Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    Originally posted by Hemi View Post
    Siellä on vielä pieni ilmatasku.
    nimen omaan ilmataskupa tasku
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      Kyllä tämä Hemin ohje kuulostaa kaikkien fysikaaliskemiallisten lakien mukaan kaikkein järkevimmältä. Tämän mukaan täytyy kyllä itekkin toimia kun vaihdan nesteet M52B28-pannuun.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • valtti81
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 394
        • karvia

        ilmaus

        ei s...tana! menee hermot! taas tänään koitin jatkaa tuota ilmausta ja meni koko päivä ja aina vaan lämmöt nousee3/4 osaan ! vaihdoin jo wiscon ja termarin ja aina vaan nousee lämmöt!! mitä tän kans ny tekee ? ajaa puuhun vai hä?? ilmaa ei voi olla enää koskA EI VIIMMESEEN PUOLEEN TUNTIIN TULLU ILMAA KUPLAN KUPLAA!! taitaa mennä vaihtoon koko paska!!
        Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
        ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
        Älä lue historiaa, tee sitä !!

        Comment

        • taustatauno
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 481
          • 09-laitamilla

          Ei ainakaan m52:n ilmaaminen mitään ydinfysiikkaa ollut ja ilman mitään tavallisuudesta poikkeavaa toimintaa se onnistui.
          E91 330d

          Comment

          • valtti81
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 394
            • karvia

            ilmaus

            mistäköhän tää ny johtuu ku aina vain lämmöt nousee siihen 3/4 osaan mutta alavesiletku ei juurikaan lämpiä?? ilmates tyhjäkäynnillä nousee jo sinne ja auto on sisältä ku sauna !! oliskohan mahd anturivika ku lämmöt melkein punasella ja heittelee kuinka sattuu muttaku mittaa lämpöjä infrapunamittarilla kannesta ym ni ei misään yli 85 c ja ylävesiletku noin 75-80 c ja alavesiletku 35-45 c??
            Last edited by valtti81; 26-12-2007, 21:34. Reason: lisäystä
            Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
            ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
            Älä lue historiaa, tee sitä !!

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by valtti81 View Post
              mistäköhän tää ny johtuu ku aina vain lämmöt nousee siihen 3/4 osaan mutta alavesiletku ei juurikaan lämpiä?? ilmates tyhjäkäynnillä nousee jo sinne ja auto on sisältä ku sauna !! oliskohan mahd anturivika ku lämmöt melkein punasella ja heittelee kuinka sattuu muttaku mittaa lämpöjä infrapunamittarilla kannesta ym ni ei misään yli 85 c ja ylävesiletku noin 75-80 c ja alavesiletku 35-45 c??
              Jäähdyttimesi siis toimii ja tekee tehtävänsä, ei mitään normaalista poikkeavaa tuossa pl lämpöjen nousu. Aika yleinen on näemmä tulee käsitys että ala- ja ylävesiletkujen pitäisi olla yhtä lämpimiä, mutta tässä kohtaa on hyvä miettiä että mitäköhän varten se jäähdytin on ylipäätänsäkään olemassa?
              Lämpöjen nousemiseen taas voi syy olla termostaatissa tai mittarin anturissa jollei mitään nestekiertoon tai vuotoihin viittaavaa vikaa ilmene eikä järjestelmässä ole tai sinne tule (kannentiivistevika) ylimääräistä ilmaa.
              Last edited by WSE1; 28-12-2007, 09:52.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Semmoinen asia vielä tuosta "pullopatentilla" ilmaamisesta jotta tiiviys paisuntasäiliön ja pullon välillä on ensiarvoisen tärkeää, muutoin ne kuplat voivat tulla tuosta välistä ja ilmausta jatketaan tavallaan turhaan.
                Hyväksi havaittu tiivistys on kiertää siihen pullon kaulan ulkonevalle osalle vulkanoituvaa (ja nimenomaan tätä, tulee kumimainen tiiviste) teippiä sen verran jotta on tiukka säiliön reikään (ei järjettömästi, jokainen halkaisee säiliönsä omalla vastuullaan). Tällöin ympärille ulkopuolelle ei tarvita teippiä kuin tukemiseen jotta pullo pysyy paikallaan & pystyssä.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by taustatauno View Post
                  Ei ainakaan m52:n ilmaaminen mitään ydinfysiikkaa ollut ja ilman mitään tavallisuudesta poikkeavaa toimintaa se onnistui.
                  Riippuu mallista eli onko webastoa, kiertovesipumppua yms. ja toimenpiteestä mitä on tehty eli paljonko nesteitä poistettu ja mistä mutta välttämättä en jättäisi näiden kuutosten ilmausta sattuman varaan, kasikoneinen on jo varmempi, mutta siinäkin kannattaa vaihtoehtoa harkita tapauksesta riippuen.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by armageddon View Post
                    oli pakko taas ilmata ku piti vesipumppu vaihtaa (m50) kokeilin vanhasta tottumuksesta pepsi pullolla, ja mitä en saanu nestettä koneeseen. ja että mitä sit ootin yön yli ja aloin hunttaamaan töissä et mitäs sitä sitte... no juolahi mieleen se ilmaus ruuvi ja avot nestettä alkoi meneen, laitoin ja laitoin lisää nestettä kunnes ei enää menny vaan alkoi "kiertään" no korkki ja ruuvi kiini ja hytti oli ku sauna.annoin vielä koneen jäähtyä ja vielä heräs epäily, ei muuta ku pepsi pullo takas kehiin jä yritystä noin tunti,sit ei enää yksin jaksanu. tulos oli et en enää saanut nestettä lisää koneeseen eikä ilmakuplia näkyny tai kuulunu. herää vaa kysymys mites v***ssa toi ilmaus ruuvi nyt toimi?!?:think
                    Tottakai kone helpommin täyttyy pullopatenttia käytettäessäkin kun kiertää ensin ne ruuvit auki ja kaataa nesteet sisään, ruuvit kiinni sitä mukaa kun niistä valuu nestettä ja sitten alkaa se varsinainen ilmaus.

                    Comment

                    • valtti81
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 394
                      • karvia

                      ilmauksesta

                      Jep tuon kyllä tiesin että alavesiletkun tarttee olla kylmempi ku ylävesiletku. Mutta toi kielis anturiviasta ku kokeilin kannesta ja lohkosta ja termarin kopasta sitä lämpötilaa sillä infrapunalla niin ei misään yli 82c eli melkein pakko olla anturivika (ko). Vesipumppu ja termari uusia... ja ku se pullo on siinä syylärin päällä niin sinne ei tuu ilmakuplia muutaku ilmausvaihees ku lypsää eli ku auto käy tyhjäkäyntiä niin ei tuu kuplia ja pinta ei nouse niin kansiviasta ei ainakaan oo kyse??? tarttee ostaa sew uus anturi niin näkee sitte.. misäs toi anturi muuten on??
                      Last edited by valtti81; 29-12-2007, 14:55.
                      Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                      ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                      Älä lue historiaa, tee sitä !!

                      Comment

                      • arzi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 453
                        • Vantaa

                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Riippuu mallista eli onko webastoa, kiertovesipumppua yms...
                        Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?

                        Comment

                        • arzi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 453
                          • Vantaa

                          Originally posted by arzi View Post
                          Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?
                          Eikö tähän tuu vastausta :think

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            Onko tämä samanlainen über ilmaus suorite tehtävä myös s50 koneille?
                            Vai onko näissä m3 kipoissa edes samanlaisia ongelmia...

                            huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • visa e36
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 753
                              • Järvenpää

                              Originally posted by JTMD View Post
                              Onko tämä samanlainen über ilmaus suorite tehtävä myös s50 koneille?
                              Vai onko näissä m3 kipoissa edes samanlaisia ongelmia...

                              huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...
                              Sama homma myös niissä.
                              Nykyiset
                              -63 Pontiac Catalina convertible
                              -05 E53 X5 3.0d

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by JTMD View Post
                                ...huonon systeemin on gyntterit kehittäny jos ei normaalisuoritteilla saa yhtä konetta ilmattua...
                                Kyllä tätä metodia tarvitaan aika monessa muussakin merkissä/mallissa, mikäli ilmaus halutaan tehdä riskittömästi ja varsinkin silloin kun koko järjestelmä on valunut syystä tai toisesta täysin tyhjiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎