Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    Originally posted by Supa View Post
    Ei rasvaa mielellään vaijereihi tai muihin. Rasva kerää pölyä ja sitte jumittaa.
    Mulla se oli ainaki sellasen suojan sisällä, mihin ei paskan pitäs päästä..
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Jasu View Post
      Nyt vituttaa!!!
      Onnistuin luultavasti hajoittamaan tuon uuden vesiventtiilin. Miten pystyn mittaamaan että onko se ehjä vai ei?
      Jos keloja tarkoitat niin mittaa vastukset +-navan ja -napojen väliltä.
      Pitäis olla jtn. 17-18ohm luokkaa.
      Tai sitten annat +12v, pitäisi napsahtaa kuuluvasti.
      +-napa on se ulommainen.
      Last edited by JJT; 19-02-2011, 14:55.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by JJT View Post
        Jos keloja tarkoitat niin mittaa vastukset +-navan ja -napojen väliltä.
        Pitäis olla jtn. 17-18ohm luokkaa.
        Tai sitten annat +12v, pitäisi napsahtaa kuuluvasti.
        +-napa on se ulommainen.
        Kiitoksia paljon!

        Ehjä on (toistaiseksi), molemmat oli sen 17.2ohm. Nyt pikaliimaa kaupasta että saa liimattua kasaan ja ei kun uudestaan paleltumaan.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          Mikäs ton lämmityslaitteen esivastuksen vois särkeä ? Ei se oo mitenkää palaneen näkönen eikä haise mutta ei pelaa puhallus ku täysillä.. akku oli tyhjä ja latauksessa yritin starttaa ja hiipu.. ostin uuden akun laitoin kiinni starttasin ja ton opertaation aikana toi sippas.

          Meni pimeeks jo toinen tossa koupessa

          Mitenkäs sen vois mitata että onko paskana ? vastusarvoja mistään selville ? siis ihan toi puhaltimen esivastus :think
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • JonttuPeke
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 1130
            • Juuka

            Originally posted by Jasu View Post
            32mm lenkillä ja vasaralla napauttamalla. (muista vääränkätiset kierteet)
            Eipä saatu kaverin kanssa vaihettua niin vein "kyläkorjaajalle", keitti kokoajan kun vissiin oli ilmaa järjestelmässä, niin piti viellä hinata.. Pitäskö tonne sytytyspuolille ostaa oikeat maadotusjohot kun on näköjään entinen omistaja tehny jonkun ihme patentin 3 johosta maadotukseks..?
            F06 640D "M6"
            E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              Minkä kokoinen torxi pitää olla M51D25 startin irroitukseen? Ei huvita summassa ostaa eri kokoisia kun ei kummiskaan osu oikea.

              Comment

              • montana
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 82
                • vantaa

                bmw 325i tyhjäkäynti humppaa

                eli vm:93 325 tyhjä käynti seilaa 500-1500, kulutus lahemmäs 15l sadalla, kierrokset ei laske kunnolla alle 3,5 tonnin kierroksilla..mistähän kannattais vikaa etsiä, nokkaakselin asento anturin piuhan ku nappaa irti,anturi uusittu parisen viikkoa sitten (MARMORILTA) niin ei vaikutusta!
                Last edited by montana; 19-02-2011, 16:55.

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  Originally posted by montana View Post
                  eli vm:93 325 tyhjä käynti seilaa 500-1500, kulutus lahemmäs 15l sadalla, kierrokset ei laske kunnolla alle 3,5 tonnin kierroksilla..mistähän kannattais vikaa etsiä, nokkaakselin asento anturin piuhan ku nappaa irti,anturi uusittu parisen viikkoa sitten (MARMORILTA) niin ei vaikutusta!
                  Imuvuoto mahdollinen. Tuohon kierroshommaan voi vaikuttaa myös kaasuvaijeri.

                  Comment

                  • montana
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 82
                    • vantaa

                    325

                    tiivisteet uusittu ja vuodot korjattu kans jokin aika sitten ei ollu vaikutusta..

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      No nyt on saatu vesiventtiili paikoilleen, mutta sitten rupesi vuotamaan tyhjennysproppu. Proppu on uusi ja kun sen sormin kiristää, niin tiputtaa (tippa / 2sek). Syyläristä en tiedä onko alkuperäinen, mutta samanlaisen tulpan kumminkin ostin kun siinä olikin. Enkä osaa sanoa että onko aiemmin tiputtanut, kun olen päässyt sillä ajamaan vasta 300km. Kellään ideaa (esim. onko noita proppuja eri mittaisia), vai joutuuko sitä syyläri ostoksille?
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        Originally posted by Jasu View Post
                        No nyt on saatu vesiventtiili paikoilleen, mutta sitten rupesi vuotamaan tyhjennysproppu. Proppu on uusi ja kun sen sormin kiristää, niin tiputtaa (tippa / 2sek). Syyläristä en tiedä onko alkuperäinen, mutta samanlaisen tulpan kumminkin ostin kun siinä olikin. Enkä osaa sanoa että onko aiemmin tiputtanut, kun olen päässyt sillä ajamaan vasta 300km. Kellään ideaa (esim. onko noita proppuja eri mittaisia), vai joutuuko sitä syyläri ostoksille?
                        Kokeile syylärinkorjaus ainetta? Itsellä se on toiminut useamman kerran, pienet vuodot loppuu sillä. Tai jos et tarvitse sitä roppua, niin liimaa vaikka kuumaliimaalla se umpeen tai jotain vastaavaa. Tai kokeile tiivistää sikapaskalla tai jollain silleen, että sen tulpan saa tarvittaessa irti.


                        Edit: Itse kaipaan edelleen vastausta kysymykseeni, minkä kokoinen torxi pitää olla M51D25 startin irroitukseen?
                        Last edited by zeneg; 19-02-2011, 19:08.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Originally posted by zeneg View Post
                          Itse kaipaan edelleen vastausta kysymykseeni, minkä kokoinen torxi pitää olla M51D25 startin irroitukseen?
                          Veikkaan: 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 = Bilteman torxisarja 10e. Varmasti ajaa asiansa ja saa pultit yhtälailla soikeaksi.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by zeneg View Post
                            Kokeile syylärinkorjaus ainetta? Itsellä se on toiminut useamman kerran, pienet vuodot loppuu sillä. Tai jos et tarvitse sitä roppua, niin liimaa vaikka kuumaliimaalla se umpeen tai jotain vastaavaa. Tai kokeile tiivistää sikapaskalla tai jollain silleen, että sen tulpan saa tarvittaessa irti.


                            Edit: Itse kaipaan edelleen vastausta kysymykseeni, minkä kokoinen torxi pitää olla M51D25 startin irroitukseen?
                            Juu ei pistetä mömmöjä sisään, jos ei vikaa löydy niin vaihtuu syyläri.

                            Kokeiles E12 hylsyä?
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by zeneg View Post
                              Kokeile syylärinkorjaus ainetta?
                              Joo ja laita reilusti. Saat sen uuden vesiventtiilin jumiin

                              Comment

                              • Aguél
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 515
                                • Siuntio/Lohja

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Jos tiukassa, hommaa helpottaa 10mm lenkki jolla pidät vastaan vesipumpun hihnapyörän pultinpäästä.
                                Mulla lähti kun kaveri puristi pumpun hihnan kireelle ettei luistanut ja sitten vain 32mm lenkkiin avokämmentä. Aikaa meni n.10sek eli oli varmaan jäänyt joskus löysälle
                                325i Coupe
                                Ex BMW:t
                                E34 530iA V8 touring
                                E36 316i
                                E34 535i
                                E30 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎