Takaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
Takaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
En oo kyllä noilla 225/35 tai 215/40 kumeilla huomannu mitään outoa perän käyttäytymisessä. Toki kun leimalla kävi 225/45 talvikumeilla, oli meno aika epämäärästä. Riippuu siis monesta asiasta mitä kulmia kannattaa käyttää ja tullut huomttua, että se mikä toimii erinomaisesti kesä rengastuksella/vanteilla, ei toimi sitten pätkääkään 16" orkkis koon talvirenkailla. Quasimodolla kuitenkin tais olla aika matalaprofiiliset renkaat, niin uskaltaa suositella noita.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
oisko veikkauksia mikä vikana kun näin kuumilla keleillä tuntuu olevan vetoja hukasssa. kiihtyy "tylsästi", mitä enemmän kierroksia sitä puutuneempaa meno on. joku anturi ? imm vaihettu vajaa vuosi sitten alkuperäseen.. voisko vanos olla, pitää ainakin mekkalaa lämpimänä..
En tiedä tarkkaan, mutta tuosta mun lapusta näkee kai jotain:
Tässäkin kyllä on vielä vähän liikaa aurausta, ja jouduin säätämään vielä pienemmäksi.
Siksi nollaan, koska jos sulla on esim. takana tuo camber monta astetta pakkasella ja aurausta on reilun asteen verran, niin muutaman tuhannen kilsan jälkeen sulla on renkaat siliänä. Se ohjearvo auraukselle on siksi tuon, koska perus pullakumeilla aurauksella saadaan menoon vakautta, eikä se sen kummemmin vaikuta renkaiden kulumiseen.
Mutta tuossakin lapussa kun lukee, että taka camber on ohjearvojen sisällä vielä -2 asteen camberilla ja 1.5 asteen aurauksella, niin aivan varmasti sulla on äkkiä kumit siliänä, jos noita käytetään.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että joko camber tai auraus lähelle nollaa. Camber karvan verran pakkaselle ja auraus karvan verran plussalla. Omasta setupista riippuen sit se että kumpaan pyritään. Kohtuu korkuisella alustalla ja perus raapimattomilla kumeilla kannattaa mennä mahdollisimman pienellä camberilla. Mutta sitten kun ei haluta/voida käyttää alle asteen cambereita, on ne auraukset laitettava lähelle nollaan, ettei renkaat kulu liikaa (varsinkin sisältä).
Sopivasti olikin nostettu tämä asia pöydälle.
Perjantaina menee cäbi kulmien säätöön.
Taakse laitan camberia jonkunverran, niin ettei raavi heittotähdet, eli varmaan niin paljon kuin saa.
Joten taitaa olla ainut vaihtoehto säätää auraukset mahdollisimman lähelle nollaa? Myös edessä vai vaan takana? Vai tä? :think
E: Maavara tullaan säätämään erittäin alas jos sillä jotain vaikutusta mihin arvoihin täytyisi laitta?
Vai mennäänkö ohjearvoilla ja kirotaan kun renkaat kuluu ja vetelee mihin sattuu? :think
Takaa en kyllä kauheesti aurausta poistaisi, rupee ampumaan perä muuten minnesattuu. Toki se on tämmösellä setuppi varmaan aika normaalia näissä muoveissa että...
Mihin se perä ampuu? Tarkoititko että mentäisiin luisussa?
Mitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Apuja kaivattaisiin pikaisesti
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Mitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Mitäs on pojat mieltä, voisko olla kampuran asentotunnistimessa vikaa kun auto ei lähde enää käyntiin?
Eli siis motti on m50b25 ja vika ilmeni ihan yllättäen. Kun ajoin pihaan auto toimi moitteetta ja kun yritin lähtee niin auto käynnisty, pääsin pari metriä eteenpäin sit sammu ja sen jälkeen ei oo käyntiin lähteny.. Ongelmaksi on paikannettu, että bensapumpulle ei tule virtaa ja ilmeisestikkään suuttimet ei aukee. hyppylangalla on saatu pumppu pelittämään mutta auto ei siltikkään käynnisty.:think
Tähän mennessä on kokeiltu toisella pumpun releellä, toisella moottorinohjaus boxilla ja kaikki oleelliset sulakkeet katottu läpi ja mikään ei auta.
Apuja kaivattaisiin pikaisesti
Ilman kristallipalloa lottoan viaksi rikkinäisen kampiakselin asentotunnistimen.
EDIT hidas
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Sopivasti olikin nostettu tämä asia pöydälle.
Perjantaina menee cäbi kulmien säätöön.
Taakse laitan camberia jonkunverran, niin ettei raavi heittotähdet, eli varmaan niin paljon kuin saa.
Joten taitaa olla ainut vaihtoehto säätää auraukset mahdollisimman lähelle nollaa? Myös edessä vai vaan takana? Vai tä? :think
E: Maavara tullaan säätämään erittäin alas jos sillä jotain vaikutusta mihin arvoihin täytyisi laitta?
Vai mennäänkö ohjearvoilla ja kirotaan kun renkaat kuluu ja vetelee mihin sattuu? :think
Mihin se perä ampuu? Tarkoititko että mentäisiin luisussa?
Olen nyt ehkä vähän hätäinen mutta ikinä ei ole tarvinnut suuntausta miettiä. Tähän asti olleet suhteellisen orkkis korkeudessa ja rengastuksella niin on menty niillä säädöillä, mitkä säätäjä oli saanut aikaiseksi.
Nyt tulossa auto suhteellisen alas, tarkoitus jättää n.5cm maavara.
Taakse camberia aika paljon. Siinä pohjatiedot.
Noilla tiedoilla pitäisi saada säädöt aikaiseksi. Tehdasarvot ovat melkoisen laajat ja tässäkin tullut ilmi ettei niitä kannata noudattaa tällaisissa tapauksissa.
Jos joku asiasta tietävä voisi ehdottaa mitkä säädöt olisi hyvät, tai mitkä toimisi paremmin kuin tehtaan asetukset. Perjantaina menee säätöön.
Olen nyt ehkä vähän hätäinen mutta ikinä ei ole tarvinnut suuntausta miettiä. Tähän asti olleet suhteellisen orkkis korkeudessa ja rengastuksella niin on menty niillä säädöillä, mitkä säätäjä oli saanut aikaiseksi.
Nyt tulossa auto suhteellisen alas, tarkoitus jättää n.5cm maavara.
Taakse camberia aika paljon. Siinä pohjatiedot.
Noilla tiedoilla pitäisi saada säädöt aikaiseksi. Tehdasarvot ovat melkoisen laajat ja tässäkin tullut ilmi ettei niitä kannata noudattaa tällaisissa tapauksissa.
Jos joku asiasta tietävä voisi ehdottaa mitkä säädöt olisi hyvät, tai mitkä toimisi paremmin kuin tehtaan asetukset. Perjantaina menee säätöön.
Kiitos jo etukäteen!
Sama aihe ajankohtainen minullakin.
Jos taakse laittaa camberia esim 2,5 ja eteen 2 astetta, niin kannattaako silloinkin auraukset säätää nollaan? Auto tarkoitus jättää noin 4-5cm maavaralle.
Jos taakse laittaa camberia esim 2,5 ja eteen 2 astetta, niin kannattaako silloinkin auraukset säätää nollaan? Auto tarkoitus jättää noin 4-5cm maavaralle.
Kannattaa, jos meinaa ajella pidempään samoilla renkailla. Ajettavuudessa ei välttämättä huomaa eroa, että onko aurausta vai ei, mutta renkaiden kulumisessa huomaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kannattaa, jos meinaa ajella pidempään samoilla renkailla. Ajettavuudessa ei välttämättä huomaa eroa, että onko aurausta vai ei, mutta renkaiden kulumisessa huomaa.
Vielä siis muistutetaan että säädöt riippuu pitkälti omasta rengas/alusta setupista:
-15"/16" normi pullakumit tai talvirenkaat menee ohjearvoilla
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat kohtuu madalluksella ja järkevällä rengas vanne setupilla: camberit nollaan (tai siis karvan verran pakkaselle) ja auraukset ohjearvoihin. Hemin faq ohjeissa on ohjeet säätöjen parantamiseen, että tämä on mahdollista.
- 45 tai alle profiilin kesärenkaat reilulla madalluksella ja "väärän" kokonen rengas vanne setup: camberia sen verran että ei raavi (ei haittaa vaikka on -4 astetta) ja auraus nollaan (tai siis karvan verran plussalla). Tämä ei sitten tule olemaan hyvä ajettava jos on kovasivuiset merkkirenkaat.
Noista jos poikkeaa, niin on joku ihan kamala ajaa tai renkaat sulaa alle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment