E46 kyselyt jatkuvat mihin edellinen threadi jäi: KLIK.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e46 330xd autom. vaihteisto ongelmat
Elikkäs,
öljyt vaihdettu viimeviikolla, vaihteistoon, periin ja jakolaatikkoon. Ennen öljynvaihtoa ongelmana oli 3-4 töksäyttävä vaihto ja vitosella kun laatikko on laittanut suoravedon (ilmeisesti turbiinin "lukon?" päälle) ja tämän jälkeen kiidyttää jolloin haluaisi vaihtaa ilmeisesti pienemmälle, ilmenee jyrinää kun vaihteisto "mähkii" laittaako pienemmän vai eikö laita. Tämä menee pois kun painaa kunnolla kaasua jolloin vaihtaa pienempää pesään. Aiheittaako rikkinäinen turbiini tämä? Vikakoodeja laatikko ei anna, öljyn seassa silmämääräisesti katsottuna hieman hilettä, 223tkm ajettu ja eka vaihteistoöljynvaihto.
Itse siis epäilen turbiinivikaa, kaverini ehdotti ennen sitä kokeilla vaihtaa jotakin venttiiliä tai lukkoventtiiliä. Mitähän kannattaisi ensimmäisenä kokeilla vaihtaa?
Myöskin vähän klonksuu ilmeisesti kardaani kun polkee kaasua ja nostaa ja taas polkee. Kannattaisiko myöskin kardaanin joitakin osia vaihtaa samalla, taikka vaihteiston/jakolaatikon tukia?
Mistä näen laatikon tyypin? Katsoin kuskinpuolelta laatikon sivulta, vihreä lätkä, mutta en löytänyt siitä tyyppiä. Ilmeisesti A5S360R/390R tai 5EL40. GM oli ainakin.
Kohtalontovereilla samaa vikaa?
PS. ensimmäinen bimmeri alla. Kiitos vastauksista!------------------------------------------------------
E36 316i coupe -98
E30 316i touring -91
Forester 2.0 XT -04
Corolla 1,4 EcoTronic -96
Corolla Verso 1.6 -03
Ex. E46 330xda touring -02,
Ex. E46 320ia touring -01
Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949
Comment
-
-
Originally posted by Wordy View PostMulla alkoi vilkuttamaan ajossa jäähdytysnestevaloa mutta lämmöt ei kuitenkaan nouse. Mikä on oikea jäähdytysneste tuohon autoon?
Comment
-
-
Alkoi moniurahihnan kiristimen laakeri sirkuttamaan. Miten tuo koko kiristinmutikka lähtee irti? Löysin ohjeita vaan isompikoneisiin, ja tässä ylläri erilainen kiristin. 316 N46
Edit: Lähti helposti irti. Ei taida saada pelkkää rullaa kiristimeen?
Edit 2: Ei saa kun koko kiristimen rullineen.Last edited by Alpina E34; 02-05-2016, 13:27.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Moikka! Olisi kysyttävää tuohon omaan autoon liittyen, olen uusi foorumilla enkä löytänyt oikeata topiccia. Auto on siis e46 coupe 2.0 diesel.
Auto pitää ihme ulinaa/vinkumista moottoritie nopeuksissa. Ulina alkaa kun vauhtia on n.80km/h. Voi olla että ulisee pienemmässäkin vauhdissa mutta itse en ainakaan kuule sitä..
Tosiaan ei ole mitään hajua mistä moinen ääni voisi johtua, olisiko ideoita mistä alottaa tutkiminen?
Comment
-
-
Itellä lähti takalasinpesuri päälle, vaikka avaimet taskussa. Olin tallilla pesemässä autoa, auto kuivattu ja sit kusi koko säiliön tyhjäksi ja lopetti. Lähdin tallilta, noin 2km päässä rupesi taas pumppu ulisemaan, koska säiliö oli tyhjä. Nyppäsin piuhan irti. Muita oireita ei ole. Ideoita mistä vois johtua?
Comment
-
-
Originally posted by Kylli-Täti View PostJos et aio huuhdella ja laittaa täysin uusia nesteitä, niin oikee neste selviää vaan katsomalla. Ite E46:ssa joudun imeen vähän nestettä jotta nään sen värin varmuudella. Punasta ei saa sekottaa vihreeseen tai siniseen. Myös väritöntä on, jonka sanotaan sopivan muiden kanssa yhteen. Tiedä sitten onko se vettä vai väritöntä jos väritöntä siellä näät. Aika sama mitä laitat, kunhan ei oo pelkkää vettä.
Comment
-
-
Originally posted by Tuukka90 View PostElikkäs,
öljyt vaihdettu viimeviikolla, vaihteistoon, periin ja jakolaatikkoon. Ennen öljynvaihtoa ongelmana oli 3-4 töksäyttävä vaihto ja vitosella kun laatikko on laittanut suoravedon (ilmeisesti turbiinin "lukon?" päälle) ja tämän jälkeen kiidyttää jolloin haluaisi vaihtaa ilmeisesti pienemmälle, ilmenee jyrinää kun vaihteisto "mähkii" laittaako pienemmän vai eikö laita. Tämä menee pois kun painaa kunnolla kaasua jolloin vaihtaa pienempää pesään. Aiheittaako rikkinäinen turbiini tämä? Vikakoodeja laatikko ei anna, öljyn seassa silmämääräisesti katsottuna hieman hilettä, 223tkm ajettu ja eka vaihteistoöljynvaihto.
Itse siis epäilen turbiinivikaa, kaverini ehdotti ennen sitä kokeilla vaihtaa jotakin venttiiliä tai lukkoventtiiliä. Mitähän kannattaisi ensimmäisenä kokeilla vaihtaa?
Myöskin vähän klonksuu ilmeisesti kardaani kun polkee kaasua ja nostaa ja taas polkee. Kannattaisiko myöskin kardaanin joitakin osia vaihtaa samalla, taikka vaihteiston/jakolaatikon tukia?
Mistä näen laatikon tyypin? Katsoin kuskinpuolelta laatikon sivulta, vihreä lätkä, mutta en löytänyt siitä tyyppiä. Ilmeisesti A5S360R/390R tai 5EL40. GM oli ainakin.
Kohtalontovereilla samaa vikaa?
PS. ensimmäinen bimmeri alla. Kiitos vastauksista!
Jyrähdys on juuri yleensä tuon lukon luistamisesta, lukkopinnat lopussa aika normaalia. Se metallihile tuhoaa laatikon aika äkkiä.
Tuossa nelivedossa on niin paljon niveliä ja jakolaatikko jotka voi tehdä välystä, omassa pahin välys löytyi etuvetarista. Yksi pyörä ylös ja edestakas niin mistä pahin klonkse käy.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Terve!
Kysymys jota käyttis vaatisi :
Auto vm.00 m52b20tU tekniikalla ja viittaako oireet nokka akselin asento tunnistimeen? :
Välillä (noin kerran päivässä lämpimällä koneella) joutuu sahamaan käyntiin normaalin nopean käynnistymisen sijaan ja tuntuu ,että auto menisi "vika tilaan".. tehot uupuu ja tuntuu kuin puolet vedoista olisi kadoksissa.
Saattaa myös sammua hetken päästä käynnistämisestä. Vika pysyy auton sammuttamiseen asti.
Vika korjaantuu kun antaa auton hetken (tunti, 1/2) seisoa paikallaan, välillä.
Vai olisiko bensapumppu?
Tulpat ja imuvuodot tsekattu / korjattu.
Ennen teki silloin tällöin nyt alkanut tahti toistumaan rasittavalla tavalla ,että korjataan nyt prkl.
EI VIKAKOODEJA
Edit.
Kyllä. Nokka_akselin_asento_tunnistimet imu sekä pakopuolelle vaihtoon ja kovaa ajoa.Last edited by Hampsu; 06-05-2016, 23:25.G21 320xd lci m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostElikkäs ensin vaikka bmwfans.info sivulta voi katsella autosi osia, joko käsin Parts catalog, 3-sarja>e46>Touring?>m57(n)>jne...tai auton runkonumero vin decode ruutuun.
Jyrähdys on juuri yleensä tuon lukon luistamisesta, lukkopinnat lopussa aika normaalia. Se metallihile tuhoaa laatikon aika äkkiä.
Tuossa nelivedossa on niin paljon niveliä ja jakolaatikko jotka voi tehdä välystä, omassa pahin välys löytyi etuvetarista. Yksi pyörä ylös ja edestakas niin mistä pahin klonkse käy.------------------------------------------------------
E36 316i coupe -98
E30 316i touring -91
Forester 2.0 XT -04
Corolla 1,4 EcoTronic -96
Corolla Verso 1.6 -03
Ex. E46 330xda touring -02,
Ex. E46 320ia touring -01
Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostE46 330Ci -00
Vikakoodeja tekisi mieli lukea ja nollata.
Onko -00 mallissa Obd2 liitin vai mikälie ?
onnistuisikohan tämmöisellä miten hyvin ?
http://www.elekma.com/icarsoft_i910_...FUko0wodQeQORA
Mieluummin läppäri + INPA + sovelias OBD-kaapeli, kysy jälkimmäistä vaikka nimimerkiltä jartsa02.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEi pitäisi olla enää. Jos konehuoneen puolelta ei löydy pyöreää moninapaliitintä (iso sellainen) niin kaikki moduulit löytyy OBD2:sta. Muistaakseni jos on M54 niin OBD2 riittää.
Mieluummin läppäri + INPA + sovelias OBD-kaapeli, kysy jälkimmäistä vaikka nimimerkiltä jartsa02.
Jollei löydy tuolla niin kaverilla on inpa, käväisen sitten hänen luonaan.
Comment
-
Comment