Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530daa
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 231
    • ks

    Webaston asennus

    Mikähän mättää kun asennettiin weba kaverin e46 330d vm:2000 ja sisälle ei tule muita johtoja kuin violetti mihin alkaa virtaa tulemaan kun vähä aikaa lämmitin päällä, niin kytkin sen siihen lämppärin paneelin takana olevaan vihreä/keltaiseen johtoon niin puhallin kyllä herää mutta niin herää myös jarruvalot ym..?

    nii ja tuli ruskeekin johto hyttiin kellon johtojen lisäksi

    THERMO TOP E
    Last edited by 530daa; 26-12-2014, 19:12.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      Originally posted by Magirus View Post
      Korjailin nyt noita liittimiä, johtimia ja maadoitusvikoja. Edelleen symbolinäyttö väittää kuljettajan puoleisen takavalon palaneen. Tehtyjä korjauksia:
      - Peräkontin ja korin välinen johtosarja korjattu (kolvattu ja kuntsari päälle)
      - Entisen omistajan tekemät sotkut korjattu peräkontin sisältä (muutettu vastaamaan alkuperäisiä kytkentöjä)
      - Lisätty ylimääräinen maadoitus kuskin takavalolle (ennen tätä akun miinusnavan ja takavalon pohjan välinen potentiaaliero noin 1V)

      Kaikki pelaa nyt muutoin OK; Peräkontti aukeaa kuten pitää, mittariston valot toimivat ok jne. Onko ideoita vielä tuohon mittariston merkkivalon syttymiseen kellään?
      Kuskin puoleiseen takavalon palamiseen sisältyy myös rekisterikilven vasen valo. Onko alkuperäinen takakontin kahva kyseessä?

      Jos rekisterikilven valon lasille on aikojen saatossa tippunut hiljalleen vihreää kuparioksidia niin saattaa olla kahvan sisäinen "johdotus" eli kuparililiuskat hapettuneet sen verran pahasti että vastus on LKM:n mielestä liian suuri --> herjaa palaneesta polttimosta.

      Omaan pirssiin on kertaalleen jo vaihdettu kontin kahva mutta uudessakin on kupariliuskoitus joten tilasin vielä uuden kahvan - tässä on näemmä kehitystä tapahtunut kun kupariliuskojen sijaan on kromatut tai nikkelöidyt peltiliuskat. Voisi ehkä kuvitella että vihdoinkin kestäisi.

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 876
        • Keski-Suomi und Sawo

        Originally posted by Lundersson View Post
        Grenzwertüberschreitung - raja-arvo ylittynyt
        8 zuendkreis 4 - viittaa johonkin sytytyspiiriin
        Nämä bägihommat on mulle harmaata aluetta mutta voisiko johdotuksessa olla yhteyskatkos?
        Tämä airbägi ongelma ratkesi - oli tosiaan kasausvaiheessa jostain syystä irronnut liitin. Liitin takaisin paikoilleen ja vikakoodien nollaus -> airbägin merkkivalo "loistaa" poissaolollaan. Tosiaan tuo "Grenzwertüberschreitung - raja-arvo ylittynyt" viittaa katkokseen kyseisessä piirissä (vinkiksi tulevaisuudessa saman ongelman kanssa taisteleville).

        Originally posted by MNi View Post
        Kuskin puoleiseen takavalon palamiseen sisältyy myös rekisterikilven vasen valo. Onko alkuperäinen takakontin kahva kyseessä?

        Jos rekisterikilven valon lasille on aikojen saatossa tippunut hiljalleen vihreää kuparioksidia niin saattaa olla kahvan sisäinen "johdotus" eli kuparililiuskat hapettuneet sen verran pahasti että vastus on LKM:n mielestä liian suuri --> herjaa palaneesta polttimosta.

        Omaan pirssiin on kertaalleen jo vaihdettu kontin kahva mutta uudessakin on kupariliuskoitus joten tilasin vielä uuden kahvan - tässä on näemmä kehitystä tapahtunut kun kupariliuskojen sijaan on kromatut tai nikkelöidyt peltiliuskat. Voisi ehkä kuvitella että vihdoinkin kestäisi.
        Kokeilin nyt toisellakin takakontin kahvalla, sytyttää samalla tavalla vieläkin tuon palaneen polttimon merkkivalon. Tämä toinenkin kahva on tosin parhaat päivänsä nähnyt (toisaalta ei sytyttänyt merkkivaloa autossa josta sitä lainattiin).

        Kokeilen koodata noiden rekkarivalojen tarkistuksen pois, sillähän sitä näkee viimeistään onko ongelma niissä vai jossain muualla..

        Kiitoksia vastauksista vielä molemmille!

        EDIT: Käytin läppäriä kiinni, INPA ei löydä LSZ:sta vikakoodeja mutta kun klikkaa "Read IS" niin antaa tällaista:


        Jotain viallisesta takasumuvalosta ja vasemman puolen jarruvalosta. Ainakin jarruvalot pelaa normaalisti, takasumari täytyy käydä vielä kokeilemassa.

        EDIT 2 : Takasumuvalohan sieltä oli palanut. Lisäksi tarkemmin kun tutkin niin ihme "tuunattuja"polttimoita oli asennettu parkkeihinki, viilattu nystyrät pois ja runnottu vääränlaisia. Nyt on oikeanlaiset polttimot sekä sumarin poltin vaihdettu niin symbolinäyttökin lakkasi herjailemasta. Mikäs idea tuossa toisessa parkkipolttimossa on kun siinä on tuplalangat, mutta toinen pimeänä jatkuvasti?
        Last edited by Magirus; 27-12-2014, 13:31.

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • Styroxi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 384
          • Vaasa

          Radion johto e46

          Elikkäs tälläinen ongelma..
          itsellä ollut soitin jossa on tuo 17Pin naarasliitin, cd-boxin johdolla ja jollain muulla? Nyt tilattuna tuo Gps navigaatio soitin, ja siinähän johdotus on erinlainen eli tälläinen



          Mistä saa siis adapteri johdon jossa 17pin urosliitin ja kyseiset valkoinen ja sininen pistoke toisessa päässä? Nettiä selaillut täs nyt tollasen 4h mutta enpä ainakaan itse tunnu löytävän..

          edit: Taitaa päästä helpoimalla kun tilaa ebay:sta vaan sittenkin esim: dynavin 2din soittimen,jossa tulee johtosarja gps,aux. yms... mukana. (Plug & Play)
          Kaikki tarvittavat alkup, osat kyl löytys tohon toiseen, 6cd boxi, Navi-soitin, Radio-Moduuli. Mutta jos nyt Dynaviin päädyn niin enhän mä noita sit tarvi? kun gps:llekin tulee oma vastaanotin eli antenni siinä mukana ja mitäs boxilla kun dynavi toistaa mp3.
          Last edited by Styroxi; 27-12-2014, 17:39.

          Comment

          • pouri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 370
            • 06 area

            Mikä mahtaa olla sopiva jäähdytysneste m47 110kw moottoriin, vihreä kenties?
            Diesel, fuel of satin man

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              Originally posted by pouri View Post
              Mikä mahtaa olla sopiva jäähdytysneste m47 110kw moottoriin, vihreä kenties?
              Katso KLIK.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                Originally posted by Styroxi View Post
                Elikkäs tälläinen ongelma..
                itsellä ollut soitin jossa on tuo 17Pin naarasliitin, cd-boxin johdolla ja jollain muulla? Nyt tilattuna tuo Gps navigaatio soitin, ja siinähän johdotus on erinlainen eli tälläinen


                Mistä saa siis adapteri johdon jossa 17pin urosliitin ja kyseiset valkoinen ja sininen pistoke toisessa päässä? Nettiä selaillut täs nyt tollasen 4h mutta enpä ainakaan itse tunnu löytävän..

                edit: Taitaa päästä helpoimalla kun tilaa ebay:sta vaan sittenkin esim: dynavin 2din soittimen,jossa tulee johtosarja gps,aux. yms... mukana. (Plug & Play)
                Kaikki tarvittavat alkup, osat kyl löytys tohon toiseen, 6cd boxi, Navi-soitin, Radio-Moduuli. Mutta jos nyt Dynaviin päädyn niin enhän mä noita sit tarvi? kun gps:llekin tulee oma vastaanotin eli antenni siinä mukana ja mitäs boxilla kun dynavi toistaa mp3.
                Valitettavasti ei taida adapteri auttaa, tarvitaan retrofit-johtosarja kokonaan kun ei ole kanta-autossa alunperin navia ollut.

                Orkkis-retrofit guide: KLIK.

                Yksi DIY: KLIK. Ja toinen: KLIK (vanhempi navi).

                Jos menee sormi suuhun, nimimerkki buksin-1 ainakin osannee auttaa.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  Originally posted by Magirus View Post
                  Tämä airbägi ongelma ratkesi - oli tosiaan kasausvaiheessa jostain syystä irronnut liitin. Liitin takaisin paikoilleen ja vikakoodien nollaus -> airbägin merkkivalo "loistaa" poissaolollaan. Tosiaan tuo "Grenzwertüberschreitung - raja-arvo ylittynyt" viittaa katkokseen kyseisessä piirissä (vinkiksi tulevaisuudessa saman ongelman kanssa taisteleville).


                  Kokeilin nyt toisellakin takakontin kahvalla, sytyttää samalla tavalla vieläkin tuon palaneen polttimon merkkivalon. Tämä toinenkin kahva on tosin parhaat päivänsä nähnyt (toisaalta ei sytyttänyt merkkivaloa autossa josta sitä lainattiin).

                  Kokeilen koodata noiden rekkarivalojen tarkistuksen pois, sillähän sitä näkee viimeistään onko ongelma niissä vai jossain muualla..

                  Kiitoksia vastauksista vielä molemmille!

                  EDIT: Käytin läppäriä kiinni, INPA ei löydä LSZ:sta vikakoodeja mutta kun klikkaa "Read IS" niin antaa tällaista:

                  Jotain viallisesta takasumuvalosta ja vasemman puolen jarruvalosta. Ainakin jarruvalot pelaa normaalisti, takasumari täytyy käydä vielä kokeilemassa.

                  EDIT 2 : Takasumuvalohan sieltä oli palanut. Lisäksi tarkemmin kun tutkin niin ihme "tuunattuja"polttimoita oli asennettu parkkeihinki, viilattu nystyrät pois ja runnottu vääränlaisia. Nyt on oikeanlaiset polttimot sekä sumarin poltin vaihdettu niin symbolinäyttökin lakkasi herjailemasta. Mikäs idea tuossa toisessa parkkipolttimossa on kun siinä on tuplalangat, mutta toinen pimeänä jatkuvasti?
                  Olisko ostettu porkkanatakavaloihin sopivat polttimot mutta pirssissä onkin valkoiset takavalot? Porkkanatakavalon polttimolevyn vilkkuun ei ainakaan sovi keltavärinen eli valkoisiin takavaloihin menevä vilkun polttimo, nystyrät on pikkasen eri paikassa --> jos haluaa saada paikalleen, joutuu viilaamaan. (Ostin aikanaan väärän polttimolevyn - sen kyllä huomas...)

                  Oisko parkeissa varalanka joka syttyy automatic jos päälanka palaa?

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    Originally posted by MNi View Post
                    Oisko parkeissa varalanka joka syttyy automatic jos päälanka palaa?
                    Taitaapi tuo "varalanka" olla jarruvalon lanka. Eli sama polttimo toimii parkkina ja jarruvalona.
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • KondomDuck
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1007
                      • Kirkkonummi

                      n42b18 kone puskenut 500km matkalla lähes kaikki öljyt koneesta pihalle. Nopeella vilkasulla pakopuolella ei näy vuotoja eikä myöskään ylhäältä katsottuna näytä mikään paikka olevan märkänä. Imupuolella näkyisi olevan ainakin öljytikun juuressa tuoreita valumia, mutta ei kai sieltä kaikki öljyt voi tulla pihalle?

                      Onko siis tuossa koneessa jokin paikka josta tosiaan melkein kaikki öljyt voisi tulla pihalle? Öljynsuodattimen jalka on vissiin aika tyypillinen näissä vai olisiko muita hyviä vinkkejä mistä kannattaisi alkaa vuotoa tutkimaan?

                      Yhden hallin lattialle oli n. 10min aikana jättänyt n. desin läntin.

                      Comment

                      • Waltssu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2014
                        • 10
                        • Jyväskylä

                        320d -00 M47 ei käynnisty enää, startti pyörähtää normaalin kuuloisesti mutta ei ota kipinää, ilmeisesti hehkuissa vikaa? Itse ainakin epäilisin, mutta amatöörinä en tiedä kaikkia näitä nippeleitä mistä tuo vika voisi johtua. Pakkanen tuskin on ongelma, koska auto oli 4h lämmityksessä ennen käynnistämistä ja auto lähti käyntiin vasta kun painoi kaasua starttauksen yhteydessä, ja sillonkin vaivalla. Annoin pyöriä hetken, sammutin ja annoin hetken jäähtyä ja kokeilin uudestaan niin auto lähti aivan normaalisti ekalla yrittämällä käyntiin.

                        Comment

                        • Magirus
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 876
                          • Keski-Suomi und Sawo

                          Originally posted by JTP View Post
                          Taitaapi tuo "varalanka" olla jarruvalon lanka. Eli sama polttimo toimii parkkina ja jarruvalona.
                          Näin minäkin luulin. Katoin kuitenkin kahdesta autosta ja kummassakaan ei jarruvalona palanut tämä mysteerilanka. Jarrua painettaessa ulompi parkki ainoastaan kirkastuu (jonka poltin on siis yhdellä langalla).

                          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                          O: E24 osasia

                          Comment

                          • hazard
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 29
                            • Savonlinna

                            Originally posted by hazard View Post
                            Moro!! Auto on e46 330d -03 ajettu n. 270tkm

                            Eli oisaisko joku viisaampi kertoa mistä johtuu valojen väpättäminen sisällä sekä ulkona? Ajovalot väpättävät sekä sisällä väpättää kaikki mittariston valot ja automaatti ilmastoinnin näyttö.

                            Muutaman kerran tehnyt et välähtää luistonesto sekä ajonvakautuksen / abs:n valo kun antaa kierrosta, sekä mankka sammunut pari kertaa kesken ajon ja käynnistyy uudelleen.

                            Useamman kerran mankka tehnyt sen et se katkaisee kuuluvuuden ja kohta kuuluu uudelleen.

                            Vikakoodit luettu ja mitään vakavaa ei löytynyt, sekä latausjännite katsottu ja tyhjäkäynnilläkin antaa sen 14v.

                            Olisiko laturi tulossa tiensä päähän? Taikka joku diodi mennyt laturista? Vai joku korimoduuli?

                            Ei kehtaisi lähteä arpomalla vaihtelee noita osia kun ne nyt ei halpoja kuitenkaan ole..

                            Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!!
                            Eikö kellään muulla ole samankaltaisia oireita ollut?

                            Ja nyt viimeisimmäksi se teki sen että alkoi katkoa valoja ihan kunnolla / käsijarruvaloa sekä abs:n valoa räpsäytti, noh eikun tien laitaan ja sammutin auton niin kaikki virrat katosivat n. 10s odottelun jälkeen ne palasivat ja lähdin ajelemaan, auto toimi vähän aikaa normaalisti kunnes taas teki saman sama metodi ja sen jälkeen ei enää tehnyt sitä. :think

                            Comment

                            • TheJukke
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2014
                              • 83
                              • Haukipudas, Oulu

                              mahtuuko perus 16" vanteet talvirenkailla pyörimään jos laittaa h&r 55/35 madalluksen? entä miten talvella ajaminen? kannattaako vaan tyytyä 35/20 madallukseen?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by TheJukke View Post
                                mahtuuko perus 16" vanteet talvirenkailla pyörimään jos laittaa h&r 55/35 madalluksen? entä miten talvella ajaminen? kannattaako vaan tyytyä 35/20 madallukseen?
                                Toki mahtuu jos on vakiokokoa ja ET myös suht lähellä vakiota :think

                                Matalalla autolla ajo on asennekysymys, kyllä sillä pärjää jos tahtoo
                                Oli kesä tai talvi..
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎