Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by MPV View Post
    Kyllä, auto ylös, pakoputkisto ja lämpösuojat irti, ja sitten kardaani onkin jo käsillä.

    Onko tuosta ohjeesta apua?
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-shaft/2Tcmg1U
    On apua.
    En ole se joka ensin kysyi, mutta vastaava homma pitäisi tehdä tähänkin.
    Onko tuo erikoistyökalu välttämätön vai onnistuuko hyvin ilmankin?
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      Onko perusvika E46 M43 318 Öljynsuodattimen jalan murtuminen

      Onko perusvika tai ominaisuus E46 M43 318 Öljynsuodattimen jalan murtuminen. Onko kellään tälläistä esiintynyt kyseisessä M43 mottorissa. Kyselen kaverin puolesta kun hänellä on tämä ongelma ja ei ole tällä foorumilla.

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        Originally posted by jluoma View Post
        On apua.
        En ole se joka ensin kysyi, mutta vastaava homma pitäisi tehdä tähänkin.
        Onko tuo erikoistyökalu välttämätön vai onnistuuko hyvin ilmankin?
        Jos tarkoitat tuota 26 1 040

        niin onnistuu kyllä ilmankin.

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Jep sitä, kiitos.
          Ennakkoon pyrin hankkimaan kaiken mahdollisen, jottei homma venähtäisi.
          Putkisto vaihtuisi aika helposti samassa yhteydessä, mutta ei taida budjetti sallia.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Ei minulle ainakaan ole tuollaista tapausta koskaan tullut vastaan. Eikös siinä kun laittelee siihen ehjän jalan vaan tilalle ja pistelee menemään
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • greivi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 173
              • Laihia

              Kiitokset kardaanin ohjeista. Jostain luin että josei tississä erikseen mainita laakerin esijännityksestä niin sitä ei malliin tehdä. En siis tehnyt muuta kuin löysät laatikkoon päin ja laakeri kiinni.

              Ulosvetimellä lähti vanha laakeri irti ja naputtelin uuden vanhan laakerin avustuksella. Sellane pikkukämmi kävi että lujaa merkkasin loodan ja perän kohdat että menee hienosti samaan asentoon niin eiköhän se alkupätkä tipahtanu sieltä kun irrottelin ja loppu jäi perään kiinni, enkä sitä laakerin kohtaa ollu merkannu mitenkään. Että ei se my prikulleen oo samas kohtaa mut ainaki ees vähä.

              Valitettavasti suurta hyötyä rempasta ei ollu, edelleen vähän täryyttää alhaisilla kierroksilla kun vääntöä on paljon. Eikä vanha laakeri ollu ees huono, rättikumis oli pieniä halkeemia kun väänsi vintturaan niin huomas, että se oli toki hyvä vaihtaa.

              Pitää katsella vähä perää ja vetareita mitä ne meinaa. Ei olis pahitteeks tuota katdaaniakaa tasapainottaa tosin..

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                Käykö vanhempi öljynsuodattimen malli

                Varaosanumeron mukaan siitä on kahta mallia, vanhempi on paksumpi malli joka näyttäs olevan E30 mallissa ja myös samalla paperitiivisteellä.

                Originally posted by schwarze View Post
                Ei minulle ainakaan ole tuollaista tapausta koskaan tullut vastaan. Eikös siinä kun laittelee siihen ehjän jalan vaan tilalle ja pistelee menemään

                Comment

                • Markuzzz
                  BTCF Member
                  • Sep 2018
                  • 80
                  • Naantali

                  Mikähän homman kun laittaa kaasun pohjaan niin 4 & 5 vaihteella kierrokset nousee kuin ihan liian nopeasti eikä auto kiihdy samaan aikaan? Perä antautumassa? Tutulta kuulin että ois perän puslat mutta kysytään nyt täältäkin
                  None atm
                  Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16421
                    • Asikkala

                    Originally posted by Markuzzz View Post
                    Mikähän homman kun laittaa kaasun pohjaan niin 4 & 5 vaihteella kierrokset nousee kuin ihan liian nopeasti eikä auto kiihdy samaan aikaan? Perä antautumassa? Tutulta kuulin että ois perän puslat mutta kysytään nyt täältäkin
                    Automaatti ?

                    Comment

                    • Markuzzz
                      BTCF Member
                      • Sep 2018
                      • 80
                      • Naantali

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Automaatti ?
                      Manuaali
                      None atm
                      Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Markuzzz View Post
                        Manuaali
                        Kytkin entinen ja luistaa.

                        Comment

                        • Miikala
                          BTCF Member
                          • Nov 2018
                          • 135
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Markuzzz View Post
                          Mikähän homman kun laittaa kaasun pohjaan niin 4 & 5 vaihteella kierrokset nousee kuin ihan liian nopeasti eikä auto kiihdy samaan aikaan? Perä antautumassa? Tutulta kuulin että ois perän puslat mutta kysytään nyt täältäkin
                          Joo kyllä se kytkin on eikä perä tai puslat.

                          Comment

                          • Markuzzz
                            BTCF Member
                            • Sep 2018
                            • 80
                            • Naantali

                            Originally posted by Miikala View Post
                            Joo kyllä se kytkin on eikä perä tai puslat.

                            Niin mä vähän epäilinkin. 3 asti vetää normisti ja hyvin (auto ohjelmoitu) mutta väännön kasvaessa alkaa luistamaan? Mikä kytkin olisi hyvä tuollaiselle n. ~170hp & ~360nm

                            +onko tämä kaksoismassa?
                            Last edited by Markuzzz; 02-10-2019, 09:39.
                            None atm
                            Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Markuzzz View Post
                              Niin mä vähän epäilinkin. 3 asti vetää normisti ja hyvin (auto ohjelmoitu) mutta väännön kasvaessa alkaa luistamaan? Mikä kytkin olisi hyvä tuollaiselle n. ~170hp & ~360nm

                              +onko tämä kaksoismassa?
                              On kaksoismassa.

                              Comment

                              • Miikala
                                BTCF Member
                                • Nov 2018
                                • 135
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Markuzzz View Post
                                Niin mä vähän epäilinkin. 3 asti vetää normisti ja hyvin (auto ohjelmoitu) mutta väännön kasvaessa alkaa luistamaan? Mikä kytkin olisi hyvä tuollaiselle n. ~170hp & ~360nm

                                +onko tämä kaksoismassa?
                                Uus vakio vaan tilalle, kyllä se vielä noilla tehoilla riittää. Mullaki vakio ja ohjelmoitu ja ei mitään ongelmia, se on sulla kytkimellä vaan tullu käyttöikä päähänsä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎