Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Proppu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 176
    • Järvenpää

    Originally posted by jluoma View Post
    Ruiskutussuuttimet irrotettava?
    Kuvia kun kattoo netistä niin imusarjan yläosan irrotus saattaisi riittää, ehkä toivottavasti... yritän hieman valmistautua ennakkoon, töiden jälkeen iltajumppa ja huomenna pitäisi olla taas ajossa.
    Mulla on uusi jäähdytysyhde ja pari siihen liittyvää letkua, jäi vaan eilen laittamatta kun tuli aika vastaan ja toivoin, että ne vanhat kestäisi vielä, mutta näköjään olin väärässä.

    #5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.


    #9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana 😅
    Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.
    e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      Originally posted by Proppu View Post
      http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...m_water_hoses/
      #5 ? Saa vaihdettua ilman imusarjan irroitusta, ahdasta kyllä on.. 3x noita vaihdoin ex m43b19 10v aikana.


      #9 tästä kantsii vaihtaa myös samalla jos ei ole vaihdettu, ahdas tämäkin mutta pienellä peilillä saa tehtyä. Samaa paskamuovia kuin edellinen, näitä meni vain 2x 10v aikana ��
      Ja kannattaa ottaa OEM osana, molemmista koitin tarvikeosat ja alko vuotaa 10tkm jälkeen. 147-335tkm välin ajoin itse kyseisellä autolla.
      Juu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.
      Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
      Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
      Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.

      Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
      Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.
      Last edited by jluoma; 06-02-2017, 16:30.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Proppu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 176
        • Järvenpää

        Originally posted by jluoma View Post
        Juu juuri se osoittamasi #5, se toinen on jo vaihdettu n. vuosi sitten.
        Mitä muuta sulla oli irrotettuna jos ei imusarjaa? Öljynsuodatin jalkoineen?
        Lähestymistapoja voi olla enemmän kuin yksi, mutta tänään vaihtuu.
        Liiasta purkamisestakin voi aiheutua uusia ongelmia, siksi kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.

        Monta osaa jäähdytysjärjestelmästä on jo vaihdettu minun toimesta, joitakin vielä jäljellä. Paisuntasäiliö kahdesti, kun lankesin paskalaatuun ensimmäisellä kerralla.
        Auton hankin n. 175tkm kohdalla ja nyt on 245tkm.
        Vuosia aikaa kuin viimeksi vaihdoin.. Tais olla vain öljysudin kansi irti etupuolelta ja raittarikotelo takapuolelta irti, eli kahden käden tekniikka niin että makasi imusarjan kotelon päällä ja käsikopelolla pikkuräikällä pultit irti. Kannattaa huolella kaapia vanhat muovin jämät pois reiästä, itsellä ainakin napsahti käteen se muovi jokaisella vaihtokerralla. Tajuttoman paskaa laatua nämä muovimutkat 😠
        e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          En löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?

          Comment

          • katiska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 102
            • Kemi

            Minkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.

            Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think
            Nyt:
            -Bmw e46 320ci -00

            Ex:
            -Bmw e36 328 -95
            -Bmw e30 316 -88

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by katiska View Post
              Minkäslainen homma on uuden avaimen koodaus niin että ajonesto alkaa myös toimimaan? Lähinnä kiinnostaa että pitääkö mennä bmw huoltoliikkeeseen vai pystyykö nuita koodailuja pienemmätkin puljut tekemään? Avaimen napeista ei tapahdu mitään vaikka patteriakin koitettu vaihtaa. Oli kyllä ilmeisesti joku edellisistäkin omistajista koittanut vaihtaa patteria ja jotain omia kolvailujakin sieltä löyty joten varmaan viisain vaihtaa suoraan koko avain uuteen.

              Sen huomasin avaimen avattua että siellä ei sisällä ollut ainakaan sellaista irto sirua kuten esim. edellisen e36 avaimen sisällä oli. Itellä hyllyssä yksi ulkomailta tilattu salmiakki avain ilman sirua myös joten saako sen uuden nyt koodattua kun ottaa uuden sekä vanhan avaimen mukaan ja kävelee esim. paikalliseen bmw liikeeseen?:think
              Ei onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Juubeli
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 14
                • Lieksa

                E46 puhallin

                Mikähän voisi olla vikana automaatti ilmastoidussa e46 puhaltimessa, ei puhalla keskisuulakkeista ollenkaan auto/pakko asetuksella mutta tuulilasille/jaloille puhaltaa.. Siili juuri vaihdettu.

                Comment

                • Proppu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 176
                  • Järvenpää

                  Originally posted by AnttiJuhani View Post
                  En löytänyt bmwfansilta polttoainepumpun relettä, enkä ihan 100% varmasti oikeaa vaihtoehtoa muualta netistä. Osaisiko joku sanoa mikä rele passaa 320d ja mistä saa?
                  Part groups \ Vehicle electrical system \ Relay for fuel pump
                  Tuon polun kautta pitäisi löytyä. Releitä saa esim bemariosat.fi, scmiedmann jne..
                  e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                  Comment

                  • katiska
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 102
                    • Kemi

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ei onnistu merkkihuollossa. Ajonestoon on tehtaalla koodattu 10 avainta ja marmorilla tilatut avaimet tulee valmiiksi koodattuina. Muutomilla foorumilaisilla on laitteet, joilla pystyy ajonestoon koodaamaan muita avaimia.
                    Ahaa siinä on semmonen homma. Pistinkin tuonne lappi puolelle viestiä jos jollain lähettyviltä löytys kyseiseen operaation tarvittavat vehkeet.

                    Sitten seuraavaan kysymykseen. Ajattelin vaihella tuohon omaan laitokseen ne talvimallin huohotusputket joten jos joku vois linkkiä laitella että mistä niitä sais tilattua? m52b20tu moottoriin ja mielellään jos löytys suoraan joku sarja missä tulee kaikki tarvittavat putket ym.
                    Nyt:
                    -Bmw e46 320ci -00

                    Ex:
                    -Bmw e36 328 -95
                    -Bmw e30 316 -88

                    Comment

                    • Proppu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 176
                      • Järvenpää

                      Originally posted by katiska View Post
                      Ahaa siinä on semmonen homma. Pistinkin tuonne lappi puolelle viestiä jos jollain lähettyviltä löytys kyseiseen operaation tarvittavat vehkeet.

                      Sitten seuraavaan kysymykseen. Ajattelin vaihella tuohon omaan laitokseen ne talvimallin huohotusputket joten jos joku vois linkkiä laitella että mistä niitä sais tilattua? m52b20tu moottoriin ja mielellään jos löytys suoraan joku sarja missä tulee kaikki tarvittavat putket ym.
                      e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                      Comment

                      • katiska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 102
                        • Kemi

                        Katohan vain. Kiitoksia!
                        Nyt:
                        -Bmw e46 320ci -00

                        Ex:
                        -Bmw e36 328 -95
                        -Bmw e30 316 -88

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          ABS jarrutteli

                          Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
                          Mikähän tästä nyt meni?
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Esal View Post
                            Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
                            Mikähän tästä nyt meni?
                            Olisikohan jännite päässyt startissa tipahtamaan ja sekoitti sähköt. Varmaan voisi koodit lukaista, vaikka siellä nyt voi olla mitä tahansa jos jännite kyykkäsi. Kun siellä ne varoitusvalot palaa kokoajan, niin saattaisi nollaamisen jälkeen saada jonkun järkevän vikakoodinkin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • cyka
                              Newbiemmer
                              • Jan 2017
                              • 1
                              • Helsinki

                              Originally posted by Esal View Post
                              Aamulla -22 pakkasesta kun lähdin, liikkui esteettä eteen ja taakse, mutta ei antanut nopeuden nousta tyhjäkäynti ryömintää enempää. Ensin luulin automaattilaatikon sekoilevan kun on ennenkin kovemmilla pakkasilla ollut ongelmia. N. 150m tyhjäkäyntivauhtia niin antoi lähteä normaaliin vauhtiin ja samalla abs yms. varoitusvalot syttyi kojelautaan, samalla tajusin jumin olleen abs-jarrujen tekemää kun nytkyttikin kummallisesti takapäästä. Varoitusvalot ei sammu vaikka ottaa virrat pois välillä.
                              Mikähän tästä nyt meni?
                              Minulla samanlainen ongelma 325CI:n kanssa. Epäilin kytkintä jonkin aikaa, mutta kun se tapahtuu vain ensimmäiset xx metriä. Erikoista. Akku kuulemma oli 59 %:ssa, voisiko olla sen vaihdon hetki? Starttisikin hieman tavallista laiskemmin.

                              Comment

                              • Zanddu
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2016
                                • 44
                                • Iitti

                                Originally posted by Zanddu View Post
                                Onko kellään tietoa bensawebaston sielunelämästä? Lähtee päälle ihan napista, mutta hiljenee vaihtelevan ajan päästä(minuutti/pari). Valo ja aika kuitenkin näkyy siinä säätimessä. Edellisessä dieselissä se piti semmoista ;huminaa" käynnissä ollessaan mutta tämä ei ainakaan sellaista ala pitämään. Jos joku siis tietäisi mistä voisi lähteä etsimään vikaa, niin se olisi mukavaa?

                                Sitte toinen asia. Kaverilla on kans e46 ja koneena m43b19. Siihen on hetki sitten vaihdeltu syyläri(vuodon takia) ja vesipumppu(nosti lämpöä). Nyt ei nostele lämpöjä ja nesteetkin pysyy tallessa. Ongelmana on seuraava: lämmöt nousee normaaliin vain tyhjäkäynnillä, mutta silloinkaan ei puhalla lämmintä sisälle. Ajossa lämmöt alkaa laskemaan, mutta sisälle tulee vähän haaleaa ilmaa. Ensimmäisen kerran oireili näin joskus kuukausi sitten ja heitettiin pahvi syylärin eteen. Ehkä viikon ajan pysyi lämmöt ajaessakin ylhäällä ja hyttiinkin tuli kuumaa ilmaa. Nykyään edes näillä nollakeleillä tai pienellä plussallakaan ei toimi niinkuin pitäisi vaan tuolla tavalla miten yllä kerroin. Pahvi ei oo karannut mihinkään.
                                Termostaattiko sieltä on menny vai mikä voisi olla?
                                Onko kellään tietoa nuista? Ja näin kävi taas omalla autolla:
                                Eilen aamulla 20 asteen pakkasessa täräytin auton käyntiin. Puhistelin sen ja annoin käydä niin, että lämmöt nousi melkein siihen "toiselle viivalle"(jotain 60 tais olla). Lähin siitä sitten ajamaan ja ne nousikin puoleenväliin ja alko tulee lämpöstäkin ilmaa. Ehkä 5km ajon jälkeen soitin sammui ja melkein heti sen jälkeen syttyi abs/luistoneston valot palamaan. Ja melkein heti ne alkoivat välkkymään. Ajoin siinä sitten kylmäaseman pihaan ja heitin kontin auki, jännitteet oli luokkaa 10-11,5(en muista tarkkaan). Kuitenkin ihan muutamien sekuntien päästä rupesi lataamaan. Hyppäsin siinä sitten takasin autoon ja lämmöt oli luokkaa 110. Ihmeissäni katsoin sitä ja lähin ajaa kotiin. Vähän yli puolenvälin oli noussu kun kotiin pääsin.
                                Mistähän nuo voisi johtua? Jäähytysnesteet ei ainakaan toissapäivänä ollut jäässä tai mitään ja kyllä se lämmintäkin tosiaan puhalsi. Olisiko voinut ajoviiman takia mennä hyhmään tms?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎