Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garash
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 526
    • Joensuu

    Onkohan muita mahdollista vikaa tähän ongelmaan:

    Sammutin auton hetkeksi, yritin käynnistää, pysyi vaivoin käynnissä ~1sek ajan, tämän jälkeen sahausta -> ei vaikutusta. Välillä uudestaan yritystä, saattoi pysyä käynnissä taas vaivoin sekunnin tai pari. Käytin bensapumppua irti tankista, kopautin ja laitoin takas, lähti taas käyntiin ja toimi pari kilometriä kunnes sammu taas ajosta ja jäi siihen paikkaan eikä enää hakkaaminen auttanut.

    Auto jäi 400km päähän niin mietin, että mitähän muuta osia kun bensapumpun, bpumpun releen(?) otan mukaan kun lähden takasin hakemaan/korjaamaan autoa?

    Voiko kampiakselin tunnistin tehdä tuota?


    E30 325iA
    E30 325i m-tech 2
    E91 320d

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11176
      • Oulu

      Ihan niinkun ensimmäisenä tarkistetaan, että olihan tankissa bensaa kylliksi?

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Garash
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 526
        • Joensuu

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ihan niinkun ensimmäisenä tarkistetaan, että olihan tankissa bensaa kylliksi?
        Joo bensaa oli tankissa kyllä.
        E30 325iA
        E30 325i m-tech 2
        E91 320d

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3176
          • 47200

          Originally posted by pazq View Post
          Mitäs kaikkea menee vaihtoon kun vaihtaa 318i:hin 325 tekniikan? Kone + johtosarja, voimansiirto joo, mutta lähinnä noita iskari/jarrupuolta mietin..On niin mätä toi tuttavan auto että helpompi ottaa tarvittavat osat irti ja työntää hylsy paaliin ja kaverilla on tommonen 318i halvalla myynnissä ja pitkällä leimalla niin vaihtais siihen ne osat.
          ..???


          e. Joo ei mitään, kävin kattomas autoa ja siin on ALB jarrut ensinnäkin. Ja liian hyvä että lähtis pilaamaan sitä tekniikanvaihdolla. 700€ hintaa, vuosi leimaa ja radiokin alkuperäinen BMW BAVARIA Taidan vaan hakee sen itelleni ja ajella sillä aurinkoisina sunnuntaipäivisin.
          Last edited by pazq; 13-05-2014, 21:11.

          Comment

          • Piplis
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 292
            • Kerava

            Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

            Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

            Ja siis bägillinen ratti löytyy.
            Last edited by Piplis; 13-05-2014, 21:56.
            *-06 e46 330CiA Cabriolet*

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16503
              • Asikkala

              Originally posted by Piplis View Post
              Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

              Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

              Ja siis bägillinen ratti löytyy.
              Ei ainakaan ole estettä käynnistämiselle jos on mekaaniset turvavyön kiristimet, paukkumallisista en tiedä.

              Comment

              • Piplis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 292
                • Kerava

                Miten tunnistan paukkumallisen turvavyönkiristimen?

                vm.-94 cäbi kyseessä, joten epäilisin ainakin että näissä on mekaaniset kiristimet.
                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11176
                  • Oulu

                  Originally posted by Piplis View Post
                  Olikos näissä härveleissä jotain miksi autoa ei saisi käynnistää kun kuskin ja repsikan penkit eivät ole paikallaan? Hämärästi muistan lukeneeni jostain tunnistimesta :think

                  Maalaan cäbin nahkasisustan uuteen väriin ja auto pitäisi saada ruiskuttelun ajaksi pois tallista.

                  Ja siis bägillinen ratti löytyy.
                  Jos vänkärin puolella ei oo bägiä, niin ihan hyvin voi käynnistellä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2542
                    • Kajaani

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Jos vänkärin puolella ei oo bägiä, niin ihan hyvin voi käynnistellä.
                    Sama pätee eekolomenneljään ilmeisesti?
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • Piplis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 292
                      • Kerava

                      Hieno homma, kiitoksia tiedosta
                      *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 466
                        • Joensuu

                        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                        Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?
                        tietääkö kukaan?

                        Comment

                        • cucco
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 98
                          • Muhos

                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?
                          Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
                          Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
                          vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
                          Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
                          Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.

                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          tietääkö kukaan?
                          Kyllä. Siitä tukivarresta koiranluulla kallistuksenvakaajaan. Vakaaja-tukivarsi liitokseen tulee nuo osat mitä jr66 tuossa listaa:

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.
                          e36 325iA taxi

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 466
                            • Joensuu

                            Originally posted by cucco View Post
                            Vakaaja asiaan olen jo vastannut, mutta väännetään vielä:
                            Ei ole tuohon hommaan oikeaa vakaajaa, alkupään kolmekutosessa
                            vakaajan kiinnitys rungossa pari senttiä liian edessä: vanhempi vakaaja on pitempi kuin uusi mutta liian pitkä tälle uudemmaan mallin koiranluulle, jää koiranluu vinoon taaksepäin. Uudempi vakaaja taas jää liian eteen, jää koiranluu edelleen vinoon eteenpäin. Vakaajia löytyy kyllä useampaakiin mutta näissä ei sitten muuta eroa kuin vakaajan paksuus.
                            Kumpaan tahansa vakaajaan päädyt niin lopputulos on että koiranluu on vinossa kun pitäisi sojottaa suoraan ylöspäin. Koiranluun pusla jää kanittamaan: ei kestä niin pitkään kuin pitäisi, tosin jos auto pitää tonttiin saada niin mitä väliä jos 2 kpl kympin osia joutuukin uusimaan vähän tiheämmin?
                            Jos suoraan tuon koiranluun haluaa niin vakaajalle leikkaa,liimaa,hitsaa operaatio. Katsastus mies hylkää jos tuon huomaa.



                            Kyllä. Siitä tukivarresta koiranluulla kallistuksenvakaajaan. Vakaaja-tukivarsi liitokseen tulee nuo osat mitä jr66 tuossa listaa:
                            Eli täysin oikeaa vakaajaa ei ole olemassa. No jos ei hirveän paljon tiheämmin tarvitse puslia uusia, niin samahan se on kokeilla.

                            Minkäs pituinen koiranluu on oikea?

                            Ja löytyykö esim. Laakkoselta osat pelkillä osanumeroilla?

                            Comment

                            • cucco
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 98
                              • Muhos

                              Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                              Eli täysin oikeaa vakaajaa ei ole olemassa. No jos ei hirveän paljon tiheämmin tarvitse puslia uusia, niin samahan se on kokeilla.

                              Minkäs pituinen koiranluu on oikea?

                              Ja löytyykö esim. Laakkoselta osat pelkillä osanumeroilla?
                              En osaa vastata tuohon laakkosen hommaan, mutta esim schmiedmannilta:
                              Koiranluu x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31351091764

                              Alatukivarteen tuleva koiranluunkiinnike x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-35-1-127-263

                              Rikka x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...1-11-1-114-348

                              Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-12-9-964-672

                              Pultti x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...7-11-9-902-955

                              Mutteri x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...7-12-9-922-716

                              Ja tietty ne yläpään laakerit eteen x2 http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...te=31336779613

                              Myös se pölysuoja laakerille x2 niin ei paska pääse muhimaan sinne http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e36...1-31-1-139-453
                              e36 325iA taxi

                              Comment

                              • ccc
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 509
                                • RHMK

                                Kallistuksenvakaajasta puheenollen, onko kellään muulla pikkunoneista (alkupään?) kolmekutosta, jossa ei ole ollenkaan taka-vakaajaa asennettuna? Eli tehtaalta asti ollut ilman?

                                Nopealla vilkaisulla näytti, että on jälkiasennettavissa helposti, mutta onko tästä tarkempaa tietoa kellään? Kaikki kiinnistyskohdat valmiina jne?
                                F25 X3 setämies-edition
                                E36 325 iA Cabriolet
                                __________________
                                Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎