Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jisola
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 48
    • Haapajärvi

    Originally posted by duunari76 View Post
    Aika kovia lupaa tuo 3M...eli tuolla pitäis periaatteessa saada kiinnittää lokarit, helmat jne? Ja jos tarvii paikata reikää, niin tuollako voi liimata vaan peltiä päälle, eikä inssi ala irvistelemään yhtään?
    Eikai sen inssin pitäs irvistellä sama millä se pelti on reijän tukkeeksi kiinnitetty. Muistan ku joskus 90-luvulla peruskouluikäsenä pistettiin isän Fiat Regataa katsastuskuntoon, pohjassa oli reikä minkä ympärille pistin perus silikoonia ja päälle pellinpala popniiteillä, kuskin oven alareuna oli ruostunu puhki ja repsotti auki ni sinne ruutattiin väliin uretaania ja pistettiin yöksi teipillä pellin reunat yhteen. Leima tuli
    e36 318i -96 toukka
    e46 318i -99 sedan

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Originally posted by duunari76 View Post
      Aika kovia lupaa tuo 3M...eli tuolla pitäis periaatteessa saada kiinnittää lokarit, helmat jne? Ja jos tarvii paikata reikää, niin tuollako voi liimata vaan peltiä päälle, eikä inssi ala irvistelemään yhtään?
      Kyllä mulla on e30:ssä helmat kiinni liimalla. Nykyään kai liimaamista käytetään ihan uusia autoja valmistettaessa tai ainakin kolarikorjauksissa. Lisäksi mulla on nämä mainitut m3 vahvikkeet kiinni liimalla. Paljon parempi vaihtoehto kuin hitsaaminen, koska hitsatessa palaa kotelon sisäinen maali pois ja alkaa ruostumaan sieltä käsin. Tullutta vauriota ei edes huomaa ennenkuin koko palli on aivan mätä sisältä ja ruoste puskee läpi asti. Olen käyttäny tätä liimaa: http://www.finnsco.fi/pages/suomi/tu...ma-epox-90.php
      Last edited by Pazi88; 19-04-2016, 14:47.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • sonkko123
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1114
        • Kuopio

        Originally posted by sonkko123 View Post
        Täähän on iha arkipäivää muoveille itellä kans kävi juurikin näin ja kun kehdon tiputti alas, tuli kahden nyrkin kokoiset pellit niiden pulttien mukana pohjasta
        Onnea ja menestystä kaikille jotka näitä joutuvat korjailemaan, ja tosiaan älkää ruvetko pelkästään hitsailemaan niitä ratkeamia yms, hommatkaa ne ämmäläisen vahvikepalat sinne niin säästytte niiltä typeriltä uudelleen korjauksilta, ja sieltä takapenkkien alta kans auki se pelti
        sama paska tämä "uus" kolmekutone, tympiää hommaa edelleen tää
        kaisse pittee vaa jaksaa tehä

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          Laitetaanpa huvikseen tännekin.. Ostin siis tommosen coupen viime kesänä ja tiedossa oli, että tämä homma tulee eteen. Mätimään se oli tietty päässyt ja vieläpä takakynkän kiinnikkeiden pultit katkesi paikalleen ja piti tehdä uudet..

          Eli tommoseen kannattaa varautua myös. Vahvikkeet tuli Tommyracelta, jotka on paksummat, kuin marmorilla ja hitsaamalla laitettu kiinni.










          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Laitetaanpa hyvikseen tännekin.. Ostin siis tommosen coupen viime kesänä ja tiedossa oli, että tämä homma tulee eteen. Mätimään se oli tietty päässyt ja vieläpä takakynkän kiinnikkeiden pultit katkesi paikalleen ja piti tehdä uudet..

            Eli tommoseen kannattaa varautua myös. Vahvikkeet tuli Tommyracelta, jotka on paksummat, kuin marmorilla ja hitsaamalla laitettu kiinni.











            EDIT: Itsehän olen sitä mieltä, että näitä E36 ei ole kuin kahdenlaista: Niitä joissa perä on revennyt ja hitsattu ja sitten ne, missä se ei vielä ole revennyt.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Viikonloppuna pitäs alkaa tätä samaa hommaa tekemään kaverin autoon.
              Taka-akseli kokonaan pois ja ilmeisesti tankin joutuu puottamaan kans pois jos ei halua polttaa autoa ja hallia.
              Onkos jollakin kuvia tuosta yläpään korjauksesta eli takapenkin alta? Mietin tässä vaan, että kun yläpäästä on revennyt niin kuinka ootte saanut kohdistettua nuo tapit linjaansa?
              E32 750i 11/89

              Comment

              • rasssi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2015
                • 88
                • Helsinki

                Joo, tankin irrotus aika must jos meinaa räkiä pohjaa, etummaiset kiinnityspisteet melko lähellä tankkia

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Enpähän oo kyllä ikinä irroittanu tankkia vahvikkeiden hitsauksen takia. Vedellä kastelee tankin kunnolla yläpinnasta suihkepullolla ja survoo märkiä rättejä siihen ympäristöön.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    Originally posted by rasssi View Post
                    Joo, tankin irrotus aika must jos meinaa räkiä pohjaa, etummaiset kiinnityspisteet melko lähellä tankkia
                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Enpähän oo kyllä ikinä irroittanu tankkia vahvikkeiden hitsauksen takia. Vedellä kastelee tankin kunnolla yläpinnasta suihkepullolla ja survoo märkiä rättejä siihen ympäristöön.
                    No joo homma tuli tehtyä ja tankki otettiin irti varmuuden vuoksi. Homma tuli tehtyä viikonlopussa ja auto saatiin valmiiksi sunnuntaina neljän aikaan aamuyöstä vaikka alotettiin perjantaina iltapäivällä. Yhtä helvetin takkuamista koko homma, mikkään ei menny kohtuuella.

                    Kaverilla oli oikeanpuoleinen etukiinnike revennyt pohjapeltien mätimisen seurauksena ja se oli repinyt sen pultin yläpään kupin minkä johdosta pultti heilui irrallaan. Kuskinpuolen takakiinnike olisi ollut seuraavana menossa, mutta onneksi otettiin "ajoissa" kiinni niin ei tarvinnut sitä sen kummemmin hitsuutella. Jotain hommasta oppineena voin sanoa, että en enää kaasuttomalla valovirta hitsauskoneella tee mitään autopeltihommia, aivan täyttä helvettiä koko homma, mutta pakon saattelemana tuli tämäkin tehtyä
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎