Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Originally posted by Lördagskorv View PostM47N ravistaa jarruttaessa melkolailla.
Ratti tutisee, niin että ei meinaa kiinni saada pidettyä.
Vaihtelin tuonne eteen tukivarsien takimmat puslat siinä toivossa että rauhottuisi, mutta tärinät senkun tehostuivat vaan.
Onko seuraava askel lähteä tekemään jarruremppaa eteen? (Levyt + palat) Voiko olla navoissa asti?
Auto just leimattu ja mitään väljää ei edestä löytänyt.
Pintaa noissa vielä on kyllä ihan reilusti
Kiitti!Originally posted by jani View PostLevyt ja palat vaihtoon.
Toki jarruosat ensin epäily, mutta kyllä napa/laakerikin voi olla saanut siipeensä. Ainakin halvemmat niistä voi olla pehmeämmästä materiaalista ja herkemmin vääntyvät jostain isommasta pompusta tai kanttariosumasta. (Onhan vanteet suorat?)Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View Post(Onhan vanteet suorat?)
Syksyllä isken noille vanteille kitkat päälle ja katsotaan miten muuttuu
Nuo Landsailit on kyllä hiton hyvät kumit, mutta pari vuotta paistamisen jälkeen alkaa olemaan jo kovatE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Pitää kurkkia noi jarrut kyllä tarkemmin.
Vain kovassa jarrutuksessa tuntuu. Mitä isompi massa päällä, sitä voimakkaammin ravistaa.
----
Onkos jengi näihin retrofittaillut eBay Xenon/Led HID elementtejä?
Nuo vakio halogeenit on kyllä aivan umpisurkeat ja syksy tulee...
Vinkkejä otetaan vastaan!Last edited by Lördagskorv; 10-08-2019, 10:00.E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Aloin miettimään näin illan pimeinä tunteina että kannattaako EGR tulpata ja ohjelmoida pois käytöstä. Missä moinen voisi tehdä ja ohjelmoida auto uusiksi?
Autona E46 320D 136Hv.
Risut ja ruusut kuulisin aiheesta ja voi joitain linkkejä pistellä! Täältä foorumilta en juuri löytänyt aiheesta sen isompaa keskustelua.
KiitosNone atm
Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34
Comment
-
-
Potilas m57 330d vm 2000.
Ei paha oire mutta alkoi mietityttään mistä mahtanee johtua?
Eli jos 2 vaihteella vaikka vedättää ihan tappiin asti alkaa pätkimään yli 4000rpm ja puskee kamalasti mustaa savua.
Voiko esim vuotava välijäähy aiheuttaa ? entä suutin, kun omassa korjaus arvo on yhdessä pytyssä aivan jotain muuta kuin muissa.
Muuten kyl toimii ihan normi ajossa ok.F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Markuzzz View PostAloin miettimään näin illan pimeinä tunteina että kannattaako EGR tulpata ja ohjelmoida pois käytöstä. Missä moinen voisi tehdä ja ohjelmoida auto uusiksi?
Autona E46 320D 136Hv.
Risut ja ruusut kuulisin aiheesta ja voi joitain linkkejä pistellä! Täältä foorumilta en juuri löytänyt aiheesta sen isompaa keskustelua.
Kiitos
EGR solenoidin tulppasin, mitään koodailuja en tehnyt.
Hyvin on kuitenkin pelittänyt ilman koodailujakin.
Talvella en ole vielä ajanut, joten en tiedä miten tuo vaikuttaa moottorin lämpeämiseen.
Itsellä "Tafmet" merkkisen valmistajan poisto/ tulppaussarja.
Muista tarvittaessa EGR goolerin tulppaussarja myös. Omassa -03 Faceliftissä tuota ei ollut, tai sitten oli jo edellisen toimesta poistettu.
Last edited by Lördagskorv; 12-08-2019, 11:35.E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostValistakaa tietämätöntä. Mitä etua EGR:n tulppauksella saa?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi tarvii uusia EGR-termostaatti jatkossa enää joka vuosi ja auto lämpeää .Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostValistakaa tietämätöntä. Mitä etua EGR:n tulppauksella saa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Moro,
Oma e46 N42 savuttaa mukavasti ja hörppää litran öljyä alle 1 500 km ajossa. CCV pitäs olla kunnossa, kun tyhjäkäynnillä öljykorkin avatessa ei huuda. Mitään suoranaista öljyvuotoa ei ole, joka selittäisi tuollaisen öljynkulutuksen.
Ilmeisesti edessä olisi venttiilien tyvien tiivisteiden vaihto. Eli tämä operaatio: https://www.youtube.com/watch?v=D6dNF5Yr3qQ
Nyt taidetaan olla hieman DIY-duunista pitkällä, kun jotain spessutyökaluja ym. vaaditaan tuohon ja valvetronic pitäis irroittaa.
Eli pari kyssäriä:
- Meneeköhän tää purkki enää katsastuksen päästöistä läpi tällaisenaan?
- Mitähän tuosta kandeis jollekkin roplaajalle maksaa?
Autolla ajettu 280t, joten alkaa olla ehtoopuolella. Tarkoitus pitää tätä sellainen 3 vuotta ja sitten vaihtaa. Vuodessa tulee n. 10k ajettua, joten öljynkulutus ei sinänsä käy lompakolle.
Comment
-
-
Originally posted by Pave407 View PostMoro,
Oma e46 N42 savuttaa mukavasti ja hörppää litran öljyä alle 1 500 km ajossa. CCV pitäs olla kunnossa, kun tyhjäkäynnillä öljykorkin avatessa ei huuda. Mitään suoranaista öljyvuotoa ei ole, joka selittäisi tuollaisen öljynkulutuksen.
Ilmeisesti edessä olisi venttiilien tyvien tiivisteiden vaihto. Eli tämä operaatio: https://www.youtube.com/watch?v=D6dNF5Yr3qQ
Nyt taidetaan olla hieman DIY-duunista pitkällä, kun jotain spessutyökaluja ym. vaaditaan tuohon ja valvetronic pitäis irroittaa.
Eli pari kyssäriä:
- Meneeköhän tää purkki enää katsastuksen päästöistä läpi tällaisenaan?
- Mitähän tuosta kandeis jollekkin roplaajalle maksaa?
Autolla ajettu 280t, joten alkaa olla ehtoopuolella. Tarkoitus pitää tätä sellainen 3 vuotta ja sitten vaihtaa. Vuodessa tulee n. 10k ajettua, joten öljynkulutus ei sinänsä käy lompakolle.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostÖljyn palamisen ei pitäisi vaikuttaa pakokaasutestiin mutta jos auto savuttaa silminnähden huomattavan paljon voi siitä hylsynkin käsittääkseni saada :think Foorumilla on tiedossa mielipiteeni n42 ja 46 koneista niin ei siitä enempää...
Faija ostanu aikanaan auton uutena, joten sentimentaalinen side on vahvempi kuin ko. pirssin pitäminen tavanomaisista syistä.
Comment
-
Comment