Tänään vaihdettiin puolat varmasti toimivasta 328i:stä tähän ja edelleen jatkuu misfiret samoilla sylintereillä (4,5,6). Alkaa olla ideat vähissä, onko vinkkejä ?
Aikaisemmin ei ongelmaa, PA suodatin, venttiilikopantiivisteet ja öljyt vaihdettu koneeseen, jonka jälkeen alkoi nämä ongelmat. Tankissa tosin vanhaa bensaa (6kk) Tankkasin kyllä yli 10l tuoretta 98 vanhan 95 joukkoon jos oikein muistan, eli pitäisi tulla hieman tuoreempaa bensaa...
Veikkaan Lambda anturia...siksi että missfiret on 4-5-6 sylintereissä eli toisessa ”lohkossa” jota kahdesta lambdasta toinen hoitaa ?
Veikkaan Lambda anturia...siksi että missfiret on 4-5-6 sylintereissä eli toisessa ”lohkossa” jota kahdesta lambdasta toinen hoitaa ?
Muistaakseni näin siis.
Saatiin homma toivon mukaan tehtyä, kaikki imusarjan letkut ja haitariputket purettiin ja käytiin läpi, löytyi yksi silikoniletku, joka oli halki ja disa-venttiilin tiiviste oli hieman huono. Nämä vaihdettiin ja nyt tuntuu toimivan toivon mukaan, katsotaan
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Hommasin eBaysta 2018 High navigation DVD:n, joku mikälie piraatti, vaikka oli ihan virallisen näköinen printtaus itse levyssä. Navi lähtee tulille, mutta ainakin noin lyhyen kokeilun perusteella kartta oli hyvin ylimalkainen. Vain suurimmat tiet ja järvet näkyivät. Paraneeko tuo ajan kanssa? Toisin sanoen, kestääkö päivitys minkä aikaa vai pitäisikö olla saman tien uusi kartta näkyvissä?
Näissä ei karttaa varsinaisesti päivitetä, vaan luetaan suoraan levyltä. Ei tule siis ajan kanssa paranemaan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Enpä oikein keksi miksi xenonien vaihtaminen halogeeneihin aiheuttaisi häiriöitä autolle. Omassani ei ainakaan aiheuttanut. Compactissa molemmissa valoissa on vieläpä samat liittimet, voisi olettaa olevan myös oikean auton kokoisessa e46.
Okei. Kiitos tästä! Tarkoittaako tuo siis että samojen liittimien päässä on sitten ollut erikseen jotkin "orkkis" ballastimet, jotka siten lähteekin siististi konehuonetta koristelemasta vaihdon yhteydessä pois? Että auto ei sen paremmin sovellu xenon valojen asennukseen ku vaikkapa perus karvalakki mallikaan?
Nuo liittimet/liitännät kannattaa kyllä katsoa läpi, aika usein noissa, varsinki auton sähköihin liittyvissä kytkennöissä "oikastaan" ja pyöritellään vaan johdot yhteen ja teippiä päälle.. Toimivia liitäntöjä nämäkin, mutta varsinkin paikoissa missä johdot pääsevät liikkumaan niin ei ihan ikuisia ole.
Joo on tullut huomattua että kytkennät ovat kyllä vähän "sinne päin" -laatua. On rosvoiltu sieltä täältä ties mille mitä ja tätä on koitettu jo yksinkertaistaa, mutta ilmeisesti tehtävää on vielä.. Koetaulu herjaa että molemmat etuvalot olisivat palaneet ja tällöin parkeilla syttyvät vilkut palamaan sekä toisen puolen valmisasenteiset annelit palaa kyllä. Virrat päälle laittaessa disco-efekti on havaittavissa mutta loppuu melko nopeasti. Ilmeisesti kun "haistelu" loppuu? :think
Joo on tullut huomattua että kytkennät ovat kyllä vähän "sinne päin" -laatua. On rosvoiltu sieltä täältä ties mille mitä ja tätä on koitettu jo yksinkertaistaa, mutta ilmeisesti tehtävää on vielä.. Koetaulu herjaa että molemmat etuvalot olisivat palaneet ja tällöin parkeilla syttyvät vilkut palamaan sekä toisen puolen valmisasenteiset annelit palaa kyllä. Virrat päälle laittaessa disco-efekti on havaittavissa mutta loppuu melko nopeasti. Ilmeisesti kun "haistelu" loppuu? :think
Tuo että parkeilla syttyy vilkut viittais kyllä vahvasti siihen että sinne on "jenkkiparkit" koodattu käyttöön.
Tuo että parkeilla syttyy vilkut viittais kyllä vahvasti siihen että sinne on "jenkkiparkit" koodattu käyttöön.
Joltain pajalta sanovat että aina ku tietokone herjaa että etuvalo palanut, sen puolen vilkkukin syttyisi palamaan. Sitä se on tehnyt tähän mennessä aina silloin, kun on herjannu palanutta valoa. Ei koskaan muulloin.. Mene ja tiedä sitten..
Osaatko / jaksatko näin äkkiseltään heittää jotain infoa noista koodauksista, vai rupianko kaivelemaan?
Eipä tuosta vikailmoituksen ohittajasta sinun tapauksessa ole mitään hyötyä ole. Tuo palikka on tarkoitettu ballastille tulevaan virtajohtoon. Nuo polttimoiden jännitevalvonnathan saa koodattua näppärästi tietokoneella pois niin ei tarvi niitä katsella. Jos ei itseltä luonnistu niin pyyntöä vaan oman alueen keskusteluun, eiköhän sieltä joku löydy auttamaan.
Carlyssa taitaa olla jotain asetuksia noiden valojen hallintaan, pitääpä huomenna tarkistaa.
Pyörähti m54b30:n 300tkm mittariin ja rupesi melkein samantien herjaamaan vikakoodilla Maffin virtapiirin matalaa jännitettä. Tuon johdosta vakkari heitti pelaamasta ja starttaa välissä vähän nuhaisen tuntoisesti.
En vielä kerennyt tarkastaa onko lanka poikki mutta viittaako tuo vikakoodi edes siihen?:think
Joltain pajalta sanovat että aina ku tietokone herjaa että etuvalo palanut, sen puolen vilkkukin syttyisi palamaan. Sitä se on tehnyt tähän mennessä aina silloin, kun on herjannu palanutta valoa. Ei koskaan muulloin.. Mene ja tiedä sitten..
Osaatko / jaksatko näin äkkiseltään heittää jotain infoa noista koodauksista, vai rupianko kaivelemaan?
Enpä tiennytkään tommosesta ominaisuudesta, omasta tuon jännitevahdin poistin käytöstä ja jenkkiparkit on koodattu niin vaatisi liikaa että kävisin omasta autosta tuon toteamassa :think Eiköhän tällä foorumilla jollakin tuohon vastaus löydy?
Joltain pajalta sanovat että aina ku tietokone herjaa että etuvalo palanut, sen puolen vilkkukin syttyisi palamaan. Sitä se on tehnyt tähän mennessä aina silloin, kun on herjannu palanutta valoa. Ei koskaan muulloin.. Mene ja tiedä sitten..
Osaatko / jaksatko näin äkkiseltään heittää jotain infoa noista koodauksista, vai rupianko kaivelemaan?
Vilkku syttyy palamaan mikäli etuvalo tai parkkipolttimo on palanut. Tai sitten koodaamalla ns jenkkiparkit ne palaa koodauksesta riippuen jossain/kaikissa valokytkimen asennoissa.
Sain halvalla (=lähes ilmaiseksi) sedanin kattotelineet. Eli, alla olevan kuvan mukaiset
Mutta, onko mitään helppoa konstia saada noita kiinni touringin kattokaiteisiin? Vai joutuuko soveltamaan jotain omia patentteja...? Samalla sain originaalin polkupyörätelineen, joka käy noihin kiskoihin, niin siksi mikätahansa yleismallin teline ei ole vaihtoehto.
Comment