Ilmattiin taas kerran uudestaan tänään. Vaihdettiiin samalla siili. Lähdin koeajolle ja pidin lämmityslaitteen täysillä, lämmöt pysyi puolessa välissä ja kabiiniin tuli kuumaa ilmaa reilusti. Mutta heti kun laskin lämmitylaittetta hieman viileemmälle (20astetta) niin kohta nousi lämmöt taas 3 viivaan. Mitä mieltä olette voisko olla menossa vesipumppu? Syylari on siis uusi merkkiä nissens.
Ilmakuplia ei tullut ja tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalina, kuormittaessa nousivat tuonne 3 viivaan.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
ilmattiin uudestaan ja taas kokeilulle. päästiin pikkasen pitemmälle ku viimex ja taas nousi lämmöt 3 viivaan. samalla todettiin että lämpöpuhallin ei pyöritä ku korkeintaan 2 nopeudella (tämä ilmeisesti vaikuttaa ilmaukseen) joten kabiiniia ei saatu kuumaksi. Mistä johtuu että alavesiletku oli kivikova kun pysähdyttiin? Alkaa taas usko loppumaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 323 bimmer View PostAuttakaa vähän miestä mäessä. Auto (323i -96) oli syylarin vaihdossa ja ilmaus piti olla tehty. Ajoin 20km ja lämmöt rupes nousemaan (3 viivan yli). Pysäytin ja menin katsomaan paisaria, nesteet ihan lopussa. odottelin 10min ja raotin vähän paisarin korkkia niin rupes nesteet tulemaan takas syylariin (alavesiletku ihan löysä). Taas liikkeelle ja 2km päästä sama juttu.
Otin sitten Hemin ohjeet käyttöön (en tosin saanut pulloa millään tiiviiksi, rupesi vuotamaan välistä), pitääkö pullosta leikata myös suukaula pois?
No kuplia ei tullut, paisarissa tavaraa melkein korkkiin asti. Lähdin kokeilemaan. 10km jälkeen lämmöt nousi 3 viivaan,pysäytin ja katosoin paisariin, paisarista ei ollut hävinnyt yhtään nestettä.Lähdin liikkeelle ja lämmöt putos normaaliin puoleen väliin, ajoin 500m ja taas lämmöt 3 viivaan. Lämmöt ei noussut sitten yli 3 viivan seuraavan n 5km aikana. Mistä johtuu toi lämpöjen heiluminen?Last edited by Supa; 28-03-2009, 13:06.
Leave a comment:
-
-
Auttakaa vähän miestä mäessä. Auto (323i -96) oli syylarin vaihdossa ja ilmaus piti olla tehty. Ajoin 20km ja lämmöt rupes nousemaan (3 viivan yli). Pysäytin ja menin katsomaan paisaria, nesteet ihan lopussa. odottelin 10min ja raotin vähän paisarin korkkia niin rupes nesteet tulemaan takas syylariin (alavesiletku ihan löysä). Taas liikkeelle ja 2km päästä sama juttu.
Otin sitten Hemin ohjeet käyttöön (en tosin saanut pulloa millään tiiviiksi, rupesi vuotamaan välistä), pitääkö pullosta leikata myös suukaula pois?
No kuplia ei tullut, paisarissa tavaraa melkein korkkiin asti. Lähdin kokeilemaan. 10km jälkeen lämmöt nousi 3 viivaan,pysäytin ja katosoin paisariin, paisarista ei ollut hävinnyt yhtään nestettä.Lähdin liikkeelle ja lämmöt putos normaaliin puoleen väliin, ajoin 500m ja taas lämmöt 3 viivaan. Lämmöt ei noussut sitten yli 3 viivan seuraavan n 5km aikana. Mistä johtuu toi lämpöjen heiluminen?
Leave a comment:
-
-
^^ Tuohon ohjeeseen vielä eli ilmausruuvi kiinni sitten, kun se rupeaa räkimään--> vain virrat päälle, lämmät tappiin, puhallin minimiin, mutta autoa ei kuitenkaan käyntiin? ... Vaiko?
Kabiiniin siis tulee lämmintä ja ei siellä palella tarvitse, mutta ei siellä niin lämmintä ole, että voisi shorteissa istua lämmöt täysillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arpuC View PostMites tuo M62 (lainataan nyt tätä topikkia)... Nestettä näyttää olevan hieman yli cold/kalt pinnan eikä toistaiseksi katoa mihinkään. Lämmöt mittarin mukaan puolessa välissä, mutta kabiinia ei saa hehkumaan. Keskeltä tulee lämpöistä ja ovista hieman viileämpää ilmaa, hohkavaksi tuota ei siis saa edes täysillä.
Eli vissiinkin ilmaa(ko/kö)? järjestelmässä. Mikä on paras ratkaisu siis, kun tälläinen löyty jostain koneelta:
1. Paisuntasäiliön korkki pois
2. Ilmausruuvi pois
3. Paisuntasäiliö nestettä täyteen, niin että sitä tulee ilmausruuvistakin
4. Virrat päälle, puhallus minimiin ja lämpö maksimiin
5. Lisäile nestettä sitä mukaa kun vajuu niin kauan kun ei tule enää kuplia.
:think
Ite tuli kanssa ihmeteltyä tuossa aikasemmin miksi ei kabiiniin tullut lämmintä (e38). Syynä oli syöpyneet vesiventtiilit mitkä eivät päästäneet vettä kunnolla läpi sekä syöpynyt lämmittimen kenno. Ja nää oli sen takii syöpyneet kun olivat merkkihuollossa vaihtaneet aikasemmin hienosti punaset nesteet ilman huuhtelua -> ruskeeta paskaa joka syövyttää määrättyjä metalleja. Huippu homma.
Leave a comment:
-
-
Mites tuo M62 (lainataan nyt tätä topikkia)... Nestettä näyttää olevan hieman yli cold/kalt pinnan eikä toistaiseksi katoa mihinkään. Lämmöt mittarin mukaan puolessa välissä, mutta kabiinia ei saa hehkumaan. Keskeltä tulee lämpöistä ja ovista hieman viileämpää ilmaa, hohkavaksi tuota ei siis saa edes täysillä.
Eli vissiinkin ilmaa(ko/kö)? järjestelmässä. Mikä on paras ratkaisu siis, kun tälläinen löyty jostain koneelta:
1. Paisuntasäiliön korkki pois
2. Ilmausruuvi pois
3. Paisuntasäiliö nestettä täyteen, niin että sitä tulee ilmausruuvistakin
4. Virrat päälle, puhallus minimiin ja lämpö maksimiin
5. Lisäile nestettä sitä mukaa kun vajuu niin kauan kun ei tule enää kuplia.
:think
Leave a comment:
-
-
Kokispullo-trikki
Olipa loistavat ohjeet. Tein juuri niin kuin neuvoitte: kokispullo, jeesusteipiä ja lypsämistä. Lämmityslaite ei ole koskaan lämmennyt paremmin. KIITOS!!!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by allu72 View PostVoiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :thinkTäytyy tutkia vielä sitä toista vesiventtiiliä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cock View PostSama homma mielessä, itsellä tosin 540i mutta siinäkin paisari tulipellissä + webasto tuottaa lisähommat.... pitäs termari vaihtaa kun se perkele on jumittunut auki...
Eli onko vinkkejä ilmaamiseen kun paisari on "väärässä" päässä konetta, ja mites toi webasto, siinäkin on varmaan omat kikkailunsa :think:
E38 750:iin tää pullopatentti toimi kyllä helvetin hienosti.
e34 540ia itellä ainakin toiminu ilmaus eberin kanssa(sama kuin webasto) et kylmänä järjetelmä täytään nestettä ja sit kone käyntiin wrumm...
sitten odotelaan et kone rupaaa lämpiään ja "kadotaan nestetä" lisäillä pikku hiljaaa nestettä paisariin, kun neste rupeaa tulemaan yli paisarista niin korkki kiinni ja käydä joku pilis ajeleen jonka jälkeen olen aamun odotellut et nesteet ovat jäähtyneet. Paisari taas ylä merkiin ja sen jäläkeen ei ole ollut mitäään ongelmia.
eli ei tartte paentteja tehä!
mut jos sen haluaa oikein ohjeiden mukaan tehä niin sit vaan jollai imaista joka paiksta ilma poies alipaineella eli letkut rutuun ja sit samalla vehkäällä nesteet sisään ettei ilmalukkoja tule! mut kellä tollaisia on marmoritiskilä....
Leave a comment:
-
-
e34 540i
Originally posted by allu72 View PostVoiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :think
Eli onko vinkkejä ilmaamiseen kun paisari on "väärässä" päässä konetta, ja mites toi webasto, siinäkin on varmaan omat kikkailunsa :think:
E38 750:iin tää pullopatentti toimi kyllä helvetin hienosti.
Leave a comment:
-
-
Voiko tätä pullokikkaa soveltaa e32 750:ssä? Paisuntasäiliö tulipellissä.
Ei oikein tule lämmintä kuin sillä supertöhötys vaihteella :| Vesiventtiili on katottu että toimii. Tosin siellä on vieressä joku toinen venttiili mitä en vielä kerinnyt tutkimaan :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juustomummo View PostVoiskos joku kertoa tarkasti miten hoidan ilmauksen e30 vm88?
"Ja tää Hemin "E36 Ilmaus" toimii ihan samalla tavalla E30:ssä nim. kokemusta ON! Suosittelen!"
Eikä muuten paljan hakua tarvinnut käyttää että ton löysi..
Leave a comment:
-
Leave a comment: