Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by arzi View Post
    Kerrotko miten eroa esim tää webastollisen ja tavallisen ilmaus?
    Webaston asennuspaikkahan vaihtelee hieman mallista riippuen. ilmauksen kannalta on parempi mitä alempana itse webasto ja sen letkut ovat. Ne mallit joissa webasto on asennettu oikealle "akkukoteloon" ja akku siis takapenkin alle tai konttiin, ovat hankalampia koska webaston letkut kulkevat ylempänä kuin paisuntasäiliö. Toki letkuissa on ilmaruuvi, mutta tämmöisessä tapauksessa viimeistään joutuu turvautumaan esimerkiksi tähän pullopatenttiin tai muihin vastaaviin ratkaisuihin vaikka olisikin saanut webastottoman mallin ilmattua muillakin menetelmillä.

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      Tänä iltana tuli vaihdettua nesteet tuohon omaan 328:aan. Kyllähän siinä aikaa tuhraantuu kun puristelee ja puristelee, ja ilmaan vaan tulee, ja pinta laskee. Luulisin saaneeni melko hyvin ilmattua kun nestettä tuntui menevän enemmän sisään mitä Güntherin laittamia tuli ulos.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        nestettä tuntui menevän enemmän sisään mitä Güntherin laittamia tuli ulos.
        Tämä saattaisi vaikuttaa onnistuneelta työltä
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • tossu86
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 25

          Originally posted by Hemi View Post
          Sinulla onkin sähköinen toimiva kiertovesipumppu kabiinin vedenkierrolle. Samalla se yleensä estää lämmityslaitteen täydellisen tyhjenemisen.
          AAAAA!
          Siis tämän takia ihmettelinkin näitä pullo ja tunkki sessioita. Itsellänihän on myös tuo

          Comment

          • valtti81
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 394
            • karvia

            noniin nyt on auto toiminu pitkän aikaa ku ajaa alle 100km.n matkoja mutta eilen teki sen 300 km ajon aikana pari kertaa ettäkun lämmityslaite oli aika haalella niin lämnpömittari nousi vähän yli puolen välin mutta heti kun pisti lämppärin kuumalle niin laski samantien normaaliin.. what is the ropleema??:think
            Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
            ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
            Älä lue historiaa, tee sitä !!

            Comment

            • _Pietu_
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 3660
              • Kuopio / Maaninka

              Originally posted by valtti81 View Post
              noniin nyt on auto toiminu pitkän aikaa ku ajaa alle 100km.n matkoja mutta eilen teki sen 300 km ajon aikana pari kertaa ettäkun lämmityslaite oli aika haalella niin lämnpömittari nousi vähän yli puolen välin mutta heti kun pisti lämppärin kuumalle niin laski samantien normaaliin.. what is the ropleema??:think
              Termostaatti?
              BMW F25 xDrive 20d
              ex BMW e91 320dA
              ex BMW e36 325i
              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1637

                Kun ilmaa ei enää tule ja pullo on kuitenkin vielä esim. puolillaan, niin oletteko imeneet sen ylimääräisen nesteen oikealle tasolle vai miten se neste saadaan lopulliseen tasoonsa?

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1637

                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  Kun ilmaa ei enää tule ja pullo on kuitenkin vielä esim. puolillaan, niin oletteko imeneet sen ylimääräisen nesteen oikealle tasolle vai miten se neste saadaan lopulliseen tasoonsa?

                  No vielä kaipaisin kysymystä ehkä vähän dorkaan kysymykseen, mutta kun kuplia ei tule ja pullo on täynnä vettä, niin ilmeisesti tietenkin pullo veks vesineen ja korkki kiinni? vai jääkö sinne liikaa vettä ja sitä pitää vähentää jonkun verran alatyhjennyspropusta? Vai vajoaako se kylmän siihen kalt tasoon eli tyhjennystä ei tarvita.

                  Tähän kaipaisin vastauksen nyt

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    Originally posted by MarttiKK View Post
                    No vielä kaipaisin kysymystä ehkä vähän dorkaan kysymykseen, mutta kun kuplia ei tule ja pullo on täynnä vettä, niin ilmeisesti tietenkin pullo veks vesineen ja korkki kiinni? vai jääkö sinne liikaa vettä ja sitä pitää vähentää jonkun verran alatyhjennyspropusta? Vai vajoaako se kylmän siihen kalt tasoon eli tyhjennystä ei tarvita.

                    Tähän kaipaisin vastauksen nyt
                    Siis tarkoitetaanko tässä nyt sitä että miten saadaan korkkiin asti täytetty paisari vajautettua max-merkkiin asti? Itse olen vaan tyrkännyt jonkun letkun sinne nesteeseen ja puhaltanut niin että sopiva määrä pulppuaa ulos...
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • BME316
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 446

                      Tehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).

                      Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...

                      Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
                      En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
                      Last edited by BME316; 25-04-2008, 18:32.

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1637

                        Originally posted by Tomba87 View Post
                        Siis tarkoitetaanko tässä nyt sitä että miten saadaan korkkiin asti täytetty paisari vajautettua max-merkkiin asti? Itse olen vaan tyrkännyt jonkun letkun sinne nesteeseen ja puhaltanut niin että sopiva määrä pulppuaa ulos...

                        Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by MarttiKK View Post
                          Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.
                          Pullo pois vaan ja korkki kiinni, kyllä ne ylimääräset tulee pois sieltä. Enemmin tarkkailet että ei ole liian vähän ainetta siellä kuin liian paljon
                          M550d

                          Comment

                          • JuhaX
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 191
                            • KiSkO/ToiJa

                            Originally posted by MarttiKK View Post
                            Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.

                            Mikäli pullossa on vaikka litra nestettä jäljellä ja enää ei mene. Voit nappaa talteen sen litran niin ei tartte maahan lorauttaa sekä sotkea konetilaa Paisarihan jää ihan piripintaan mutta rohkeesti vaan korkki kiinni ja kovaa ajoa. Btw. ei kannata ihmetellä mikäli kaupan pihaan on tiputtanut läikän nestettä ne ovat juurikin sitä ns. ylimääräistä.(tulee edestäpäin katsottuna oikealta) Suht nopeesti nestepinta menee automaattisesti normaaliksi.
                            Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                            Käyttikset:
                            -Opel astra G vm.2004

                            Ex-kulkineet:
                            Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                            Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Niin, siis loppuvaiheessahan siinä on pullo täynnä nestettä. Oletteko imailleet ylimääräiset nesteet pois vain miten palautatte nestemäärän normitasolle. Nythän kun kone viilenee, niin taso pitäisi olla sillä kalt-tasolla.
                              Tuossa se jo tulikin, mutta ylitäytöstä ei ole tosiaan haittaa, vaan se poistuu kyllä ja asettuu oikeaan tasoonsa muutaman sadan kilometrin ajolla.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by BME316 View Post
                                Tehtiin täällä myös ilmaus yhteen E36 325i koneeseen. Oli yhtä helv*ttiä. Kone valutettiin niin tyhjäksi kuin tyhjennyspropusta sen saa. Tehtiin juuri niinkuin Hemin ohjeista voi tehdä, auton keula nostettiin tarpeeksi ylös jne. Pari litraa meni nestettä mutta sitten stoppasi, ei imenyt mitenkään vaikka kuinka puristeli ja konetta käytti korotetuilla kierroksilla. Lämppäri oli kokoajan täysillä ja haaleeta ilmaa tuli pelkästään. Välillä sammuteltiin ja kokeiltiin uudestaan kun meinas voiman loppua puristelussa (kiitos kärsivällisyydestä kaverille).

                                Sitten puristeltaessa ja kone käynnissä ihmetellessä lämmöt pääsivät nousemaan aivan yhtäkkiä 3/4 tasolle. Heti sammutin koneen ja pelkäsin että on jäänyt ilmatasku koneen takaosaan ja sinne on tullut halkeama kannen lämpötilan eroista...

                                Mentiin sitten rauhoittumaan sisälle noin tunniksi ja kun mentiin takas kattomaan niin se oli hörppässy pullosta kaikki nesteet sisäänsä. Siinä sitten jatkettiin ilmaamista ja loppu sujui ongelmitta
                                En kyllä tähän päiväänkään mennessä tiedä mikä siellä oli. Kuten sanoin, tehtiin aivan ohjeiden mukaan, mutta ei onnistunut niin ei. Ja tätä ilmaamista kesti varmaan lähemmäs 2 tuntia.
                                Koneelle ei kannata antaa kierroksia ennen kuin se on jo lämmennyt ja tuon "isoimman höräyksensä" tehnyt, vaan käyttää ihan tyhjäkäynnillä. Muutoin kone lämpiää nopeammin kuin termari ja lämmöt ehtii tappiin ennen kuin termari kunnolla aukeaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎