Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Tuosta vesiventtiilistä. Mitäs se nyt sitten loppujen lopuksi tekee?
    Itellä nyt hieman ongelmia kabiinin lämpöjen kanssa, moottorin lämmöt ok (ainakin mittarin mukaan), mutta sisälle ei tahdo lämmintä ilmaa kunnolla antaa. Sitten kun välillä sattuu hyvin lämpeämään, ajat vaikka parkkiin niin rupeaa kohtuu äkkiä puhaltamaan haaleaa/vilposta. Kierroksilla vaikutus sisäilman lämpöihin (nyt tyhjäkäynti noin 600-700rpm, kun nostat hieman esim. 800-900rpm pintaan niin lämpenee ja 1500-2000rpm niin täysi hönkä päällä). Eilen vaihdettu vesipumppu, nesteet, termari ja kotelo.

    M52 ilmastoinnilla.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Kytölä
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 672
      • Lohja

      Originally posted by Jasu View Post
      Tuosta vesiventtiilistä. Mitäs se nyt sitten loppujen lopuksi tekee?
      Itellä nyt hieman ongelmia kabiinin lämpöjen kanssa, moottorin lämmöt ok (ainakin mittarin mukaan), mutta sisälle ei tahdo lämmintä ilmaa kunnolla antaa. Sitten kun välillä sattuu hyvin lämpeämään, ajat vaikka parkkiin niin rupeaa kohtuu äkkiä puhaltamaan haaleaa/vilposta. Kierroksilla vaikutus sisäilman lämpöihin (nyt tyhjäkäynti noin 600-700rpm, kun nostat hieman esim. 800-900rpm pintaan niin lämpenee ja 1500-2000rpm niin täysi hönkä päällä). Eilen vaihdettu vesipumppu, nesteet, termari ja kotelo.

      M52 ilmastoinnilla.
      Kuulostais kiertovesipumppuongelmalta?
      '88 325i cabrio
      '90 318is

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Kytölä View Post
        Kuulostais kiertovesipumppuongelmalta?
        Ei näissä ole
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          Originally posted by Jasu View Post
          Tuosta vesiventtiilistä. Mitäs se nyt sitten loppujen lopuksi tekee?
          Itellä nyt hieman ongelmia kabiinin lämpöjen kanssa, moottorin lämmöt ok (ainakin mittarin mukaan), mutta sisälle ei tahdo lämmintä ilmaa kunnolla antaa. Sitten kun välillä sattuu hyvin lämpeämään, ajat vaikka parkkiin niin rupeaa kohtuu äkkiä puhaltamaan haaleaa/vilposta. Kierroksilla vaikutus sisäilman lämpöihin (nyt tyhjäkäynti noin 600-700rpm, kun nostat hieman esim. 800-900rpm pintaan niin lämpenee ja 1500-2000rpm niin täysi hönkä päällä). Eilen vaihdettu vesipumppu, nesteet, termari ja kotelo.

          M52 ilmastoinnilla.
          Onko tuonti auto? Käsitykseni mukaan näissä kaikissa saksantuonneissa ei ole kiertovesipumppua, vaan nesteitä pyörittää kennolla vain vesipumppu Omaan tulee melkovarmasti ensitalveksi kiertovesipumppu laitettua, jos auton viellä omistan

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by däädää View Post
            Onko tuonti auto? Käsitykseni mukaan näissä kaikissa saksantuonneissa ei ole kiertovesipumppua, vaan nesteitä pyörittää kennolla vain vesipumppu Omaan tulee melkovarmasti ensitalveksi kiertovesipumppu laitettua, jos auton viellä omistan
            On tuonti.
            Onkos noissa BMW:n toimesta ollut kiertovesipumppua? En ainakaan BMWfans:ista löytänyt. :think
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 672
              • Lohja

              Originally posted by Supa View Post
              Ei näissä ole
              Polttoöljymalleissa on ja huhujen mukaan Veho asenteli näitä bensavehkeisiin myös. Siitä setti KLIK
              '88 325i cabrio
              '90 318is

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Mulla ainakin tulee kuumaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, ilman kiertovesipumppua. Eli vika jossain muualla kuin sen puuttumisesta jos ei tarkene.

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Taidan kokeilla vielä varmuudeksi ilmata järjestelmän uudestaan.
                  Mites tuo tyhjäkäynti? Mikä voisi aiheuttaa tuon matalan tyhjäkäynnin?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Ilmaa todennäköisesti.
                    Myös vesipumpuissa voi olla eroja, mielestäni oma 323i alkoi lämmetä paremmin tyhjäkäynnillä kun vaihdoin peltisiipisen pumpun alkuperäisen tyyliseen muovisiipiseen. En tiedä sitten oliko jotain muutakin.
                    Vesiventtiilikin voi jumitella jos on paljon mönjää kertynyt.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Tuosta vesiventtiilistä. Mitäs se nyt sitten loppujen lopuksi tekee?
                      Itellä nyt hieman ongelmia kabiinin lämpöjen kanssa, moottorin lämmöt ok (ainakin mittarin mukaan), mutta sisälle ei tahdo lämmintä ilmaa kunnolla antaa. Sitten kun välillä sattuu hyvin lämpeämään, ajat vaikka parkkiin niin rupeaa kohtuu äkkiä puhaltamaan haaleaa/vilposta. Kierroksilla vaikutus sisäilman lämpöihin (nyt tyhjäkäynti noin 600-700rpm, kun nostat hieman esim. 800-900rpm pintaan niin lämpenee ja 1500-2000rpm niin täysi hönkä päällä). Eilen vaihdettu vesipumppu, nesteet, termari ja kotelo.

                      M52 ilmastoinnilla.
                      Originally posted by Kytölä View Post
                      Kuulostais kiertovesipumppuongelmalta?
                      Juu ei ole sitä kiertovesipumppua. Jasulla tismalleen samat oireet kuin itsellänikin oli alkutalvesta. Kopsauta vesiventtiiliin auton ollessa käynnissä. Jos antaa sen jälkeen lämpimämpää niin venttiili jumittaa. Itse korjasin vaivan uusimalla vesiventtiilin(entinen oli tosiaankin vaihtokunnossa, ~250tkm ajettu auto), olihan ne ohjeetkin tullut jo siihenkin että elvyttää vanhan purkamalla ja putsaamalla, mutta miten kauan toimii sitten..? Nyt lämpenee auto ihan niinkuin kuuluukin.

                      Ja mullakin kyseessä M52 E36 autom.ilmastoinnilla.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • juBz
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 581
                        • Espoo

                        Eli automaattiilmastoinnilla varustettu auto ja ongelmana sellainen, että välillä ilmastoinnin näyttö pimenee kokonaan ja sitten taas syttyy. Myös ilmeisesti puhallus loppuu sen ajaksi kun pimeenä :think Eli onko vika nytten näytön kondensaattorissa vai missä? Kolvailu voisi auttaa? Kellään mitään suuntaa antavaa tietoa paljon uusi näyttö maksaisi?

                        Kiitoksia taas etukäteen.
                        F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                        E30 318i - 88 Alpinweiss II

                        Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by juBz View Post
                          Eli automaattiilmastoinnilla varustettu auto ja ongelmana sellainen, että välillä ilmastoinnin näyttö pimenee kokonaan ja sitten taas syttyy. Myös ilmeisesti puhallus loppuu sen ajaksi kun pimeenä :think Eli onko vika nytten näytön kondensaattorissa vai missä? Kolvailu voisi auttaa? Kellään mitään suuntaa antavaa tietoa paljon uusi näyttö maksaisi?

                          Kiitoksia taas etukäteen.
                          Joo eräs yksittäinen konkka kuollut, pitää vaihtaa, yleinen vika. Voin senki korjaa jos haluut
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Qeequ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 993
                            • Ylivieska

                            Originally posted by Qeequ View Post
                            pistetään tännekki jos edellinen topiccia ei kukaan satu silmäileen jostain syystä. :think eli 01/96 328 Automaatti ilmastoinnilla puhallinmoottori ei vastaa nopeuden säätöön mitenkään, Puhaltaa todella heikosti onko nyt mennyt se esivastus joka sijaitsee kuskinpuolen jalkotilassa muovien takana(KO) ??
                            ?? :think onko kellää tietoa tästä asiasta.

                            13xE34
                            1xE39
                            5xE36
                            1xE38
                            1xE32

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Juu ei ole sitä kiertovesipumppua. Jasulla tismalleen samat oireet kuin itsellänikin oli alkutalvesta. Kopsauta vesiventtiiliin auton ollessa käynnissä. Jos antaa sen jälkeen lämpimämpää niin venttiili jumittaa. Itse korjasin vaivan uusimalla vesiventtiilin(entinen oli tosiaankin vaihtokunnossa, ~250tkm ajettu auto), olihan ne ohjeetkin tullut jo siihenkin että elvyttää vanhan purkamalla ja putsaamalla, mutta miten kauan toimii sitten..? Nyt lämpenee auto ihan niinkuin kuuluukin.

                              Ja mullakin kyseessä M52 E36 autom.ilmastoinnilla.
                              Ei auta koputtelu ollenkaan. Vehes ilmattu uudelleen. Mittari kyllä nousee puoleen väliin, mutta ei silti lämpene kunnolla (vaikka käyttäisi tunninkin paikallaan). Ylävesiletku lämpenee, mutta ei sekään kovin kuumaksi. Ja tosiaan kun kierroksia nostaa hieman, niin selvästi puhaltaa lämpösempää sisälle (ei tosin kuumaa).
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16360
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Ei auta koputtelu ollenkaan. Vehes ilmattu uudelleen. Mittari kyllä nousee puoleen väliin, mutta ei silti lämpene kunnolla (vaikka käyttäisi tunninkin paikallaan). Ylävesiletku lämpenee, mutta ei sekään kovin kuumaksi. Ja tosiaan kun kierroksia nostaa hieman, niin selvästi puhaltaa lämpösempää sisälle (ei tosin kuumaa).
                                Sitten voisin kuvitella että se vesiventtiili on entinen.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎