Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas31
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 16
    • Himanka

    Elikkäs tätä tekee edelleen https://www.youtube.com/watch?v=7E3nIpk3ZYA

    Mutta nyt kun käynnistin auton, tyhjäkäynti 1500-2000rpm. Kaasuttessa ottaa kierroksia normaalisti, mutta tyhjäkäynti laskee vain 2000 rpm:ään asti. Ja auto on vain seissyt.. Kirottu koko vehje

    Comment

    • Rxi
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 25

      Originally posted by Joonas31 View Post
      Elikkäs tätä tekee edelleen https://www.youtube.com/watch?v=7E3nIpk3ZYA

      Mutta nyt kun käynnistin auton, tyhjäkäynti 1500-2000rpm. Kaasuttessa ottaa kierroksia normaalisti, mutta tyhjäkäynti laskee vain 2000 rpm:ään asti. Ja auto on vain seissyt.. Kirottu koko vehje
      Onko tyhjäkäynti kokoajan korkealla vai satunnaisesti? omaan satunnaisesti korkealla kieppuneen 320:n tyhjäkäynnin syyksi bemukorjaaja epäili alipaineletkuja, mutta en mene takuuseen. (En kerennyt vaihtamaan)
      nykyinen: e39 530d -01 Touring M-Sport
      edelliset:e36 328iA -95 Touring,e36 320i -91 Sedan,e36 320iA -91 Sedan,e36 318is -93 Coupe,e36 320i -92 Sedan

      Comment

      • TorQuel
        BTCF Member
        • Jan 2012
        • 1927
        • HKI / JKL / KHM

        Nyt airbagi velhot, tarvitsis nopeaa jelppiä! Elikkäs tilanne ois se että täytys kolmikutoseen laitella uusi ratti.. Löytyi hyvä ehdokas, mutta on kuitenkin niin, että tuossa kyseisessä ratissa on airbag moduuli itsessään (valo ratissa) ja meikäläisen systeemi pelaa erillisellä moduulilla (valo mittaristossa).. Jotenkin tuntuisi ettei näitä saa millään pelaamaan yhteispeliä.. :think Vai saako?
        Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          Ja toinen juttu.. Mullahan siis palaa airbag valo, ja lähdin nyt sitte kaiken muun järkeenkäyvän jälkeen hakemaan vikaa noista turvavyön esikiristimeen liittyvistä asioista..

          Eli penkin alla siis pitäisi olla jonkinlaiset johdotukset? Ja niin kävikin että kuskinpenkin alta oli kaksi liitintä tärisseet löysälle.. Veikkasin että vika löytyi, mutta kun mittailin noita palikoita yleismittarilla niin kumpaankin tuli älyä kun pisti penkinlämmittimen päälle.. Onko persgrillillä siis kaksi erillistä plugia penkkiin? Ja jos näin on niin mistä nuo esikiristimen johdot löytyvät? Penkin alla ei meinaan taatusti ollut muita autosta itsestään tulevia johtoja kun luo kaksi liitintä

          Auto siis cabrio sportpenkeillä..

          E: Niinhän se realoem vaan väittää että selkänojalle ja penkkiosalle eri piuhat lämmitystä ajatellen.. No perhana.. Esikiristimen johtoja en sieltäkään silti löytänyt?
          Last edited by TorQuel; 10-10-2013, 14:56. Reason: Jaa..
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11108
            • Oulu

            Noin vanhassa ne esikiristimet pitäs kyllä olla ihan mekaaniset. Eli ei piuhoja. Facelift malleissa on sit jossain välissä tullu sähköiset kiristimet.

            Ootko lukenu vikakoodeja että mitä ne sanoo, vai onko se kiristimien vika ihan vaan arvaus? Onko vika tullu sinun aikana, vai oliko jo ostettaessa?
            Last edited by Pazi88; 10-10-2013, 15:30.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              Originally posted by TorQuel View Post
              Nyt airbagi velhot, tarvitsis nopeaa jelppiä! Elikkäs tilanne ois se että täytys kolmikutoseen laitella uusi ratti.. Löytyi hyvä ehdokas, mutta on kuitenkin niin, että tuossa kyseisessä ratissa on airbag moduuli itsessään (valo ratissa) ja meikäläisen systeemi pelaa erillisellä moduulilla (valo mittaristossa).. Jotenkin tuntuisi ettei näitä saa millään pelaamaan yhteispeliä.. :think Vai saako?
              Taisi olla niin että valollisen ratin laitto toisenlaisen tilalle vaatii askartelua jonkinverran vai oliko että ei vaan onnistu :think No, kuussakin on kuulemma käyty mutta...

              Originally posted by TorQuel View Post
              Ja toinen juttu.. Mullahan siis palaa airbag valo, ja lähdin nyt sitte kaiken muun järkeenkäyvän jälkeen hakemaan vikaa noista turvavyön esikiristimeen liittyvistä asioista..

              Eli penkin alla siis pitäisi olla jonkinlaiset johdotukset? Ja niin kävikin että kuskinpenkin alta oli kaksi liitintä tärisseet löysälle.. Veikkasin että vika löytyi, mutta kun mittailin noita palikoita yleismittarilla niin kumpaankin tuli älyä kun pisti penkinlämmittimen päälle.. Onko persgrillillä siis kaksi erillistä plugia penkkiin? Ja jos näin on niin mistä nuo esikiristimen johdot löytyvät? Penkin alla ei meinaan taatusti ollut muita autosta itsestään tulevia johtoja kun luo kaksi liitintä

              Auto siis cabrio sportpenkeillä..

              E: Niinhän se realoem vaan väittää että selkänojalle ja penkkiosalle eri piuhat lämmitystä ajatellen.. No perhana.. Esikiristimen johtoja en sieltäkään silti löytänyt?
              Juu, ei ole -93 autossa kiristimen piuhoja vaan mekaaniset kiristimet, joku -96 taitaa olla vasta sähköiset.

              Comment

              • AatuPaatu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 844
                • Kuopio

                Originally posted by jr66 View Post
                Taisi olla niin että valollisen ratin laitto toisenlaisen tilalle vaatii askartelua jonkinverran vai oliko että ei vaan onnistu :think No, kuussakin on kuulemma käyty mutta...

                Tuollanen ylimääräinen/erilainen osa löytyy valollisesta ratista. Ilman valoa ne johdot taitaa lähteä siitä slipringistä. Eli linkistä osa nro 7 on erilainen rateissa.http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nition_switch/



                Last edited by AatuPaatu; 10-10-2013, 16:48.
                E30 316 -87
                E36 318iS -92
                E36 3XX -95
                E39 523i -96

                Comment

                • TorQuel
                  BTCF Member
                  • Jan 2012
                  • 1927
                  • HKI / JKL / KHM

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Noin vanhassa ne esikiristimet pitäs kyllä olla ihan mekaaniset. Eli ei piuhoja. Facelift malleissa on sit jossain välissä tullu sähköiset kiristimet.

                  Ootko lukenu vikakoodeja että mitä ne sanoo, vai onko se kiristimien vika ihan vaan arvaus? Onko vika tullu sinun aikana, vai oliko jo ostettaessa?
                  No tätäkin vaihtoehtoa rupesin jo hiljakseen epäilemään itsekseni.. Ja tosiaan ihan arvailua.. Valo syttyi tuossa viime viikonlopusta kun autoa pesin talviteloille laittoa varten.. Eikös ole mahdollista että tuo pelkkä vesi saattaa jossain tilanteessa aiheuttaa tuollaisen "väärän hälyytyksen"?

                  Arvailen siksi, että asustelen vähän syrjässä ja lähimmälle pemarin korjaamolle/clubilaiselle kenellä on airbaggia lukevat nollaus/tsekkaus vehkeet on n. 100km enkä nyt ole viikolla töiltä kerennyt lähteä ajelemaan :/

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Taisi olla niin että valollisen ratin laitto toisenlaisen tilalle vaatii askartelua jonkinverran vai oliko että ei vaan onnistu :think No, kuussakin on kuulemma käyty mutta...


                  Juu, ei ole -93 autossa kiristimen piuhoja vaan mekaaniset kiristimet, joku -96 taitaa olla vasta sähköiset.
                  Näin se taitaa tosiaan olla..

                  Originally posted by AatuPaatu View Post
                  Tuollanen ylimääräinen/erilainen osa löytyy valollisesta ratista. Ilman valoa ne johdot taitaa lähteä siitä slipringistä. Eli linkistä osa nro 7 on erilainen rateissa.http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nition_switch/
                  Juu kyllä taitaa olla aika pirunmoinen värkkääminen tuossa valollisen ratin asettelussa valottomaan systeemiin..
                  Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11108
                    • Oulu

                    No kyllähän se kannattais lukea ne koodit kokeilla nollata. Ei mikään uus juttu olis, että tullu vaan joku härö alhasen jännitteen tms. vuoksi. Ja muutenkin aika hakuammuntaa ruveta airbag vikaa korjaamaan jos ei tiedä yhtään mikä siellä vois olla.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • excel
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2012
                      • 259
                      • Jyväskylä

                      E36 coupe 94 vuoden vanoksella oleva,ei vie öljyä eikä ole öljyt/nesteet sekaisin tai tee normaalia isompaa painetta syyläriin,mutta syö nestettä niin mikä pielessä? Vuotoja ei ole,onko vesipumppu paskana?
                      Itellä ollut e34 ja ainakun nestettä on hävinnyt niin on löytynyt korkinpäästä öljysäiliössä.

                      Ehdotuksia!?
                      Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                      EX F32 435d ///M-sport x-drive

                      EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                      Comment

                      • coupe320
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 417
                        • viikkoja tiellä

                        Originally posted by excel View Post
                        E36 coupe 94 vuoden vanoksella oleva,ei vie öljyä eikä ole öljyt/nesteet sekaisin tai tee normaalia isompaa painetta syyläriin,mutta syö nestettä niin mikä pielessä? Vuotoja ei ole,onko vesipumppu paskana?
                        Itellä ollut e34 ja ainakun nestettä on hävinnyt niin on löytynyt korkinpäästä öljysäiliössä.

                        Ehdotuksia!?

                        voihan sitä jossain "piilossa" olla vuoto esim kennossa tms,jos kuitenkin varmaa ettei vuotoja oo niin kansi halki?

                        Comment

                        • Elevator67
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1338
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by excel View Post
                          E36 coupe 94 vuoden vanoksella oleva,ei vie öljyä eikä ole öljyt/nesteet sekaisin tai tee normaalia isompaa painetta syyläriin,mutta syö nestettä niin mikä pielessä? Vuotoja ei ole,onko vesipumppu paskana?
                          Itellä ollut e34 ja ainakun nestettä on hävinnyt niin on löytynyt korkinpäästä öljysäiliössä.

                          Ehdotuksia!?
                          mitenkä paljolti hävittää? Itellä oli vesipumppu aika finaalissa niin keräsi aika salakavalasti paineita mitkä sitten vuoti pikkuhiljaa syylärin alavesi letkun klemmarin alta. Tajusin vasta vesipumpun vaihdon jälkeen kun vaihdoin samalla kaikki klemmarit
                          sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                          Comment

                          • excel
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2012
                            • 259
                            • Jyväskylä

                            ^^ Ei se paljoa sitä vie mutta hävittää kuitenkin,kieltämättä klemmarit on sen verran haperon näköset että huhu,jos ens viikolla vaihtelis uudet klemmarit,edellinen omistaja oli vasta syylärin vaihtanut ja uuden näköinen se myös on,termostaatinkoppa tuorean näköinen myös,jospa sitä ens viikolla hakis vesipumpun metallisiivillä ja uudet klemmarit jos ongelma häviäisi!
                            Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                            EX F32 435d ///M-sport x-drive

                            EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                            Comment

                            • Haffu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 37
                              • Rauma

                              Originally posted by Haffu View Post
                              Reilun viikon nyt omistanut tuon E36 Touringin ja näin bmw-nyyppänä tietty pää ihan sekaisin. Etusumvalojen polttimot päätin vaihdella tuossa, mutta irroituksessa tuli jo ensimmäinen mutka matkaan. Oli toinen sumuvalo kiinnitetty nippareilla siitä irroitusklipsin seuduilta. Todennäköisesti tuolta on siis jotain särki. Pikaisella silmäilyllä itse umpio kyllä näytti ehyeltä.

                              Nyt siis pitäisi kehitellä tilalle vastaava nipparipatentti tai ihan oikeasti korjata tuo. Eli onko nuo sumarin kiinnikkeet fyysinen osa puskuria, vaiko irroitettavissa siitä? Olisi näköjään myös sopivasti 100€ saatavilla tuo perus keulaparannus, eli "M3-puskuri." Joka tapauksessa tuo puskin on kaiketi jossain vaiheessa irroiteltava.
                              Uudet sumarit sain sen verran huokeasti, että päätin moiset ottaa. Aloin sitte kattelemaan tarkemmin tuonne niin kuljettajan puolella se mihin tuo sumarin kiinnike tulee puskurissa kiinni, puuttuu koko osa. Kasvaa hankittavien osien lista kivasti.
                              Kaiketi siis tuo osa numero 7? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...95&hg=51&fg=15

                              Alkanut tuo mittaristokin elämään ihan omaa elämäänsä. Lämpötilamittari on välillä sinisen ylärajalla ja välillä taasen normilämmöissä, lämpötila-anturi kenties, mutta onko tässä laitteessa näitä useampia? M52B28 koneella oleva Touringi siis alapuollela. Ja silloin tällöin myös liikkeellelähdössä nopeusmittari jää hetkeksi paikoilleen, mutta n. 100-200m ajon jälkeen hakeutuu normaaliin ajonopeuteen. Hieman tämäkin viittaisi enemmän anturivikaan kuin tuohon mittariston toimimattomuuteen, vaikka näissä googletuksen ja haun mukaan moistakin esiintyy usein.
                              Last edited by Haffu; 11-10-2013, 20:47. Reason: Lisäys
                              BMW E36 328i Touring -97
                              SAAB 9000 2.3T CSE -98
                              SAAB 900 T16 2dr -88

                              Comment

                              • TorQuel
                                BTCF Member
                                • Jan 2012
                                • 1927
                                • HKI / JKL / KHM

                                Ja taas kerran ratista!

                                Käykös tullollanen http://www.rdautosport.com/Ebay2005/E36M3SWAB90s.jpg m-sport ratti suoraan -93 vuotisen perus nelipuolasen bägiratin tilalle? Jos ei niin mitä vaatii? :think
                                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎