Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elementti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 222
    • Helsinki

    Tuli avttua tuo kuskinpuolen ovipahvi, siellä roikkui 10kpl!!! Liittimiä irrallaan. Mitä liittimiä siellä ocessa on siis?
    Niistä 2 ainakin taisi olla orkkis kaiuttimille, 3 taisi olla sähköpeileille.
    Kuskin ovesta kun laittaa lukkoon, ovet pamahtaa heti auki. Kun uudestaan pistää niik menee lukkoon. Kontista sama. Apparin ovesta toimii.
    e38 740d '99 Sahara-beige
    e65 730d ’07 Black-sapphire
    f01 730d '09 sophisto-grau

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by niklas^^ View Post
      Katoin sieltä myytävät osastosta niin ei ollut oikein mieleistä..
      Ku pitäisi olla sedan..

      Tuossa on 325 91vm
      Joka on kaikin puolin näpäkän näköinen...Ja lisävarusteitakin löytyy hyvin.
      Suosiolla kiertäisin, turha maksaa tuosta tuuninkista. Ratista päätellen on sillä ainakin tuo 240tkm ajettu, kerran jos toisenkin.
      Kannattaa muutenkin silmäillä -93 ja uudempia, on ruostesuojaus hiukan toistaluokkaa kuin noissa iänvanhoissa.
      Originally posted by Elementti View Post
      Tuli avttua tuo kuskinpuolen ovipahvi, siellä roikkui 10kpl!!! Liittimiä irrallaan. Mitä liittimiä siellä ocessa on siis?
      Niistä 2 ainakin taisi olla orkkis kaiuttimille, 3 taisi olla sähköpeileille.
      Kuskin ovesta kun laittaa lukkoon, ovet pamahtaa heti auki. Kun uudestaan pistää niik menee lukkoon. Kontista sama. Apparin ovesta toimii.
      3 voi olla orkkiskajareille, sähköpeilillä yksi liitin, sähköpeilien säädölle yksi, mikrokytkimet jne.
      Tuskin siellä ihan kymmentä, tokko koko ovessakaan niin montaa on.

      Tarkista takakontin johdotukset jos keskuslukko vittuilee.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Uri
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 65
        • Kouvola

        Kokeillaas vaikka tähän ketjuun, kun sopivampaa ei löytynyt..

        Eli tarkoitus olisi kevään aikana käydä hakemassa E36 M3 Cabriolet. Mieluusti mallisarjan loppupäästä.

        Mitä kaikkea pitää huomioida ja missä menee helpoiten tällainen autoista ymmärtämätön metsään. Pari autoa olen kyllä hakenut, että se puoli ehkä onnistuu, mutta M3:n tekniikasta en paljon ymmärrää..

        Esim tällainen:

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          Originally posted by Uri View Post
          Kokeillaas vaikka tähän ketjuun, kun sopivampaa ei löytynyt..

          Eli tarkoitus olisi kevään aikana käydä hakemassa E36 M3 Cabriolet. Mieluusti mallisarjan loppupäästä.

          Mitä kaikkea pitää huomioida ja missä menee helpoiten tällainen autoista ymmärtämätön metsään. Pari autoa olen kyllä hakenut, että se puoli ehkä onnistuu, mutta M3:n tekniikasta en paljon ymmärrää..

          Esim tällainen:
          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1
          Itsekään sen enempää en M3 tekniikasta tiedä mutta mitä foorumia olen lueskellut niin tuota SMG vaihteistoa en ole kertaakaan kuullut kehuttavan vaan yleensä päinvastoin.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • ///MJ
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 1869
            • Joensuu

            Originally posted by Uri View Post
            Kokeillaas vaikka tähän ketjuun, kun sopivampaa ei löytynyt..

            Eli tarkoitus olisi kevään aikana käydä hakemassa E36 M3 Cabriolet. Mieluusti mallisarjan loppupäästä.

            Mitä kaikkea pitää huomioida ja missä menee helpoiten tällainen autoista ymmärtämätön metsään. Pari autoa olen kyllä hakenut, että se puoli ehkä onnistuu, mutta M3:n tekniikasta en paljon ymmärrää..

            Esim tällainen:
            http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1
            Hienolta näyttää tuo linkin auto, mutta itse ottaisin mieluummin manuaalin. Noissa ensimmäisissä SMG laatikoissa ollut jonkinverran ongelmaa, mutta saahan ne korjattua (kallista?) jos jotain ilmenee...

            Kannattaa moottori ja laatikko kuunnella tarkkaan. Esim kuuluuko koneesta ylimääräisiä ääniä vanoksesta (kolinaa, rallatusta) :think
            F36 428iA GC M-Sport
            Z3 2.8i Roadster Myytävänä

            M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

            M: E36 328i osia

            M: E39 business cd ja info display

            M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

            Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

            Comment

            • juBz
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 580
              • Espoo

              E36 328

              Kyselisin sellaista paljon tollasesta ysivitosesta 328 alkuperäsestä m sportista ois viisasta maksaa täällä suomen maalla, kun nettiautossa ois pari sellasta yksilöä myynnissä. Tää mikä enemmän kiinostais niin ajettu noin 200tkm ja autossa ois täydellinen huoltokirja + myyjän mukaan ainakin todella siistissä kunnossa. Onko autoon noilla kilometreillä tulossa jtn isompaa remonttia, jos vaan hyvin pidetty yksilö?

              Kiitos jo etukäteen vastanneille.

              http://www.nettiauto.com/bmw/328/3709527 Tossa vielä molempiin linkit, enempi tuo ensimmäinen kiinostais itseäni.
              Last edited by juBz; 07-01-2011, 11:11.
              F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
              E30 318i - 88 Alpinweiss II

              Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1641
                • Pirkanmaa

                Originally posted by juBz View Post
                Kyselisin sellaista paljon tollasesta ysivitosesta 328 alkuperäsestä m sportista ois viisasta maksaa täällä suomen maalla, kun nettiautossa ois pari sellasta yksilöä myynnissä. Tää mikä enemmän kiinostais niin ajettu noin 200tkm ja autossa ois täydellinen huoltokirja + myyjän mukaan ainakin todella siistissä kunnossa. Onko autoon noilla kilometreillä tulossa jtn isompaa remonttia, jos vaan hyvin pidetty yksilö?

                Kiitos jo etukäteen vastanneille.

                http://www.nettiauto.com/bmw/328/3709527 Tossa vielä kyseiseen autoon linkki.

                Kyllä noilla metreillä on ihan turvallista tuollainen ostaa. Tuo m50/m52 pata on kyllä melkoisen luotettava peli kunhan on huollettu asiallisesti. Eipä tuossa kai mitään isompia huoltoja ole tiedossa.... :think
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • promille
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 276
                  • Valkeakoski

                  Meneekös tuo huoltovalojen nollaaminen samalla tavalla kuin e34?
                  Autonahan on -97 e36 M52B28
                  e61

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by promille View Post
                    Meneekös tuo huoltovalojen nollaaminen samalla tavalla kuin e34?
                    Autonahan on -97 e36 M52B28
                    Joo.

                    Originally posted by niklas^^ View Post
                    Katoin sieltä myytävät osastosta niin ei ollut oikein mieleistä..
                    Ku pitäisi olla sedan..

                    Tuossa on 325 91vm
                    Joka on kaikin puolin näpäkän näköinen...Ja lisävarusteitakin löytyy hyvin.
                    Kaamea hinta.

                    Jos pakko ostaa mopomoottorilla, niin 318i facelift ja mieluiten touring. Ei maksa paljoa.

                    Comment

                    • promille
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 276
                      • Valkeakoski

                      Niinjoo, nollautuuko tuo "check control" samalla?

                      *edit: Eivvittu kun check control välähtää ruudussa, pitäis ajotietokoneella näkyä jotain. Mullahan siinä ei näy mitään kun on pikselit hukassa. Olenko oikeassa?
                      Last edited by promille; 07-01-2011, 11:43.
                      e61

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16328
                        • Leppävirta

                        Originally posted by juBz View Post
                        Kyselisin sellaista paljon tollasesta ysivitosesta 328 alkuperäsestä m sportista ois viisasta maksaa täällä suomen maalla, kun nettiautossa ois pari sellasta yksilöä myynnissä. Tää mikä enemmän kiinostais niin ajettu noin 200tkm ja autossa ois täydellinen huoltokirja + myyjän mukaan ainakin todella siistissä kunnossa. Onko autoon noilla kilometreillä tulossa jtn isompaa remonttia, jos vaan hyvin pidetty yksilö?

                        Kiitos jo etukäteen vastanneille.

                        http://www.nettiauto.com/bmw/328/3709527 Tossa vielä molempiin linkit, enempi tuo ensimmäinen kiinostais itseäni.
                        http://www.nettiauto.com/bmw/328/3668066
                        Ketäs tuo toinen sitten kiinnostaa jos sinua vain tuo ensimmäinen? Huumor..

                        Jooh.. Mutta siis kysyt huoltohistoriaa, ehkä tärkeimmät tai yleisimmät että onko termaria,vesipumppua, huohotin venttiiliä(separaattoria) vaihdettu milloin? Ainakin omakohtaiset kokemukset M52 moottorien kanssa että nuo olen heti alkuun saanut vaihtaa. Tosin autoilla on muutama kymppi enemmän jo ajettu.
                        Koeajolla sitten varmasti selviää onko alustassa jumppaa tulossa vai onko kunnossa.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • mikkå
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 95
                          • Kajaani

                          Virrat jää päälle ja auto käyntiin vaikka avaimet ottaa taskuun. virtalukonpohja vaihdettu, ei vaikutusta :think mistä tuo nyt sitte vois johtua?

                          Comment

                          • juBz
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 580
                            • Espoo

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Ketäs tuo toinen sitten kiinnostaa jos sinua vain tuo ensimmäinen? Huumor..

                            Jooh.. Mutta siis kysyt huoltohistoriaa, ehkä tärkeimmät tai yleisimmät että onko termaria,vesipumppua, huohotin venttiiliä(separaattoria) vaihdettu milloin? Ainakin omakohtaiset kokemukset M52 moottorien kanssa että nuo olen heti alkuun saanut vaihtaa. Tosin autoilla on muutama kymppi enemmän jo ajettu.
                            Koeajolla sitten varmasti selviää onko alustassa jumppaa tulossa vai onko kunnossa.
                            Joo sori vähä hassusti esitin asian , mutta tosiaan jos auto kunnossa ja edellä mainitut asiat hoidossa niin paljon tollasesta kehtais maksaa?
                            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                            E30 318i - 88 Alpinweiss II

                            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                            Comment

                            • -MJJ-
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 195
                              • Iisalmi

                              Jos vaihtaa bägillisen ratin tilalle bägittömän ratin niin saako leiman ongelmitta?

                              Toinen kyssäri samaan aiheeseen että bägin valo varmaankin syttyy? mitäs sille tehdään? poltinko irti?

                              Olisi tarkoitus päivittää ohjaus pyörää sport malliin ja luulisin että bägittömiä sport 3-puolasia ratteja saa edullisemmin mitä bägillisiä :think


                              Niin ja onko kokemuksia näistä halvoista vaihdevälin lyhentimistä? http://www.pepantuonti.fi/product_in...roducts_id=189

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16328
                                • Leppävirta

                                Originally posted by juBz View Post
                                Joo sori vähä hassusti esitin asian , mutta tosiaan jos auto kunnossa ja edellä mainitut asiat hoidossa niin paljon tollasesta kehtais maksaa?
                                Onhan tuon keltaisen hinta tosiaan siellä ääripäässä, kun saa jo uudempiakin korimalleja samaan rahaan. Mutta henk.koht. ei E46 taas kiinnosta yhtään. Siksi senkin vaihdoin tähän omaan nykyiseen E36:n. Oli tässäkin aika yläkanttiin hintapyyntö mutta välirahalla sai pelattua.

                                Jos auto on tosiaan huippukuntoinen niin eiköhän hinta sitten ole ihan perusteltua. Mutta kannattaa tosiaan sitten selvittää tarkalleen minkä kuntoinen ja onko auto lähimainkaan pyyntönsä arvoinen. Tuohon rahaan tosiaan saa jo Cabriolettejakin näin talvella. Mutta sinulla ei vissiin sellainen ole hakusessa..

                                5000-7000 väliin sanoisin että hinta asettuu mitä itse voisi maksaa jos tuollaista etsisi. Kunnosta riippuen toki. Tuossa ei väri nyt kuitenkaan natsaa omiin mieltymyksiin. Mutta se on sivuseikka..
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎