaan istu mitenkään napakasti paikoillaan, ja liitos jäi ilmastointiteippien kanssakin hiukan vuotavaksi.
No kaatelin ensin pullon puoliväliin asti nestettä, ja äkkiähän se alkoi katoamaan. Lypsin sitä vänkärinpuolelta syylärin alanurkkaan tulevaa letkua, eli se meni ilmeisesti oikein? Välillä kävin käyttämässä kierroksia ja lisäilin nestettä. Varmaan sellasen lähemmäs puolituntia sähläsin tuossa, ja otin lopuksi muutaman sentin nestettä pois, että saa syylärin korkin kiinni.
Kun sitä letkua puristelee, niin pitäiskö pullossa olevan nesteen pinnan liikkua "tasaisesti" ylös-alas? Mulla se tekee sellaisen pulpahduksen, että siitä ei kyllä ota selvää, onko siinä ilmaa seassa. Muuten siihen nesteen pintaan ei kyllä mun mielestä tule enää ilmakuplia.
Ja kuuluuko tuon letkun olla normaalisti kova jos auton moottori on kylmä, vai vasta kun lämpenee?
Leave a comment:
-
Leave a comment: