Eli auto oli tänään kulmien säädössä ja kuskin puolelta oli takana camber-pultti niin jumissa, ettei säätö onnistunut sen osalta. Edessä kuskin puolella auraussäätö jumissa ja toiselta puolelta "tasattiin". Nyt on ratti vinossa.
Repsikan puolelta piti säätää camberi samaan kuin kuskin puolella, mutta säätö loppui kesken hä!
Miten en ymmärrä, että takaa on pudotettu reilusti ja orggispultilla ei saa kuin -1' ?!
Tuli tossa mieleen kun uutta sisustaa hankkimassa, että käykö coupen kaatuva takapenkki sedaniin jossa on kaatuva takapenkki? Vai onko niillä jotain eroja?
Eli auto oli tänään kulmien säädössä ja kuskin puolelta oli takana camber-pultti niin jumissa, ettei säätö onnistunut sen osalta. Edessä kuskin puolella auraussäätö jumissa ja toiselta puolelta "tasattiin". Nyt on ratti vinossa.
Repsikan puolelta piti säätää camberi samaan kuin kuskin puolella, mutta säätö loppui kesken hä!
Miten en ymmärrä, että takaa on pudotettu reilusti ja orggispultilla ei saa kuin -1' ?!
Joo tais unohtua laittaa, että AINA kun e36:sta (ja miksie muitakin) ollaan menossa säätämään, niin otetaan ne uuden camberinsäätöpultit mukaan.
Tuo että säädetään vain toiseltapuolelta edestä ei ole hyvä juttu, koska sillon hammastanko ei ole enään keskellä. -> kääntyy toiseen suuntaa enemmän ja joustossa toinen rengas kääntyy eri lailla mitä toinen (voi vedellä epätasaisella teillä).
Ja takana täytyy olla joku pielessä. Todennäköisesti ylempi tai alempi niistä pallonivelistä on väljänä. (neekerimallissa vain ylempi on apllonivel)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Vielä siis muistutetaan että säädöt riippuu pitkälti omasta rengas/alusta setupista:
-15"/16" normi pullakumit tai talvirenkaat menee ohjearvoilla
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat kohtuu madalluksella ja järkevällä rengas vanne setupilla: camberit nollaan (tai siis karvan verran pakkaselle) ja auraukset ohjearvoihin. Hemin faq ohjeissa on ohjeet säätöjen parantamiseen, että tämä on mahdollista.
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat reilulla madalluksella ja "väärän" kokonen rengas vanne setup: camberia sen verran että ei raavi (ei haittaa vaikka on -4 astetta) ja auraus nollaan (tai siis karvan verran plussalla). Tämä ei sitten tule olemaan hyvä ajettava jos on kovasivuiset merkkirenkaat.
Noista jos poikkeaa, niin on joku ihan kamala ajaa tai renkaat sulaa alle.
Pitääkin säädättää nuo auraukset sitten nollaan, kunhan tässä kerkeää suuntaukseen viedä.
Miten rengas paineet näiden matalien mukamaskin venykumien kanssa?
Vielä siis muistutetaan että säädöt riippuu pitkälti omasta rengas/alusta setupista:
-15"/16" normi pullakumit tai talvirenkaat menee ohjearvoilla
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat kohtuu madalluksella ja järkevällä rengas vanne setupilla: camberit nollaan (tai siis karvan verran pakkaselle) ja auraukset ohjearvoihin. Hemin faq ohjeissa on ohjeet säätöjen parantamiseen, että tämä on mahdollista.
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat reilulla madalluksella ja "väärän" kokonen rengas vanne setup: camberia sen verran että ei raavi (ei haittaa vaikka on -4 astetta) ja auraus nollaan (tai siis karvan verran plussalla). Tämä ei sitten tule olemaan hyvä ajettava jos on kovasivuiset merkkirenkaat.
Noista jos poikkeaa, niin on joku ihan kamala ajaa tai renkaat sulaa alle.
Tämä meni kyllä omaan arkistoon talteen. Hyvä ohjeistus näin aloittelevalle.
Eikä nyt päästä cäbiä säätämään perjantaina. Piti vähän säädellä cambereita ja kas, pultti poikki. Kaikki forssan liikkeet myy eioota, eikä saa mukamas tilaamalla.
Marmorilta täytyy tilata. Logistisien ja muiden syiden takia venähtää ensi viikon puolelle.
Eli tilatkaa aina kaikki alustan pultit etukäteen, mihin ollaan koskemassa! Ei sitä ikinä tiedä mikä pultti saattaa katketa. Eikä ne pultit niin paljon maksa ettei niitä voi itsellään hyllyssä pitää.
Joo tais unohtua laittaa, että AINA kun e36:sta (ja miksie muitakin) ollaan menossa säätämään, niin otetaan ne uuden camberinsäätöpultit mukaan.
Tuo että säädetään vain toiseltapuolelta edestä ei ole hyvä juttu, koska sillon hammastanko ei ole enään keskellä. -> kääntyy toiseen suuntaa enemmän ja joustossa toinen rengas kääntyy eri lailla mitä toinen (voi vedellä epätasaisella teillä).
Ja takana täytyy olla joku pielessä. Todennäköisesti ylempi tai alempi niistä pallonivelistä on väljänä. (neekerimallissa vain ylempi on apllonivel)
Oli uudet cambersäätöpultit taakse, mutta toinen ei irronnut ja asentaja epäili että pusla ottaa itteensä jos avataan väkisin
Eli pitäisi hakea uusi alatukivarren ulommainen pusla ja vaihtaa samalla kun vie taas säätöön.
Mikähän muu siellä toisella puolella voi olla pielessä, kun camberia ei tosiaan saanut kuin -1-asteeseen pultilla? Tämän puolen alat. ulompi pusla vaihdettiin viime syksynä ja sillä on nyt ajettu 300km.
Eli tästä kuvasta numerot 10, 11 ,12 ja 3 ovat uusia
Tuli tossa mieleen kun uutta sisustaa hankkimassa, että käykö coupen kaatuva takapenkki sedaniin jossa on kaatuva takapenkki? Vai onko niillä jotain eroja?
Vastaan itse itselleni. Eli jenkkilän foorumilta napattu:
"You want a definative answer then here it is. All US e36 coupes came with fold down rear seats. Some US e36 sedans came with fold down rear seats. If you have a sedan with fold down rear seats the rear seats from a coupe will fit perfect."
Eli jos on kippaavat takapenkit sedanissa niin coupen kippaavat takapenkit menee, mutta jos sedanissa on kiinteät takapenkit niin coupen penkit ei käy!
Vastaan itse itselleni. Eli jenkkilän foorumilta napattu:
"You want a definative answer then here it is. All US e36 coupes came with fold down rear seats. Some US e36 sedans came with fold down rear seats. If you have a sedan with fold down rear seats the rear seats from a coupe will fit perfect."
Eli jos on kippaavat takapenkit sedanissa niin coupen kippaavat takapenkit menee, mutta jos sedanissa on kiinteät takapenkit niin coupen penkit ei käy!
Miten cruisen viiksestä saa vaihdettua sen pääty osan? Tarkoitus siis vaihtaa saksankielinen nuppi englanninkieliseen nuppiin. Lähteekö vaan kovasti vetämällä vai kuinka?
Miten cruisen viiksestä saa vaihdettua sen pääty osan? Tarkoitus siis vaihtaa saksankielinen nuppi englanninkieliseen nuppiin. Lähteekö vaan kovasti vetämällä vai kuinka?
Vetämällä lähti ainakin tuosta 325i sedanista, jotkut kynnet sielä taitaa olla.
varmistakoot joku jos tietää oikean tavan.
Joo tais unohtua laittaa, että AINA kun e36:sta (ja miksie muitakin) ollaan menossa säätämään, niin otetaan ne uuden camberinsäätöpultit mukaan.
Tuo että säädetään vain toiseltapuolelta edestä ei ole hyvä juttu, koska sillon hammastanko ei ole enään keskellä. -> kääntyy toiseen suuntaa enemmän ja joustossa toinen rengas kääntyy eri lailla mitä toinen (voi vedellä epätasaisella teillä).
Ja takana täytyy olla joku pielessä. Todennäköisesti ylempi tai alempi niistä pallonivelistä on väljänä. (neekerimallissa vain ylempi on apllonivel)
Oli uudet cambersäätöpultit taakse, mutta toinen ei irronnut ja asentaja epäili että pusla ottaa itteensä jos avataan väkisin
Eli pitäisi hakea uusi alatukivarren ulommainen pusla ja vaihtaa samalla kun vie taas säätöön.
Mikähän muu siellä toisella puolella voi olla pielessä, kun camberia ei tosiaan saanut kuin -1-asteeseen pultilla? Tämän puolen alat. ulompi pusla vaihdettiin viime syksynä ja sillä on nyt ajettu 300km.
Eli tästä kuvasta numerot 10, 11 ,12 ja 3 ovat uusia
Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?
Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää
Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think
Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?
Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää
Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think
Eikö sinun kannattaisi suosiolla uusia vaan kaikki palikat tuonne perään, osat ei mahdottomia maksa. Tuskin olet kuitenkaan Ämmästä ihan heti luopumassa.
Tulee kerralla kuntoon eikä tarvi olla hetken päästä taas uusimassa muutamaa osaa.
Comment