Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

    Uudet E46 kysymykset ja vastukset tänne. Edellinen topikki löytyy tuosta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=376243
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Boogie62
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 52
    • Rautajärvi

    #2
    Hau lotta kama. Kyselin e46 tukivarsien perään ja neuvottiin hommaamaan lemförderiä tai trw:tä. Tilasin kuitenkin Febi Bilstein tukivaret. Google kertoi tukivarsien olevan ok kamaa. Pelkät nivelet ko. firmalta tiermmä huonot. Perästä kuuluu. https://www.ebay.com/itm/FEBI-BILSTE...MAAOSwYmZXGJyw
    Cruisers never die.
    _____________________
    E46 318D Touring 2003

    Ex: E114 1600-2 1968
    Ex: E114 1502 1974
    Ex: E10 2002 1969
    Ex: E10 2002Ti 1969
    Ex: E28 518 1984

    Comment

    • eekolmekyssine
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 49
      • finland

      #3
      Osaisiko joku neuvoa miten e46 sedanista irroitetaan ja tyhjennetään polttoaine tankki? Molemmat vedenpoistoreijät ruostunut kunnolla isolta alueelta ja levinnyt hieman myös ns tankin taaksekkin.. ei oikeen pääse hitsaamaan muuten

      Comment

      • Boogie62
        Bimmer Rookie
        • Sep 2018
        • 52
        • Rautajärvi

        #4
        318D 2003 touring. Liikkeelle lähtiessä,etenkin kylmänä, joku täristää ravistaa kytkintä nostaessa. CDV ventiili vai mikä ? Alkaa ravistus vistottaa kunnolla. Voiko sen ventiilin vaan napata välistä pois?
        Cruisers never die.
        _____________________
        E46 318D Touring 2003

        Ex: E114 1600-2 1968
        Ex: E114 1502 1974
        Ex: E10 2002 1969
        Ex: E10 2002Ti 1969
        Ex: E28 518 1984

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16448
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Boogie62 View Post
          318D 2003 touring. Liikkeelle lähtiessä,etenkin kylmänä, joku täristää ravistaa kytkintä nostaessa. CDV ventiili vai mikä ? Alkaa ravistus vistottaa kunnolla. Voiko sen ventiilin vaan napata välistä pois?
          Tuskin se ravistaa, voi ottaa pois mutta onko siellä venttiiliä ?

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1269
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by Boogie62 View Post
            318D 2003 touring. Liikkeelle lähtiessä,etenkin kylmänä, joku täristää ravistaa kytkintä nostaessa. CDV ventiili vai mikä ? Alkaa ravistus vistottaa kunnolla. Voiko sen ventiilin vaan napata välistä pois?
            Veikkaisin vauhtipyörää, paljonko ajettu? On siellä CDV mutta ei se tuollaista aiheuta. Voi napata välistä pois.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • Boogie62
              Bimmer Rookie
              • Sep 2018
              • 52
              • Rautajärvi

              #7
              Originally posted by BMWjunkie View Post
              Veikkaisin vauhtipyörää, paljonko ajettu? On siellä CDV mutta ei se tuollaista aiheuta. Voi napata välistä pois.
              Vähän yli 300tkm.
              Cruisers never die.
              _____________________
              E46 318D Touring 2003

              Ex: E114 1600-2 1968
              Ex: E114 1502 1974
              Ex: E10 2002 1969
              Ex: E10 2002Ti 1969
              Ex: E28 518 1984

              Comment

              • Jamppu_83
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 40

                #8
                e46 316 -99

                Voisiko joku ystävällinen katsoa m43tub19 koneen
                imusarjan alle, 2-napainen plugi, toinen on kannen lämpöanturille mutta mihinkä toinen on?
                Lähtee samasta haarasta kampuran asent. anturi, öljyntaso ja startin heräte.

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by Jamppu_83 View Post
                  Voisiko joku ystävällinen katsoa m43tub19 koneen
                  imusarjan alle, 2-napainen plugi, toinen on kannen lämpöanturille mutta mihinkä toinen on?
                  Lähtee samasta haarasta kampuran asent. anturi, öljyntaso ja startin heräte.
                  Disa venttiilin plugi? 316i:ssä ei ole 318i:ssä on, ilmeisesti sama johtosarja. Omastanikin löytyi löytyi.
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • Jamppu_83
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 40

                    #10
                    Originally posted by jluoma View Post
                    Disa venttiilin plugi? 316i:ssä ei ole 318i:ssä on, ilmeisesti sama johtosarja. Omastanikin löytyi löytyi.
                    Kiitos tästä. Satutko tietään kumpi plugi on kumpi, johtojen värit...?

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by Jamppu_83 View Post
                      Kiitos tästä. Satutko tietään kumpi plugi on kumpi, johtojen värit...?
                      Niin pitkälle ei pysty muistamaan.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • eekolmekyssine
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 49
                        • finland

                        #12
                        Osaako joku neuvoa miten tota konepellin avaus vaijeria kiristetään? Nyt kun vetää avaus vivusta niin ottaa ihan lopussa ja konepelti saattaa aukea itsestään

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16448
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by eekolmekyssine View Post
                          Osaako joku neuvoa miten tota konepellin avaus vaijeria kiristetään? Nyt kun vetää avaus vivusta niin ottaa ihan lopussa ja konepelti saattaa aukea itsestään
                          Lukko jäänyt jotenkin kaniin jos ei pelti meinaa pysyä kiinni, vaijeri toimii kuvauksen per. oikein.

                          Comment

                          • Onnellinen46omistaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2019
                            • 37
                            • Suomi

                            #14
                            E46 teho-ongelma

                            Potilas n42b18, kaasu pohjassa kiihdytys, ei nosta kierroksia alkaa tukehtumaan ja täristämään. Lämpimänä koneella ei oikein jaksa käynnistyä. Bensasuodatin ja ilmansuodatin vaihdettu ja liittimiä katsottu, ei auta. Koodeiksi antoi p2850 ja p2852, jotka liittyvät venttiilienohjaukseen. Olisiko kellään kokemusta mikä mättää?

                            Comment

                            • zyntix
                              Newbiemmer
                              • Apr 2019
                              • 5
                              • Keminmaa

                              #15
                              E46 käsijarru ääntää?

                              Eli vaihoin jarrukilven vänkärin taakke, oli ruostunu puhki ne jousitapit millä jarrukengät kiinni. Uuet käkkärihilppeet yms. molemmin puolin ja kiristykset tehty vaijeri löysänä kahvan puolelta.

                              Vaihdon jälkeen ajaessa kuuluu nakutus renkaitten pyörimisen tahtiin. Aluks epäilin, että olin laittanu huti jarrukengän jousitapin, mutta ilmeni että kaikki oli paikallaan.

                              Äänen saa kokonaan pois kun nostaa ajaessa kahvaa, ja jos oikein sievästi nostaa kahvaa niin tuntee kuinka jokin ”hakkaa”/täristää. Kysymys kuuluu, että mistä se ääni johtuu? Ei oikeen inspais kiristää kahvaa tappiin, että sais äänen pois.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎