Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #76
    Originally posted by BMW E46 320i View Post
    Mittaristossa palaa abs ja luistonesto valo, liikkeelle lähdettyä valot sammuu muutamaksi sekunniksi ja syttyy uudelleen. Joka nurkkaan abs anturit vaihdoin ja tekee silti samaa, onko mitään mitä voisi tarkistaa tai vaihtaa vielä? Alkaa ideat loppumaan.
    Vikakoodit lukemaan ja live-dataa katsomaan. Ei mitään järkeä osia ihan arvalla vaihtaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BMW E46 320i
      Newbiemmer
      • Dec 2019
      • 4
      • Suomi

      #77
      Originally posted by HTK12 View Post
      Vikakoodit lukemaan ja live-dataa katsomaan. Ei mitään järkeä osia ihan arvalla vaihtaa.
      Milläs live-dataa pystyy katsoa? Obd lukijalla vika koodit katoin mutta eipä sillä mitään saanut selville...

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #78
        Originally posted by BMW E46 320i View Post
        Milläs live-dataa pystyy katsoa? Obd lukijalla vika koodit katoin mutta eipä sillä mitään saanut selville...
        Väärät vehkeet. Inpa / Ista niin sitten alkaa löytyä live-dataa ja mahdollisesti vikakoodeja.

        Alle 01 mallisissa OBD II info on vähän niin ja näin edes moottorin osilta.

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          #79
          Semmosta taas kun heitti viikko sit pakkasilla moottorinvikavalon ja valitti kaikkia lambdoja, tai bank 1 ja 2 plus sit jotai niiistä. "säätö liian suuri" tms mut saksaksi..

          Tutkin konehuonetta niin disan o-rengas oli vähä sökö ja alemman haitariletkun pienempi tötterö oli halki klemmarin alta mutta voiko se tehdä? Auto syö liikaa ja bensaa ja tiiän siitä ku se on ollu mulla kuutisen vuotta.

          Lisäksi ehkä hieman nuhainen on hän. Vika tuli kun auto seiso vuoden, nyt hiljattain on vaihdettu, tulpat, vanoksen tiivisteet, ilmansuodatin, imuilman lämpöanturi, nokka-akselin pakopuolen anturi, bank 1 kummatkin lambdat ja maffi.

          Tuntuu että riippuu kelistä tai tähtien asennosta tuo kulku ja se miten kulutusviisari elää, jarrut ei laahaa, kokeiltu on nosturilla.
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #80
            Originally posted by jonsered92 View Post
            Semmosta taas kun heitti viikko sit pakkasilla moottorinvikavalon ja valitti kaikkia lambdoja, tai bank 1 ja 2 plus sit jotai niiistä. "säätö liian suuri" tms mut saksaksi..

            Tutkin konehuonetta niin disan o-rengas oli vähä sökö ja alemman haitariletkun pienempi tötterö oli halki klemmarin alta mutta voiko se tehdä? Auto syö liikaa ja bensaa ja tiiän siitä ku se on ollu mulla kuutisen vuotta.

            Lisäksi ehkä hieman nuhainen on hän. Vika tuli kun auto seiso vuoden, nyt hiljattain on vaihdettu, tulpat, vanoksen tiivisteet, ilmansuodatin, imuilman lämpöanturi, nokka-akselin pakopuolen anturi, bank 1 kummatkin lambdat ja maffi.

            Tuntuu että riippuu kelistä tai tähtien asennosta tuo kulku ja se miten kulutusviisari elää, jarrut ei laahaa, kokeiltu on nosturilla.
            Esim. Imuvuodolla saa lambdoilta valituksen säätöraja ylitetty.

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              #81
              Juu tiiän.. No ei kai se arvailu auta, tilaan ja vaihdan nyt nuo osat..
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 940
                • Mustio

                #82
                Sopiiko alkupään mallien penkit faceliftiin onko eroa liittimissä yms? 01 pitäs penkit saada - 02 faceliftiin
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • 325tds
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 293

                  #83
                  Löytyykö näihin nelipyttysten vanoksiin jostain tiivistesarjoja.


                  Eikai nämä kertakäyttösiä ole:think
                  E93 vaimon
                  ex
                  E70 3.0 SD
                  E46x2
                  M5 E39
                  325tds E36
                  M535i E28
                  323i E30
                  323 E21




                  BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #84
                    Originally posted by 325tds View Post
                    Löytyykö näihin nelipyttysten vanoksiin jostain tiivistesarjoja.


                    Eikai nämä kertakäyttösiä ole:think


                    ?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • 325tds
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 293

                      #85
                      [QUOTE=peltone;4165102]https://www.ebay.com/itm/BMW-N42-N46...QAAOSwH2Vb2un~






                      Kiitos ja kumarrus
                      E93 vaimon
                      ex
                      E70 3.0 SD
                      E46x2
                      M5 E39
                      325tds E36
                      M535i E28
                      323i E30
                      323 E21




                      BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                      Comment

                      • 325tds
                        BTCF Member
                        • Aug 2004
                        • 293

                        #86
                        [QUOTE=peltone;4165102]https://www.ebay.com/itm/BMW-N42-N46...QAAOSwH2Vb2un~



                        Sain ne vanokset auki ja ei siellä ole mitään tiivisteitä.
                        Tuo tiivistesarja on mangeetti venttiileille ja valvetronikin moottorille:think
                        E93 vaimon
                        ex
                        E70 3.0 SD
                        E46x2
                        M5 E39
                        325tds E36
                        M535i E28
                        323i E30
                        323 E21




                        BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17854
                          • PKS

                          #87
                          Originally posted by 325tds View Post
                          Sain ne vanokset auki ja ei siellä ole mitään tiivisteitä.
                          Tuo tiivistesarja on mangeetti venttiileille ja valvetronikin moottorille:think
                          Pitää paikkansa, molemmat. Jos vertaat esim. kuuluisaan M52/M54 vanokseen on konstruktio aivan erilainen. N42/46 "vanos" on itse säätyvät nokkapyörät.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • 325tds
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 293

                            #88
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Pitää paikkansa, molemmat. Jos vertaat esim. kuuluisaan M52/M54 vanokseen on konstruktio aivan erilainen. N42/46 "vanos" on itse säätyvät nokkapyörät.

                            Eikös N42/46 sähköiset vanos solenoidit ohjaa moottorin öljynpainetta joka muuttaa nokkien ajoitusta:think
                            E93 vaimon
                            ex
                            E70 3.0 SD
                            E46x2
                            M5 E39
                            325tds E36
                            M535i E28
                            323i E30
                            323 E21




                            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17854
                              • PKS

                              #89
                              Originally posted by 325tds View Post
                              Eikös N42/46 sähköiset vanos solenoidit ohjaa moottorin öljynpainetta joka muuttaa nokkien ajoitusta:think
                              Kyllä juu, ajattelin että vertasit M52/54 tiivisteisiin mistä ovat vanosyksikön männässä ja säätävät nokan ajoitusta.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6936
                                • N/A

                                #90
                                En tiedä mutta kyllä mun 330i lämpes hyvin vuosi sitten lokakuussa.
                                Se puhaltaa hyvinkin nopeasti lämmintä. Todella selkeä ero 4-sylinterisiin malleihin.
                                Keli oli -3 tai -4c ja ei mitään esilämmityksiä.
                                Viittaan tällä aiempiin kommentteihin ettei M5X sarjan moottorit lämpeä nopeasti.
                                Minul on jokainen M54 moottorinen auto lämmenny mielestäni varsin hyvin.
                                Last edited by Antti O; 13-12-2019, 11:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎