Tämä hieman kiinnostaisi minuakin.Oman entisen ämmän ahtaminen kariutui jo alkuvaiheessa konttorille tuohon maagiseen 7kg:n rajaan.
Ei olisi ensimmäinen katsastusmies joka ei osaa laskea / laskee sen kokonaismassasta tai jotain muuta kätevää.. Auton omamassan pitäisi olla noilla tehoilla 1701kg, ei kai se ämmäläinenkään nyt IHAN niin paljoa paina.
Ei olisi ensimmäinen katsastusmies joka ei osaa laskea / laskee sen kokonaismassasta tai jotain muuta kätevää.. Auton omamassan pitäisi olla noilla tehoilla 1701kg, ei kai se ämmäläinenkään nyt IHAN niin paljoa paina.
Ainiin ja onnea projektin valmistumisesta.
En nyt aivan ymmärtänyt kirjoitustasi.Voisit tarkentaa mitä tarkoitat kirjoituksellasi?Nythän ei ole mistään katsastusmiehen matematiikasta kyse,vaan todellista tehoista suhteessa teho/painoindeksiin.
Jos vanha ämmäni painoi 1540kg niin tehoa tuon 7kg:n säännöllä saisi olla 220kW (alkuperisteho 210kW).Eli ahtamalla olisin saannut laillisesti nostaa tehoa vain n.10kW.Joten tuon teholisäyksen olisin saanut lastulla putkellakin.Ja mikäli nuo sallitut tehot olisikin laskettu kokonaismassasta,niin tilannehan olisin helpottunut.1820kg olisi mahdollistanut tehojen noston n.260kW:iin.Mutta kun kyse ei ollut mistään lakuvirheistä,vaan pilkuntarkoista pykälistä.Jotka AKE:lta silloin (v.2004) varmistettiin yllätysten välttämiseksi.
Topiikin aloittaja ja projektin tehneen sankarin tehot on 243kW,joka tekee n. 6,58kg/kW.Jos puhuttaisiin 4-ov. sedanista.Coupessa tuo indeksi tulee vielä paremmaksi,koska se on kevyempi.Eli silloin mennään molemmissa tapauksissa alle tuon maagisen 7kg/kW rajan.
Tämän vuoksi asiaa tiedustelinkin,koska on täysi selvää,ettei tapauksen auton painoa ole nostettu tuon sinun ilmoittamasi painorajan tasolle.OT loppui osaltani tähän.
Nyt ei sitten hemikään voi PAINOTTAA ettei suomessa ole ainuttakaan vähäpäästöistä autoa jälkeen päin asennetulla turbolla rekisteröity
Ei tietenkään voikkaan kun kerran yksi nyt on vihdoin papereihin asti yksi saatu.Tätä tapausta ei nyt kuitenkaan voi verrata taustoiltaan ihan Pentti Perusautoilijan vähäpäästöisen ahdinproggiksiin, joten ei se nyt Suomessa tämän tapauksen johdosta yhtään kuitenkaan käytännön toteutustasoltaan helpottunut.
Lisäksi kun mennään vähän tuoreempii autoihin ja tiukempiin päästörajoihin, ei homma ainakaan yhtään helpotu.
Eli en koskaan, enkä missään ole väittänytkään asian olevan MAHDOTONTA, mutta vaikeaa se on, varsinkin mikäli ei omaa SamiK:n taustoja.
Samille toki projektin läpiviennistä onnea
Topiikin aloittaja ja projektin tehneen sankarin tehot on 243kW,joka tekee n. 6,58kg/kW.Jos puhuttaisiin 4-ov. sedanista.Coupessa tuo indeksi tulee vielä paremmaksi,koska se on kevyempi.Eli silloin mennään molemmissa tapauksissa alle tuon maagisen 7kg/kW rajan.
En oo aivan 100% varma mut muistelisin et coupe on joitaki kiloja painavempi mitä sedani. cabriohan oli jo huomattavasti painavempi mitä sedan, mut mulla sellanen muistikuva et coupeki ois ollu hitusen painavempi? :think
En nyt aivan ymmärtänyt kirjoitustasi.Voisit tarkentaa mitä tarkoitat kirjoituksellasi?Nythän ei ole mistään katsastusmiehen matematiikasta kyse,vaan todellista tehoista suhteessa teho/painoindeksiin.
Tarkoitin että jos autolla ei ole AKEn poikkeuslupaa, ainut vaihtoehto on että katsastaja ei ole ottanut koko asiaa huomioon tai laskenut paino/teho-suhteen väärin. Kyse siis voi nimenomaan olla katsastajan matematiikasta, katsastaja on kuitenkin viime kädessä se henkilö joka hyväksyy tai hylkää muutoskatsastuksen ja tekee tarvittavat merkinnät rekisteriin.
[edit]
Originally posted by MarttiKK
Eli tuo teho/painoasia pitäisi vielä saada selväksi?
Käytännössä pitäisi olla poikkeuslupa ja jos ei ole, niin rekisteröinti ei ole mennyt "lakien ja asetusten" mukaisesti?
noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
mutta mitä sitten,mua ei.
AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.
noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
mutta mitä sitten,mua ei.
AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.
Taisit käsittää vähän väärin sen miksi tästä ollaan täällä foorumilla niin tarkkoja, en usko että se on keneltäkään pois että sulla on tälläinen ajoneuvo onnistuneesti muutoskatsastettuna.
Ja muutenkin ehkä tässä oleellisempaa on se, että auto on saatu läpi päästörajoista, monella on kovasti kriittinen näkemys vähäpäästöisen bemarin ahtamisesta kuten näkyy..
noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
mutta mitä sitten,mua ei.
AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.
Tää on niin tätä, kun joku jotain hienoa saavuttaa. Kateellisuutta... tai jotain.
Nuo AKE:n säädökset kun eivät ole yksiselitteisiä. Sen nyt pitäisi kaikkien tietää. Monet säännöt kumoavat toisensa, loppu on kiinni katsastusmiehestä ja hänen valitsemistaan säädöksistä.
noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
Kyse ei ole vittuilusta ja pilkunnussimisesta, vaan siitä että jos joku mahdollisesti tällaista suunnittelee itsekin, on pakko tietää miten auton saa pykälien mukaiseksi. Jos sinulla ei ole tuohon tehopainosuhteeseen puututtu, asia on ihan selvä, mutta ei se tarkoita että kaikilla konttoreilla asia menisi samoin. Eli tärkeä tieto asiaan liittyen, eikä ihmisten tarvitse hakata päätään seinään sillä perusteella että "on tuokin leimassa" vaan tietää suoraan ettei sitä kohtaa ole vieläkään saatu ohitettua.
On varmaan muuten tänään liput saloissa tämän saavutuksen takia
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Comment