Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jygga
    BTCF Member
    • May 2013
    • 197
    • Oulu / Kainuu

    E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

    Kysytäänpäs nyt samaan syssyyn useampi homma jos joku kehtaisi vastailla.. Yrittänyt selailla ja etsiä vastauksia mutta kaikkea en löytänyt kohtuudella eikä joka topikkia jaksa läpi lukea vaikka näistä on kyllä muistikuvieni mukaan puhuttu aiemminkin... :think

    __________________________________________________

    Elikkäs vanos remppaa olisi tiedossa ja samalla tarkoitus vaihtaa kaikki tiivisteet mitä siinä samalla järkevästi vaihtuu... Turhauttaa yksi kerrallaan vaihtaa niitä kun kaikki vuotaa kumminkin... Mitä muuta kannatta laittaa kuin
    - vanoksen tiivisteet
    - venakopan tiiviste alias sylinterinkannen suojan tiiviste
    ( onko tässä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=11129070990 mukana ns. tulpanpoteroiden tiivisteet..? )

    + öljynsuodattimen jalan tiiviste

    __________________________________________________


    Onko ohjaustehostajan pumppu huollettavaa mallia ( -99 320i ) vai onko pakko ostaa kokonaan uusi kun pitää öninää ja alkaa teho hävitä..? Mitäköhän sieltä olisi särkynyt..? Öljyt ja suodatin vaihdettu talvella.

    __________________________________________________

    Onko tässä kaikki perus jarruhuoltoon tarvittava:
    Tiivistesarja takajarrusatuloille - 34211158578, 34 21 1 158 578, 1158578, 34211158578 - Sopii malleihin: E46

    Liukutappien ohjurikumien korjaussarja - 34216869617, 34 21 6 869 617, 6869617, 34216869617 - Sopii malleihin: E46

    Jarrusatulan liukutappi - sopii eteen tai taakse - 34111157041, 34 11 1 157 041, 1157041, 34111157041 - Sopii malleihin: E46

    Jarrupalojen asennussarja/jousi - taakse (sis 2kpl) - 34211157046, 34 21 1 157 046, 1157046, 34211157046 - Sopii malleihin: E46


    __________________________________________________


    Syvä kumarrus jos jollakin on aikaa ja pinnaa vastata!
    Last edited by Jygga; 05-05-2014, 22:11.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

    Avataanpa uusi thread
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Jygga
      BTCF Member
      • May 2013
      • 197
      • Oulu / Kainuu

      #3
      Osaan aiemmista kysymyksistäni löysin jo vastauksia, osaisiko joku vastata loppuihin tai edes johonkin..?

      Tiivistehomman kans ois kohta vähän kiiruskin jo... :think

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Ilmeisesti takajarruhuoltoa tekemässä? Entäs käsijarruhilppeet?

        Hakisin itse mieluummin Motonetistä vastaavat mutta ATE:n osat. Pölysuojakumia en kyllä ole ATE:n tuotteena löytänyt (en käsitä miksi). Periaatteessa anti-rattle clip+liukutapit+liukutappien kumit+pölysuojakumi on riittävä yhdistelmä.

        Lisäksi ATE:n Plastilube jarrupalojen taakse: KLIK ja ATE:n Bremszylinderpaste: KLIK pölysuojakumin alle ja liukutappeihin. Tästä liukutappien rasvaamisesta lienee useampaa koulukuntaa.

        Ottaisin satulan pidikkeet irti ja viilaisin liuku-urat täysin puhtaalle metallille. Jos jarrumäntä ei pölysuojakumin alta näyttäisi kuluneelta tai ruostuneelta, en irrottaisi sitä vaan tuuppaisin täyteen tuota Bremszylinderpastea ja uusi pölysuoja päälle.

        Jarrunesteet vaihtoon tietty.

        EDIT: jos jaksat öljysuodattimen jalan tiivisteen vaihtaa niin tarkistat myös kaikki ilmamassamittarin ja imusarjan väliset putket imuvuotojen varalta. Imusarjan ja kannen väliset tiivisteet uusiksi. Imusarjan takaa pikku tulpat on syytä vaihtaa. DISA myös tarkastukseen. DISAn ja imusarjan välinen tiivari vaihtoon. IMM:n ja DISAn väliset imuputket eivät myöskään kaada budjettia jos näin paljon jaksaa purkaa.
        Last edited by MNi; 06-05-2014, 03:14. Reason: tiivisteistä ja imuputkista

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2185
          • Karstula

          #5
          Kyseessä kaverin isän auto. Onko kuinka yleistä, että e46 vm99 328 m52TU koneesta hajoaa kaasuläppä? Vikakoodiksi antaa kaasuläppää, luettu carsoftilla. Auto ei ota kierroksia ja muutenkin käy huonosti. Tämä vika oli ilmestynyt kun auto seisoi talven yli. Ilmeisesti tähän ei ole erikseen saatavan kaasuläpän asentotunnistinta, pystyykö mittaamaan kuitenkin ja minkälaisia arvoja pitäisi näyttää? Koska ei kuitenkaan turhaan kehtaisi vaihtaa (595e), mutta toki uusittavahan se on jos vika siinä on Kaverin sanoessa kaasuläppäkkin sinänsä edullinen kun ei kuitenkaan tonneja maksa

          Samaan remonttiin vaihdetaan jokatapauksessa imusarjan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste, tulpan koloissa ei kuitenkaan öljyä vielä ollut. Aiemmin satunnaisesti palanut m.häiriövalo, sillon vika koodit ollut seokseen liittyviä, mutta mahdollisesti itä naapurin polttoaine tätä aiheutti. Tulpat uusittu jokin aika sitten, ihan oem tulpat (tosin voihan niissäkin olla jo vikaa polttoaineesta johtuen) sekä haitari putki ja muuten perushuollot tehty. Mahdollisesti tulpat kuitenkin uusitaan,ainakin tarkistetaan, mutta onko suositella ns.normaaleja tulppia? eikä platinium vai mitä nyt olikaan, koska alkuperäiset melko hinnakkaat kokeilla huvin vuoksi.

          Auton tutkimista jatketaan joku päivä, kunhan keli ja aika sallii, koska ulkona joutuu tekemään.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            #6
            Originally posted by [Snowboarder] View Post
            Kyseessä kaverin isän auto. Onko kuinka yleistä, että e46 vm99 328 m52TU koneesta hajoaa kaasuläppä? Vikakoodiksi antaa kaasuläppää, luettu carsoftilla. Auto ei ota kierroksia ja muutenkin käy huonosti. Tämä vika oli ilmestynyt kun auto seisoi talven yli. Ilmeisesti tähän ei ole erikseen saatavan kaasuläpän asentotunnistinta, pystyykö mittaamaan kuitenkin ja minkälaisia arvoja pitäisi näyttää? Koska ei kuitenkaan turhaan kehtaisi vaihtaa (595e), mutta toki uusittavahan se on jos vika siinä on Kaverin sanoessa kaasuläppäkkin sinänsä edullinen kun ei kuitenkaan tonneja maksa

            Samaan remonttiin vaihdetaan jokatapauksessa imusarjan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste, tulpan koloissa ei kuitenkaan öljyä vielä ollut. Aiemmin satunnaisesti palanut m.häiriövalo, sillon vika koodit ollut seokseen liittyviä, mutta mahdollisesti itä naapurin polttoaine tätä aiheutti. Tulpat uusittu jokin aika sitten, ihan oem tulpat (tosin voihan niissäkin olla jo vikaa polttoaineesta johtuen) sekä haitari putki ja muuten perushuollot tehty. Mahdollisesti tulpat kuitenkin uusitaan,ainakin tarkistetaan, mutta onko suositella ns.normaaleja tulppia? eikä platinium vai mitä nyt olikaan, koska alkuperäiset melko hinnakkaat kokeilla huvin vuoksi.

            Auton tutkimista jatketaan joku päivä, kunhan keli ja aika sallii, koska ulkona joutuu tekemään.
            Ei mikään amerikan temppu että kaasuläppä ois mennyt, samalla myös separaattori kannattaa uusia ja mahdolliset (imu)putket ja letkut mitkä vuotaa.

            Eiköhän tuolla liene normi potikka (0,5v-4,5v) ja kaasuläpän servo moottori +12v, gnd ja ohjaus?
            Nämä on sitten aivan mutua
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • KalmanKalpea
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 59
              • Kajaani

              #7
              Mamasanille olisi juuri lähdössä jousitilausta taakse, kuin jäykkää ja pitkää jousta suosittelette taakse 330d farkkuun? Säätöpalikat jää edellisestä alustasta..

              Comment

              • tsero1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 36
                • PK

                #8
                Mistähän ihmeestä kuuluu varsinkin kylmällä ilmalla pieniin monttuihin ajaessa tai ihan vain jarruttaessa tiukemmin "inahdus" ääniä tuntuu tulevan auton sisäpuolelta ehkä jostakin kojelaudan sisältä ja kuulostaa muoviselta, ei niin metalliselta ääneltä. Äänen taajuus enemmän korkea kun matala. Äänen paikallistaminen on melko vaikeeta mutta tuntuis että vois liittyy jotenkin ohjaukseen? Tai sitten johonkin ihan muuhun

                e46 318i facelifti sedani kyseessä.

                Comment

                • patuzz
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 34
                  • kuopio, finland

                  #9
                  Mistä mahtaa bemarissa tulla sellainen pieni koliseva ääni. Sen kuulee tyhjäkäynnillä parkissa ja ihan kuin se tulisi jostain hihnan laakerista..Olenko väärässä vai mistä tämä voisi johtua? :think


                  Ja toinen ongelmakin tuli tänään huomattua. Auto on ollut käytössä nyt mulla vasta 5000km ja huomasin että jäähdytin-nesteet ovat hävinneet todella paljon. Mikä avuksi ja mikä voisi olla vikana?
                  Last edited by patuzz; 07-05-2014, 22:06.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by tsero1 View Post
                    Mistähän ihmeestä kuuluu varsinkin kylmällä ilmalla pieniin monttuihin ajaessa tai ihan vain jarruttaessa tiukemmin "inahdus" ääniä tuntuu tulevan auton sisäpuolelta ehkä jostakin kojelaudan sisältä ja kuulostaa muoviselta, ei niin metalliselta ääneltä. Äänen taajuus enemmän korkea kun matala. Äänen paikallistaminen on melko vaikeeta mutta tuntuis että vois liittyy jotenkin ohjaukseen? Tai sitten johonkin ihan muuhun

                    e46 318i facelifti sedani kyseessä.
                    Ota ensin kaikki tavarat pois ovista, hanskalokerosta, lattialta jne. Hyvin moni vieras meteli on johtunut jostakin itse autoon jätetystä esineestä.

                    Hanttarin turvavyön vastakappale joskus itsellä E46:ssa kilisee. Samoin hanttarin vapaana roikkuva turvavyö B-pilaria vasten joskus kilahtaa.

                    Ovitiiviste myös voi joskus kitistä.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #11
                      Mulla kilisee mittaristo. En ole varma, mutta veikkaan etteivät ///M merkki ja hopeiset mittarinreunat ole vakioita. Eli joku avannut mittariston tuunannut sen ja sillä seurauksella se resonoi. Taas yksi tuunaus joka olisi voitu jättää tekemättä. Kiristin ne 2 torxia joilla tuo ilmeisesti on kiinni ja se paransi tilannetta hieman. Tiedä sitten miten saisi kokonaan eliminoitua kilinän.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • jannnu78
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 150
                        • Tampere

                        #12


                        Tuommosta kakkosautoa olisi hakusessa . 300-sarjalainen ei ole tuttu laite , mutta 500-sarjalainen on . jos ajatellaan tuota kyseistä autoa niin mitä pitäs huomioida , ja kestääkö tuo pikkukoneinen kuinka paljon kilometrejä . onko hinta mielestänne linjassa ikään ja metreihin nähden . 200tkm lähestyy onko noissa kilsoissa tulossa jotain isompaa remppaa mitä pitäisi huomioida .

                        kiitos

                        Comment

                        • Jygga
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 197
                          • Oulu / Kainuu

                          #13
                          No itse ostin vuosi sitten täysin ummikkona 190t km ajetun 320i ja näyttää että tulee kaikki mahdollinen kerralla nyt vastaan (kaikki muoviputket ja tiivisteet, alusta, huohotin, hihnat ja niiden kiristäjät, ohjaustehostajan pumppu, vanos, antureita, jarrut jne)... Eli jollei ole huollettu tiheään niin voi varautua heti laittamaan tonnin pari huoltoihin...

                          Leimat vihkossa 30t km välein suoritetuista öljy- ja suodatinvaihdoista saattaa luoda harhakuvan että autoa on säännöllisesti huollettu mutta sitä se ei todellakaan välttämättä ole... 200t km kohdalla alkaa sitten varmasti jo tulla monen näköistä jos näin on...


                          Jollei ole todellakin hyvin huollettu niin vaikuttaa tuo linkin auto aika hintavalta mielestäni..? En maksaisi itse lähes 10k kolmekuustoistasesta johon joutuu mahdollisesti tekemään vielä monella tonnilla remppaa... :think

                          Mutta.
                          Sanokaas joku passaako coupen alustasarjat sedaniin..? Eli onko sedan/coupe jousissa tai iskareissa tai niiden kiinnityksessä jotain eroa niin etteivät passaisi keskenään..?
                          Last edited by Jygga; 08-05-2014, 11:30.

                          Comment

                          • tsero1
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 36
                            • PK

                            #14
                            Originally posted by Tenox View Post
                            Mulla kilisee mittaristo. En ole varma, mutta veikkaan etteivät ///M merkki ja hopeiset mittarinreunat ole vakioita. Eli joku avannut mittariston tuunannut sen ja sillä seurauksella se resonoi. Taas yksi tuunaus joka olisi voitu jättää tekemättä. Kiristin ne 2 torxia joilla tuo ilmeisesti on kiinni ja se paransi tilannetta hieman. Tiedä sitten miten saisi kokonaan eliminoitua kilinän.
                            Mullakin on joku insannu kromi rinkuloita mittaristoon. Pitää tutkia tuota kiinnitystä. Tavarat tyhjäsin sisältä jo aikapäivää sitten eikä ääni kaikonnut. Kiitokset alan tutkimaan.

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              #15
                              Öljyntasoanturi, onko paha vaihtaa? Osan hain jo, lähinnä kannattaako suoraan vaihtaa koneeseen uudet öljyt
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎