E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tonni täynnä, jatkuu uudessa topikissa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Osaisko joku neuvoa kuinka kellon ajan saisi orkkismankkaan / ajotietokoneeseen asetettua. En oo oikein perillä vielä tuosta orkkismankan ja saksan kielen sielun elämästä.

    UHR sieltä löytyy joka on päivämäärä ja kello, mut en ole kyllä saanut nappuloita renkkaamalla mitään muutosta aikaan :think
    Käyttäjän ohjekirja täältä: KLIK. Säätö mittaritaulun nappulasta:

    Adjustments
    From ignition key position 1.
    To set ahead: turn the right knob to the right.
    To set back: turn the right knob to the left.
    The adjustment speed will increase the longer you continue to hold the knob.
    To change the display mode: press theknob briefly.
    Every time you press the knob, the clock display alternates between the
    12-hour or 24-hour mode.
    In ignition key position 0: the time is displayed for a few seconds after you
    press the left button (refer to"Odometer" on page 74).

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Meneekö 90a ja 120a laturit keskenään ristiin? 330i 2002 ja kumpi noissa ruukkaa alunperin olla?
    Nykyisin tarjotaan 150A. Todennäköisesti kaipaa DME:n ohjelmointia että ymmärtää erikokoisen laturin päälle, katso: KLIK.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Missähän vika kun kierrokset leijailee ajossa? Eli kun kaasun päästää niin todella hitaasti palaa takaisin tyhjäkäynnille. Vika ilmeni tänään ja jonkun verran pakkasta, voiko pakkanen aiheuttaa? Koneena luonnollisesti n42, ajettu rapiat 200tkm eikä mitään tietoa mistä lähteä vikaa etsimään.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Osaisko joku neuvoa kuinka kellon ajan saisi orkkismankkaan / ajotietokoneeseen asetettua. En oo oikein perillä vielä tuosta orkkismankan ja saksan kielen sielun elämästä.

    UHR sieltä löytyy joka on päivämäärä ja kello, mut en ole kyllä saanut nappuloita renkkaamalla mitään muutosta aikaan :think

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Meneekö 90a ja 120a laturit keskenään ristiin? 330i 2002 ja kumpi noissa ruukkaa alunperin olla?

    Leave a comment:


  • Sansq
    replied
    Väylävikaa kaiketi tuossa omassa vehkeessä? Eli siis yhtäkkiä pyyhkijät pysähtyivät keskelle tuulilasia ja pissapoika lopetti toimimisen, myös takalasin pissapoika pimeäksi. Pyyhkijöiden toiminta helpotti hiukan vaihtamalla releen, mutta vieläkään pysäytyskohta ei ole oikea (tulee muutaman sentin ala-asennosta ylöspäin ennenkuin pysähtyy). Välillä vieläkin pysähtyy keskelle lasia. Takalasin pissapoika alkoi toimia kun otti naviboksin irti. Edessä pumput toimivat kun niille syöttää virtaa suoraan akulta ja ajovalon pesurit toimivat aika ajoin. Eilen myös vilkut alkoivat oireilla ja taulussa alkoi palaa apukuskin puolen takavalo ikäänkuin olisi pimeänä. Kaikki valot takana ok ja ehjiä. Vilkut siis käyvät todella nopeaan tahtiin ja apparin puolella myöskin jarruvalo vilkkuu samaan tahtiin vilkkujen kanssa. Vilkut toimivat yleensä hetken normaalisti kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Myöskin häiriö palaneesta takavalosta voi lähteä ajon aikana pois ja vilkkujen toiminta normalisoitua. Muutama päivä sitten illalla havahduin siihen, että apparin puolen etuvalo palaa vaikka autossa ei virtoja ole päällä ja avaimet visusti taskussa. Valon sai sammumaan vain akun irroituksella, valokatkasija ei tehnyt mitään. Tänään aamulla huomasin, ettei apparin valo syty enään vaan jää vilkuttamaan xenonia ikäänkuin ei saisi tarpeeksi virtaa? Häiriövaloa se ei kuitenkaan tauluun tuosta sytytä. Toissa talvena oli myös tuo apparin valo pimeänä pitkään, vaikka vaitoi polttimon, kunnes yhtäkkiä kesken ajon syttyi ja siitä lähtien toimi moittettomasti. Myös abs anturin kanssa oli ongelmia oikealla takana viime talvena, herjasi pitkin talvea ja kun olin vaihtamaan menossa lopetti herjaamisen eikä sen jälkeen ole mitään ongelmia ollut.. Mikähän maanantaikappale sattunut kohdalle vai kuulostsako normaalille ja kaiken tämän päälle termarikin on sanonut sopimuksen irti.. Tulee kalliiksi näin opiskelujen ohessa

    E: Taitaa olla vaikeuksia koko apparin puolen valoilla palaa, kun pitkätkään valot eivät syty kunnolla (palaa ehkä max 30% teholla) ja välkkyvät samalla tavalla kuin tuo xenon. Jos sumarit laittaa päälle palaa apparin puolella paljon himmeämmin pienen välkynnän säestämänä, sekä parkit sammuvat silloin lähes kokonaan siltä puolen autoa. Mitään vikakoodeja ei herjaa...
    E2: Ja tosiaan kaikki muut valot toimivat normaalisti. Ja autona sigun ajoneuvo, se kun on unohtunut tässä mainita. Omaan silmään vaikuttaisi ainakin noiden valojen osalta siltä, että saa maakosketuksen jossain päin autoa -> johto poikki tai huono liitäntä jossain polttimossa? Kaikki kytkennät autossa alkuperäisiä, omia sähkökytkentöjä ei ole tehny.
    Last edited by Sansq; 22-02-2017, 21:53.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Originally posted by Tuukka90 View Post
    Sähköinen lisävastus lämmittää nesteitä johonkin +80C jos oikein muistan, aiheuttaa tuon humppaamisen joten ihan normaalia.
    Jees paljon kiitoksia

    Leave a comment:


  • Tuukka90
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Okei eli H&R tai Eibakki se sit on.

    Toinen kysymys tuli mieleen, kylmällä koneella tuo oma kikotin hieman jumppaa tyhjäkäyntiä, seilaa 700-850 väliä arviolta. Seilaa kuitenkin loogisesti, eli vaikuttas et joku menee päälle ja pois, onkohan moinen normaalia?

    Tyhjäkäynti ei kuitenkaan täristä tai mitään ns oiretta ei tunnu, vetää hyvin. Lämpimällä koneella tuo poistuu.
    Sähköinen lisävastus lämmittää nesteitä johonkin +80C jos oikein muistan, aiheuttaa tuon humppaamisen joten ihan normaalia.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Ainakin H&R kanssa omat kokemukset ovat osoittaneet, että paremminkin nostaa perää alkuperäisestä M-Sport alustasta, joten ei murehtisi niiden kanssa ainakaan.
    Okei eli H&R tai Eibakki se sit on.

    Toinen kysymys tuli mieleen, kylmällä koneella tuo oma kikotin hieman jumppaa tyhjäkäyntiä, seilaa 700-850 väliä arviolta. Seilaa kuitenkin loogisesti, eli vaikuttas et joku menee päälle ja pois, onkohan moinen normaalia?

    Tyhjäkäynti ei kuitenkaan täristä tai mitään ns oiretta ei tunnu, vetää hyvin. Lämpimällä koneella tuo poistuu.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by _jazze_ View Post
    m47tu koneeseen pitäisi damperi vaihtaa. Kuinka kireelle uusi pitäisi kiristää? Olettaen että saan vanhan edes auki..:think
    100nm 60+60+30 astetta

    Leave a comment:


  • _jazze_
    replied
    m47tu koneeseen pitäisi damperi vaihtaa. Kuinka kireelle uusi pitäisi kiristää? Olettaen että saan vanhan edes auki..:think

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Mielessä kävi myös H&R tai Eibachin 30/20mm tiputtava satsi kun moisen sais ympäri autoa saksan maalta vajaaseen 150 euroon. Mietin vaan tiputtaako tuo persettä liian alas kun työkaluja joutuu mukana roudaan...
    Ainakin H&R kanssa omat kokemukset ovat osoittaneet, että paremminkin nostaa perää alkuperäisestä M-Sport alustasta, joten ei murehtisi niiden kanssa ainakaan.

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Tehtaan sporttialusta tiputtaa n. 20/20mm, eli tuo vastaa pitkälti alkuperäistä.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    10 vuotta vierähtänyt edellisestä bmw:stä, joten oli pakko koittaa nyt sitten vuorostaan e46 330d touringia.

    Autossa oli tai on nyt ostaessa toinen takajousi oletuksena poikki kun hanttarin puoli roikkuu jokusen sentin alempana, jouset pitäisi sitten vaihtaa, joten onko jousissa jotain eroa kun tuossa omassa kikottimessa on tuo 226 sport suspension, eli onko jousissa jotain eroa vs ilman kyseistä optio pakettia ?

    Mielessä kävi myös H&R tai Eibachin 30/20mm tiputtava satsi kun moisen sais ympäri autoa saksan maalta vajaaseen 150 euroon. Mietin vaan tiputtaako tuo persettä liian alas kun työkaluja joutuu mukana roudaan...

    Leave a comment:

Working...
X