Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    Originally posted by jr66 View Post
    Sivupaneelin reunan alla voi olla joku väkänen vaikka alareunan paneeli olisikin päällä :think
    Kuvia joista voi jotain selvitä https://www.google.fi/search?biw=128...UC0WP8z3k&ved=
    Noita kuvia oon töllistelly, muttei niistä juuri apua ollut. Otinpa sitten kuitenkin sivupanelin irti ja olihan se ratkaisu siinä. Sivupanelin alareuna uppoaa lastausaukon listan pään sisään semmoseen uraan ja pitää sitä kiinni. Saattaa se lähteä irti jos vääntää listan päätä alaspäin, mutta varma konsti on ottaa sivupaneli irti.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      Originally posted by Lördagskorv View Post
      M47N ravistaa jarruttaessa melkolailla.

      Ratti tutisee, niin että ei meinaa kiinni saada pidettyä.
      Vaihtelin tuonne eteen tukivarsien takimmat puslat siinä toivossa että rauhottuisi, mutta tärinät senkun tehostuivat vaan.

      Onko seuraava askel lähteä tekemään jarruremppaa eteen? (Levyt + palat) Voiko olla navoissa asti?
      Auto just leimattu ja mitään väljää ei edestä löytänyt.

      Pintaa noissa vielä on kyllä ihan reilusti

      Kiitti!
      Originally posted by jani View Post
      Levyt ja palat vaihtoon.
      Kun asennat uusia levyjä ja paloja, yritä katsoa vipattaako pyörännapa. Omassani huomasi ihan silmällä kun tarkkaan katsoi. Tai kun aloitat purkamaan niin ensin pyörittelet, että tuntuuko jonkinlaista kahnausta jossain tietyssä sektorissa, eli vinkkiä mihin suuntaan se olisi vinossa.

      Toki jarruosat ensin epäily, mutta kyllä napa/laakerikin voi olla saanut siipeensä. Ainakin halvemmat niistä voi olla pehmeämmästä materiaalista ja herkemmin vääntyvät jostain isommasta pompusta tai kanttariosumasta. (Onhan vanteet suorat?)
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Lördagskorv
        Aluevastaava
        • Nov 2016
        • 2097
        • Lohja city

        Originally posted by jluoma View Post
        (Onhan vanteet suorat?)
        On suoraHKOT Kiitos vastauksesta!

        Syksyllä isken noille vanteille kitkat päälle ja katsotaan miten muuttuu

        Nuo Landsailit on kyllä hiton hyvät kumit, mutta pari vuotta paistamisen jälkeen alkaa olemaan jo kovat
        E92 M3 -10 Jerezschwarz
        E28 528i -84 Diamantschwarz
        G20 320e -22 Sunset Orange
        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

        E92 M3 -08 Silverstone 2
        E38 740i -00 Imolarot 2
        E46 320d -02 Orientblau

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5151
          • Kuopio

          Originally posted by Lördagskorv View Post
          M47N ravistaa jarruttaessa melkolailla.
          Myös jumittava jarrumäntä voi aiheuttaa tuon.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Lördagskorv
            Aluevastaava
            • Nov 2016
            • 2097
            • Lohja city

            Pitää kurkkia noi jarrut kyllä tarkemmin.
            Vain kovassa jarrutuksessa tuntuu. Mitä isompi massa päällä, sitä voimakkaammin ravistaa.


            ----


            Onkos jengi näihin retrofittaillut eBay Xenon/Led HID elementtejä?
            Nuo vakio halogeenit on kyllä aivan umpisurkeat ja syksy tulee...

            Vinkkejä otetaan vastaan!
            Last edited by Lördagskorv; 10-08-2019, 10:00.
            E92 M3 -10 Jerezschwarz
            E28 528i -84 Diamantschwarz
            G20 320e -22 Sunset Orange
            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

            E92 M3 -08 Silverstone 2
            E38 740i -00 Imolarot 2
            E46 320d -02 Orientblau

            Comment

            • Markuzzz
              BTCF Member
              • Sep 2018
              • 80
              • Naantali

              Aloin miettimään näin illan pimeinä tunteina että kannattaako EGR tulpata ja ohjelmoida pois käytöstä. Missä moinen voisi tehdä ja ohjelmoida auto uusiksi?

              Autona E46 320D 136Hv.

              Risut ja ruusut kuulisin aiheesta ja voi joitain linkkejä pistellä! Täältä foorumilta en juuri löytänyt aiheesta sen isompaa keskustelua.

              Kiitos
              None atm
              Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                Potilas m57 330d vm 2000.

                Ei paha oire mutta alkoi mietityttään mistä mahtanee johtua?

                Eli jos 2 vaihteella vaikka vedättää ihan tappiin asti alkaa pätkimään yli 4000rpm ja puskee kamalasti mustaa savua.

                Voiko esim vuotava välijäähy aiheuttaa ? entä suutin, kun omassa korjaus arvo on yhdessä pytyssä aivan jotain muuta kuin muissa.

                Muuten kyl toimii ihan normi ajossa ok.
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • Lördagskorv
                  Aluevastaava
                  • Nov 2016
                  • 2097
                  • Lohja city

                  Originally posted by Markuzzz View Post
                  Aloin miettimään näin illan pimeinä tunteina että kannattaako EGR tulpata ja ohjelmoida pois käytöstä. Missä moinen voisi tehdä ja ohjelmoida auto uusiksi?

                  Autona E46 320D 136Hv.

                  Risut ja ruusut kuulisin aiheesta ja voi joitain linkkejä pistellä! Täältä foorumilta en juuri löytänyt aiheesta sen isompaa keskustelua.

                  Kiitos
                  Omasta 110kW koneesta poistelin tuon moottorinvaihdon yhteydessä.
                  EGR solenoidin tulppasin, mitään koodailuja en tehnyt.
                  Hyvin on kuitenkin pelittänyt ilman koodailujakin.
                  Talvella en ole vielä ajanut, joten en tiedä miten tuo vaikuttaa moottorin lämpeämiseen.

                  Itsellä "Tafmet" merkkisen valmistajan poisto/ tulppaussarja.
                  Muista tarvittaessa EGR goolerin tulppaussarja myös. Omassa -03 Faceliftissä tuota ei ollut, tai sitten oli jo edellisen toimesta poistettu.



                  Last edited by Lördagskorv; 12-08-2019, 11:35.
                  E92 M3 -10 Jerezschwarz
                  E28 528i -84 Diamantschwarz
                  G20 320e -22 Sunset Orange
                  Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                  E92 M3 -08 Silverstone 2
                  E38 740i -00 Imolarot 2
                  E46 320d -02 Orientblau

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Valistakaa tietämätöntä. Mitä etua EGR:n tulppauksella saa?
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Originally posted by jluoma View Post
                      Valistakaa tietämätöntä. Mitä etua EGR:n tulppauksella saa?
                      Ei tarvii uusia EGR-termostaatti jatkossa enää joka vuosi ja auto lämpeää .
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Laku View Post
                        Ei tarvii uusia EGR-termostaatti jatkossa enää joka vuosi ja auto lämpeää .
                        Ok, e87:ssa on M47, joten aihe saattaisi nousta esiin jossain vaiheessa omallekin kohdalle.
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by jluoma View Post
                          Valistakaa tietämätöntä. Mitä etua EGR:n tulppauksella saa?
                          Suurin etu lienee ettei imusarja/imukavanat karstoitu, dieselissä kuitenkin melkoista mömmöä kertyy EGR:n kanssa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Pave407
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 84
                            • Helsinki

                            Moro,

                            Oma e46 N42 savuttaa mukavasti ja hörppää litran öljyä alle 1 500 km ajossa. CCV pitäs olla kunnossa, kun tyhjäkäynnillä öljykorkin avatessa ei huuda. Mitään suoranaista öljyvuotoa ei ole, joka selittäisi tuollaisen öljynkulutuksen.

                            Ilmeisesti edessä olisi venttiilien tyvien tiivisteiden vaihto. Eli tämä operaatio: https://www.youtube.com/watch?v=D6dNF5Yr3qQ

                            Nyt taidetaan olla hieman DIY-duunista pitkällä, kun jotain spessutyökaluja ym. vaaditaan tuohon ja valvetronic pitäis irroittaa.

                            Eli pari kyssäriä:

                            - Meneeköhän tää purkki enää katsastuksen päästöistä läpi tällaisenaan?
                            - Mitähän tuosta kandeis jollekkin roplaajalle maksaa?

                            Autolla ajettu 280t, joten alkaa olla ehtoopuolella. Tarkoitus pitää tätä sellainen 3 vuotta ja sitten vaihtaa. Vuodessa tulee n. 10k ajettua, joten öljynkulutus ei sinänsä käy lompakolle.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              Originally posted by Pave407 View Post
                              Moro,

                              Oma e46 N42 savuttaa mukavasti ja hörppää litran öljyä alle 1 500 km ajossa. CCV pitäs olla kunnossa, kun tyhjäkäynnillä öljykorkin avatessa ei huuda. Mitään suoranaista öljyvuotoa ei ole, joka selittäisi tuollaisen öljynkulutuksen.

                              Ilmeisesti edessä olisi venttiilien tyvien tiivisteiden vaihto. Eli tämä operaatio: https://www.youtube.com/watch?v=D6dNF5Yr3qQ

                              Nyt taidetaan olla hieman DIY-duunista pitkällä, kun jotain spessutyökaluja ym. vaaditaan tuohon ja valvetronic pitäis irroittaa.

                              Eli pari kyssäriä:

                              - Meneeköhän tää purkki enää katsastuksen päästöistä läpi tällaisenaan?
                              - Mitähän tuosta kandeis jollekkin roplaajalle maksaa?

                              Autolla ajettu 280t, joten alkaa olla ehtoopuolella. Tarkoitus pitää tätä sellainen 3 vuotta ja sitten vaihtaa. Vuodessa tulee n. 10k ajettua, joten öljynkulutus ei sinänsä käy lompakolle.
                              Öljyn palamisen ei pitäisi vaikuttaa pakokaasutestiin mutta jos auto savuttaa silminnähden huomattavan paljon voi siitä hylsynkin käsittääkseni saada :think Foorumilla on tiedossa mielipiteeni n42 ja 46 koneista niin ei siitä enempää...

                              Comment

                              • Pave407
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 84
                                • Helsinki

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Öljyn palamisen ei pitäisi vaikuttaa pakokaasutestiin mutta jos auto savuttaa silminnähden huomattavan paljon voi siitä hylsynkin käsittääkseni saada :think Foorumilla on tiedossa mielipiteeni n42 ja 46 koneista niin ei siitä enempää...
                                Oolrait, sit annetaa olla! Huomenna tulee katsastuksesta tuomio.

                                Faija ostanu aikanaan auton uutena, joten sentimentaalinen side on vahvempi kuin ko. pirssin pitäminen tavanomaisista syistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎