Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RQQP3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 51
    • Suomi

    Hyvää iltaa

    Eli siis tota olis tässä tarkotus hommata e90 kaveriksi taloon e46 niin kävin tänään kattoon kahta vaihtoehtoa. Toisella oli 190tkm ajettu(USA tuonti) ja toinen oli 180tkm ajettu(saksan tuonti). Toinen oli 325 ja toinen oli 323 bensa koneita.
    Mutta nuita myytiin liikkeessä ja kävin koajaan ja oli molemmat hyviä ajaa ei siinä muuta mutta molemmista rupes pellin alta tuleen savua koneen lämmittyä?
    Vuotaako näissä joku kohta öljyä mikä tiputtais pakosarjan päälle tai jotain siihen suuntaan?

    Onko neuvoja mitä ei kannattais ostaa noista e46 bensakoneista?
    Olen kattellut 320-330i ja vm.1998-2004.
    Ja onko jotai mihinkä kannnattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
    Jotkut puhu että useimmiten venakopan tiiviste ja öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotaa..

    Comment

    • MRX
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 108
      • -

      Originally posted by MRX View Post
      Mistähä johtuu kulutusmittari seilaus? Aiemmin en huomannu oo mutta nyt pisti silmää että tasasesti ajaessa viisari heiluu ihan vähä
      Sitte vähä erilaista ja isompaa ongelmaa, tänään parikymmene kilsa ajo jälke sammuti auton ja muutama minuuti päästä käyntii yrittäessä ei meinannu millää lähtee. Pyöri selkesti vajailla ja sammu kun hipaski kaasupolinta. Vähä aikaa oottelin lähti taas normaalisti käyntii, vanos huolto tekemättä voiko vaikuttaa? Ja öljyt vaihettu hetki sitte niin tänää on nenää tuntunu vähä öljy käryä ja tämä alko tuon edellämainitu episodi jälke. Nyt ootetaa et pääsee vikakoodia lukee että ei taija uskaltaa ajaakkaa enää..

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by MRX View Post
        Sitte vähä erilaista ja isompaa ongelmaa, tänään parikymmene kilsa ajo jälke sammuti auton ja muutama minuuti päästä käyntii yrittäessä ei meinannu millää lähtee. Pyöri selkesti vajailla ja sammu kun hipaski kaasupolinta. Vähä aikaa oottelin lähti taas normaalisti käyntii, vanos huolto tekemättä voiko vaikuttaa? Ja öljyt vaihettu hetki sitte niin tänää on nenää tuntunu vähä öljy käryä ja tämä alko tuon edellämainitu episodi jälke. Nyt ootetaa et pääsee vikakoodia lukee että ei taija uskaltaa ajaakkaa enää..
        Ota MAF-liitin irti ja kato onko vaikutusta.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by RQQP3 View Post
          Hyvää iltaa

          Eli siis tota olis tässä tarkotus hommata e90 kaveriksi taloon e46 niin kävin tänään kattoon kahta vaihtoehtoa. Toisella oli 190tkm ajettu(USA tuonti) ja toinen oli 180tkm ajettu(saksan tuonti). Toinen oli 325 ja toinen oli 323 bensa koneita.
          Mutta nuita myytiin liikkeessä ja kävin koajaan ja oli molemmat hyviä ajaa ei siinä muuta mutta molemmista rupes pellin alta tuleen savua koneen lämmittyä?
          Vuotaako näissä joku kohta öljyä mikä tiputtais pakosarjan päälle tai jotain siihen suuntaan?

          Onko neuvoja mitä ei kannattais ostaa noista e46 bensakoneista?
          Olen kattellut 320-330i ja vm.1998-2004.
          Ja onko jotai mihinkä kannnattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
          Jotkut puhu että useimmiten venakopan tiiviste ja öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotaa..

          Kyllähän nuo useasti nimenomaan vuotaa sieltä venttiilikopan tiivisteestä ja tiputtelee pakosarjoille. Silmälläkin sen havaitsee, jos reilua vuotoa on nähtävissä. Bensakoneissa ei mitään kovin hasardeja ole, kun huolehtii, että jäähdytyspuoli on kunnossa (vesipumppu, termari, paisari, jäähdytin, letkut). Sitten tietty noi vanostiiviisteet, disa jne.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by McBeast View Post
            Kyllähän nuo useasti nimenomaan vuotaa sieltä venttiilikopan tiivisteestä ja tiputtelee pakosarjoille. Silmälläkin sen havaitsee, jos reilua vuotoa on nähtävissä. Bensakoneissa ei mitään kovin hasardeja ole, kun huolehtii, että jäähdytyspuoli on kunnossa (vesipumppu, termari, paisari, jäähdytin, letkut). Sitten tietty noi vanostiiviisteet, disa jne.
            Imuvuoto lienee yleisin haaste bensakoneissa, hakusanaksi myös öljyn separaattori. Perin haperoja muovi/kumiosia foorumin lueskelun perusteella. Muuten kestäviä nämä bensakuutoskoneet.

            Comment

            • RQQP3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 51
              • Suomi

              Selvä kiitoksia.

              Mitenkäs tuon rikkoutuneen separaattorin huomaa? Vaakuuko se jotenkin?

              Ja onko noissa 2.0 ja 2.2 l bensoissa mitään eroa muutakun siin tehon puolella?

              Comment

              • TseiPii
                BTCF Member
                • Apr 2012
                • 188
                • Keskellä Suomea

                Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
                elikkä abs ja asc valot syttyvät milloin huolivat. silloin kun tuo abs valo EI pala niin kuuluu hyvin hiljaista hurinaa satunnaisesti edestä vasemmalta loppuu aina jarrua painamalla, noo kohta sitten rupee jarrua painaessa tuntua tökkimistä jarrupolkimessa ja sitten vasta syttyvät nuo molemmat valot? lähipäivinä käynyt monta kertaa myös niin että pelkkä asc valo syttyy ihan normaalisti ajaessa ja kohta alkaa mittaristo sekoilemaan. kierrokset tippuu nolliin, lämmöt täysille ja bensan kulutus nollaan. nopeus mittari ja paljonko bensaa on jäljellä mittarit näyttävät ihan oikein.

                Vikakoodit otettu ja herjasi jatkuvaa vikaa vasemmalle etu abs anturille. motonetistä ostin uuden anturin ja laitoin kiinni, ei mitään vaikutusta mihinkään. MISSÄ VIKA? tereveisin epätoivoinen

                Heivaappa se motonetin anturi vaikkapa romukoppaan ensimmäisenä ja hae tilalle orkkis. Samantyylisiä onkelmia ollu muillakin jos on käyttäny tarvikemallin anturia. Jostain syystä ei vaan tahdo pelittää.

                Edittinä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115570 tuolta motonetin antureista keskustelua.
                Last edited by TseiPii; 01-10-2014, 09:22.
                E30 318i -85

                E30 320i -87 ex
                E36 316i -91 ex
                E36 325i -94 ex
                E46 325i -03 ex
                E46 316i -02 ex
                E61 525i -06 ex
                E46 320d -03

                E70 3.0d - 09


                E39 M5 pyhänä

                Comment

                • TseiPii
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 188
                  • Keskellä Suomea

                  Originally posted by RQQP3 View Post
                  Mitenkäs tuon rikkoutuneen separaattorin huomaa? Vaakuuko se jotenkin?
                  Saattoi muistaakseni tulla vikakoodia polttoainepuolelle, kova imu ku öljykorkin ottaa pois, öljynkulutus nousee. Ja kannattaa kattoa että on eristettyä mallia putket ja huohotin. Muistaakseni joskus vaihoon tuon koko huohotinsysteemin ilman imusarjan irrotusta mutta mikää mukava operaatio ei ollu (ja tämä siis M54 mottiin).
                  E30 318i -85

                  E30 320i -87 ex
                  E36 316i -91 ex
                  E36 325i -94 ex
                  E46 325i -03 ex
                  E46 316i -02 ex
                  E61 525i -06 ex
                  E46 320d -03

                  E70 3.0d - 09


                  E39 M5 pyhänä

                  Comment

                  • RQQP3
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 51
                    • Suomi

                    Seelvä.

                    Mitä eroo noissa m52 j m54 moottoreissa?

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by RQQP3 View Post
                      Seelvä.

                      Mitä eroo noissa m52 j m54 moottoreissa?
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=162236
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • TheJukke
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2014
                        • 83
                        • Haukipudas, Oulu

                        Missäs päin on 99vm 320d pakoputken takaänkän liitos? Tekis mieli saada vähän pörinää bemmiin kun nyt ei kuulu mitään ääntä Kävin vähän kurkkimassa auton alle mutta en äkkiseltään huomannu mitään liitosta takaänkän lähellä :think Onko muuten äänet liian kovat jos ottaa takaänkän pois? Mietin että ei tulis semmosia ääniä että sais vihasia katseita mummoilta

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          Originally posted by TheJukke View Post
                          Missäs päin on 99vm 320d pakoputken takaänkän liitos? Tekis mieli saada vähän pörinää bemmiin kun nyt ei kuulu mitään ääntä Kävin vähän kurkkimassa auton alle mutta en äkkiseltään huomannu mitään liitosta takaänkän lähellä :think Onko muuten äänet liian kovat jos ottaa takaänkän pois? Mietin että ei tulis semmosia ääniä että sais vihasia katseita mummoilta
                          136hp dieselistä pörinää?
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • TheJukke
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 83
                            • Haukipudas, Oulu

                            nooh tiesin että tuo idea ei kaikkien mieltä lämmitä

                            Comment

                            • TseiPii
                              BTCF Member
                              • Apr 2012
                              • 188
                              • Keskellä Suomea

                              Originally posted by TseiPii View Post
                              Jäänyt tämä vika vähäsen tuonne unholaan ja jos en nyt aiva väärin muista niin jollaki muullaki oli samanlaista onkelmaa. Eli päivitelläämpäs tätä nyt tässä vaiheessa.

                              Eli oireena oli sellanen että ajos saattoi vilkauttaa laturin valoa joskus silloin tällöin kun huvitti mutta ajossa sitä ei huomannut mitenkään muuten ku valon vilkahduksena ja pienenä nykäisynä. Jos sattui olemaan parkissa ja vika tuli päälle niin auto yleensä sammui ja ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii normisti mutta kierrokset ei noussu. Noh, vikakoodia antoi pariin otteeseen vain pakopuolen nokan asentotunnistimesta joten ei muuta kuin anturi vaihtoon. Uus alkuperäinen anturi paikoilleen ja noin tunnin pihas huudattelin eikä mitään onkelmaa. Seuraavana päivänä auton kans katsastukseen noin 30km päähän ja katsastus läpi niin jotta heilahti mutta het ku katsastuksen pihasta liikenteeseen niin mikäs se siellä vilkkuu taasen kerran, no laturihan se siellä. Taas muutama kilsa ajoa ilman onkelmia. Kaupan pihaan, kaupassa käynti, takaisin autoon ja auto käyntiin. Kerkes tyhjäkäynnillä olla noin 30 sek ja sen jälkeen sammu, eikä käyntiin enää. Pari min oottelua ja taas toimi noin 15sek ja sammu. Eipä siinä ku kaverille soitto ja vikakoodit lukuun niin sieltä tuli molemmista nokkien anturiista koodia ja kampuran anturista, saatto olla joku muukin vielä mutta ei muista. Muutama tunti parkis ja yön hämärissä auton rattiin ja auto kotia.

                              Noh tänään tuos katokses sitte vaihtelin kampuran tunnistimen ja kokeilin vähäsen käytellä pirssiä niin tuntu että kaasuun vastais vähä paremmin. Tiedä sitte. Huomenna vasta loput kilkkeet paikoilleen ja koeajolle. Sen kuitenkin huomannut että kylmänä auto pelitti aikalailla moitteettomasti mutta kuumaksi ku pääsi niin johan alkoi onkelmat jotta anturi vialta vaikuttais kuitenki.
                              Ainakin tällä hetkellä näkyy valoa tunnelis eli ei probleemaa oo hetkeen ollu.

                              Ja autohan oli tosiaan 316 n42b18 valvetronic -02 ajettu 180tkm

                              Jos joku miettii että saako vaihdettua kampiakselin anturia alapuolelta niin ei saa
                              E30 318i -85

                              E30 320i -87 ex
                              E36 316i -91 ex
                              E36 325i -94 ex
                              E46 325i -03 ex
                              E46 316i -02 ex
                              E61 525i -06 ex
                              E46 320d -03

                              E70 3.0d - 09


                              E39 M5 pyhänä

                              Comment

                              • Peuhkis
                                Newbiemmer
                                • Sep 2014
                                • 7
                                • Sawo

                                Selvisi tuossa venakopan tiiviste rempan yhteydessä että autossani on jakoketjun kiristin aivan viittä vaille paskana ja merkkihuollosta sanoivat että 2000 e remontti olisi edessä... lupasivat tulla puolivälissä vastaan että tonnin maksaisin. Vasta ostin auton ja pidin siitä, kilometrejä 222k. Mitä kaiklea nuin kalliiseen huoltoon oikein tuöee!? Käsittääkseni itse kiristäjä on parin sadan egen hintainen. Ei huvittais purkaakkaan kauppaa koska ihastuin autoon. Mitä mieltä olette?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎