Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ][_äski
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80
    • Espoo

    Onko muuten tossa 328 putkistossa noi kaks ekaa purkkia katit ja sitten ne pienemmät ne resonaattorit/keski äänenvaimentajat vai toisinpäin?
    e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
    ex. e46 320d Touring -00
    ex.e36 325 TDS Touring

    Comment

    • HSuomi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 277
      • mäntsälä

      Missähän mahtaa olla vika kun 328i coupe -95 Airbag valo jäi palamaan hetkeksi aikaa käynnistyksen jälkeen? Tätä kesti kuukausia mut nykyään se palaa kokoajan. Mitä tuolta konehuoneessa olevasta töpselistä oikein pääsee näkemään?
      Vittu näitä sähköautoja. Paluu e30:iin on todennäköinen.
      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by HSuomi View Post
        Missähän mahtaa olla vika kun 328i coupe -95 Airbag valo jäi palamaan hetkeksi aikaa käynnistyksen jälkeen? Tätä kesti kuukausia mut nykyään se palaa kokoajan. Mitä tuolta konehuoneessa olevasta töpselistä oikein pääsee näkemään?
        Vittu näitä sähköautoja. Paluu e30:iin on todennäköinen.
        Vikakoodit.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          Originally posted by ][_äski View Post
          Onko muuten tossa 328 putkistossa noi kaks ekaa purkkia katit ja sitten ne pienemmät ne resonaattorit/keski äänenvaimentajat vai toisinpäin?
          Isot on katit, pienet on "vaimentajat"

          Comment

          • promille
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 276
            • Valkeakoski

            Noni, liityin sitten tärinäklubiin.
            Tutina ilmeni tänään hervannan valtaväylää ajellessa, kun lähdin liikennevaloista. Noin 60km/h ja siitä ylöspäin alkoi sitten tutina ratissa, tosin koria ei ravistanut. ajelin vielä n.2km kunnes pysähdyin tutkailemaan syytä.
            Nappasin pölykapselin veke vasemmasta etupyörästä ja ihmettelin kun vanne oli huomattavan kuuma! Ei siis polttava kuitenkaan, mutta kuuma kumminkin (kokeilin muutkin läpi, kylmiä olivat).
            Olisiko tuossa mahdollisesti syynä kieroon mennyt jarrulevy, tulin suht. ronskilla jarrutuksella valoihin ja vettähän tuolla on lätäköinä enemmänkin kuin tarpeeksi. Vika tosiaan ilmeni tuon pysähdyksen jälkeen.
            e61

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Tuskinpa on kierossa, satula jumii. Äärimmäisen harvinaista että se kieroutuu haitallisesti, levyn vaihdolla hävinnyt tärinä kun ei kerro vanhan olleen kierossa toisinkuin usein luullaan.

              edit: Hammu oli haamuakin nopeampi No, kuitenkin, lätäkköön ajaessa ei levylle mee vettä oikeastaan yhtään ellet seiso paikallasi akselia myöden lammikossa.
              Last edited by Cell; 14-03-2011, 14:07.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • promille
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 276
                • Valkeakoski

                Originally posted by Cell View Post
                Tuskinpa on kierossa, satula jumii. Äärimmäisen harvinaista että se kieroutuu haitallisesti, levyn vaihdolla hävinnyt tärinä kun ei kerro vanhan olleen kierossa toisinkuin usein luullaan.
                Eli rengas veke ja vähän naputtelua?
                e61

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Voi kokeilla, omasta oli päässyt vesi suojakumin taakse vaikka kumi olikin ehjä, mäntä ruosteessa -> jumi.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • RiiQuu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1367

                    Käykö H1 umpiolliset (projektorilla) valot H7 tilalle (alkuperäisissä H7 umpioissa minulla sähköinen valojen korkeudensäätö) ? Eli periaatteessa de-faceliftata auto... Projektorithan pitää olla :-)

                    Kummassa on muuten parempi valoteho?
                    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                    - - -
                    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                    Cäbi©

                    E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                    Comment

                    • Ämmyskä
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2010
                      • 191
                      • fin

                      Originally posted by promille View Post
                      Noni, liityin sitten tärinäklubiin.
                      Tutina ilmeni tänään hervannan valtaväylää ajellessa, kun lähdin liikennevaloista. Noin 60km/h ja siitä ylöspäin alkoi sitten tutina ratissa, tosin koria ei ravistanut. ajelin vielä n.2km kunnes pysähdyin tutkailemaan syytä.
                      Nappasin pölykapselin veke vasemmasta etupyörästä ja ihmettelin kun vanne oli huomattavan kuuma! Ei siis polttava kuitenkaan, mutta kuuma kumminkin (kokeilin muutkin läpi, kylmiä olivat).
                      Olisiko tuossa mahdollisesti syynä kieroon mennyt jarrulevy, tulin suht. ronskilla jarrutuksella valoihin ja vettähän tuolla on lätäköinä enemmänkin kuin tarpeeksi. Vika tosiaan ilmeni tuon pysähdyksen jälkeen.
                      Joo selvä jarrusatulan jumitus, mulla teki kesällä saman. Naputelulla ei välttämättä kovin pitkäaikaisia ratkaisuja saada. Ite hommasin uuden männän ja tiivistesarjan satulaan, kunnon puhdistus ja ei ole sen jälkeen jumitellu!
                      Last edited by Ämmyskä; 14-03-2011, 16:19.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by riiquu View Post
                        kummassa on muuten parempi valoteho?
                        h7+h7.

                        Comment

                        • Coupedwin
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 1
                          • Kymenlaakso

                          vähän kysyttävää..

                          voi olla että löytyy tietoa jostain forumeitten syövereistä mut en osannu sitä ettiä. eli jos 316 e36 coupeen lykkää 325:n moottorin niin aiheuttaako muita rakenteellisia toimenpiteitä kuten jarrunvaihtoa tms että saa kilpiin? entäs muita mahd. ongelmia?

                          Comment

                          • Tikkunen85
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 892
                            • Paltamo

                            Originally posted by Coupedwin View Post
                            voi olla että löytyy tietoa jostain forumeitten syövereistä mut en osannu sitä ettiä. eli jos 316 e36 coupeen lykkää 325:n moottorin niin aiheuttaako muita rakenteellisia toimenpiteitä kuten jarrunvaihtoa tms että saa kilpiin? entäs muita mahd. ongelmia?
                            eiköåähän se 2.5 vaadi ainakin levyt taakse

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Jasu View Post
                              Mitkä jouset kannattaa laittaa eteen tuolle M-Sport alustalle, että se tippuisi "järkevälle" tasolle?
                              Originally posted by zeneg View Post
                              Vaikka -40mm H&R.
                              Jatketaas vielä tästä, eli onko noissa M-Sportin jousissa eroa normaaleihin? Ja saako jostain ostettua pelkästään eteen vaikka tuota H&R:n jousisarjaa?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Jatketaas vielä tästä, eli onko noissa M-Sportin jousissa eroa normaaleihin? Ja saako jostain ostettua pelkästään eteen vaikka tuota H&R:n jousisarjaa?
                                Mulla olisi yhdet H&R -40mm
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎