Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

    E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

    Comment

    • Bössi
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 140
      • Espoo

      Nyt kun noista cambereista on muutenkin paljon juttua, niin kertokaapa joku kuinka paljon takakaariin saa lisää tilaa camberia säätämällä?:think
      Kesä: E36 328i Cabrio -97
      Käyttis: E90 330d xDrive -11

      ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11122
        • Oulu

        Originally posted by QUASIMODO View Post
        Ylempi tai alempi pallonivelistä?




        Mikäli osassa 6 on väljää, niin vaikuttaako se camberiin + vai - ?


        Mitenkähän tätä ongelmaa lähtisi lähestymään?
        Kaikki näyttää ehjältä Täytyy varmaankin vain ravistella osia ja etsiä väljää

        Voisiko tuota camber-pulttia (nro 10) muokata?..tai onko niitä erilaisia?:think
        nro 2 siellä on aika varmasti rikki. Se on pallonivel ja siitä ihmeellinen että sen väljyyttä ei oikein voi todeta vääntelemällä rengasta. Otettava tukivarsi 5 irti ko. nivelestä, että väljyyden voi todeta.

        nro 6 ja 8 voi myös toki vaikuttaa, mutta ne harvemmin menee. Ovat kumipuslia, eli rikinäisyden voi todeta kattomalla, että onko se kumi kuinka hapertunutta.

        Ja puhuit, että nro 3 ois vaihdettu? Onhan se nyt pallonivel kans kuten nro 2? M3:ssa se 3 kuuluu olla pallonivel ja normimallissa se on kuminen pusla. ja sinä puhut puslasta?

        No jokatapauksessa veikkaan, että vaihdat osat 2 ja 3 kummallekkin puolille uusia sekä camberpultit, niin alkaa skulaamaan. Kumpaankin menee M3:ssa osa nro 33326775551 ja sitä nyt saa lemförderiltä tyyliin 30€/kpl

        Pistetään vielä kuva, niin helpompi kattoa:

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7085
          • Forssa

          Originally posted by mikkod View Post
          E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...
          Ei mahdu pois kovin helposti, vaatii lasin irroituksen.

          Minulla oli kahvan runko monena palasena ja tuli pois ihan itsestään. Uutta kahvaa takaisin laittaessa menikin paljon aikaa hukkaan muuten vaan kahvaa oven sisäällä pyöritellessä.
          Lasi irti ja nostaa sen puoliksi ns. pystyyn oven sisään, auttaa kummasti kun saa tilaa lisää.

          E:siis jos kyse ulkopuolen kahvan irroituksesta.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5202
            • Stadi

            Originally posted by |foder| View Post
            Ei mahdu pois kovin helposti, vaatii lasin irroituksen.

            Minulla oli kahvan runko monena palasena ja tuli pois ihan itsestään. Uutta kahvaa takaisin laittaessa menikin paljon aikaa hukkaan muuten vaan kahvaa oven sisäällä pyöritellessä.
            Lasi irti ja nostaa sen puoliksi ns. pystyyn oven sisään, auttaa kummasti kun saa tilaa lisää.

            E:siis jos kyse ulkopuolen kahvan irroituksesta.
            Voihan pas**, no ei auta kuin irroittaa. Mulla on se runko kanssa poikki kahdesta kohtaa.
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2542
              • Pirkkala

              Originally posted by Pazi88 View Post
              nro 2 siellä on aika varmasti rikki. Se on pallonivel ja siitä ihmeellinen että sen väljyyttä ei oikein voi todeta vääntelemällä rengasta. Otettava tukivarsi 5 irti ko. nivelestä, että väljyyden voi todeta.

              nro 6 ja 8 voi myös toki vaikuttaa, mutta ne harvemmin menee. Ovat kumipuslia, eli rikinäisyden voi todeta kattomalla, että onko se kumi kuinka hapertunutta.

              Ja puhuit, että nro 3 ois vaihdettu? Onhan se nyt pallonivel kans kuten nro 2? M3:ssa se 3 kuuluu olla pallonivel ja normimallissa se on kuminen pusla. ja sinä puhut puslasta?

              No jokatapauksessa veikkaan, että vaihdat osat 2 ja 3 kummallekkin puolille uusia sekä camberpultit, niin alkaa skulaamaan. Kumpaankin menee M3:ssa osa nro 33326775551 ja sitä nyt saa lemförderiltä tyyliin 30€/kpl

              Pistetään vielä kuva, niin helpompi kattoa:
              Kyllä osan pitäisi olla oikea, kun kl:ssä painotin että m3.
              Tämän näköinen osa
              sigpic

              Comment

              • _tuoppii
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 14
                • suomi

                Moro , mikä on kun ajoin autolla eilen ja tänään olin lähdössä niin virtalukko ei käänny.
                Virrat menee kyllä päälle mutta ei starttaa. Avain ei käännu vaan on jumissa. Onko tuossa ajonestoa jos se on mennyt päälle vai mikä vaivaa? Auto on bmw m3 e36. Ja vm94

                Comment

                • Couja
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2012
                  • 582
                  • Valkeakoski

                  Originally posted by mikkod View Post
                  E36 ja ovenkahvan irroitus. Kaikki irti, mutta ei mahdu tulemaan sieltä lasin takaa alaspäin. Onko tohon joku kikka kolmonen miten se tulee sieltä nätisti pois. En mä muuten mutta se vanha runko on halki + lukon mikrokytkin ei toimi. Uudet osat odottaisi pöydällä...
                  Ilmeisesti tuosta cabrioletistä kyse? No kuitenkin, lasi täytyy irroittaa kiskoiltaan, kisko irroittaa ja laskea lasi etureunasta alas ja takareunasta nostaa ylös. Näin ainakin saatiin kaverin cäbistä se kahva poies. Hieman sitä kyllä saattaa joutua ekalla kerralla väkisin "repimään" sieltä poies.

                  Jos taas sedanista kyse otat lasin poies kokonaan niin mahtuu se kahva tulemaan ulos

                  Niin ja kannattaa ottaa kaveri avuksi jos on tuosta cäbistä kyse sillä itse en ainakaan saanut kahvaa yksin takaisin paikalleen jos ei kaveri olisi auttanut

                  Toivottavasti nyt oli edes jotain apua

                  Edit: hidas..
                  Last edited by Couja; 22-05-2014, 12:44. Reason: hidas
                  Nykyinen:
                  BMW e36 323i Touring :think

                  Ex:
                  BMW e36 328ia coupe
                  BMW e36 320i sedan

                  Originally posted by Miltzu
                  Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181



                    Mikä tuli pyyhkijöille, tai paremminkin miten korjataan? Toimi ihan normaalisti, mutta kesken pyyhkimisen rupes tuohon asentoon stoppaamaan.
                    Sammuttaessa saa ne ala-asentoon, kun katkaisee virrat pois sopivassa kohdassa, mutta seuraavan kun laittaa virrat päälle niin menevät tuohon näkökenttään. (vaikka pyyhijät ei olisi päällä).
                    Typerän näköinen ajella tuolteen.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Saleen
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 327
                      • Hollola

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      http://www.youtube.com/watch?v=rYJxi...ature=youtu.be

                      Mikä tuli pyyhkijöille, tai paremminkin miten korjataan? Toimi ihan normaalisti, mutta kesken pyyhkimisen rupes tuohon asentoon stoppaamaan.
                      Sammuttaessa saa ne ala-asentoon, kun katkaisee virrat pois sopivassa kohdassa, mutta seuraavan kun laittaa virrat päälle niin menevät tuohon näkökenttään. (vaikka pyyhijät ei olisi päällä).
                      Typerän näköinen ajella tuolteen.
                      Itsellä oli ihan sama ongelma viimevuonna, kokeilin releellä(ohjainlaite), viiksellä ja viimesimpänä moottoria ja siinähän se vika sitten oli.
                      Eli moottori luultavasti rikki omana veikkauksena, koska toi oire on ihan identtinen oman vian kanssa

                      Omaan en siis uusinut kuin moottorin vain koska noi muut osat sain testi käyttöön uusina vianhakuun.
                      BMW F31 320i M-Sport - 17
                      Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
                      Ex:
                      BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
                      E36 318i touring - 97
                      , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by Saleen View Post
                        Itsellä oli ihan sama ongelma viimevuonna, kokeilin releellä(ohjainlaite), viiksellä ja viimesimpänä moottoria ja siinähän se vika sitten oli.
                        Eli moottori luultavasti rikki omana veikkauksena, koska toi oire on ihan identtinen oman vian kanssa

                        Omaan en siis uusinut kuin moottorin vain koska noi muut osat sain testi käyttöön uusina vianhakuun.
                        En ymmärrä miten se voisi moottorista johtua. :think Vai onko siellä jotku tunnistimet ääriasennoille ja sen mukaan arpoo lepopisteen?
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Saleen
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 327
                          • Hollola

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          En ymmärrä miten se voisi moottorista johtua. :think Vai onko siellä jotku tunnistimet ääriasennoille ja sen mukaan arpoo lepopisteen?
                          No empä ymmärtänyt minäkään ja siksi ekana kokeilin tuota relettä/ohjainlaitetta ja sitten viikseä ja kun ei niistä ollut apua päädyin tuohon moottoriin ja vika korjaantui sillä.
                          En voi tietysti luvata, mutta vika on ihan samanlainen kuin itsellä joten siksi ehdotinkin tuota moottoria syylliseksi.
                          Mahdollisuuksiahan on muitakin, mutta tämä oli omaan kokemukseen viittaava vihje:think

                          Ja ei siellä mitään tunnistimia ole, sehän pyörii ympyrää siellä ja ne vivustot saa aikaseksi sen edestakaisen liikkeen, mielestäni
                          BMW F31 320i M-Sport - 17
                          Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
                          Ex:
                          BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
                          E36 318i touring - 97
                          , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

                          Comment

                          • ssamuu
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 160
                            • Lieto

                            Onks jollain jotain ratkaisua ku tummentuvan taustapeilin takana oleva metallinen rinkula irtoilee jokasesta pienestä töyssystä ja jää kilisemään siihen kiinnityskohdan ympärille? Kuuluisko siin päällä olla joku osa vai mites? Alkaa pikkuhiljaa vi*uttaa se kilinä
                            E36 ///M3 Cabrio
                            E30 318iS

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              http://www.youtube.com/watch?v=rYJxi...ature=youtu.be

                              Mikä tuli pyyhkijöille, tai paremminkin miten korjataan? Toimi ihan normaalisti, mutta kesken pyyhkimisen rupes tuohon asentoon stoppaamaan.
                              Sammuttaessa saa ne ala-asentoon, kun katkaisee virrat pois sopivassa kohdassa, mutta seuraavan kun laittaa virrat päälle niin menevät tuohon näkökenttään. (vaikka pyyhijät ei olisi päällä).
                              Typerän näköinen ajella tuolteen.
                              Originally posted by Saleen View Post
                              Ja ei siellä mitään tunnistimia ole, sehän pyörii ympyrää siellä ja ne vivustot saa aikaseksi sen edestakaisen liikkeen, mielestäni
                              Kyl mä väittäisin että siellä moottorissa on joku osa mikä tunnistaa pysähtymispisteen.
                              E36 ei ole mitenkään tuttu auto, mutta pystyykö siinä moottorin akselin asentoa muuttaan suhteessa vivustoon?

                              Pyyhkijänmoottori pysähtymisasentoon,
                              Mutteri numero 11 irti ja vivuston kääntö oikeaan pysähtymiskohtaan..
                              Voi tähän toki olla muitakin ratkaisuja, mutta tommonen tuli mieleen.
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • Kolmetoista
                                BTCF Member
                                • Aug 2013
                                • 23
                                • Seinäjoki

                                Onko tuolle E36 vakiopuskuriin (ei M3) kilven alle tulevalle "jenkkilistalle" varaosakoodia? Ei haulla sattunut silmään, vaikka täällä on siitä joskus keskusteltu.. :think
                                EX:
                                E36 320i touring
                                E39 530dA touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎