Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    Eli kaverilla olisi tälläinen potilas E36 325i 91vm

    Kun auton käynnistää ja ajaa niin että lämpö mittari melkein sinisen yläreunassa niin alkaa käymään huonosti, ihan kun kävisi vajailla.

    Homman tekee hauskaksi sen että se tekee vain n. 20sek sitä ja ihan kun se korjaisi itse itsensä ja sitten toimii auto siihen asti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin sama rumba vaikka käynnistäisi heti sammuttamisen jälkeen kun lämpötila on mittarin mukaan ylitse toin edellä mainitun

    Epäillään lämpötila tunnistinta mutta onko muilla kokemusta tälläisestä?
    Auto muuten toimii normaalisti ja eikä kuluta normaalia enempää.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3564
      • Nla

      Originally posted by Haju69 View Post
      Voiko alkuperäistä hälytin järjestelmää testata jotenkin? Että toimiiko se vai ei..?

      Mitenkään muuten se ei ole ääntä päästänyt omistuksen aikana kuin 2 satunnaista kertaa kun olen ovet avannut avaimesta nappia painamalla. Klik-->ovet auki--> alkaa huutamaan-->ei sammu ennenkuin käyttää ovet lukossa ja aukaisee uudelleen.

      Ja joo tiedän että ne järjestelmät on paskoja mutta voiko sitä jotenkin testata että huutaako se sitten kun autoa oikeasti joku yrittäisi varastaa tai siihen murtautua..? En viittis ikkunaa lyödä alas vaikka tänään ylimääräisen sainkin.

      hälyt päälle ja odottelet x hetkeä ja tunkkaat autoa jostain nurkasta ylös näin lähtee itsellä hälyt päälle
      sisätutkaa tossa vakiohälyssä ei taida olla
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        Tyhmä kysymys mutta kun ei pitkään aikaa ole ollut E36:ta niin mistä säädetään ajovalojen suuntaukset?
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16360
          • Leppävirta

          Originally posted by Arnolds View Post
          Tyhmä kysymys mutta kun ei pitkään aikaa ole ollut E36:ta niin mistä säädetään ajovalojen suuntaukset?
          Ne 4 ruuvia millä valoumpio hässäkät on kiinni on kiinni sellaisissa säädettävissä muovi mokkuloissa.. Eli ruuvia hiukan auki ja 19mm lenkki esim sopii siihen mokkulaan(tai sormin kääntää umpion ollessa irti), alapäähän tosin lenkki hiukan huono sovittaa mutta niistä muovi rimpuloista saa säädettyä. Mihin ne umpiot siis ruuvataan kiinni... Ehkä ymmärrät kun avaat pellin ja katsot miten umpiot on kiinni.
          Last edited by Haju69; 26-02-2011, 19:10.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by Haju69 View Post
            Ne 4 ruuvia millä valoumpio hässäkät on kiinni on kiinni sellaisissa säädettävissä muovi mokkuloissa.. Eli ruuvia hiukan auki ja 19mm lenkki esim sopii siihen mokkulaan(tai sormin kääntää umpion ollessa irti), alapäähän tosin lenkki hiukan huono sovittaa mutta niistä muovi rimpuloista saa säädettyä. Mihin ne umpiot siis ruuvataan kiinni... Ehkä ymmärrät kun avaat pellin ja katsot miten umpiot on kiinni.
            Väärin, noilla säädetään valojen osuminen korinmuotoihin..Suuntaus ruuvit löytyy valojen takaa, sivuttainen sekä korkeus, kuusiokololla säädetään..Suosittelen crc:llä tms. öljyämään myös "kulmavaihdetta" ettei naksahda rattaat.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by Janzki View Post
              Väärin, noilla säädetään valojen osuminen korinmuotoihin..Suuntaus ruuvit löytyy valojen takaa, sivuttainen sekä korkeus, kuusiokololla säädetään..Suosittelen crc:llä tms. öljyämään myös "kulmavaihdetta" ettei naksahda rattaat.
              Aha. Kuitti. Säädin silti itse valot noista aiemmin mainitsemistani, suuntaus on nyt niinkuin pitää. Tiedä sitten miten ne hivelee auton muotoja.
              Otan sille yhden.

              Last edited by Haju69; 26-02-2011, 22:00.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • S@mi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 71

                Originally posted by _nixu_ View Post
                No mitäs sille on nyt tehty? Vesipumppu vaihdettu ja ILMATTU kunnolla?
                Vaihdettu vesipumppu ja termari ja yritetty ilmata kunnolla(noilla hemin ohjeilla, eikä ihan ensimmäistä kertaa...)
                Ilmatessa käyttäytyy vähän erikoisesti, lämmöt pysyy normaalissa mutta nesteet tahtoo välillä pyrkiä ulospäin koneesta ja ilma ei tunnu loppuvan useammankaan tunnin ilmauksen jälkeen. Tyhjäkäynnillä ei puhalla sisälle kuin haaleaa ilmaa.
                Onko kellään ideoita, oman kokemuksen mukaan ei voi olla muu kuin kannentiiviste tai kansi? Toisaalta outoa kun lämpö ei kai ole noussut missään vaiheessa punaiselle asti, toisaalta voihan se kansipahvi antautua ihan vanhuuttaan? Ei kyllä kehtaisi turhaan kanttakaan pois repiä, mutta mikäs muu tuossa voi olla...
                EDIT Kyseessä siis tuo e36 m50b25

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 385
                  • Finnland

                  Originally posted by S@mi View Post
                  Vaihdettu vesipumppu ja termari ja yritetty ilmata kunnolla(noilla hemin ohjeilla, eikä ihan ensimmäistä kertaa...)
                  Ilmatessa käyttäytyy vähän erikoisesti, lämmöt pysyy normaalissa mutta nesteet tahtoo välillä pyrkiä ulospäin koneesta ja ilma ei tunnu loppuvan useammankaan tunnin ilmauksen jälkeen. Tyhjäkäynnillä ei puhalla sisälle kuin haaleaa ilmaa.
                  Onko kellään ideoita, oman kokemuksen mukaan ei voi olla muu kuin kannentiiviste tai kansi? Toisaalta outoa kun lämpö ei kai ole noussut missään vaiheessa punaiselle asti, toisaalta voihan se kansipahvi antautua ihan vanhuuttaan? Ei kyllä kehtaisi turhaan kanttakaan pois repiä, mutta mikäs muu tuossa voi olla...
                  EDIT Kyseessä siis tuo e36 m50b25
                  Onko keula ollut tarpeeks ylhäällä ilmatessa?
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by S@mi View Post
                    Vaihdettu vesipumppu ja termari ja yritetty ilmata kunnolla(noilla hemin ohjeilla, eikä ihan ensimmäistä kertaa...)
                    Ilmatessa käyttäytyy vähän erikoisesti, lämmöt pysyy normaalissa mutta nesteet tahtoo välillä pyrkiä ulospäin koneesta ja ilma ei tunnu loppuvan useammankaan tunnin ilmauksen jälkeen. Tyhjäkäynnillä ei puhalla sisälle kuin haaleaa ilmaa.
                    Onko kellään ideoita, oman kokemuksen mukaan ei voi olla muu kuin kannentiiviste tai kansi? Toisaalta outoa kun lämpö ei kai ole noussut missään vaiheessa punaiselle asti, toisaalta voihan se kansipahvi antautua ihan vanhuuttaan? Ei kyllä kehtaisi turhaan kanttakaan pois repiä, mutta mikäs muu tuossa voi olla...
                    EDIT Kyseessä siis tuo e36 m50b25
                    Jos ilmaaminen ei oikeasti tuota tulosta, niin väittäisin, että kansi pakoventtiileiden välistä halki yhdestä tai useammasta pytystä. Ilma ei lopu, koska palotilasta tulee kokoajan uutta kaasua tilalle.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Janzki View Post
                      Väärin, noilla säädetään valojen osuminen korinmuotoihin..Suuntaus ruuvit löytyy valojen takaa, sivuttainen sekä korkeus, kuusiokololla säädetään..Suosittelen crc:llä tms. öljyämään myös "kulmavaihdetta" ettei naksahda rattaat.
                      OK sarjaan yksinkertaisia kysymyksiä jatketaan.
                      Ilmastoidussa E36:ssa on kaiketi myös microfiltteri mutta mistä se löytyy?
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Esca
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1662
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Arnolds View Post
                        OK sarjaan yksinkertaisia kysymyksiä jatketaan.
                        Ilmastoidussa E36:ssa on kaiketi myös microfiltteri mutta mistä se löytyy?

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          Jatketaan kun tulee eteen muuta.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • bmw525tds
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 94
                            • North Pole

                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Jos ilmaaminen ei oikeasti tuota tulosta, niin väittäisin, että kansi pakoventtiileiden välistä halki yhdestä tai useammasta pytystä. Ilma ei lopu, koska palotilasta tulee kokoajan uutta kaasua tilalle.
                            kannattaa kummiskin käydä mittauttaa jossain amiksella vaikka ne paisarin kaasut niin tietää varmemmin ettei tarvi sit ihmetellä ku ei auttanu pahvin vaihto.

                            Comment

                            • bmw525tds
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 94
                              • North Pole

                              Pystyykö tota b20 kantta muokkaamaan b25 sopivaksi? ite en löydä m50b25 vanos kansia mistään kohtuu hintaan nii sopisko toi m50b20 kansi siihen jos muokkais kantta vähä?

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by bmw525tds View Post
                                Pystyykö tota b20 kantta muokkaamaan b25 sopivaksi? ite en löydä m50b25 vanos kansia mistään kohtuu hintaan nii sopisko toi m50b20 kansi siihen jos muokkais kantta vähä?
                                ei sovi
                                sen vanoksen voi kyllä vanoksettomaankin kanteen laittaa jos sellainen löytyy helpommin

                                minkä hintainen on mielestäsi kohtuu hintainen?

                                m52b23/28 kansi pitäisi sopia vertaile kuitenkin ennen ostamista

                                jos käytät tuota vanoksetonta tai m52 kantta niin nuo tarvii omat romut sinne sisälle

                                vanoksettomassa on eri venttiilit ja m52:ssa tais olla nokille erilaiset pukit
                                Last edited by Tonton; 27-02-2011, 10:06.
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎