Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7045
    • Forssa

    Haulla ei oikein napannut niin kysellään.

    Kaverin facelift e46 coupe. Kuskin lasinmoottori vaihdettu mutta ei tee sitä nytkäystä ylös alas.
    Eikös kalibrointi mennyt jotenkin näin: lasi alas, pitää nappia pohjassa hetken ja sit lasi ylös ja pitää nappi vedettynä hetken?
    Ei ainakaan lähteny pelittää noin.

    Vai mikä neuvoksi?
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • dabbe
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 133
      • Espoo

      Originally posted by |foder| View Post
      Haulla ei oikein napannut niin kysellään.

      Kaverin facelift e46 coupe. Kuskin lasinmoottori vaihdettu mutta ei tee sitä nytkäystä ylös alas.
      Eikös kalibrointi mennyt jotenkin näin: lasi alas, pitää nappia pohjassa hetken ja sit lasi ylös ja pitää nappi vedettynä hetken?
      Ei ainakaan lähteny pelittää noin.

      Vai mikä neuvoksi?
      Voisko mikrokytkin olla rikki?

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7045
        • Forssa

        Originally posted by dabbe View Post
        Voisko mikrokytkin olla rikki?
        Tarkoitat varmaan oven lukossa olevaa mikrokytkintä?

        Kumma että lasin moottori lakkasi toimimasta ja vaihdon jälkeen olisi myös mikrokytkin rikki. Kaikki mahdollista toki... :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • dabbe
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 133
          • Espoo

          Originally posted by |foder| View Post
          Tarkoitat varmaan oven lukossa olevaa mikrokytkintä?

          Kumma että lasin moottori lakkasi toimimasta ja vaihdon jälkeen olisi myös mikrokytkin rikki. Kaikki mahdollista toki... :think
          nojoo kuulostaa kyllä melko huonolta tuurilta, toki samalla kuulostaa mun tuurilta

          ulkomaan foorumilta:
          How to reset windows
          This prosedure will reset the windows limits so that when you open the door the window will drop the 1/4 inch.

          - Sit in the car, and put the key in position 1, so you have power to the windows.

          - Push and hold down the window switch, and keep it held down for 5 seconds after the window is all the way down. This re-sets the memory, telling the motor, in effect, "Remember where we are now? "

          - Roll window back up, and release switch.

          - Open door. Marvel at the downward motion of the window. Repeat on other side, if needed.
          Last edited by dabbe; 25-08-2018, 08:47.

          Comment

          • eekolmekyssine
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 49
            • finland

            Semmosta kyselisin että passaako jarrulevyt kutoskoneisesta e36:sta e46:seen?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16421
              • Asikkala

              Originally posted by eekolmekyssine View Post
              Semmosta kyselisin että passaako jarrulevyt kutoskoneisesta e36:sta e46:seen?
              Eteen, taakse, myös e46 kutosella ? E36 320-328:n etulevy 286x22 on sama kuin e46 pikkukoneisten etulevy, max. 323i:hin käy tuo e36 levy.

              Takana 320 ja 325:n 280x10 levy on sama kuin e46 316-318. 328:n jäähdytetty 276x19 on sama kuin max. 323i e46 takalevy, pienikoneisten e46:ten takalavyhän ei välttämättä ole jäähdytetty.

              Tässä vähän suuntaa antavaa.

              Comment

              • IKa
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 877
                • Klaukkala

                Ruotsista juuri tuotu E46 320ci vm. 2005 ei läpäissyt rekisteröintikatsastusta kahdesta syystä. Lambdan lämmitysviasta johtuva vikakoodi oli päällä ja takajarruputkista löytyi liittimet joiden alkuperäisyyttä katsastusinssi epäili. Lambdan lämmitys on toki saatava kuntoon, mutta jonkin verran on kyllä pakko ihmetellä, että kuinka noiden jarruputkien liittimien alkuperäisyyden selvittämisen vastuu jäi asiakkaalle.

                Noh, katselin auton vin-koodilla RealOEM sivulta osaluettelon takajarruputkista ja sieltähän selvisi, että oikea takajarruputki on kaksiosainen, mutta vasen on yksiosainen. Eli vaikuttaa siltä, että autoon on joskus uusittu molempien puolien takaosat mutta säästetty hieman työtä laittamalla ne samanlaisella liittimillä. Tässä videossa näkyy juuri samanlainen asennus kohdassa 0:45 https://www.youtube.com/watch?v=ouXUayZ54U4

                Mitä arvon raati on mieltä, kannattaako minun nyt alkaa väittelemään katsastusinssin kanssa siitä, että vasemman puolen putkenkin pitäisi kyllä kelvata, kun siinä on täysin sama liitin kuin oikealla puolella on jo tehtaan jäljiltä. Vai eikö tässä oikeasti auta muu kuin teetättää vasen putki uusiksi?
                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                Comment

                • Sellasta
                  Newbiemmer
                  • May 2018
                  • 18
                  • Espoo

                  Millanen homma olisi asentaa vakionopeudensäädin M52TU moottoreilla oleviin? Ilmeisesti onnistuu, mutta onko joku täällä tehnyt?

                  Comment

                  • IKa
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 877
                    • Klaukkala

                    Originally posted by IKa View Post
                    ...takajarruputkista löytyi liittimet joiden alkuperäisyyttä katsastusinssi epäili... kannattaako minun nyt alkaa väittelemään katsastusinssin kanssa siitä, että vasemman puolen putkenkin pitäisi kyllä kelvata, kun siinä on täysin sama liitin kuin oikealla puolella on jo tehtaan jäljiltä...
                    Itse itselleni vastaten, Trafin ohje ei anna tulkinnanvaraa, joten laitetaan suosiolla putket uusiksi. Tässä vanha postaus aiheesta https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...2&postcount=26

                    Näin sanoo trafi katsastuksen arvosteluperusteissa: "Jarruputkiston vuodot. Jarruletkujen kudosvauriot ja murtumat. Putki voimakkaasti syöpynyt. Letkussa tai putkessa ylimääräinen jatkos. Huono kiinnitys. "
                    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                    Comment

                    • Jani_88
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 367
                      • jkl

                      Käykö (kaikista) nelikutosista vanteet ristiin keskenään?

                      Auto siis 330xd, taitaa ihan takapotkujenkin vanteet sopia..

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by Jani_88 View Post
                        Käykö (kaikista) nelikutosista vanteet ristiin keskenään?

                        Auto siis 330xd, taitaa ihan takapotkujenkin vanteet sopia..
                        Ei välttämättä kaikki 17” replicat käy. Ja pienemmät ei sitten lainkaan. Muuten kyl.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • kaaretraapii
                          Newbiemmer
                          • Aug 2018
                          • 6
                          • Joensuu

                          BMW E46 330d automaatti -01 kaasu/veto jää päälle?

                          Joo elikkäs BMW E46 330D automaatti toukkaan tuli sellainen vika vanteiden vaihdon jälkeen että veto/kaasu jää päälle. Kaasuttaessa toimii normaalisti, mutta kun kaasun höllää ja kierrokset putoaa aluksi normaalisti, lähtee auto kuin itsestään kaasuttamaan ja kiihtyminen jatkuu niin kauan kunnes jarrun painaa pohjaan (jolloin luonnollisesti syyhyjarrutus). Auto ei nosta kierroksia tyhjäkäynnillä eikä pienessä nopeudessa, vasta noin 40km/h nopeuksissa tämä oireilu alkaa. Mistähän tämä voisi johtua? Kellään kokemuksia?

                          Comment

                          • Pave407
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 84
                            • Helsinki

                            Moro,

                            Katsastuksen hylsysarjaa jatkettu tänäkin vuonna! Vikakoodi: P0492 ilmeisesti joku ilmanpainejärjestelmähomma.

                            Kysymys kuuluu: Mitä tämmöisen korjauttaminen maksaisi/pitäisi maksaa? Olettaen että joku pumppu tai kontrolleri pitäisi vaihtaa. En osaa itse tehdä mitään eikä ole todellakaan mitään jakaria ihmeempiä vehkeitä.

                            Kattelen täs ammattimiehen kaljanjuontia ja korjailua https://www.youtube.com/watch?v=eUhrh87A6tc eli joku käsitys tästä hommasta ois mut ois kiva tietää korjaamoja autojerryssä kilpailuttaessa et mitä pitäs tehdä ja paljo siitä kandeis pääkaupunkiseudulla maksaa.

                            Lisätietoja:

                            Tässä kuva, miltä mun mötkylä näyttää: https://i.imgur.com/iMdRbPD.jpg

                            Tosi monessa videossa ym. tuosta pyöreästä metallisesta systeemistä lähtee pieni n. 3.5mm kumipleetku ulos, joka usein hapertuu, mutta mulla ei ole sellaista. Itse asiassa löysin vain ison muovipletkun, joka meni tuohon pyöreeseen mustaan mötikkään ja toinen pää tuohon pyöreään metalliseen systeemiin.

                            Eräässä viteossa mainittiin, että jos tuon pyöreän metallistydeemin sisällä on paskaa niin se ei ole hyvä juttu. Tungin sormen sinne ja se tuli jonkin verran tummana ulos. Pitäisikö sen siis olla puhdas kuin vauvan pylly vai saako siellä olla mitään karstaa tms.?

                            Kolmanneks ehkä tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei ees pala moottorin vikavalo tai mikää ja vasta katsastuksessa kerrottiin, että tällainen on, niin jos mä nyt vaihtaisin tuon metallimötikän itse, niin jos se on ollu rikki niin lähteekö silloin vikakoodi itsestään pois vai pitääkö mun käydä nollauttaan se jossain?

                            Moni sanoo että kuuluu hurja surina tms. kun ilmapumppu on paskana, mutta mulla ei kuulu mitää ja olin tästä viasta taivaan tietämätön ennen katsastusta. Mistä juuri tässä mallissa kannattaisi etsiä vikaa? Oletan, että mun pirssin vehkeet on tämmöset: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3400

                            Tässä oli idea, jos sen puhdistaisi. https://youtu.be/MLqTZirezVM?t=2m53s

                            Miltä tämä ajatus vaikuttaa? Mikä tuossa venttiilissä voisi edes mennä rikki?

                            Lisätietona sain inspistä tästä https://www.youtube.com/watch?v=HgvtCI21Aio

                            Puhallin toimi komeasti. Kun puhalsin pletkuun niin ilmaa kyllä meni sisään mutta piti puhaltaa pirun kovaa ja laittaa kunnolla painetta. Onko tämä normaalia? Pitäisikö ilman mennä suht helposti sisään venttiiliin?
                            Last edited by Pave407; 01-09-2018, 18:23.

                            Comment

                            • Vikavalo
                              Newbiemmer
                              • Sep 2018
                              • 2
                              • Finland

                              Potilas e46 1,8 n42.
                              Vikakoodi P0366 Camshaft position sensor b circuit range/ performance bank 1.
                              Ei sytytä vikavaloa, näkyy vain testerillä.
                              Auto toimii muuten moitteetta. Vikakoodi tulee heti nollauksen jälkeen takaisin.

                              Uusi anturi, ei vaikutusta.

                              Edit. Luettu nyt myös toisella lukijalla ja löytyi edellisen lisäksi vikakoodi 2854 Variable Valve gear-plausibility, sensor. Mitähän tämä meinaa?
                              Last edited by Vikavalo; 04-09-2018, 14:12.

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                320d ja 330d on varmaan eri syylärit...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎