Hylkäävät kaikista päästöihin mahdollisesti vaikuttavista koodeista, eli eiköhän sieltä tule hylsy. Jos vika päällä mittauksen aikana, niin voihan se päästöihin vaikuttaa. Jos koodi tulee vain reippaammassa ajossa, niin koodien nollaus ja varovaista ajoa ennen leimaa. Vika toki kannattaa selvittää ja korjata, mutta ei tässä paljon ole perjantaihin enää aikaa.
Nooh, jatko-aikaa hakemaan mentävä.
Kuntoon kyllä laitetaan.
En tiiä onko tästä aiheesta omaa topikkia, mut kiinnostas millane rojekti ois jos laittasin tollase 318i e46 -03 moottorin tilalle jonku isomman(2.5, 3.0).
Tietenki alustaa ja jarrut pitää vaihtaa, mut onko iha mahottomuus rojekti, mielenkiinnosta siis vaan kyselen
Jollei, tarkista tyyppivikojen varalta E46:ssa (polttimolevy ja kumisukka pätee hyvin moneen muuhunkin malliin):
A) Takavalon polttimolevyn maakontakti, vanhemmiten liittimen pinnit kuoleentuu ja maakarva alkaa lämpenemään --> ajan mittaan sulaa ja kontakti heikkenee, tee ohitus maakarvalle, hakusanat "bmw e46 rear light problem" tjsp
B) Takaluukun kahvan sisällä orkkisversiossa sisäinen "johdotus" paljaita kupariliuskoja, jos rekisterikilven "lasin" ottaa irti ja sieltä ropisee vihreää kuparioksidia --> liuskat kulumassa loppuun --> liikaa resistanssia --> tulkitaan palaneeksi. Noin 2014-5 vaihdoin kolmannen kahvan, siinä oli jo sisäinen johdotus kromattua tai niklattua metallia, ei enää paljasta kuparia. Ehkä kestää pidemään.
C) Takaluukun johtosarja kumisukan sisältä kuorinut tai osa johtimista melkein poikki --> tulkitaan lamppuviaksi. SenCom kabeltechnikilta korjaussarja (samaa korjaussarjaa myytiin Smiidillä joskus VeMon pahvilaatikossa) tai uretaani/silikonikaapelilla korjaten. Maakarvoja ei saa sekoittaa keskenään, sokkona ruskeita piuhoja ei pidä vetää. Hankalaa jos kaksi ruskeaa on jo katkennut. Kumisukan voi irroittaa luukun puolelta ja tsiigailla jos sieltä näkee johtimien säikeitä.
Toi rekkarin valo voipi olla syypää kun niitä liuskoja oli korjailtu johdolla..
Toi rekkarin valo voipi olla syypää kun niitä liuskoja oli korjailtu johdolla..
Ainakaan 2004 e46 sedan ei palaneesta rekisterikilvenvalosta syty varoitusta palaneesta hehkusta. Ennen katsastusta oli toinen hehku palanut ja toisessa metalliliuskat syöpyneet poikki, eikä varoitusvaloja kojetaulussa. Katsastukseen vaihdoin vain hehkun, eikä edes huomannut että toinen valo pimeänä.
Vinkkiä miten nuo liuskat kannattaisi korjata? Mistä noita rekisterikilvenvalon laseja saisi uusia? Toinen halki ja toinen puuttuu kokonaan.
Ainakaan 2004 e46 sedan ei palaneesta rekisterikilvenvalosta syty varoitusta palaneesta hehkusta. Ennen katsastusta oli toinen hehku palanut ja toisessa metalliliuskat syöpyneet poikki, eikä varoitusvaloja kojetaulussa. Katsastukseen vaihdoin vain hehkun, eikä edes huomannut että toinen valo pimeänä.
Vinkkiä miten nuo liuskat kannattaisi korjata? Mistä noita rekisterikilvenvalon laseja saisi uusia? Toinen halki ja toinen puuttuu kokonaan.
Ja sama juttu omassa ex-2002, ei tullut mittaristoon ilmoitusta rekisterikilvenvaloista.
Autoon oli jo minulle tulessaan vaihdettu tuo paneeli, joka sisältää myös kuparisillat ja kytkennät niille rekkarivaloille. Siinä vaiheessa autolla oli ikää 6v ja 114tkm. Sillat syöpyi kuitenkin puhki uusiksi ja uusin tuon panelin noin 9v ja 170tkm kohdalla uusiksi. Eli siinä vaiheessa autossa jo kolmas osa menossa. Aika lapsellista laatua.
Tuosta osa #13, siinä tulee kaikki mukana - jopa ulkopaneeli, joka osassa korinvärissä, siten turha.
Valitettavasti sitä sisäpaneelia kytkentöineen ei saa erikseen. Vaihto on tosin helppo, piuha irti liittimestä ja uusi paneelitilalle. Maksimissaan vanhan korivärisen paneelin liimaaminen sisemmän osan päälle mikäli sen joutuu hyödyntämään uusiksi.
Merkkiliikkeen varaosatiskiltähän näitä saa. Hintataso 100-130e.
Kai niitä saa korjattua vippaskonstein juottamalla johdot siltojen tilalle mutta itse ostin suosiolla kokonaan uuden osan.
Moottoriohjauksen mielestä tilanne (MAPilla) ei ole mahdollinen.
Ainakin huomioitavaa on minusta että jäähdytysnesteen lämpötila -50C vikakoodissa.
Katsoisin ehkäpä jäähynesteen lämmöt sillä INPA:n livedatalla (ennen käynnistystä) että näyttää järkeviä arvoja. Tosin saattaahan vika olla ajoittainen ja ei selviä tuolla tavalla mitään..
MAPin liitin ok?
Edit: jos jotain softaa on autossa kiinni (oliko M47 Diesel?) niin sitten tuollanen vikakoodi on aika tavallinen, niissähän juuri "huijataan" auton anturitietoja jotta saadaan lisää syöttöjä. Siinä tapauksessa ei kannata miettiä enempää. Osaava toki asettaa raja-arvot uusiksi niin että vikakoodia ei tule.
Kattelin samalla kun tuon koodin luin niin ne lämmöt.
Kylmällö koneella ja laitoin käyntiin ja ihan oikein mielestäni alkoi nousta.
Pitää ehkä koittaa vaihta varmuudeksi anturi jos on vasta menossa rikki.
Auto on kyllä juurikin tuolla diisseli koneella. Haettu liikkeestä eikä sielä puhuttu ohjelmasta ainakaan mitään. Toisaalta väittivät myös että autossa on huono alusta eikä kesävanteita voi käyttää ilman koropaloja jousissa.
Vanteet oli e39 joten eihän ne sinne millään istu, alusta on vakio msport eibachin jousilla mikä yllätti positiivisesti.
Yhden anturin liittimen tuossa huomasin kun viimeksi konehuoneessa puuhastelin, se oli heti sen muovisuojan alla ja johdot vähän haperot, pitää selvittää mikä on ja vaihtaa.
Tehdäänkö joissain ohjelmissa niin että huijataan konetta että olisi kylmä jolloin se nostaa syöttöjä ?
Oliko vikakoodi päällä kun kävit leimalla? Koodihan katoaa, kun kriteerit x täyttyy.
Ainoastaan ISO 15031 / J2012 mukaiset P0xxx(xx) vikakoodit (tai tietysti sellaiset vikakoodit, jotka laukaisevat MIL-valon) aiheuttavat toimenpiteitä katsastuksessa. Valmistajan omat, ei standardinmukaiset vikakoodit eivät kuulu tarkastuksen piiriin vuosikatsastuksessa.
Ainoastaan ISO 15031 / J2012 mukaiset P0xxx(xx) vikakoodit (tai tietysti sellaiset vikakoodit, jotka laukaisevat MIL-valon) aiheuttavat toimenpiteitä katsastuksessa. Valmistajan omat, ei standardinmukaiset vikakoodit eivät kuulu tarkastuksen piiriin vuosikatsastuksessa.
Tämä oli tiedossa. Vanos koodeille usein löytyy kyllä Pxxxx koodi. Hylkäyksen voi saada mistä tahansa Pxxxx koodista, jos se vaikuttaa päästöihin. Riippuu siis koodista tuleeko hylkyä vai ei. Vanoksen toiminta vaikuttaa päästöihin ja päästöihin vaikuttavat viat huomioidaan tuossa: "Nyrkkisääntönä OBD:ssä on valvoa kaikki päästöihin vaikuttavat komponentit ja toiminnot."
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
En tiijä oonko vanhaksi tulossa vai missä vika. Mutta alkanut ajomukavuus nousta ulkonäön edelle, ja mieleen on tullut alustan päivittäminen takaisin alkuperäiseen, tai vastaamaan alkuperäistä enemmän.
Nyt sekalainen sarja iskareita ja hr madallusjouset. Ei tuo mataluus nyt itseä niiiiin paljon haittaa mutta auto pomppii ja hytkyy kuin pomppulinna konsanaan tuossa kehäteillä ja motarilla, alkanut ärsyttämään todenteolla.
Ideoita / kokemuksia siis että mikä hyvä kombo, en mitään horokorkeetakaan halua mut vakio m-sport korkeus riittää.
Autossani ei ole m-sport alusta tehtaalta vaan perussetti, joten meneekö sinne orkkis m-sport hilut heittämällä vai onko kiinnityksissä eroja? Pitääkö silloin Myös tukivarret vaihtaa m-sporteiksi?
Vai onko helpoin (ja halvin ) vaihtoehto vain heittää joku korkeussäädettävä alusta alle?
Edelleen haluan mukavan auton, en kivirekiä. M-sport korkeus riittää.
Hr jouset on nyt olleet 4-5v alla, iskarit on vaihdeltu etu- ja takapäähän eri aikoihin uudet, en tiedä merkeistä mitä siellö on nyt (edellinen omistaja siis vaihdattanut)
Comment