Takaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En oo kyllä noilla 225/35 tai 215/40 kumeilla huomannu mitään outoa perän käyttäytymisessä. Toki kun leimalla kävi 225/45 talvikumeilla, oli meno aika epämäärästä. Riippuu siis monesta asiasta mitä kulmia kannattaa käyttää ja tullut huomttua, että se mikä toimii erinomaisesti kesä rengastuksella/vanteilla, ei toimi sitten pätkääkään 16" orkkis koon talvirenkailla. Quasimodolla kuitenkin tais olla aika matalaprofiiliset renkaat, niin uskaltaa suositella noita.Originally posted by Supa View PostTakaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
oisko veikkauksia mikä vikana kun näin kuumilla keleillä tuntuu olevan vetoja hukasssa. kiihtyy "tylsästi", mitä enemmän kierroksia sitä puutuneempaa meno on. joku anturi ? imm vaihettu vajaa vuosi sitten alkuperäseen.. voisko vanos olla, pitää ainakin mekkalaa lämpimänä..
Comment
-
Sopivasti olikin nostettu tämä asia pöydälle.Originally posted by Pazi88 View PostEn tiedä tarkkaan, mutta tuosta mun lapusta näkee kai jotain:
Tässäkin kyllä on vielä vähän liikaa aurausta, ja jouduin säätämään vielä pienemmäksi.
Siksi nollaan, koska jos sulla on esim. takana tuo camber monta astetta pakkasella ja aurausta on reilun asteen verran, niin muutaman tuhannen kilsan jälkeen sulla on renkaat siliänä. Se ohjearvo auraukselle on siksi tuon, koska perus pullakumeilla aurauksella saadaan menoon vakautta, eikä se sen kummemmin vaikuta renkaiden kulumiseen.
Mutta tuossakin lapussa kun lukee, että taka camber on ohjearvojen sisällä vielä -2 asteen camberilla ja 1.5 asteen aurauksella, niin aivan varmasti sulla on äkkiä kumit siliänä, jos noita käytetään.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että joko camber tai auraus lähelle nollaa. Camber karvan verran pakkaselle ja auraus karvan verran plussalla. Omasta setupista riippuen sit se että kumpaan pyritään. Kohtuu korkuisella alustalla ja perus raapimattomilla kumeilla kannattaa mennä mahdollisimman pienellä camberilla. Mutta sitten kun ei haluta/voida käyttää alle asteen cambereita, on ne auraukset laitettava lähelle nollaan, ettei renkaat kulu liikaa (varsinkin sisältä).
Perjantaina menee cäbi kulmien säätöön.
Taakse laitan camberia jonkunverran, niin ettei raavi heittotähdet, eli varmaan niin paljon kuin saa.
Joten taitaa olla ainut vaihtoehto säätää auraukset mahdollisimman lähelle nollaa? Myös edessä vai vaan takana? Vai tä? :think
E: Maavara tullaan säätämään erittäin alas jos sillä jotain vaikutusta mihin arvoihin täytyisi laitta?
Vai mennäänkö ohjearvoilla ja kirotaan kun renkaat kuluu ja vetelee mihin sattuu? :think
Mihin se perä ampuu? Tarkoititko että mentäisiin luisussa?Originally posted by Supa View PostTakaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
Last edited by |foder|; 19-05-2014, 16:42.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
bemu ei käynnisty
Mitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Apuja kaivattaisiin pikaisesti
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic-
-e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II-
-EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic-
-EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic-
-e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Comment
-
Kyllähän se kampuran tunnistimelta kuulostaa.Originally posted by sutkula View PostMitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Apuja kaivattaisiin pikaisesti
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Ilman kristallipalloa lottoan viaksi rikkinäisen kampiakselin asentotunnistimen.Originally posted by sutkula View PostMitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Apuja kaivattaisiin pikaisesti
EDIT hidas
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Olen nyt ehkä vähän hätäinen mutta ikinä ei ole tarvinnut suuntausta miettiä. Tähän asti olleet suhteellisen orkkis korkeudessa ja rengastuksella niin on menty niillä säädöillä, mitkä säätäjä oli saanut aikaiseksi.Originally posted by |foder| View PostSopivasti olikin nostettu tämä asia pöydälle.
Perjantaina menee cäbi kulmien säätöön.
Taakse laitan camberia jonkunverran, niin ettei raavi heittotähdet, eli varmaan niin paljon kuin saa.
Joten taitaa olla ainut vaihtoehto säätää auraukset mahdollisimman lähelle nollaa? Myös edessä vai vaan takana? Vai tä? :think
E: Maavara tullaan säätämään erittäin alas jos sillä jotain vaikutusta mihin arvoihin täytyisi laitta?
Vai mennäänkö ohjearvoilla ja kirotaan kun renkaat kuluu ja vetelee mihin sattuu? :think
Mihin se perä ampuu? Tarkoititko että mentäisiin luisussa?
Nyt tulossa auto suhteellisen alas, tarkoitus jättää n.5cm maavara.
Taakse camberia aika paljon. Siinä pohjatiedot.
Noilla tiedoilla pitäisi saada säädöt aikaiseksi. Tehdasarvot ovat melkoisen laajat ja tässäkin tullut ilmi ettei niitä kannata noudattaa tällaisissa tapauksissa.
Jos joku asiasta tietävä voisi ehdottaa mitkä säädöt olisi hyvät, tai mitkä toimisi paremmin kuin tehtaan asetukset. Perjantaina menee säätöön.
Kiitos jo etukäteen!
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
[QUOTE=BiltemaMotorWork;3331334]
tietääkö kukaan, käykö nuo tuning-toloppaan (esim. jom blueline)?QUOTE]
Comment
-
Sama aihe ajankohtainen minullakin.Originally posted by |foder| View PostOlen nyt ehkä vähän hätäinen mutta ikinä ei ole tarvinnut suuntausta miettiä. Tähän asti olleet suhteellisen orkkis korkeudessa ja rengastuksella niin on menty niillä säädöillä, mitkä säätäjä oli saanut aikaiseksi.
Nyt tulossa auto suhteellisen alas, tarkoitus jättää n.5cm maavara.
Taakse camberia aika paljon. Siinä pohjatiedot.
Noilla tiedoilla pitäisi saada säädöt aikaiseksi. Tehdasarvot ovat melkoisen laajat ja tässäkin tullut ilmi ettei niitä kannata noudattaa tällaisissa tapauksissa.
Jos joku asiasta tietävä voisi ehdottaa mitkä säädöt olisi hyvät, tai mitkä toimisi paremmin kuin tehtaan asetukset. Perjantaina menee säätöön.
Kiitos jo etukäteen!
Jos taakse laittaa camberia esim 2,5 ja eteen 2 astetta, niin kannattaako silloinkin auraukset säätää nollaan? Auto tarkoitus jättää noin 4-5cm maavaralle.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Kannattaa, jos meinaa ajella pidempään samoilla renkailla. Ajettavuudessa ei välttämättä huomaa eroa, että onko aurausta vai ei, mutta renkaiden kulumisessa huomaa.Originally posted by Playpig View PostSama aihe ajankohtainen minullakin.
Jos taakse laittaa camberia esim 2,5 ja eteen 2 astetta, niin kannattaako silloinkin auraukset säätää nollaan? Auto tarkoitus jättää noin 4-5cm maavaralle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Eli myös edessä auraukset nollaan? :thinkOriginally posted by Pazi88 View PostKannattaa, jos meinaa ajella pidempään samoilla renkailla. Ajettavuudessa ei välttämättä huomaa eroa, että onko aurausta vai ei, mutta renkaiden kulumisessa huomaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Joo toimii edessä ja takana.Originally posted by |foder| View PostEli myös edessä auraukset nollaan? :think
Vielä siis muistutetaan että säädöt riippuu pitkälti omasta rengas/alusta setupista:
-15"/16" normi pullakumit tai talvirenkaat menee ohjearvoilla
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat kohtuu madalluksella ja järkevällä rengas vanne setupilla: camberit nollaan (tai siis karvan verran pakkaselle) ja auraukset ohjearvoihin. Hemin faq ohjeissa on ohjeet säätöjen parantamiseen, että tämä on mahdollista.
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat reilulla madalluksella ja "väärän" kokonen rengas vanne setup: camberia sen verran että ei raavi (ei haittaa vaikka on -4 astetta) ja auraus nollaan (tai siis karvan verran plussalla). Tämä ei sitten tule olemaan hyvä ajettava jos on kovasivuiset merkkirenkaat.
Noista jos poikkeaa, niin on joku ihan kamala ajaa tai renkaat sulaa alle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
Comment