Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7045
    • Forssa

    #76
    Originally posted by HTK12 View Post
    Hylkäävät kaikista päästöihin mahdollisesti vaikuttavista koodeista, eli eiköhän sieltä tule hylsy. Jos vika päällä mittauksen aikana, niin voihan se päästöihin vaikuttaa. Jos koodi tulee vain reippaammassa ajossa, niin koodien nollaus ja varovaista ajoa ennen leimaa. Vika toki kannattaa selvittää ja korjata, mutta ei tässä paljon ole perjantaihin enää aikaa.
    Nooh, jatko-aikaa hakemaan mentävä.
    Kuntoon kyllä laitetaan.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      #77
      Originally posted by Lebleb123 View Post
      En tiiä onko tästä aiheesta omaa topikkia, mut kiinnostas millane rojekti ois jos laittasin tollase 318i e46 -03 moottorin tilalle jonku isomman(2.5, 3.0).
      Tietenki alustaa ja jarrut pitää vaihtaa, mut onko iha mahottomuus rojekti, mielenkiinnosta siis vaan kyselen
      Tässä E46 osastolla tuorein -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356278
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1205
        • $ievi

        #78
        Originally posted by MNi View Post
        Entäs rekisterikilven valo?

        Jollei, tarkista tyyppivikojen varalta E46:ssa (polttimolevy ja kumisukka pätee hyvin moneen muuhunkin malliin):

        A) Takavalon polttimolevyn maakontakti, vanhemmiten liittimen pinnit kuoleentuu ja maakarva alkaa lämpenemään --> ajan mittaan sulaa ja kontakti heikkenee, tee ohitus maakarvalle, hakusanat "bmw e46 rear light problem" tjsp

        B) Takaluukun kahvan sisällä orkkisversiossa sisäinen "johdotus" paljaita kupariliuskoja, jos rekisterikilven "lasin" ottaa irti ja sieltä ropisee vihreää kuparioksidia --> liuskat kulumassa loppuun --> liikaa resistanssia --> tulkitaan palaneeksi. Noin 2014-5 vaihdoin kolmannen kahvan, siinä oli jo sisäinen johdotus kromattua tai niklattua metallia, ei enää paljasta kuparia. Ehkä kestää pidemään.

        C) Takaluukun johtosarja kumisukan sisältä kuorinut tai osa johtimista melkein poikki --> tulkitaan lamppuviaksi. SenCom kabeltechnikilta korjaussarja (samaa korjaussarjaa myytiin Smiidillä joskus VeMon pahvilaatikossa) tai uretaani/silikonikaapelilla korjaten. Maakarvoja ei saa sekoittaa keskenään, sokkona ruskeita piuhoja ei pidä vetää. Hankalaa jos kaksi ruskeaa on jo katkennut. Kumisukan voi irroittaa luukun puolelta ja tsiigailla jos sieltä näkee johtimien säikeitä.
        Toi rekkarin valo voipi olla syypää kun niitä liuskoja oli korjailtu johdolla..
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • pektas
          Newbiemmer
          • Mar 2017
          • 4
          • Oulunsalo

          #79
          Originally posted by tuningki View Post
          Toi rekkarin valo voipi olla syypää kun niitä liuskoja oli korjailtu johdolla..
          Ainakaan 2004 e46 sedan ei palaneesta rekisterikilvenvalosta syty varoitusta palaneesta hehkusta. Ennen katsastusta oli toinen hehku palanut ja toisessa metalliliuskat syöpyneet poikki, eikä varoitusvaloja kojetaulussa. Katsastukseen vaihdoin vain hehkun, eikä edes huomannut että toinen valo pimeänä.

          Vinkkiä miten nuo liuskat kannattaisi korjata? Mistä noita rekisterikilvenvalon laseja saisi uusia? Toinen halki ja toinen puuttuu kokonaan.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            #80
            Originally posted by pektas View Post
            Ainakaan 2004 e46 sedan ei palaneesta rekisterikilvenvalosta syty varoitusta palaneesta hehkusta. Ennen katsastusta oli toinen hehku palanut ja toisessa metalliliuskat syöpyneet poikki, eikä varoitusvaloja kojetaulussa. Katsastukseen vaihdoin vain hehkun, eikä edes huomannut että toinen valo pimeänä.

            Vinkkiä miten nuo liuskat kannattaisi korjata? Mistä noita rekisterikilvenvalon laseja saisi uusia? Toinen halki ja toinen puuttuu kokonaan.
            Ja sama juttu omassa ex-2002, ei tullut mittaristoon ilmoitusta rekisterikilvenvaloista.

            Autoon oli jo minulle tulessaan vaihdettu tuo paneeli, joka sisältää myös kuparisillat ja kytkennät niille rekkarivaloille. Siinä vaiheessa autolla oli ikää 6v ja 114tkm. Sillat syöpyi kuitenkin puhki uusiksi ja uusin tuon panelin noin 9v ja 170tkm kohdalla uusiksi. Eli siinä vaiheessa autossa jo kolmas osa menossa. Aika lapsellista laatua.

            Tuosta osa #13, siinä tulee kaikki mukana - jopa ulkopaneeli, joka osassa korinvärissä, siten turha.


            Valitettavasti sitä sisäpaneelia kytkentöineen ei saa erikseen. Vaihto on tosin helppo, piuha irti liittimestä ja uusi paneelitilalle. Maksimissaan vanhan korivärisen paneelin liimaaminen sisemmän osan päälle mikäli sen joutuu hyödyntämään uusiksi.

            Merkkiliikkeen varaosatiskiltähän näitä saa. Hintataso 100-130e.

            Kai niitä saa korjattua vippaskonstein juottamalla johdot siltojen tilalle mutta itse ostin suosiolla kokonaan uuden osan.
            Last edited by Dualfun; 24-03-2017, 10:15.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Jukkis58
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 5
              • Mänttä

              #81
              Takavalot

              Jos herjaa aiheetta takavalopolttimoista, vika löytyy maadoituksesta. Korjaantuu kun maadoittaa levyn jossa polttimot ovat. Tyyppivika.

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7045
                • Forssa

                #82
                Originally posted by |foder| View Post
                Nooh, jatko-aikaa hakemaan mentävä.
                Kuntoon kyllä laitetaan.
                Vastoin odotuksia leima tuli.
                Tietenkn kuntoon on laitettava ja osia tulossa eri paikoista.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • greivi
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 173
                  • Laihia

                  #83
                  Vikakoodi

                  Mihin mahtaa viitata seuraavanlainen koodi ?
                  Last edited by greivi; 03-03-2023, 11:33.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #84
                    Originally posted by greivi View Post
                    Mihin mahtaa viitata seuraavanlainen koodi ?
                    Moottoriohjauksen mielestä tilanne (MAPilla) ei ole mahdollinen.

                    Ainakin huomioitavaa on minusta että jäähdytysnesteen lämpötila -50C vikakoodissa.

                    Katsoisin ehkäpä jäähynesteen lämmöt sillä INPA:n livedatalla (ennen käynnistystä) että näyttää järkeviä arvoja. Tosin saattaahan vika olla ajoittainen ja ei selviä tuolla tavalla mitään..

                    MAPin liitin ok?

                    Edit: jos jotain softaa on autossa kiinni (oliko M47 Diesel?) niin sitten tuollanen vikakoodi on aika tavallinen, niissähän juuri "huijataan" auton anturitietoja jotta saadaan lisää syöttöjä. Siinä tapauksessa ei kannata miettiä enempää. Osaava toki asettaa raja-arvot uusiksi niin että vikakoodia ei tule.
                    Last edited by Dualfun; 24-03-2017, 14:44.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • greivi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 173
                      • Laihia

                      #85
                      Kattelin samalla kun tuon koodin luin niin ne lämmöt.

                      Kylmällö koneella ja laitoin käyntiin ja ihan oikein mielestäni alkoi nousta.
                      Pitää ehkä koittaa vaihta varmuudeksi anturi jos on vasta menossa rikki.

                      Auto on kyllä juurikin tuolla diisseli koneella. Haettu liikkeestä eikä sielä puhuttu ohjelmasta ainakaan mitään. Toisaalta väittivät myös että autossa on huono alusta eikä kesävanteita voi käyttää ilman koropaloja jousissa.
                      Vanteet oli e39 joten eihän ne sinne millään istu, alusta on vakio msport eibachin jousilla mikä yllätti positiivisesti.

                      Yhden anturin liittimen tuossa huomasin kun viimeksi konehuoneessa puuhastelin, se oli heti sen muovisuojan alla ja johdot vähän haperot, pitää selvittää mikä on ja vaihtaa.

                      Tehdäänkö joissain ohjelmissa niin että huijataan konetta että olisi kylmä jolloin se nostaa syöttöjä ?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by |foder| View Post
                        Vastoin odotuksia leima tuli.
                        Tietenkn kuntoon on laitettava ja osia tulossa eri paikoista.
                        Oliko vikakoodi päällä kun kävit leimalla? Koodihan katoaa, kun kriteerit x täyttyy.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • walde
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 947
                          • Melkein Espoo

                          #87
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Oliko vikakoodi päällä kun kävit leimalla? Koodihan katoaa, kun kriteerit x täyttyy.
                          Ainoastaan ISO 15031 / J2012 mukaiset P0xxx(xx) vikakoodit (tai tietysti sellaiset vikakoodit, jotka laukaisevat MIL-valon) aiheuttavat toimenpiteitä katsastuksessa. Valmistajan omat, ei standardinmukaiset vikakoodit eivät kuulu tarkastuksen piiriin vuosikatsastuksessa.
                          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by walde View Post
                            Ainoastaan ISO 15031 / J2012 mukaiset P0xxx(xx) vikakoodit (tai tietysti sellaiset vikakoodit, jotka laukaisevat MIL-valon) aiheuttavat toimenpiteitä katsastuksessa. Valmistajan omat, ei standardinmukaiset vikakoodit eivät kuulu tarkastuksen piiriin vuosikatsastuksessa.
                            Tämä oli tiedossa. Vanos koodeille usein löytyy kyllä Pxxxx koodi. Hylkäyksen voi saada mistä tahansa Pxxxx koodista, jos se vaikuttaa päästöihin. Riippuu siis koodista tuleeko hylkyä vai ei. Vanoksen toiminta vaikuttaa päästöihin ja päästöihin vaikuttavat viat huomioidaan tuossa: "Nyrkkisääntönä OBD:ssä on valvoa kaikki päästöihin vaikuttavat komponentit ja toiminnot."
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7045
                              • Forssa

                              #89
                              Nollasin koodin konttorin pihalla ja toivoin parasta.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                #90
                                En tiijä oonko vanhaksi tulossa vai missä vika. Mutta alkanut ajomukavuus nousta ulkonäön edelle, ja mieleen on tullut alustan päivittäminen takaisin alkuperäiseen, tai vastaamaan alkuperäistä enemmän.

                                Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.

                                Ideoita / kokemuksia siis että mikä hyvä kombo, en mitään horokorkeetakaan halua mut vakio m-sport korkeus riittää.

                                Autossani ei ole m-sport alusta tehtaalta vaan perussetti, joten meneekö sinne orkkis m-sport hilut heittämällä vai onko kiinnityksissä eroja? Pitääkö silloin Myös tukivarret vaihtaa m-sporteiksi?

                                Vai onko helpoin (ja halvin ) vaihtoehto vain heittää joku korkeussäädettävä alusta alle?

                                Edelleen haluan mukavan auton, en kivirekiä. M-sport korkeus riittää.

                                Hr jouset on nyt olleet 4-5v alla, iskarit on vaihdeltu etu- ja takapäähän eri aikoihin uudet, en tiedä merkeistä mitä siellö on nyt (edellinen omistaja siis vaihdattanut)
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎