Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1332
    • pks

    Originally posted by Dualfun View Post
    Mites koneen kannakkeet?
    niitä olen myös epäillyt, erikoista on vaan se että esim kiihdyttäessä ei tapahdu mitään odottamattomia jne. Oikeastaan täyskaasulla kiihdyttäessä mitään vikaa ei pääse huomaamaan edes, sillä auto kiihtyy niin hurjan nopeasti tuon ongelmallisen nopeusalueen läpi että tärinä ei ehdi alkaa.

    Toki voimalinja heilahtaa käynnistäessä aika paljon mutta olisiko se kuitenkin tälläisen työkonemoottorin ominaisuus. Kun ei (onneksi) ole pihalla toista tälläistä traktorin moottoria, en ole päässyt vertaamaan.

    offtopikkina E34 tutinaongelmaan suosittelen reaktiotankojen uusimista jos sitä ei ole vielä tehty. Ihme kyllä muistaakseni omassanikaan niistä johtuva tutina ei tuntunut ratissa.
    sigpic

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      Originally posted by jj5 View Post
      jaa kysytäänpä täältäkin, kun omasta päästä alkaa ideat olla kohta käytetty ja osabingo on kallis peli.

      Potilas: E46 320td -03 6vaiht man.
      ongelma: tärinä, oire on häiritsevimmillään n. 85-100km/h mittarinopeudessa. Toisinaan havaittavissa hieman muissakin vauhdeissa. kaupunkinopeudessa kaikki ok, samoin 110-160km/h. Tärinän yhteydessä myös vaihdekeppi tärisee voimakkaasti, mutta se saattaa johtua myös vaihdekepin pienestä liikkumavarasta. ohjauksessa ei tunnu tärinää, en oikein osaa sanoa tuleeko tärinä edestä vai takaa vai voimalinjasta.

      tehtyä: kytkin+vp, vaihteiston kumit, kardaanin kunnostus+kumilimppu+kannatin, etujarrut, takaiskarit. takakelkan puslat on myös aikalailla uudet strongflexit. etutukivarsien takapuslat on hyvät ja melkein uudet.

      Renkaita on vaihdeltu. Lisäksi on etsitty välyksiä alustasta katsastusasemalla eikä sieltäkään mitään selkeää aiheuttajaa tälle löytynyt. jarrudynolla kaikki ok. Toisesta takajousesta on vika kieppi poikki ja ne meneekin pian siis vaihtoon. myös perämurikan puslat olisi tarkoitus uusia jossain välissä.

      Mutta olisko ideoita tai kokemuksia mistä tälläinen oire voisi tulla? Tässä alkaa kohta omistajan pääkin tärisemään.
      Onhan kardaanin ristikot varmasti timmit? Pienikin välys aiheuttaa pahojakin tärinöitä. Auton alle käsijarru päälle ja toinen vaihtelemaan pakilta ykkösellä hitaasti kytkintä nostaen ja samalla katot antaako ristikko periks

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Voiko 320d turboon keskiötä vaihtaessa mennä joku vnt:n perusasetus väärin? Käsissä pyöritellessä en ainakaan keksinyt miten siinä voisi mitään kasata väärääb asentoon, tai pitäisikö noista nollata jotain ahtimen ohjauksen sopeutuksia tms(ainakaan inpalla tai autocomilla ei pääsyt semmosia tekemään)? Paikallaan kaasun pohjaan polkastessa jää kierrokset "lagaamaan" 3krpm kohdille ja ajossa puuttuu vedot alapäästä kokonaan. Kyseessä -04 320d euro4 koneella eli sähköservolla ohjattu vnt.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1332
          • pks

          Originally posted by >bemari< View Post
          Onhan kardaanin ristikot varmasti timmit? Pienikin välys aiheuttaa pahojakin tärinöitä. Auton alle käsijarru päälle ja toinen vaihtelemaan pakilta ykkösellä hitaasti kytkintä nostaen ja samalla katot antaako ristikko periks
          Uskoisin niin, kun ne on juuri uusittu. kardaania alunperin itsekin veikkailin. Ei tullut muutosta ongelmaan.
          sigpic

          Comment

          • miikka97
            BTCF Member
            • Aug 2018
            • 47
            • Varkaus

            E46 flekti ongelmaa

            Eli n42b20 flekti toimii suoralla virralla, piuhoille tulee 12v jännite, mutta flekti ei pyöri missään tilanteessa. Kokeilin myös hypyttää syylärin paluulämpö anturin liittimen, mutta ei elonmerkkejä. Tilaanko suosiolla uuden flektin? :think
            E46 318i M54B30

            Comment

            • Golde
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 149
              • nilsiä

              navin näyttö pimeni ja nyt suunitelmissa vaihtaa erisinin soitin tilalle
              autossa on S609A Navigation system Professional

              6M jatkokaapelia on 17 ja 40pin ilmeisesti voiko varmasti sanoa kumpiko on 2005vm autossa, vai menenkö suosiolla purkamaan konttia ?
              E39 530d, E39 540ia.

              Comment

              • dabbe
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 133
                • Espoo

                Kun vaihtaa antennivahvarin, niin pitääkö uusi koodata? Vai olenko ihan hakoteillä?

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1842
                  • Lappeenranta, Finland

                  Wds

                  Onkos missään toimivaa WDS:ää?

                  bmw-planet on mykistynyt...

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • hjenkka
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 577
                    • JKL

                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    Onkos missään toimivaa WDS:ää?

                    bmw-planet on mykistynyt...
                    "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                    Vs1400 Intruder

                    Ex:
                    F11 530dA xDrive
                    E60 523iA
                    E39 520i Sedan
                    E39 530dA Touring
                    E39 528iA Sedan
                    E46 318i Sedan
                    E39 523i Sedan
                    E36 316i Sedan x2

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by hjenkka View Post

                      Tuo antas alasivuista pikakokeilulla kännyllä joka kerta 404 Not found.


                      BMW Planet on näemmä poistunut, valitettavasti.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by MNi View Post
                        Tuo antas alasivuista pikakokeilulla kännyllä joka kerta 404 Not found.


                        BMW Planet on näemmä poistunut, valitettavasti.
                        Kyllä tuo newtis näyttää toimivan ihan hyvin kännykällä ja pöytäkoneella. Tuon BMW planetin WDS, joka oli 2007 vuoden versio saa koneelle. Ei löytyy ihan levykuvana, niin näppärä käyttää.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Pave407
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 84
                          • Helsinki

                          Originally posted by Pave407 View Post
                          Moro,

                          Katsastuksen hylsysarjaa jatkettu tänäkin vuonna! Vikakoodi: P0492 ilmeisesti joku ilmanpainejärjestelmähomma.

                          Kysymys kuuluu: Mitä tämmöisen korjauttaminen maksaisi/pitäisi maksaa? Olettaen että joku pumppu tai kontrolleri pitäisi vaihtaa. En osaa itse tehdä mitään eikä ole todellakaan mitään jakaria ihmeempiä vehkeitä.

                          Kattelen täs ammattimiehen kaljanjuontia ja korjailua https://www.youtube.com/watch?v=eUhrh87A6tc eli joku käsitys tästä hommasta ois mut ois kiva tietää korjaamoja autojerryssä kilpailuttaessa et mitä pitäs tehdä ja paljo siitä kandeis pääkaupunkiseudulla maksaa.

                          Lisätietoja:

                          Tässä kuva, miltä mun mötkylä näyttää: https://i.imgur.com/iMdRbPD.jpg

                          Tosi monessa videossa ym. tuosta pyöreästä metallisesta systeemistä lähtee pieni n. 3.5mm kumipleetku ulos, joka usein hapertuu, mutta mulla ei ole sellaista. Itse asiassa löysin vain ison muovipletkun, joka meni tuohon pyöreeseen mustaan mötikkään ja toinen pää tuohon pyöreään metalliseen systeemiin.

                          Eräässä viteossa mainittiin, että jos tuon pyöreän metallistydeemin sisällä on paskaa niin se ei ole hyvä juttu. Tungin sormen sinne ja se tuli jonkin verran tummana ulos. Pitäisikö sen siis olla puhdas kuin vauvan pylly vai saako siellä olla mitään karstaa tms.?

                          Kolmanneks ehkä tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei ees pala moottorin vikavalo tai mikää ja vasta katsastuksessa kerrottiin, että tällainen on, niin jos mä nyt vaihtaisin tuon metallimötikän itse, niin jos se on ollu rikki niin lähteekö silloin vikakoodi itsestään pois vai pitääkö mun käydä nollauttaan se jossain?

                          Moni sanoo että kuuluu hurja surina tms. kun ilmapumppu on paskana, mutta mulla ei kuulu mitää ja olin tästä viasta taivaan tietämätön ennen katsastusta. Mistä juuri tässä mallissa kannattaisi etsiä vikaa? Oletan, että mun pirssin vehkeet on tämmöset: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3400

                          Tässä oli idea, jos sen puhdistaisi. https://youtu.be/MLqTZirezVM?t=2m53s

                          Miltä tämä ajatus vaikuttaa? Mikä tuossa venttiilissä voisi edes mennä rikki?

                          Lisätietona sain inspistä tästä https://www.youtube.com/watch?v=HgvtCI21Aio

                          Puhallin toimi komeasti. Kun puhalsin pletkuun niin ilmaa kyllä meni sisään mutta piti puhaltaa pirun kovaa ja laittaa kunnolla painetta. Onko tämä normaalia? Pitäisikö ilman mennä suht helposti sisään venttiiliin?
                          Tämä ratkesi katsastusmielessä pelkällä nollauksella. Ei ilmestynyt vikakoodi heti takaisin. Tilasin Ebaysta käytettynä uuden secondary air pumpin venttiilin, vanha oli hyvin karstainen moottorin puoleisesta päästä. Broidi sanoi auton silminnähden savuttavan ja muija sanoi venttiilin vaihdon jälkeen, ettei savuta sen kummemmin, eli toivottavasti fiksautui tällä.

                          Comment

                          • Jani_88
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 367
                            • jkl

                            Mikäs ehkä se kaikkein tyypillisin tärähtelyn/värinän/hurinan/jurinan aihe kohteessa 330xd ja vain veto päällä? Heti kun höllää kaasun loppuu hurina/jurina.

                            Comment

                            • asse21
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2005
                              • 1234
                              • Tampere

                              Originally posted by Jani_88 View Post
                              Mikäs ehkä se kaikkein tyypillisin tärähtelyn/värinän/hurinan/jurinan aihe kohteessa 330xd ja vain veto päällä? Heti kun höllää kaasun loppuu hurina/jurina.
                              Itse näin asian kanssa painineena, uskoisin että koko voimansiirto. Joku siinä on jo suunnittelupöydällä mennyt vihkoon
                              E39 525i touring
                              E39 523i
                              i3

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                Kuvittelis, että olis tärinää rattiin tai persuuksiin, jos tyyliin joka paikassa vikaa. Tässä nimenomaan semmoinen pyöränlaakerimainen hurina, joka loppuu kun jalan nostaa kaasulta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎