Tosiaan, haluan nyt täältäki kysyä ja vakuuttaa kaverini: eli ongelma on se, että kaverini osti 12/2004 rekisteröidyn e46 m57tu30d 150kw kpneellisen bmw. No älähäb huoli. Liike myi autoa sille e91 ja väitti koneessa olevan 2 turboa. Ja mallimerkintä on 330d vaikka kone on kuulemms 335d Ja traficomilla lukee varianttina ex91 ja iskaritolpan runkonumerossakin on tuo ex91 keskellä numerosarjaa.
Saatiin siis riita siitä, kun sanoin että se ei ole e91 vaan e46 ja ko koneessa on kyllä kaks turpoa, mutta vasta e60/61 sarjalaisessa. Pellin alle katsoin ja näin vaan yhden ahtimen, silti tuli selityksiä et ei näy jos ei pura muovia edestä.. Ja kaveri myös väittää, että täällä on ollut puhe, siitä että e46 voi olla kahdel ahtimel ja e91 mallina myyty. Itse en täältä ole moista keskustelua löytänyt.. Auto on tuotu saksasta 2008.. Oikaiskaapa asia, miten se oikeasti on.. Kun se meidän kylällä kaikille hehkuttaa sitä e91 niin ettei tarvi tyhjää hävetä 😂
Kyllähän E30kin voi laittaa Toyotan 2JZ konepellin alle, mutta ei se siitä Supraa tee.
Erikoinen seupustus kyllä tuo kirjoittamasi.
Voihan se olla, että konehuoneessa on tuo 335d kone, mutta ei missään vaiheessa ole tuota pataa saanut tehtaalta valmiina konehuoneeseen.
Eli M57 kone päivittyi M57N koneeseen mallin faceliftauksen kohdalla 2001. Nämä molemmat on yhden turbon koneita.
Koneesta tuli huomattavasti nykyaikaisempi ja samalla saivat lisää tehoa kaivettua sieltä ulos
Kyllähän E30kin voi laittaa Toyotan 2JZ konepellin alle, mutta ei se siitä Supraa tee.
Erikoinen seupustus kyllä tuo kirjoittamasi.
Voihan se olla, että konehuoneessa on tuo 335d kone, mutta ei missään vaiheessa ole tuota pataa saanut tehtaalta valmiina konehuoneeseen.
Eli M57 kone päivittyi M57N koneeseen mallin faceliftauksen kohdalla 2001. Nämä molemmat on yhden turbon koneita.
Koneesta tuli huomattavasti nykyaikaisempi ja samalla saivat lisää tehoa kaivettua sieltä ulos
Näimpä juuri. en saanut sitä uskomaan että se on yhden ahtimen kone ja e46.. Se uskoo et se on e91 koska on 2005vm mallia jo eli muka uudemmalla koneella jossa olisi 2 turpoa.. samalla kun sen silmiiin sen iskaritolpan runkonumerosa oleva ex91 hämää sitä ja väittää et se kertoo sen.. Omassa e39 ei kyllä moista ole eikä f11 mallissakaan sitten tuo kun trafila lukee variantin kohdalla ex91 niin silloin se on e91 sen mielestä..
Kertomasi siis todistaa sen, että se on yhdellä ahtimellä niinkuin olen sanonut hänelle.. Aijon nämä näyttää sille että saa sen maanpäälle..
Kyllähän E30kin voi laittaa Toyotan 2JZ konepellin alle, mutta ei se siitä Supraa tee.
Erikoinen seupustus kyllä tuo kirjoittamasi.
Voihan se olla, että konehuoneessa on tuo 335d kone, mutta ei missään vaiheessa ole tuota pataa saanut tehtaalta valmiina konehuoneeseen.
Eli M57 kone päivittyi M57N koneeseen mallin faceliftauksen kohdalla 2001. Nämä molemmat on yhden turbon koneita.
Koneesta tuli huomattavasti nykyaikaisempi ja samalla saivat lisää tehoa kaivettua sieltä ulos
Näimpä juuri. en saanut sitä uskomaan että se on yhden ahtimen kone ja e46.. Se uskoo et se on e91 koska on 2005vm mallia jo eli muka uudemmalla koneella jossa olisi 2 turpoa.. samalla kun sen silmiiin sen iskaritolpan runkonumerosa oleva ex91 hämää sitä ja väittää et se kertoo sen.. Omassa e39 ei kyllä moista ole eikä f11 mallissakaan sitten tuo kun trafila lukee variantin kohdalla ex91 niin silloin se on e91 sen mielestä..
Kertomasi siis todistaa sen, että se on yhdellä ahtimellä niinkuin olen sanonut hänelle.. Aijon nämä näyttää sille että saa sen maanpäälle..
Niin, eli auton runkonumero on WBAEX91010PHXXXXX. Tuo EX91 kertoo mikä variatti kyseinen auto on, ja EX91 tarkoittaa vasemmalta ohjattavaa 330d touringia. Tuossa on joku listaus asiasta:
Olis tarkoitus hankkia ensimmäinen BMW, ehkä... käyn ensiviikkolla katsomaasssa Nettiautoon ilmestynyttä 316 1.8 2004 ilmoitusta. Myyjän kanssa jo juttelin puhelimessa, ja on ollut yhdellä henkilöllä pidemmän aikaa ja huollettu säännölisesti. Alla on todella huonot kesärenkaat ja kohtuulliset talvirenkaat.
Yritin tuota konetta googletella, että onko kuinka vika herkkä tai huono kone tuossa. Siihen en saanut selkeää vastausta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä kannattaa varoa.
Olis tarkoitus hankkia ensimmäinen BMW, ehkä... käyn ensiviikkolla katsomaasssa Nettiautoon ilmestynyttä 316 1.8 2004 ilmoitusta. Myyjän kanssa jo juttelin puhelimessa, ja on ollut yhdellä henkilöllä pidemmän aikaa ja huollettu säännölisesti. Alla on todella huonot kesärenkaat ja kohtuulliset talvirenkaat.
Yritin tuota konetta googletella, että onko kuinka vika herkkä tai huono kone tuossa. Siihen en saanut selkeää vastausta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä kannattaa varoa.
Olis tarkoitus hankkia ensimmäinen BMW, ehkä... käyn ensiviikkolla katsomaasssa Nettiautoon ilmestynyttä 316 1.8 2004 ilmoitusta. Myyjän kanssa jo juttelin puhelimessa, ja on ollut yhdellä henkilöllä pidemmän aikaa ja huollettu säännölisesti. Alla on todella huonot kesärenkaat ja kohtuulliset talvirenkaat.
Yritin tuota konetta googletella, että onko kuinka vika herkkä tai huono kone tuossa. Siihen en saanut selkeää vastausta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä kannattaa varoa.
Näimpä juuri. en saanut sitä uskomaan että se on yhden ahtimen kone ja e46.. Se uskoo et se on e91 koska on 2005vm mallia jo eli muka uudemmalla koneella jossa olisi 2 turpoa.. samalla kun sen silmiiin sen iskaritolpan runkonumerosa oleva ex91 hämää sitä ja väittää et se kertoo sen.. Omassa e39 ei kyllä moista ole eikä f11 mallissakaan sitten tuo kun trafila lukee variantin kohdalla ex91 niin silloin se on e91 sen mielestä..
Kertomasi siis todistaa sen, että se on yhdellä ahtimellä niinkuin olen sanonut hänelle.. Aijon nämä näyttää sille että saa sen maanpäälle..
Runkonumeron 7 viimeistä merkkiä kun laittaa vaikka mdecoder.com osoitteeseen se kertoo mikä auto on: tarkka valmistuspäivä, mallisarja, varusteet jne.
Rekisteriotteessahan seisoo käyttöönotto ei valmistuspäivä joten esim. 2005 voikin olla valmistettu 2004 puolella jne.
Olis tarkoitus hankkia ensimmäinen BMW, ehkä... käyn ensiviikkolla katsomaasssa Nettiautoon ilmestynyttä 316 1.8 2004 ilmoitusta. Myyjän kanssa jo juttelin puhelimessa, ja on ollut yhdellä henkilöllä pidemmän aikaa ja huollettu säännölisesti. Alla on todella huonot kesärenkaat ja kohtuulliset talvirenkaat.
Yritin tuota konetta googletella, että onko kuinka vika herkkä tai huono kone tuossa. Siihen en saanut selkeää vastausta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä kannattaa varoa.
Haen siis perus hyvää käyttöautoa, jolla olisi mukava ajaa. Ajattelin tuosta tingata ainakin kesärenkaiden verran.
Yksi BMW epäluotettavimmista koneista, vältä. Tuota koria saa kuitenkin luotettavilla M52/M54 koneilla, joilloin ei tarvitse kokoajan pelätä milloin se moottori hajoaa. Toki n42 voi ostaa, mutta sitten on parempi varautua remppaamaan sitä moottoria.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitos kaikille. Pitää välttää tätä. Oon myös katsellut 116 2004 mallia, mutta taitaa olla saman tyylistä ongelmaa tässä. Onko mitään nyrkkisääntöä, millä voisi tunnistaa missä on hyvä kone ja missä ei? Tällä hetkellä nämä mallit eivät oikein sano mitään. Vai meneekö se vaan niin, että pitää olla iso kone niin on laadukkaamat osat?
Comment