Originally posted by Joggerzon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Joggerzon View PostMorjes! Nyt ilmeni ongelmia bemarin katsastuksen kanssa, autoon on asennettu OMP:in alustasarja. Jotkut saksan kieliset dokumentit on mut ne ei riittänyt katsastus miehelle, ajasin varan vianorilta että laittaa aurauskulmat kuntoon ku oli syönyt renkaat sisäreunasta täysin. Mistä saisin katsastukseen tarvittavat dokumentit jousiin?
E: Jossain näky lukevan
"Jos auton käyttöönottovuosi on -93 tai uudempi, niin auton korin korkeuteen vaikuttavat osat on muutoskatsastettava. Jos se on uudempi ku -96, niin osien on oltava hyväksytyt (TUV yms.), ja niistä on oltava paperit ku menee katsastamaan."
En tiedä kyllä miksi katsastusmies sitten kysyi, että milloin ne on vaihdettu jos alle 93 autoihin ei tarvii muutoskatsastaa..Last edited by BMWsedan; 08-10-2013, 18:03.
Comment
-
-
Autohan on siis vuosimallia -92. En tiedä mitä se sekoili kun oli aika sekava ilmapiiri muutenkin :O , äijä mutisi aika paljon ja joutu toistelemaan juttuja vaikka olikin mukavan oloinen mies. Renkaista on siis sisäkulmat kulunut, ja jutskailtiin että kun käytän vienorilla (vaikka) nelipyörä suuntauksessa niin sen pitäisi ajaa asia, vaikkakin hän vikalistaan merkkasi että jousiin tarvittaisiin jonkinlainen todistus. En nyt muista tarkalleen sanoja kun lista on autolla. Pitää käydä siellä pyörä suuntauksessa ja mennä katselemaan uusiks katsastukseen.. :think
Comment
-
-
Originally posted by BMWsedan View PostEn osaa sanoa mutta kerran on oman auton pitoaikana (8v) kysyny katsastusmies, että milloin nuo jouset (madallus) on laitettu? Sanoin, että monta kesää sitten kun niin oli, sanoi, että hyvä kun jos olisi vasta laitettu? niin pitäisi olla muutoskatsastettu mutta en tiedä sitten sekoiliko se ukko vai mitä mutta kertaakaan ei siis oo tarvinnu muutoskatastaa madallusjousia 91 puimurissa.
E: Jossain näky lukevan
"Jos auton käyttöönottovuosi on -93 tai uudempi, niin auton korin korkeuteen vaikuttavat osat on muutoskatsastettava. Jos se on uudempi ku -96, niin osien on oltava hyväksytyt (TUV yms.), ja niistä on oltava paperit ku menee katsastamaan."
En tiedä kyllä miksi katsastusmies sitten kysyi, että milloin ne on vaihdettu jos alle 93 autoihin ei tarvii muutoskatsastaa..
Tarkennettuna että 93 jälkeen täytyy muutoskatsastaa, ennen 93 käyttöönotetuissa autoissa pitäisi olla alkujaan ollut jonkinalinen alustasarja, jälkikäteen jos laitettu niin täytyisi muutoskatsastaa. Eli siis kunhan vain sanoo että on ollut uudesta lähtien matalampi niin pitää riittää. Tästä asiasta on saatu joskus muinoin sakot (kiitos lapinlahden kyrvät) joista tein valituksen ja hankin aken todistuksen kyseisestä asiasta.
suora lainaus, jota käytettiin erään auton katsastuksessa josta katsastusmies suuttui eikä tarkistanut valoja ym vaan tuhahti, antoi uuden rekisteriotteen ja sanoi että ajakaa pois.
"
Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsast
ukseen 1.1.1993
alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen
käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä
muutoskatsastettavaksi. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä
muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai
myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden
muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan
normaaleja
määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita. Pyynnöstä muutoskatsastus
voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä. Määräaikaiskatsastuksessa voi katsastaja myös lisätä rekisteritietoihin merkinnän, että autoon on tehty alustamuutos ennen
vuotta 1993."
Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Tuore E36 omistaja
Vaihtuipa sitten mielenkiinnon katoamisen vuoksi ahdettu E30 325i avo "tavalliseen" E36 325iA avoon. Viikon päivät suunnilleen sillä nyt rullailtu ja erinäisiä asioita on putkahtanut esille.
1. Katto vähän kanittaa aluksi, mutta tämä hoitunee joillain lisäkuminauhoilla. Samaten sisäverhoilu repsottaa takana, mutta eiköhän sen sinne kiinni saa.
2. Vasen eturengas hankaa sisälokariin kääntäessä, pitänee hiukan korottaa alustaa (KW Variant2) tai keksiä jotain muuta. 17" rengastus näyttää kyllä omaan silmääni hiukan isolta.
3. Pystyykö ovien ikkunoiden liikahdusta säätämään? Ihan kuin pikkasen liian tiukalle nousisi kuskin ikkuna.
4. Onko takapenkkiläisten sivuverhoilut tosiaan kiinni vain paikalleen työntämällä?
5. Pitäiskö takaluukun nousta pumppujen avulla itsekseen ylös kun nupista painaa?
6. Kestääkö sisäkatto pesua, jos sen sieltä nyhtää veks?
7. Jarrut narisee aika mehevästi kun ihan hitaasti antaa auton ryömiä pykälä silmässä. Mitähän sille olis tehtävissä?
8. Xenonit siinä oli, otin pois kun ei nuo laittomat viritykset kiinnosta. Silti CC ilmoittaa lähivaloviasta. Samaten jarruvaloista tulee herjaa, vaikka toimiihan nuo kaikki...
Onhan tuohon laiteltu kaikkea M3-kamaa, kuten etupenkit, listoja, mittaristo, peilit. Ne ei siitä M3:sta tee, joten ehkä vaihdan ne originaaleihin, katsotaan nyt. Omalle selälle ei tuo lepakkopenkki tuntunut oikein hyvälle. Jos E36 sporttipenkki on vähänkään saman suuntainen kuin E30 vastaava, niin se olisi parempi vaihtoehto.
Tämmösiä nyt aluksi. Kommentteja?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
1. ?
2. Ottaako se yläreunaan vai sivulle jos sivulle, niin siellä pitäs olla m3 mallin kääntökulman rajoittimet. Jos ylös, niin siellä on väärän kokoset kumit.
3. Ominaisuus
4. Käsittääkseni erilliset
5. ei. käsin pitää nostaa
6. ?
7. jarru remppa. uudet palat ja levyt sekä siinä samalla putsaa satulat ja kattoo ettei männät ole ruosteessa.
8. valoboksi varmaan rikki. monesti xenonit hajottaa
Jos kerta ne m3 penkit on ihan paskat, niin minä voin ne ottaa vastaan nimellistä korvausta vastaan. Ei tarvi kaatopaikalle viiä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
1.
2. Renkaan sisäreuna ottaa kiinni sisälokariin noin suunnilleen navan (siis renkaan navan) korkeudelta. Kuskin puolella on hangannut lokarin puhki. Toisella puolella vasta vain jälkiä, että on hangannut. Kumit muistaakseni 225/45 17. Ja vielä siten, että jos kääntää ihan linkkuun, niin ei rohise, pikkusen kun kääntää takaisin, niin sitten rohisee. Lähinnä se paha ääni tulee siitä kun renkaan kuvio "räpättää" lokarissa olevan kulumareijän reunaan.
3. OK
4. OK
5. OK
6.
7. Levyt on melkein uudet, jospa sitten palojen vaihdosta aloittaisi. Muuten kyllä jarrut ovat hyvät ja edellisen omistajan jossain vaiheessa remppaamat.
8. Eihän tuossa ole samanlaista erillistä LKM:ää kuin esim E34... No, etuvalot pitää ottaa pois joka tapauksessa jossain vaiheessa, niin samalla putsailee liitoksia ym.
Penkit vaihdan vain vähintään samankuntoisiin grilleillä varustettuihin mustiin nahkasportteihin - jos vaihdanEi ne paskat ole vaan huomasin autoa hakiessa, että parin tunnin istuminen teki selälle huonoa. Sama matka toiseen suuntaan E30 sporteilla ei tuntunut missään.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
2. Tolpan taka- vai etupuolella ? Rengaskoko on oikea, mikä on vanteen et ? Mutta tod. näk. vaatii ohjauskulman rajoittimet http://www.schmiedmann.fi/32%2011%20...numerolla.aspx Esim. coupessa sama rengaskoko niin 8x17 et35 ja et40 vanteilla ei ota kiinni mihinkään noiden rajoittimien kanssa, asennetaan siis hammastangon ja raidatangon sisäpään väliin, kuvassa olevat klemmarit on hammastangon suojakumeihin.
Comment
-
-
Onko valboksi paskana kun mullakin valittaa palaneista lyhkäsistä vaikka kaikki palaa? Valittaako cc erikseen parkeista ja sumareista vai sama herja vaikka mikä etupään valo olisi palanut. Parkkeina ccfl ja sumareissa ledit.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostOnko valboksi paskana kun mullakin valittaa palaneista lyhkäsistä vaikka kaikki palaa? Valittaako cc erikseen parkeista ja sumareista vai sama herja vaikka mikä etupään valo olisi palanut. Parkkeina ccfl ja sumareissa ledit.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Post2. Tolpan taka- vai etupuolella ? Rengaskoko on oikea, mikä on vanteen et ? Mutta tod. näk. vaatii ohjauskulman rajoittimet http://www.schmiedmann.fi/32%2011%20...numerolla.aspx Esim. coupessa sama rengaskoko niin 8x17 et35 ja et40 vanteilla ei ota kiinni mihinkään noiden rajoittimien kanssa, asennetaan siis hammastangon ja raidatangon sisäpään väliin, kuvassa olevat klemmarit on hammastangon suojakumeihin.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment