Hetkellinen kulutusmittari käyttäytyy oudosti, 320d M47n manuaali. Paljon en ole ehtinyt vielä autolla ajaa mutta huomasin miten kulutusviisari jää vajaaksi suurimmalla vaihteella. Esim. 2-3 vaihteilla se nousee lyhyellä kiihdytyksellä maksimiin mutta 5-vaihteella nousu on jo hitaampaa. 6-vaihteella ei pitkälläkään kiihdytyksellä mene mittarin äärilaitaan, jää n. 18l kohdalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Aaqee View PostHetkellinen kulutusmittari käyttäytyy oudosti, 320d M47n manuaali. Paljon en ole ehtinyt vielä autolla ajaa mutta huomasin miten kulutusviisari jää vajaaksi suurimmalla vaihteella. Esim. 2-3 vaihteilla se nousee lyhyellä kiihdytyksellä maksimiin mutta 5-vaihteella nousu on jo hitaampaa. 6-vaihteella ei pitkälläkään kiihdytyksellä mene mittarin äärilaitaan, jää n. 18l kohdalle.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Onkos E9x ratin sovittelu e46 sitä luokkaa oleva työmaa että voi unohtaa ennenkun ees alkaa miettimään?
Lähinnä onko ees rattiakselin halkasijat, spooritukset yms samat? Ja varmaan isoimpana niittinä lienee ettei airbag varmaan sovi e46:sta suoraan tohon e90 tilalle?
Tuo e9x ratti olis vaan paksuudeltaan ja halkasijaltaan huomattavasti mukavampi kun toi e46 ratti ja alkaa olemaan pientä kulumaakin tuossa nykysessä cabrin ratissa.
Tai onko muita vinkkejä miten tuo e46 ratti vaihtuis järkevästi johonkin toiseen, verhoilua näille ei varmaan kannata nyky hinnoilla tehdä sen verran yleisiä autoja että ratteja löytynee kuitenkin pitkin maailmaa kohtuu rahaan. Yksi olis tietysti e46 M3 ratti, mut sen hinta on varmaan perinteisesti varustettu pikku M lisällä ja tiedä senkään sopivuudesta, enkä tarkemmin tuoko se isojakaan muutoksia ratin paksuuteen tai halkasijaan.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKiihtyykö auto kuitenkin suunnilleen ilmoitettuihin arvoihin?
Comment
-
-
Originally posted by kakslitranen View Poste46 316 kyseessä. Kansipahvin vaihdon jälkeen kävi hetken, mutta kone sammu kun lisäs jäähdytysnestettä, pääsee jostain imukanavaan ja sieltä palotilaan...? Öljyn seassa taas vettä, mistäs ettis vikaa? Vesipumppu vaihettu pari kuukautta sitten.
Ainakin itse aloittaisin siitä koska se on viimeisin nesteitä koskeva korjaustoimenpide.
Comment
-
-
Originally posted by kakslitranen View PostMinkäs veikkaat menneen pieleen? Yks kannenpultti oli katkennut, sain hitsaamalla mutterin pois sen, uudet kannenpultit kiristetty ohjeen mukaan ja oikeessa järjestyksessä...
Comment
-
-
Originally posted by Aaqee View PostEi auto tehottomalta tunnu, tosin en ole toista samanlaista autoa ajanut. Laitoin tuubiin pari videota joissa näkyy miten kulutusmittari näyttää milläkin vaihteella. Kiihtyvyys näyttää olevan aika linjassa muihin vastaaviin kiihdytysvideoihin verrattuna. Ja tuli youtubessakin videoita joissa 5 tai 6-vaihteella kulutusmittari jää vajaaksi. Onko kenelläkään omia havaintoja?
Comment
-
-
Originally posted by kakslitranen View Poste46 316 kyseessä. Kansipahvin vaihdon jälkeen kävi hetken, mutta kone sammu kun lisäs jäähdytysnestettä, pääsee jostain imukanavaan ja sieltä palotilaan...? Öljyn seassa taas vettä, mistäs ettis vikaa? Vesipumppu vaihettu pari kuukautta sitten.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Aaqee View PostEi auto tehottomalta tunnu, tosin en ole toista samanlaista autoa ajanut. Laitoin tuubiin pari videota joissa näkyy miten kulutusmittari näyttää milläkin vaihteella. Kiihtyvyys näyttää olevan aika linjassa muihin vastaaviin kiihdytysvideoihin verrattuna. Ja tuli youtubessakin videoita joissa 5 tai 6-vaihteella kulutusmittari jää vajaaksi. Onko kenelläkään omia havaintoja?Originally posted by jr66 View PostMitä jos tämä onkin normaalia eli kone ei pysty ottamaan isoilla vaihteilla soppaa enempää koska kierrokset eivät nouse samassa tahdissa kuin pienillä vaihteilla eli oikeaa voimaa puuttuu ? Isojen poikien koneissa on voimaa mutta tässä vain se mitä tehdas lupaa.
Ilmamassamittarin (maf) johdon voi ottaa irti ja kokeilla sitten. Käyttää silloin jotain oletusarvoja todellisten sijaan, jos kulkee paremmin on ilmanmäärämittari vaihtokunnossa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by kakslitranen View PostTottakai, ihan rutiinitoimenpide tuo
Viaksi ilmoittautui väärin päin olleet kaasuläpän ja kannen letkut väsymys teettää tämmöstä... Auto kuitenkin nyt toiminnassa.Last edited by BMW525Xda; 22-07-2016, 07:00.
Comment
-
Comment